abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60858335
Na het topic over de teleurstellingen ook maar even een positief topic. Zal wel een stuk rustiger worden want men verwacht over het algemeen meer dan reeël is.

Bij deze een aftrap:

- Goud voor de 4x100vrij dames zwemmen, medaille was verwacht goud is uniek
- Zilver voor Gravenstijn, na al haar tegenslag al onverwacht op de Spelen, de finaleplaats was nog onverwachter
- De Nederlandse judoploeg, met bronzen medailles voor Houkes, Willeboordse, Bosch en Grol. Vijf judomedailles in totaal, nog nooit eerder gelukt en vooraf was op 3 gegokt.
- Zeilen, de Yngling dames die nu al zeker zijn van minimaal zilver en de 470 dames die ook om de plakken meedoen. En nog meer ploegen met kansen.
- Roeien, de lichte dames dubbeltwee met twee keer winst naar de finale, de achten en dan met name de mannen die zich al onwaarschijnlijk geplaatst hebben voor de spelen nu ook de olympische finale varen, de lichte vier die het hele seizoen nog geen a finale hebben gehaald maar nu, wanneer het moet wel.
- Schermer Bas Verwijlen die de kwartfinale haalt.
- Het wildwaterkano met finaleplaatsen bij de mannen en de vrouwen
pi_60859208
De verrassing voor mij is toch wel dat iedereen zo gruwelijk hard faalt. Op de 4x100vrij dames na dan.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:31:38 #3
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_60859864
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 16:31 schreef thewarrior82 het volgende:

- Schermer Bas Verwijlen die de kwartfinale haalt.
Was dat die blonde terrier die na ieder punt zijn masker afgooide en een 'Martin Verkerkje' deed? Wat een bitch
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_60859900
- Keizer die uitmunted bezig is
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:34:51 #5
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_60859917
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 17:31 schreef Elvislives het volgende:

[..]

Was dat die blonde terrier die na ieder punt zijn masker afgooide en een 'Martin Verkerkje' deed? Wat een bitch
een geweldige sporter! bloedfanatiek in de wedstrijd, buiten het veld de rust zelve.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_60859969
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 17:06 schreef TheJanitor het volgende:
De verrassing voor mij is toch wel dat iedereen zo gruwelijk hard faalt. Op de 4x100vrij dames na dan.
Flikker toch een eind op. Jij hebt echt irreëel hoge verwachtingen.
pi_60859996
Al genoemd maar de Ynglingboot is een meevaller en kan de gedoodverfde favorieten gaan verslaan.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:39:32 #8
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_60859998
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 17:34 schreef evert het volgende:

[..]

een geweldige sporter! bloedfanatiek in de wedstrijd, buiten het veld de rust zelve.
Kan ik wel waarderen ja, maar kan me goed voorstellen dat zijn tegenstander op zo'n moment graag het punt van zijn zwaard flink wat aan zou willen scherpen
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_60863058
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 17:37 schreef TheArt het volgende:

[..]

Flikker toch een eind op. Jij hebt echt irreëel hoge verwachtingen.
Flikker zelf een end weg. Die verwachtingen over de baanwielers, Mariannne Vos, M. Veldhuis, waren helemaal niet zo hoog, Vd Geest, mark huizegna ... Dat de softballers en honkballers zo ontzettend worden weggemept ... dat is voor mij eens maar nooit weer. Hoezo hebben die hun kwalificatie gehaald?

Dit is gewoon de slechtste OS sinds heeeeeeeel lang, misschien wel ever.

Dat Gravestijn in de finale faalt is flink balen, gewoon omdat de kans daar was, maar je baalt toch. Met een dooie moeder en dooie zus en een gebroken nek hadden we niet veel verwacht, maar ja ze stond er nu eenmaal, dus ... Maar op de keper beschouwd heel mooi.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_60863250
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 20:15 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Flikker zelf een end weg. Die verwachtingen over de baanwielers, Mariannne Vos, M. Veldhuis, waren helemaal niet zo hoog, Vd Geest, mark huizegna ... Dat de softballers en honkballers zo ontzettend worden weggemept ... dat is voor mij eens maar nooit weer. Hoezo hebben die hun kwalificatie gehaald?

Dat Gravestijn in de finale faalt is flink balen, gewoon omdat de kans daar was, maar je baalt toch. Met een dooie moeder en dooie zus en een gebroken nek hadden we niet veel verwacht, maar ja ze stond er nu eenmaal, dus ... Maar op de keper beschouwd heel mooi.
Ja voor dit soort gemiep zijn er al tig andere topics weer iedereen doorzaagt over hoe kut het allemaal wel niet is. Meldt iets postiefs hier of hoepel op. Ik was juist zo blij een positief topic te zien.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:41:05 #11
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_60863499
Niet echt meevallers, maar toch mooi zijn Schuil/Nummerdor die 'makkelijk' door zijn en de waterpolodame's die in de kwartfinale staan.

De kanovaarders zijn wel een verrassing, echt een mooie sport ook

En, nog niet genoemd, Epke Zonderland deed het ook boven verwachting.
pi_60863530
Boersma Ronnes die een favoriet Duits koppel op mirakuleuze manier uitschakelen
pi_60863660
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 20:41 schreef Jovatov het volgende:
De kanovaarders zijn wel een verrassing, echt een mooie sport ook

En, nog niet genoemd, Epke Zonderland deed het ook boven verwachting.
Dat kanovaren verraste mij ook in positieve zin. Ik vond het echt heel erg leuk om naar te kijken en dan presteerden de nederlanders ook nog boven verwachting.

Epke's prestatie is er eentje van formaat vind ik. In 1928 deed er voor het laatst een turner mee aan de OS en nog nooit haalde een turner de finale. Een eervolle vermelding voor hem.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_60863747
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 20:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dat kanovaren verraste mij ook in positieve zin. Ik vond het echt heel erg leuk om naar te kijken en dan presteerden de nederlanders ook nog boven verwachting.

Epke's prestatie is er eentje van formaat vind ik. In 1928 deed er voor het laatst een turner mee aan de OS en nog nooit haalde een turner de finale. Een eervolle vermelding voor hem.
Epke helemaal vergeten te noemen inderdaad. Is alweer wat dagen geleden natuurlijk, en zijn finale komt er nog aan maar nu al een wereldprestatie door bij de beste acht te zitten.
pi_60863955
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 20:15 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Ik denk ik open een apart topic voor de mensen die nog wel kunnen genieten van de sport ook al vallen prestaties soms tegen en soms mee, kom jij er meteen tussen om sporters weer af te kraken terwijl we daar al wat andere topics voor hebben.

Oh ja de honk- en softbal teams hebben zich geplaatst omdat ze de beste van Europa zijn, er was vantevoren van zeker de softbal dames helemaal niets verwacht, de honkballer hadden in zeer goede vorm en wat geluk weer vierde (en heel misschien derde) kunnen worden maar dat was meer hopen dan dat een zekerheid was vantevoren.

Ik geniet zelf trouwens van mooie prestaties of het nu Nederlanders zijn of anderen, als mensen boven zichzelf uit kunnen stijgen is dat mooi. Anderen kunnen de gigantische druk van de Spelen en de verwachtingen niet aan en daar leer je van voor de rest van de carriere (en je leven) en alle sporters die er zijn hebben vantevoren hun uiterste best gedaan om hier optimaal te presteren. En de ene keer valt alles precies goed en komt alles samen en de andere keer gaat het op het moment supreme totaal mis. Dat is het mooie van de sport nobodys kunnen opeens winnaars worden en de gedoodverfde favorieten kunnen er zo maar uitvliegen en met lege handen staan.
pi_60879817
Jolanda Keizer op de zevenkamp Met veel persoonlijk records.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_60880909
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 16:12 schreef PieterBas het volgende:
Jolanda Keizer op de zevenkamp Met veel persoonlijk records.
eens, heel mooie prestatie en nog wel in atletiek
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_60882867
Hoos deed het ook niet slecht
pi_60883237
De gemakkelijke manier waarop Rutger Smith zich heeft geplaatst voor de finale discus vind ik ook een verrassing. En Keizer was vandaag en gisteren natuurlijk ook geweldig, mooie top tien plek.
pi_60883823
Smith inderdaad heeeel makkelijk!
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:48:23 #21
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_60888792
Churandy Martina .

Nederlander ja.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_60888843
Hee, een positief topic. Al dat pessimistische gedoe begint me een beetje de strot uit te hangen.
That's all folks!
pi_60889709
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 22:48 schreef BVO het volgende:
Churandy Martina .

Nederlander ja.
Dat was die op de 100 meter toch?

Vierde was ie, erg knap
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_60891407
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 22:48 schreef BVO het volgende:
Churandy Martina .

Nederlander ja.
Ik weet niet zeker of hij nou de Nederlandse nationaliteit heeft. Zijn records worden niet gehanteerd als Nederlands records.
Maar wel een superprestatie in een superfinale.
pi_60891448
Martina spurt voor de Nederlandse Antillen en zijn records zijn dan ook voor de Nederlandse Antillen (voorheen voor Nederland)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')