Op zondag 17 augustus 2008 05:25 schreef Strychnine het volgende:Waar komen ze toch allemaal vandaan opeens
Gisteravond (zaterdagavond dus) liep er een enorm grote spin (zo eentje ter grootte van een hamster) achter de tv. Ik heb toen snel mijn moeder er op afgestuurd, omdat ik doodsbang ben voor spinnen. Die wilde het beest met zo'n tennisracketding elektrocuteren, wat jammerlijk mislukte, waarnaar hij op de grond viel (met een duidelijk hoorbare "tok") en achter de tv rende alsof hij een record wilde vestigen.
Dus de hele avond heb ik achter de pc (die ook in de huiskamer staat) gezeten, half loerend naar de televisie, om te kijken of die spin er alweer achter vandaan kwam.
De hele avond geen spinnenpootje gezien natuurlijk, tot een uur geleden. Zomaar opeens zat hij op een meter afstand naar me te loeren
Dus ik heb snel mijn killercat Ivy geroepen, die de spin al snel in het vizier kreeg. Maar, de spin zat te hoog voor haar

Dus toen heb ik met de langste stok die ik kon vinden (de bezem was te kort en de plumeau al helemaal, uiteindelijk is het de swiffer geworden) die spin een mep gegeven van de muur af waarna hij op de grond viel (en ik letterlijk krijsend op de bank sprong) en Ivy hem gelijk kon bespringen. Na een kwartier waren alleen 2 immens lange poten nog over van de spin. Ivy zat vol denk ik.
Ik heb uiteraard foto's gemaakt van deze actie, omdat anders niemand me zou geloven.
klacht: Immens grote spinnen
subklacht: USB kabel van mijn fototoestel is kwijt

Toch maar even ter illustratie een paar plaatjes van het internet;
[
afbeelding ]
Zo'n uit de kluiten gewassen huisspin

[
afbeelding ]
Mijn heldhaftige poes
[
afbeelding ]
De swifferstok (je moet even de losse stukken aan elkaar vast bedenken