abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60867670
China heeft nu meer dan 2 keer zoveel goud als de VS, maar amerikaanse medaillespiegels zetten zichzelf TOCH boven aan omdat ze meer bronzen medailles hebben ... ok totaal aantal medailles hebben.

Voor het land dat de minachtende en respectloze term "also-ran" heeft uitgevonden is dit nogal laf.
Wie vindt dit ook gesjoemel?

Poll: meeste gouden medailles of meeste medailles totaal?
  • Het land met de meeste GOUDEN MEDAILLES wint
  • Het land met de meeste medailles TOTAAL wint
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Is Amerika onsportief & sjoemelt het met de medaillespiegel?
  • ja
  • nee
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 2% gewijzigd door BogardeRules op 15-08-2008 23:50:35 ]

• - Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
      vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:38:34 #2
    181667 Strani
    Beroemde influencer
    pi_60867731
    Ik dacht altijd dat er een soort regeling voor was: Goud is 9 punten, Zilver is 3 en Brons is 1.

Feit zal zeker zijn dat de VS het andersom had gedaan als zij degenen waren met het meeste goud.
    Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
    2006 Time Person of the Year
    pi_60867751
    Eerst goud, dan zilver dan brons.

Een land met één gouden medaille hoort boven een land te staan met dertig zilveren medailles.
    [MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
    Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
      vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:40:38 #4
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_60867771
    Kon je geen FOK! poll opmaak gebruiken?
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_60867837
    Er zijn in de loop der tijd twee manieren gekomen om naar de medaillespiegel te kijken. De ene gaat voor de positie van een land eerst uit van het aantal goud en bij gelijk aantal beslist zilver en daarna brons over de positie. De andere kijkt naar het totaal aantal medailles dat behaald is door een land voor de positionering.

Het totaal aantal medailles geeft vaak een iets betere verhouding weer van de breedte van een sportland en haar prestaties omdat het verschil tussen goud en zilver vaak miniem is. In de openingspost van het topic de medaile tracker zie je dat ook de aantallen medailles van athene door worden gebruikt om de positie van een land te laten zien.
      vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:45:44 #6
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_60867861
    In de USA noemen ze het ook geen medaille-spiegel .

Total Medals By Nation

En op die ranglijst van de Amerikanen staat Nederland ook een stukkie hoger .
    “Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
    pi_60867873
    Onzin, als je 100 bronzen medailles wint, moet je boven 1 gouden medaiile staan.
    FOKKLOON
    pi_60868053
    Het gaat gewoon om winst, daar doe je het voor. Een gouden weegt daarom meer dan 10 zilveren. China is tot nu toe dus het best presterende land
    pi_60868058
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2008 23:45 schreef PirE het volgende:

Total Medals By Nation
    Kijk, opgelost.
    De sint verzon op z'n gemak,
    dit voor het oude wrak.
    pi_60868095
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2008 23:45 schreef PirE het volgende:
    Kunsjt ... want dan staan ze NIET bovenaan. Dit staat ook wel bekend als de "jezelf-naar-de-mond-praten-as-ut-effe-zo-uitkomt"-techniek of "tijdens het spel de regels veranderen"

en als een land 100 keer brons wint, dan hebben ze dus ook 100 VERLOREN
    Dat cliché van "You don't win the silver but lose the gold" is vast van een Amerikaan.

Volgens mij kiezen echte sportlui als je ze vraagt: "Wil je 100 keer brons en een normaal leven leiden of 1 keer goud en daarna neerstorten met je vliegtuig?" zeker voor de helft de laatste optie ....

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
      vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:57:46 #11
    201197 kabelhaspel
    Keep on rollin'!
    pi_60868144
    Dus je bent een echt sportman als je ervoor wilt sterven?
    Dan vind ik je dom.
    Goed verhaal. Lekker kort.
    pi_60868177
    You don't win silver, you lose gold!
    pi_60868199
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2008 23:55 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Kunsjt ... want dan staan ze NIET bovenaan. Dit staat ook wel bekend als de "jezelf-naar-de-mond-praten-as-ut-effe-zo-uitkomt"-techniek of "tijdens het spel de regels veranderen"

Dat cliché van "You don't win the silver but lose the gold" is vast van een Amerikaan.

Volgens mij kiezen echte sportlui als je ze vraagt: "Wil je 100 keer brons en een normaal leven leiden of 1 keer goud en daarna neerstorten met je vliegtuig?" zeker voor de helft de laatste optie ....

Wat is dat nou voor onzin?

[ Bericht 2% gewijzigd door Saraburi op 16-08-2008 11:14:34 ]
    FOKKLOON
    pi_60868231
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2008 23:46 schreef Saraburi het volgende:
    Onzin, als je 100 bronzen medailles wint, moet je boven 1 gouden medaiile staan.
    Dat is iets anders als het geheel gelijk stellen van een bronzen aan een gouden medaille.
    de VS zit inderdaad gewoon keihard te sjoemelen met die balansen, onder China eindigen zou natuurlijk een pijnlijke nederlaag zijn voor de kapitalisten.
      zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:05:20 #15
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_60868270
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2008 23:55 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Kunsjt ... want dan staan ze NIET bovenaan.

Dan kan je beter helemaal geen zilver en brons meer uitreiken en dan heb je ook deze hele discussie niet meer omdat er dan geen mogelijkheid is om Amerika boven China te plaatsen op de medal-tracker .
    “Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
      zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:09:19 #16
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_60868346
    Het gaat in die lijsten om het totale aantal medailles.

Maar goed, 't is Engels, da's wat moeilijk voor sommigen. En het woord medaillespiegel alleen al .......
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_60868451
    Goud gaat boven zilver en zilver boven brons, het wordt alleen anders als je twee strafjes krijgt want dan verandert een brons in een zilver, het volgende strafje levert dan natuurlijk goud op en laat een zilver uit de stand verdwijnen.
    Atje zeggen is adje doen!
    pi_60868500
    quote:
    Op zaterdag 16 augustus 2008 00:14 schreef At_Fundum het volgende:
    Goud gaat boven zilver en zilver boven brons, het wordt alleen anders als je twee strafjes krijgt want dan verandert een brons in een zilver, het volgende strafje levert dan natuurlijk goud op en laat een zilver uit de stand verdwijnen.
    Wat is dat nou voor onzin praat.

[ Bericht 6% gewijzigd door Saraburi op 16-08-2008 11:18:34 ]
    FOKKLOON
    pi_60868560
    quote:
    Op zaterdag 16 augustus 2008 00:09 schreef popolon het volgende:
    Het gaat in die lijsten om het totale aantal medailles.

Maar goed, 't is Engels, da's wat moeilijk voor sommigen. En het woord medaillespiegel alleen al .......
    We hebben het hier ook over de algemene Amerikaanse berichtgeving, als amerika qua medailles omgewisseld zat met china, was het weer andersom geweest
    pi_60868585
    quote:
    Op zaterdag 16 augustus 2008 00:20 schreef Mindstate het volgende:

[..]

We hebben het hier ook over de algemene Amerikaanse berichtgeving, als amerika qua medailles omgewisseld zat met china, was het weer andersom geweest
    Je maakt er wel een mooi verhaal van.
    FOKKLOON
    pi_60868614
    quote:
    Op zaterdag 16 augustus 2008 00:22 schreef Saraburi het volgende:

[..]

Je maakt er wel een mooi verhaal van.
    Jij denkt dat het niet zo is?
    pi_60868669
    quote:
    Op zaterdag 16 augustus 2008 00:24 schreef Mindstate het volgende:

[..]

Jij denkt dat het niet zo is?
    Nee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Saraburi op 16-08-2008 11:20:30 ]
    FOKKLOON
    pi_60868681
    Die hele spiegel is nonsens, ze corrigeren niet eens voor aantal inwoners per land of iets in die richting. Hier moeten ze wiskundige op los laten
    pi_60868786
    quote:
    Op zaterdag 16 augustus 2008 00:17 schreef Saraburi het volgende:

[..]

Wat zeik je nou man, het gaat om het totaal; moet ik het spellen?
    Ik kan er toch ook niets aan doen dat je de afgelopen week te weinig tussen 6 en 9 uur voor de tv hebt gezeten

Maar het is gewoon een feit dat iedereen een lijstje mag maken wat hij op zijn eigen manier interpreteert. Het is gewoon op welk rijtje men selecteert om te categoriseren en daar hangen verder geen consequenties aan. Dat is bijna dezelfde discussie als de vraag of Phelps met z'n karrevracht goud de grootste Olympiër is, er zijn ook mensen die vinden dat je daarvoor minimaal op 3 verschillende spelen goud moet hebben gewonnen. Who cares? Als je vraagt naar hoe ik het zou zien dan zou ik inderdaad een puntenweging per medaille geven. Maar dat zal dan ook wel oudgrieks-godslasterend gesjoemel zijn met "De Spiegel".

Heb ik nou genoeg g-e-z-e-k-e-n ?
    Atje zeggen is adje doen!
    pi_60868820
    quote:
    Op zaterdag 16 augustus 2008 00:34 schreef At_Fundum het volgende:

[..]

Ik kan er toch ook niets aan doen dat je de afgelopen week te weinig tussen 6 en 9 uur voor de tv hebt gezeten

Maar het is gewoon een feit dat iedereen een lijstje mag maken wat hij op zijn eigen manier interpreteert. Het is gewoon op welk rijtje men selecteert om te categoriseren en daar hangen verder geen consequenties aan. Dat is bijna dezelfde discussie als de vraag of Phelps met z'n karrevracht goud de grootste Olympiër is, er zijn ook mensen die vinden dat je daarvoor minimaal op 3 verschillende spelen goud moet hebben gewonnen. Who cares? Als je vraagt naar hoe ik het zou zien dan zou ik inderdaad een puntenweging per medaille geven. Maar dat zal dan ook wel oudgrieks-godslasterend gesjoemel zijn met "De Spiegel".

Heb ik nou genoeg g-e-z-e-k-e-n ?
    OK, sorry; ik liet me even gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Saraburi op 16-08-2008 11:22:55 ]
    FOKKLOON
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')