Klopt, ik zie het zelf vaak zat op de weg. Spits en dan kruipt iedereen zo dicht opelkaar dat er nog geen smart tussen kan bij wijze van spreken. Ook al houd je dan genoeg afstand met de voroganger, er zijn dan altijd mensen die hem net in dat gat proppen, of bumperklevers achter je. En zeker op een 4 baans weg is dit dan oppassen geblazen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:53 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Misschien was de vrachtwagen voor de 'bumperklevende' vrachtwagen wel vaart gaan minderen doordat hij iemand liet invoegen. Hierdoor lijkt het net of de achteropkomende vrachtwagen aan het bumperkleven is.
Weleens bij een drukke spits gereden? Dan bumperkleeft iedereen.
Dat kan hier ook de oorzaak zijn.
vanaf begin invoegstrook liet ik me dus terugzakken, maar verkorte invoegstrook en nog voor het einde van de invoegstrook hing ik net achter de eerste. en zoals eerder vermeld: een noodstop was niet nodig, ik reed toen op teller nog 70, Dan klopt het inderdaad wel dat hij 10 moet afremmen maar dat kan simpel weg door gas los te laten. Tenminste normaal gesproken. en of het nu een vrachtauto is of een auto, zonder gas remt het ook wat af, dan net genoeg om klein beetje terug te vallen zonder overige verkeer in gevaar te brengen. Dit gebeurd ook zo vaak op de snelweg als je een file naderd. Eerst gas los, uit laten rollen en pas op einde remmen.quote:TS is gewoon niet snugger geweest om naast een vrachtwagen te gaan rijden, hierdoor moest hij zich terug laten zakken, maar je kan dan natuurlijk niet verwachten dat de vrachtwagen die erachter zit meteen een noodstop maakt omdat een of andere beginneling erachter komt dat het einde van de invoegstrook nadert en hij nog naast de voorgaande vrachtwagen rijdt en dan met 65km (dat gok ik) wil gaan invoegen.
Voornamelijk vanwege een korte invoegstrook maak je dus vaart zodra je eropschiet. Niet dat je met 50 komt aankakken en ziet van: shit ik moet gas gaan geven wat ik moet gaan invoegen.quote:Ja dat gaat niet he. Ook al is de invoegstrook kort, kom je van beneden naar boven kan je al aan het begin inschatten hoe je gaat invoegen. En dat doe je niet door naast een vrachtwagen te gaan rijden, dan maar iets langzamer de invoegstrook op en dat je zeker weet hoe je het doet en dan versnellen om in te voegen, dan eerst versnellen, nadenken en dan erachter komen kuuuuuuutttt dit haal ik niet!!! afremmen en je ertussen proberen te proppen...dat ga je inderdaad niet winnen van een vrachtwagen.
Dank jequote:ps. wel mooie racestrepen TS....anders doe je de andere kant ook even
Moet ik even elke keer quoten dat ik zeg: AAN HET BEGIN VAN DE INVOEGSTROOK LIET IK ME TERUGVALLEN ????quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:01 schreef antonwachter het volgende:
Je komt er aan het einde van de invoegstrook pas achter dat je niet kunt invoegen. Daarna probeer je je auto nog even lomp tussen 2 vrachtauto's te drukken, terwijl je het verkeer op de snelweg niet mag hinderen tijdens het invoegen. Een vrachtauto moet uitwijken voor je, daarbij het andere verkeer in gevaar brengend. Je dwingt daarna de vrachtwagen die daarachter zit om af te remmen tot 50 op de snelweg zodat jij je dollemansactie kunt afmaken.
Leer jij maar eens autorijden en de verkeersregels beheersen. Jij en niemand anders creeert in deze situatie chaos op de snelweg.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:32 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Moet ik even elke keer quoten dat ik zeg: AAN HET BEGIN VAN DE INVOEGSTROOK LIET IK ME TERUGVALLEN ????
Leer toch is lezen man
Neen, dat zeg ik niet en ik doe ook niet alsof. Ik ben het niet eens met jouw standpunt dat de vrachtwagenchauffeur deels debet is aan de bermtrip van TS. Hij hoefde niet te remmen of in te houden voor TS en mocht er gevoeglijk van uitgaan dat TS zijn "doordrukactie" tijdig zou onderbreken. Nu TS dat niet gedaan heeft, is dat niet de vrachtwagenchauffeur aan te rekenen. Ook niet deels.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:14 schreef s-sidderaal het volgende:
Jij doet net alsof ik zeg dat TS geen schuld heeft aan het ongeval en bijvoorbaat de schuld kan neerleggen bij die chauffeur.
Waar voer ik dan oneigenlijke gronden aan in de discussiequote:Wel de discussie eerlijk blijven voeren, want ik heb ook allang gezegd dat ik de kans klein acht dat TS zijn schade kan verhalen op die chauffeur.
Wat ik zeg is dat het rijgedrag van de chauffeur mede oorzaak is van de ontstane situatie, en dat hem wel degelijk verwijtbaar gedrag aangerekend kan worden.
TS heeft ruim voldoende details gepost om e.e.a. te kunnen beoordelen. Zo ook dat hij nog wel kon stoppen.quote:Daarbij, wij kunnen niet beoordelen of TS nog wel kon stoppen, en ook niet of TS bij het oprijden van de invoegstrook voldoende overzicht had om te kunnen beoordelen dat hij niet tussen de vrachtwagens in kon voegen. Bij wegwerkzaamheden is de situatie niet altijd zo duidelijk als dat wenselijk zou zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |