abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:40:49 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_60864823
Is alles al gedaan ?

De house revolutie is al weer 20 jaar oud.

Dance is een algemeen geaccepteerde muzieksoort.

Ook in de rock is het huilen met de pet op.

Franz Ferdinand en De Kaiser Chiefs werden omhelsd als het derde werelwonder. Het was al niet veel, maar ze zijn nog steeds de koplopers. Arctic Monkeys haakten aan. Maar noem eens één goed nummer van ze dat als een klassieker beschouwd wordt.

Bandjes uit Engeland beschouw ik als cabaret. Is geen melodie in te vinden en teren op oude succesen.

Iggy Pop steelt de show op Lowlands en dit jaar gaan de Sex Pistols het doen samen met Underworld.

Waar zijn de nieuwe genieën de nieuwe wegberijders ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:41:58 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_60864850
Verkeerde forum

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:44:16 #3
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_60864898
The kooks
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_60865006
Tsja wat zou er ná elektronische muziek dan kunnen komen? Aangezien je geluiden al op iedere mogelijke manier kan aanpassen...
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:02:37 #5
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60865375
FTR -> MUZ
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:05:20 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_60865444
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 21:48 schreef MouzurX het volgende:
Tsja wat zou er ná elektronische muziek dan kunnen komen? Aangezien je geluiden al op iedere mogelijke manier kan aanpassen...
Bij The Jesus and Mary Chain of The Pixies dacht ik hier gebeurt iets nieuws.

pi_60865495
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 21:40 schreef tong80 het volgende:
Arctic Monkeys haakten aan. Maar noem eens één goed nummer van ze dat als een klassieker beschouwd wordt.
I bet you look on the dancefloor.
Everyday I love you less and less
Take Me Out.

Gaan allen op gitaarpop-verzamelcd's uit de jaren 00 belanden.
quote:
Iggy Pop steelt de show op Lowlands en dit jaar gaan de Sex Pistols het doen samen met Underworld.
Sex Pistols is net zo enerverend als het hoopje as van Sid Vicious, Underworld wordt waarschijnlijk tof. Maar als je alleen daarvoor gaat snap je Lowlands niet. Lowlands is (was?) voor de ontdekkingen, Pinkpop voor de namen.

En verder is dit niets meer dan zuurkijkende onzin, want als je verveeld bent met de grote namen, duik je toch lekker de marge in? Gebeuren nog genoeg leuke dingen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:16:54 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_60865718
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 22:07 schreef Nosh het volgende:

[..]

I bet you look on the dancefloor.
Everyday I love you less and less
Take Me Out.

Gaan allen op gitaarpop-verzamelcd's uit de jaren 00 belanden.
[..]

Sex Pistols is net zo enerverend als het hoopje as van Sid Vicious, Underworld wordt waarschijnlijk tof. Maar als je alleen daarvoor gaat snap je Lowlands niet. Lowlands is (was?) voor de ontdekkingen, Pinkpop voor de namen.

En verder is dit niets meer dan zuurkijkende onzin, want als je verveeld bent met de grote namen, duik je toch lekker de marge in? Gebeuren nog genoeg leuke dingen.
Ben denk ik zo'n tien keer naar Lowlands geweest en ik ging idd opzoek naar het nieuwe. Nieuwe als in leuke nieuwe bandjes. M

Maar ik bedoel eigenlijk meer een grote nieuwe stroming of een band die veel navolgers heeft en speciaal is.

Ik kan ze niet ontdekken.

pi_60865751
Wolter Kroes schijnt wel met iets vernieuwends bezig te zijn hoor
pi_60865760
Genoeg nieuwe muziek te ontdekken, zo is dubstep een behoorlijk jong genre en is Burial geniaal! maar goed je moet er wel van houden. Beetje een mentaliteit van vroeger was alles beter hoor.
pi_60865895
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 22:18 schreef trebremmit het volgende:
Genoeg nieuwe muziek te ontdekken, zo is dubstep een behoorlijk jong genre en is Burial geniaal! maar goed je moet er wel van houden. Beetje een mentaliteit van vroeger was alles beter hoor.
Burial is idd geweldig, maar ik kan het niet echt vernieuwend noemen.
Op een gegeven moment is alles wel een keer uitgevonden en kan het alleen maar verbeterd of opnieuw geintepreteerd worden.
Er zijn maar zoveel instrumenten in de wereld, die allemaal een bepaald geluid maken en elke muziekstroming die daar uit voorkomt moet dus gebruik maken van die bestaande geluiden.
Je kan niet oneindig doorgaan met gelimiteerde middelen.
No. I'm not part of the show.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:27:10 #12
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_60865964
Ik vind Cut / Copy geweldig!!
Burial van de winter grijs gedraaid, ben er nu beetje op uitgekeken eigenlijk.

Ook niet revolutionair trouwens maar wordt erg moe van al die kut gitaarbandjes en dan klinkt dit erg verfrissend
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_60866013
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 22:18 schreef trebremmit het volgende:
Gewoon een nieuw klein (sub)genre in de elektronische muziek, nou niet echt iets revolutionairs
pi_60866087
Voor jou mischien niet, ik vond het behoorlijk origineel en verfrissend.
pi_60866145
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 22:32 schreef trebremmit het volgende:
Voor jou mischien niet, ik vond het behoorlijk origineel en verfrissend.
Ja dan kan je Deadmau5 ook wel revolutionair noemen
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vond archangel bijv ook heel leuk maarja revolutionair zoals het begin van elektronische muziek .. nee
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:38:08 #16
179534 Waaghals
pi_60866225
Jens Lekman vind ik ook goed. Ook dit is weer niet origineel omdat hij heel veel samplet maar toch weet hij een heel eigen stijl te ontwikkelen.
pi_60884751
Volgens mij is zo'n beetje alles wel gedaan, maar of dat ooit mainstream gaat worden....

Denk aan geexperimenteer met instrumenten, maatsoorten, dat soort dingen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:15:26 #18
862 Arcee
Look closer
pi_60889310
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 22:27 schreef Waaghals het volgende:
Ik vind Cut / Copy geweldig!!
Klinkt goed idd.

Doet me denken aan:

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:27:33 #19
179534 Waaghals
pi_60889566
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 23:15 schreef Arcee het volgende:

[..]

Klinkt goed idd.

Doet me denken aan:

Electronic
  zondag 17 augustus 2008 @ 12:49:55 #20
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_60897855
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 21:48 schreef MouzurX het volgende:
Mja, er is natuurlijk de breakcore die zichzelf de laatste jaren steeds blijft overtreffen. Als zoiets TMF zou halen zou dat wel revulutionair zijn. Velen zouden zich vervreemd voelen, en de oudjes hebben weer iets om massaal over te klagen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_60898525
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 12:49 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Mja, er is natuurlijk de breakcore die zichzelf de laatste jaren steeds blijft overtreffen.
hoe bedoel je dit?
  zondag 17 augustus 2008 @ 13:39:21 #22
222384 Bonzai.
pi_60898726
Het wordt steeds vernieuwender en beter (met ups en downs welteverstaan)...
waarin de stenen rusten,
pi_60898781
die mening deel ik niet echt.. laatste jaren blijft toch een herhaling van zetten over het algemeen..
er zijn maar zoveel kanten die je opkunt met een opgefokte amenbreak

laat me graag het tegendeel zien, ben over het algemeen wat uitgekeken op breakcore
pi_60898913
Het gaat weer helemaal terug naar de oude heavey metal en rock
"De kabel aan je gitaar is als de band onder je auto: Klein stukje rubber en wat metaal maar o zo belangrijk..."
  zondag 17 augustus 2008 @ 13:55:25 #25
222384 Bonzai.
pi_60899038
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 13:42 schreef Yorrit het volgende:
die mening deel ik niet echt.. laatste jaren blijft toch een herhaling van zetten over het algemeen..
er zijn maar zoveel kanten die je opkunt met een opgefokte amenbreak

laat me graag het tegendeel zien, ben over het algemeen wat uitgekeken op breakcore
Je kunt natuurlijk veel andere richtingen uit dan die amenbreak. Ik had het eigenlijk over muziek waar de vaste ritmes en melodietjes wegvallen. Voor de meesten zou zoiets echt nieuw zijn.
waarin de stenen rusten,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')