abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60827811
quote:
Meer brugklassers naar antipestcursus
Uitgegeven: 14 augustus 2008 10:21
Laatst gewijzigd: 14 augustus 2008 10:51

VENRAY - Ongeveer 1200 aanstaande brugklassers volgen deze zomer een tweedaagse cursus tegen pesten. Dat is een kwart meer dan een jaar geleden.

Instellingen voor geestelijke gezondheidszorg (GGZ) en GGD's verzorgen de training, die de weerbaarheid van de leerlingen moet vergroten. Kinderen die de cursus Plezier op School hebben gevolgd, worden minder gepest.

Het initiatief voor de cursus werd een aantal jaar geleden genomen door de GGZ-groep Noord- en Midden-Limburg.

De scholieren leren op de training hoe ze zich moeten presenteren en hoe ze kennis moeten maken met mensen. Daarnaast krijgen ze gelegenheid hun hart te luchten. De stoomcursus wordt gegeven in de laatste week van de zomervakantie.

Internet

De Tweede Kamer vroeg eerder dit jaar om meer aandacht voor pesten op school, vooral voor nieuwe varianten. Veel jongeren verkiezen de anonimiteit van internet om klasgenoten te kwellen.

Seksadvertenties met gemanipuleerde foto's of filmpjes waarin een leerling in elkaar wordt geslagen, zwerven rond op sociale netwerken op internet. Pesten is vaak een voorbode van geweld door scholieren.

Veiligheid

Eind vorig jaar kondigde staatssecretaris Marja van Bijsterveldt (Onderwijs) extra maatregelen aan om de veiligheid in en om scholen te verbeteren. Zo moet de politie, afhankelijk van de behoefte van de school, duidelijk in het schoolgebouw aanwezig zijn.

Ook moeten de scholen alle ernstige geweldsincidenten registreren. Op dit moment doet ruwweg de helft van de scholen dat niet uit angst voor een slechte naam.

Wat een slappelingen. Mensen die gepest worden hebben dit vaak zelf uitgelokt, en zeker als je langdurig gepest wordt dan heb je dat vaak zelf in de hand.

Ik heb nooit gepest want dat vind ik triest (ben het gelukkig ook niet) maar als pester op de middelbare school zou ik iemand die zo heel aangeleerd de 'discussie' met pesters aangaat (terwijl je de onzekerheid eraf ziet druipen) juist nog veel interessanter vinden om te pesten. Gepeste kinderen moeten gewoon een paar keer flink om zich heen meppen, dan houdt het vanzelf wel op. Maar ga niet op zo'n domme curcus, volgens mij ben je dan alleen nog maar meer interessant.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 15:51:59 #2
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_60827829
Curcus.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_60827833
Kan een mod in de TT even 'cursus' aanpassen?
pi_60827866
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de nummer één reden om gepest te worden het dragen van een Kipling tas is. Wie zo'n tas draagt kiest er dus bewust voor om gepest te worden.
pi_60827896
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:53 schreef Fakkan het volgende:
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de nummer één reden om gepest te worden het dragen van een Kipling tas is. Wie zo'n tas draagt kiest er dus bewust voor om gepest te worden.
In mijn tijd was je er de pimp mee.
pi_60827939
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:54 schreef Chillah.Bee het volgende:

[..]

In mijn tijd was je er de pimp mee.
Wtf is dit nou weer voor taal
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_60827959
quote:
Wat een slappelingen. Mensen die gepest worden hebben dit vaak zelf uitgelokt, en zeker als je langdurig gepest wordt dan heb je dat vaak zelf in de hand.
Dat is hetzelfde als zeggen dat vrouwen erom vragen om verkracht te worden omdat ze zich zo uitdagend kleden.

[ Bericht 0% gewijzigd door SharQueDo op 14-08-2008 16:04:41 ]
pi_60827988
Sommige mensen worden gepest door hun uiterlijk. En dan heb ik het niet over een kipling tas of hoog opgetrokken sokken. Dat hebben ze niet in de hand. Verder ben ik het wel redelijk met je eens dat knulletjes met een te grote bek terrecht gepest worden.

Ik zie pesten meer als iemand afstraffen op zijn belachelijke voorkomen. Dit is pas triest als je dit doet als een persoon er niks aan kan doen, dus niet per definitie.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_60828009
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:56 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Wtf is dit nou weer voor taal
pi_60828106
TS wordt zelf gewoon gepest
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:05:33 #11
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_60828108
Hoi pipo
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_60828112
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:00 schreef daftme het volgende:
Sommige mensen worden gepest door hun uiterlijk. En dan heb ik het niet over een kipling tas of hoog opgetrokken sokken. Dat hebben ze niet in de hand. Verder ben ik het wel redelijk met je eens dat knulletjes met een te grote bek terrecht gepest worden.

Ik zie pesten meer als iemand afstraffen op zijn belachelijke voorkomen. Dit is pas triest als je dit doet als een persoon er niks aan kan doen, dus niet per definitie.
Dat ben ik met je eens. Iemand met een handicap oid pesten is wel heel erg triest. Maar sommige mensen worden er hard/sterk van

Ik weet nog wel iemand die had een Super Mario-trui aan en schoenen met klitteband en dat in de eerste of tweede, die gast liep er bij als iemand uit groep 7 ofzo Sorry hoor, maar voor zulke mensen is het goed dat ze het harde leven leren kennen.
pi_60828115
De TS zit nog op de middelbare school?
pi_60828123
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:01 schreef Chillah.Bee het volgende:

[..]

Zeg, die vraag was serieus!

In mijn tijd was je er de pimp mee? Bedoel je soms dat het stoer is om zo'n tas te dragen of juist niet??????
pi_60828130
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:05 schreef jordeeeh het volgende:
TS wordt zelf gewoon gepest
-10 voorspelbaar.
pi_60828134
Een curcus... Is dat zo'n hippe zelfbruiner?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60828152
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:50 schreef Chillah.Bee het volgende:

[..]

dat is dus echt gelul he
pesters pakken precies dat wat anders is aan een mens: rood haar, bril dragende kinderen enz
pi_60828175
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:06 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

In mijn tijd was je er de pimp mee? Bedoel je soms dat het stoer is om zo'n tas te dragen of juist niet??????
Onder welke steen leef jij?

pi_60828176
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:06 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Dat ik ooit serieus reageer in een KLB topic , maar here goes:

De pimp betekent (in mijn woordenboek iig) dat het stoer is idd.
pi_60828205
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:08 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Dat ik ooit serieus reageer in een KLB topic , maar here goes:

De pimp betekent (in mijn woordenboek iig) dat het stoer is idd.
Dank! Kijk TS zo moeilijk is het niet
pi_60828219
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:07 schreef MLF het volgende:

[..]

dat is dus echt gelul he
pesters pakken precies dat wat anders is aan een mens: rood haar, bril dragende kinderen enz
Een slachtoffer!
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60828222
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:09 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Dank! Kijk TS zo moeilijk is het niet
Dat was het zeker wel!
pi_60828234
Dit wil trouwens wel wat zeggen over het inlevingsvermogen
pi_60828243
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:57 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als zeggen dat vrouwen erom vragen om verkracht te worden omdat ze zich zo uitdagend kleden.
?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:11:25 #25
199787 Schatgraver
The Ice Cream Man
pi_60828280
TS heeft een kipling tas
I'm down for you so ride with me
My enemies your enemies
Cause you ain't never had a friend like me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: