Behalve inmiddels dus een flinke schuld heeft deze Roemeen een aardig rijtje clubs:quote:Chelsea krijgt 17 miljoen van Mutu
Geschreven op donderdag, 14 augustus om 19:00
Voorlopig geen dure etentjes of avondjes uit meer voor Adrian Mutu. De tuchtcommissie van de FIFA heeft bepaald dat de Roemeen zijn voormalig werkgever Chelsea liefst zeventien miljoen euro moet betalen. Dat meldt Chelsea donderdagavond op haar officiële website. Klik hier! Mutu dient het immense bedrag over te maken wegens de straf die hij in 2004 opgelegd kreeg. Chelsea betaalde in 2003 zo’n 24 miljoen euro voor de toenmalige speler van Parma, die een jaar later alweer werd ontslagen omdat hij werd betrapt op het gebruik van cocaïne. Vervolgens diende Chelsea een schadeclaim in bij de wereldvoetbalbond.
Pas vier jaar na dato kwam de tuchtcommissie van de FIFA met een uitspraak. Mutu, die momenteel zijn geld verdient bij Fiorentina, dient zeventien miljoen euro over te maken naar The Blues. Dit is vijf miljoen euro meer dan verwacht werd. Mutu’s zaakwaarnemer Cristian Sarbu claimde eerder deze zomer dat zijn cliënt ‘slechts’ twaalf miljoen euro diende te betalen, maar dit bedrag blijkt niet juist.
De inmiddels 29-jarige Mutu werd na de positieve drugstest voor zeven maanden geschorst door de FIFA, waarna hij de draad weer oppakte bij Juventus. In Turijn speelde hij 33 competitiewedstrijden voordat hij in de zomer van 2006 naar Fiorentina vertrok. In Florence is hij een van de sterspelers, en daardoor een van de grootverdieners, in de selectie. Mutu verlengde onlangs zijn aflopende contract tot medio 2012.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | 1996/97 Arges Pitesti 1997/98 Arges Pitesti 1998/99 Arges Pitesti 1998/99 Dinamo Boekarest 1999/00 Dinamo Boekarest 1999/00 Internazionale 2000/01 Verona 2001/02 Verona 2002/03 Parma 2003/04 Chelsea 2004/05 Chelsea 2004/05 Juventus 2005/06 Juventus 2006/07 Fiorentina 2007/08 Fiorentina |
Mutu is een internationaal gezien zeer aansprekende speler met uitmuntende resultaten. Helaas wil hij wel eens een klein foutje maken,quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:11 schreef leolinedance het volgende:
De TS verwacht dat er van zo'n fluttopic meerdere delen komen?
Hier sluit ik me bij aan, ik vind het een rare gang van zaken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:38 schreef Stpan het volgende:
Wat is dit voor onzin?
Straks kan iedere speler die geschorst wordt of op doping wordt betrapt zijn transfersom gaan terugbetalen. Ik vind het maar een vreemde uitspraak. Chelsea ontslaat hem, niet andersom. Chelsea betaalde de transfersom, Mutu heeft daar geen enkel aandeel in gehad.
Dat Mutu een schadevergoeding moet betalen voor de 7 maandan die hij niet kon voetballen ter hoogte van zijn toenmalige salaris, dat vind ik redelijk.
What's next, Henry die zijn transfergeld moet terugbetalen aan Barca omdat hij toch niet zo goed was als gedacht?
3.5 miljoen / jaar bij fiorentina dacht ikquote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:51 schreef TargaFlorio het volgende:
Flinke schadevergoeding![]()
Wat heeft ie voor salaris gehad de laatste paar jaren?
Euh, beperkt gebruik van cocaïne kan je uithoudingsvermogen vergroten..quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:39 schreef Elvislives het volgende:
Dikke onzin. Je gaat niet beter voetballen van coke gebruik. Zelfde met die Franse keeper die geschorst werd nadat ie een jointje rookte
Eeuh, hooguit voor een minuut of 20 / 25 misschien. Daarnaast is het met je fysiek na die tijd een stuk minder gesteld. Dus voordeel zal je er echt niet van hebben...quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Euh, beperkt gebruik van cocaïne kan je uithoudingsvermogen vergroten..
Ja, maar na de schorsing was hij gewoon weer beschikbaar geweest voor chelsea, als ze hem niet hadden ontslagen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:54 schreef Thomas87 het volgende:
Ik vind het niet meer dan een logische straf. Chelsea betaald 24 miljoen voor het werk wat Mutu zou gaan leveren. Door toedoen van Mutu zelf, en niemand anders, is hij niet in staat geweest dit werk te leveren. Omdat Mutu de internationale regeling omtrend doping (cocaine in dit geval) geschonden heeft en dus niet mocht voetballen vind ik het logisch dat hij een schadevergoedeing moet betalen.
Dan keur je drugsgebruik als club gewoon goed he, het is een duidelijk statement van Chelsea om hem te ontslaan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:55 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Ja, maar na de schorsing was hij gewoon weer beschikbaar geweest voor chelsea, als ze hem niet hadden ontslagen.
Dat laatste is in ieder geval de meest kromme vergelijking.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:38 schreef Stpan het volgende:
Wat is dit voor onzin?
Straks kan iedere speler die geschorst wordt of op doping wordt betrapt zijn transfersom gaan terugbetalen. Ik vind het maar een vreemde uitspraak. Chelsea ontslaat hem, niet andersom. Chelsea betaalde de transfersom, Mutu heeft daar geen enkel aandeel in gehad.
Dat Mutu een schadevergoeding moet betalen voor de 7 maandan die hij niet kon voetballen ter hoogte van zijn toenmalige salaris, dat vind ik redelijk.
What's next, Henry die zijn transfergeld moet terugbetalen aan Barca omdat hij toch niet zo goed was als gedacht?
Jij weet de helft van de tijd niet waar je over praat zeker?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:42 schreef Jnk18 het volgende:
Beetje sad van Chelsea mja het zijn ook van die geldhonden daar hé..
Hopelijk gaat mutu in beroep en wint hij. (ik heb niks met Mutu maar ik walg soms van Chelsee)
Klopt. Vanuit Chelsea's standpunt waren ze niet verplicht hem te ontslaan, maar imagotechnich gezien hadden ze natuurlijk geen keus en moesten ze hem ontslaan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:07 schreef Messenga het volgende:
[..]
Dan keur je drugsgebruik als club gewoon goed he, het is een duidelijk statement van Chelsea om hem te ontslaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |