Is dat zo?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, in 99% van de gevallen niet. Als jij opzettelijk een aanrijding pleegt met als doel iemand te verwonden wel ja.
Als jij PER ONGELUK een aanrijding veroorzaakt is het geen misdrijf. Hoogstens een OVERTREDING.
Had dan ook gewoon gezegd dat je het zelf had gezien. (zijn nrplaat) Dan was de eigenaar gewoon genaaid.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 23:48 schreef ne0n het volgende:
had ik overlaatst ook, maar er was een getuige die een briefje onder mijn ruitenwisser stak, waarop stond:
Ik heb gezien dat de auto met nummerplaat xxxxxxx jou spiegel er heeft afgereden.. nou allemaal goed enzo, staat er geen naam onder, dus is het niet geldig.. en ik weet niet wie het briefje heeft geschreven
Per ongeluk wat laat remmen. Ongeacht wie voorrang heeft je neemt het in ieder geval als automobilist niet.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 23:35 schreef s-sidderaal het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik moest ooit voor een misdrijf op het politie bureau komen. SStond letterlijk in de brief.
Kortom: geen voorrang verlenen wordt gezien als misdrijf.
Dit misdrijf was (per ongeluk) wat laat remmen voor een overstekende jogger. Niet geraakt, jogger was geschrokken.
Klein detail: Jogger liep op een voorrangsweg, geen zebrapad ter plaatse. Quiz: wie moet voorrang verlenen de jogger of de automobilist?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |