abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60847695
In mijn vorige topic over mijn computer Raar opstart probleem windows xp kan je lezen dat mijn computer te heet werd en mijn harde schijf het niet meer deed.
Maar die heb ik nu vervangen en dat doet het weer allemaal hij start niet meer opnieuw op maar nu heb ik weer een ander probleem.

Als mijn computer een tijdje staat te downloaden met newsleecher krijg ik opeens een blauw scherm met de tekst :

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

IRQL-NOT-LESS-OR-EQUAL

Technische informatie ( Mogelijk in het engels )

Stop : 0x00000050 ( 0x8BA9D6E8 x 0x00000000 , 0x80517BF6 , 0x00000000 )

Bezig met starten van de fysieke geheugendump.
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling technische ondersteuning op voor hulp.

Weet iemand waar deze fout door komt ik heb ook al op google gezocht maar ik kon niks vinden over die fout.
pi_60847887
http://support.microsoft.com/kb/903251/nl

dit misschien? heel gek om dan te zoeken bij Microsoft, ik weet het, maar kon er wel iets vinden!
pi_60848130
IRQL-NOT-LESS-OR-EQUAL
Deze krijg ik ook als ik tegenwoordig een filmpje in WMP probeer af te spelen.

Volgens mij is het na de laatste update van de Nvidia drivers van mijn EN8600GT.
Heb bios van mobo, mobo-drivers, alle Asus videokaart hulpapplicaties etc opnieuw
geinstalleerd maar na 2 sec krijg ik gegarandeerd het BSOD als ik een filmpje speel.
Het formaat (wmv, mpeg, etc) lijkt niet uit te maken.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_60848201
ik heb wel nvidia drivers geforce 6200 turbo

Dus mischien dat het daaraan ligt.
pi_60848357
IRQL-NOT-LESS-OR-EQUAL heeft best vaak te maken met kapot geheugen, als je 2 geheugen modules in je pc hebt, probeer er dan is eentje uit te halen.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:54:17 #6
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_60848527
Of een gaar moederbord met lekke condensator, dat wil ook wel eens leuke IRQL's geven.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_60848547
Ik zou even je geheugen testen met memtest.
pi_60849045
Waarschijnlijk ligt het aan je geheugen. Maar het kan ook aan de drivers van je videokaart liggen. Toen ik laatst nieuwe drivers voor mijn 8800GT ophaalde had ik ook spontaan blauwe schermen. Nadat ik ben terug gegaan naar de oude drivers heb ik geen blauw scherm meer gehad.
Lois: Stewie why don't you play in the other room?
Stewie: Why don't you burn in hell?
pi_60850181
BIj mij heeft het al verschillende oorzaken gehad.

Kapot geheugen, kapotte condensatoren, verkeerde drivers, verkeerde bios en een kapot moederboard + processor omdat het allemaal ietsie pietsie te warm geworden was.

Die laatste was het moeilijkst te achterhalen want alles leek goed te werken, maar op willekeurige momenten kreeg ik onder andere de bsod met irql_not_less_or_equal.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:58:57 #10
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_60857383
ik heb er weken naar gezocht. Blijkt ws aan die stomme Kerio firewall te liggen (gratis van xs4all gekregen). Die vervangen door Comodo, nu maar kijken of die fouten niet meer terugkomen.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_60860734
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 10:39 schreef mighty_myte het volgende:
IRQL-NOT-LESS-OR-EQUAL
Deze krijg ik ook als ik tegenwoordig een filmpje in WMP probeer af te spelen.

Volgens mij is het na de laatste update van de Nvidia drivers van mijn EN8600GT.
Heb bios van mobo, mobo-drivers, alle Asus videokaart hulpapplicaties etc opnieuw
geinstalleerd maar na 2 sec krijg ik gegarandeerd het BSOD als ik een filmpje speel.
Het formaat (wmv, mpeg, etc) lijkt niet uit te maken.
Heb je toevallig een asus videokaart ?
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
pi_60860807
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 10:19 schreef Chrisjedegekste het volgende:

IRQL-NOT-LESS-OR-EQUAL
Ervaring is dat het meestal een driver probleem is. Jij krijgt het voornamelijk bij Newsleecher dus ik zou in ieder geval even naar je netwerkkaart driver kijken of daar misschien een nieuwe voor is.
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
pi_60866105
ik heb eigenlijk sinds een paar dagen een nieuwe harde schijf erin gezet windows opnieuw geinstaleerd met dezelfde drivers als altijd maar het enige wat anders is dat ik kaspersky antivirus erop heb gezet.
Maar weet er iemand een download programma die hetzelfde werkt als newsleecher dus ook met automatisch repareren en uitpakken
pi_60866598
En hoe werkt memtest precies ik heb het gedownload en dan ?
pi_60867647
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:22 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Ervaring is dat het meestal een driver probleem is. Jij krijgt het voornamelijk bij Newsleecher dus ik zou in ieder geval even naar je netwerkkaart driver kijken of daar misschien een nieuwe voor is.
Mja ik heb het ook ooit gehad, daar bleek het dus eraan te liggen dat de HDD aan het einde van zijn leven was. Toen ik die vervangen had waren de problemen verholpen, en nee het kwam niet door een reinstall aangezien ik de partitie compleet gekopieerd had met partition magic.
pi_60871947
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 22:51 schreef Chrisjedegekste het volgende:
En hoe werkt memtest precies ik heb het gedownload en dan ?
Dan moet je het branden op flop, CD of USB-stick (als je PC daarvan kan opstarten) en dan daarmee opstarten.
Staat allemaal hier beschreven.
pi_60874527
Ik heb memtest uitgevoerd en die geeft aan.

Walltime Cached RsvdMem memmap Cache ECC Test Pass Errors ECC Errors

54:52 2048 257 E820-std on Off STD 1 0

En nu ???
pi_60874586
1 ronde van memtest geeft vaak niet aan dat alles in orde is, beste is om het gewoon een nachtje te laten lopen.

Mochten er dan nog geen fouten opduiken kan het sowieso schelen om windows eens opnieuw te installeren. Het kan altijd zijn dat windows zichzelf ophangt doordat een bestand beschadigd raakt.
pi_60874637
Oke dan ga ik dat vanacht doen
pi_60886997
Ik heb hem vandaag laten lopen vanaf 4 uur tot nu en geen fouten gevonden dus ik ga maar proberen mijn computer opnieuw te instaleren .
pi_60904448
Ik heb mijn computer opnieuw geinstaleerd ik ben nu van mijn blauwe schermen af, maar nu start hij weer automatisch opnieuw op.
Harde schijf is vorige week vervangen weet nu iemand wat er dan kapot kan zijn ?????
pi_60904483
Processor, moederbord of voeding.

Kijk eens in het foutenlogboek of daar een vermelding is gemaakt door het systeem.
pi_60904672
START --> Uitvoeren

Typ: eventvwr kijk nu bij Systeem wat de foutmeldingen zijn.
Time's fun when you're having flies.
pi_60905489
er staan helemaal geen fouten tussen alleen maar informatie geen andere dingen
pi_60907156
Weet iemand hoe ik kan zien dan hoe mijn Processor, moederbord of voeding kapot is ????
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')