Kijk, opgelost.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 23:45 schreef PirE het volgende:
In de USA noemen ze het ook geen medaille-spiegel.
Total Medals By Nation
Kunsjt ... want dan staan ze NIET bovenaan. Dit staat ook wel bekend als de "jezelf-naar-de-mond-praten-as-ut-effe-zo-uitkomt"-techniek of "tijdens het spel de regels veranderen"quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 23:45 schreef PirE het volgende:
In de USA noemen ze het ook geen medaille-spiegel.
Wat is dat nou voor onzin?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 23:55 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Kunsjt ... want dan staan ze NIET bovenaan. Dit staat ook wel bekend als de "jezelf-naar-de-mond-praten-as-ut-effe-zo-uitkomt"-techniek of "tijdens het spel de regels veranderen"
en als een land 100 keer brons wint, dan hebben ze dus ook 100 VERLOREN
Dat cliché van "You don't win the silver but lose the gold" is vast van een Amerikaan.
Volgens mij kiezen echte sportlui als je ze vraagt: "Wil je 100 keer brons en een normaal leven leiden of 1 keer goud en daarna neerstorten met je vliegtuig?" zeker voor de helft de laatste optie ....
Dat is iets anders als het geheel gelijk stellen van een bronzen aan een gouden medaille.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 23:46 schreef Saraburi het volgende:
Onzin, als je 100 bronzen medailles wint, moet je boven 1 gouden medaiile staan.
Dan kan je beter helemaal geen zilver en brons meer uitreikenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 23:55 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Kunsjt ... want dan staan ze NIET bovenaan.
en als een land 100 keer brons wint, dan hebben ze dus ook 100 VERLOREN
Volgens mij kiezen echte sportlui als je ze vraagt: "Wil je 100 keer brons en een normaal leven leiden of 1 keer goud en daarna neerstorten met je vliegtuig?" zeker voor de helft de laatste optie ....
Wat is dat nou voor onzin praat.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 00:14 schreef At_Fundum het volgende:
Goud gaat boven zilver en zilver boven brons, het wordt alleen anders als je twee strafjes krijgt want dan verandert een brons in een zilver, het volgende strafje levert dan natuurlijk goud op en laat een zilver uit de stand verdwijnen.
We hebben het hier ook over de algemene Amerikaanse berichtgeving, als amerika qua medailles omgewisseld zat met china, was het weer andersom geweestquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 00:09 schreef popolon het volgende:
Het gaat in die lijsten om het totale aantal medailles.
Maar goed, 't is Engels, da's wat moeilijk voor sommigen. En het woord medaillespiegel alleen al .......
Je maakt er wel een mooi verhaal van.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 00:20 schreef Mindstate het volgende:
[..]
We hebben het hier ook over de algemene Amerikaanse berichtgeving, als amerika qua medailles omgewisseld zat met china, was het weer andersom geweest
Jij denkt dat het niet zo is?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 00:22 schreef Saraburi het volgende:
[..]
Je maakt er wel een mooi verhaal van.
Ik kan er toch ook niets aan doen dat je de afgelopen week te weinig tussen 6 en 9 uur voor de tv hebt gezetenquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 00:17 schreef Saraburi het volgende:
[..]
Wat zeik je nou man, het gaat om het totaal; moet ik het spellen?
OK, sorry; ik liet me even gaan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 00:34 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Ik kan er toch ook niets aan doen dat je de afgelopen week te weinig tussen 6 en 9 uur voor de tv hebt gezeten![]()
Maar het is gewoon een feit dat iedereen een lijstje mag maken wat hij op zijn eigen manier interpreteert. Het is gewoon op welk rijtje men selecteert om te categoriseren en daar hangen verder geen consequenties aan. Dat is bijna dezelfde discussie als de vraag of Phelps met z'n karrevracht goud de grootste Olympiër is, er zijn ook mensen die vinden dat je daarvoor minimaal op 3 verschillende spelen goud moet hebben gewonnen. Who cares? Als je vraagt naar hoe ik het zou zien dan zou ik inderdaad een puntenweging per medaille geven. Maar dat zal dan ook wel oudgrieks-godslasterend gesjoemel zijn met "De Spiegel".
Heb ik nou genoeg g-e-z-e-k-e-n ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |