abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60849489
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 10:53 schreef dronkeykong het volgende:

[..]

Misschien was de vrachtwagen voor de 'bumperklevende' vrachtwagen wel vaart gaan minderen doordat hij iemand liet invoegen. Hierdoor lijkt het net of de achteropkomende vrachtwagen aan het bumperkleven is.
Weleens bij een drukke spits gereden? Dan bumperkleeft iedereen.
Dat kan hier ook de oorzaak zijn.
Klopt, ik zie het zelf vaak zat op de weg. Spits en dan kruipt iedereen zo dicht opelkaar dat er nog geen smart tussen kan bij wijze van spreken. Ook al houd je dan genoeg afstand met de voroganger, er zijn dan altijd mensen die hem net in dat gat proppen, of bumperklevers achter je. En zeker op een 4 baans weg is dit dan oppassen geblazen.
quote:
TS is gewoon niet snugger geweest om naast een vrachtwagen te gaan rijden, hierdoor moest hij zich terug laten zakken, maar je kan dan natuurlijk niet verwachten dat de vrachtwagen die erachter zit meteen een noodstop maakt omdat een of andere beginneling erachter komt dat het einde van de invoegstrook nadert en hij nog naast de voorgaande vrachtwagen rijdt en dan met 65km (dat gok ik) wil gaan invoegen.
vanaf begin invoegstrook liet ik me dus terugzakken, maar verkorte invoegstrook en nog voor het einde van de invoegstrook hing ik net achter de eerste. en zoals eerder vermeld: een noodstop was niet nodig, ik reed toen op teller nog 70, Dan klopt het inderdaad wel dat hij 10 moet afremmen maar dat kan simpel weg door gas los te laten. Tenminste normaal gesproken. en of het nu een vrachtauto is of een auto, zonder gas remt het ook wat af, dan net genoeg om klein beetje terug te vallen zonder overige verkeer in gevaar te brengen. Dit gebeurd ook zo vaak op de snelweg als je een file naderd. Eerst gas los, uit laten rollen en pas op einde remmen.
quote:
Ja dat gaat niet he. Ook al is de invoegstrook kort, kom je van beneden naar boven kan je al aan het begin inschatten hoe je gaat invoegen. En dat doe je niet door naast een vrachtwagen te gaan rijden, dan maar iets langzamer de invoegstrook op en dat je zeker weet hoe je het doet en dan versnellen om in te voegen, dan eerst versnellen, nadenken en dan erachter komen kuuuuuuutttt dit haal ik niet!!! afremmen en je ertussen proberen te proppen...dat ga je inderdaad niet winnen van een vrachtwagen.
Voornamelijk vanwege een korte invoegstrook maak je dus vaart zodra je eropschiet. Niet dat je met 50 komt aankakken en ziet van: shit ik moet gas gaan geven wat ik moet gaan invoegen.
Mij geleerd dat je minimale snelheid bij het begin van de strook (waar de blokken begint) minimaal 80 moet zijn. En dat was ook mijn snelheid op dat moment.
quote:
ps. wel mooie racestrepen TS....anders doe je de andere kant ook even
Dank je

vonden mijn collegas ook. Ze waren wel onder de indruk van het geluk.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_60849542
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 10:01 schreef antonwachter het volgende:
Je komt er aan het einde van de invoegstrook pas achter dat je niet kunt invoegen. Daarna probeer je je auto nog even lomp tussen 2 vrachtauto's te drukken, terwijl je het verkeer op de snelweg niet mag hinderen tijdens het invoegen. Een vrachtauto moet uitwijken voor je, daarbij het andere verkeer in gevaar brengend. Je dwingt daarna de vrachtwagen die daarachter zit om af te remmen tot 50 op de snelweg zodat jij je dollemansactie kunt afmaken.
Moet ik even elke keer quoten dat ik zeg: AAN HET BEGIN VAN DE INVOEGSTROOK LIET IK ME TERUGVALLEN ????

Leer toch is lezen man
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_60849590
De vrachtwagenchauffeur is niks te verwijten. Invoegers mogen het overige verkeer niet hinderen, punt uit.

En de stelling dat er bij minder dan 44 meter afstand sprake is van bumperkleven dat gaat natuurlijk helemaal nergens over.
pi_60849625
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:32 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Moet ik even elke keer quoten dat ik zeg: AAN HET BEGIN VAN DE INVOEGSTROOK LIET IK ME TERUGVALLEN ????

Leer toch is lezen man
Leer jij maar eens autorijden en de verkeersregels beheersen. Jij en niemand anders creeert in deze situatie chaos op de snelweg.

[ Bericht 5% gewijzigd door antonwachter op 15-08-2008 12:21:46 ]
pi_60851057
Maak eens foto's van de situatie TS...ik kan me er niks bij voorstellen aangezien ik boven de rivieren woon. Wel 3 weken geleden nog langs Eindhoven vanuit Maastricht gekomen maar dan zit ik toch alleen maar op de linkerbaan, van mij zal je dus geen last hebben
MOKUM XXX RATED
pi_60852436
Ik kom elke dag over die afslag en ik moet zeggen dat je toch echt een heel slechte chauffeur moet zijn om in de situatie te komen dat je daar tegen de vangrail rijd.

Terecht dat de vrachtwagen chauffeur ke niet betaald.
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
pi_60869325
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:14 schreef s-sidderaal het volgende:
Jij doet net alsof ik zeg dat TS geen schuld heeft aan het ongeval en bijvoorbaat de schuld kan neerleggen bij die chauffeur.
Neen, dat zeg ik niet en ik doe ook niet alsof. Ik ben het niet eens met jouw standpunt dat de vrachtwagenchauffeur deels debet is aan de bermtrip van TS. Hij hoefde niet te remmen of in te houden voor TS en mocht er gevoeglijk van uitgaan dat TS zijn "doordrukactie" tijdig zou onderbreken. Nu TS dat niet gedaan heeft, is dat niet de vrachtwagenchauffeur aan te rekenen. Ook niet deels.

Dat de vrachtwagenchauffeur niet voldoende afstand hield tot zijn voorganger, doet daar niets aan af. Dat geeft andere weggebruikers nog niet het "recht" dan toch het summiere gat op te eisen, onder het mom van "ja maar hij kleeft bumper en dat mag ook niet".
quote:
Wel de discussie eerlijk blijven voeren, want ik heb ook allang gezegd dat ik de kans klein acht dat TS zijn schade kan verhalen op die chauffeur.
Wat ik zeg is dat het rijgedrag van de chauffeur mede oorzaak is van de ontstane situatie, en dat hem wel degelijk verwijtbaar gedrag aangerekend kan worden.
Waar voer ik dan oneigenlijke gronden aan in de discussie Ben me niet van enig kwaad bewust.
Ik deel je mening over verwijtbaarheid van de vrachtwagenchauffeur niet en gaf daarvoor een steekhoudende argumenten. Dat jij er een vergat om op te reageren (de belangrijkste nog wel), mag toch gewoon gezegd worden.
quote:
Daarbij, wij kunnen niet beoordelen of TS nog wel kon stoppen, en ook niet of TS bij het oprijden van de invoegstrook voldoende overzicht had om te kunnen beoordelen dat hij niet tussen de vrachtwagens in kon voegen. Bij wegwerkzaamheden is de situatie niet altijd zo duidelijk als dat wenselijk zou zijn.
TS heeft ruim voldoende details gepost om e.e.a. te kunnen beoordelen. Zo ook dat hij nog wel kon stoppen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_60869415
Even voor de goede orde:
Was dit tijdens werktijd?
En onder werktijd versta ik ook het woon/ werk verkeer.

Dan heb je geen eigen risico en is het het risico van je werkgever.

BTW: het doet er dan niet toe wie er fout was.
Make my day!
pi_60938219
Oja dit was zeker nog niet gezegd:

de vrachtwagenchauffeur valt niets te verwijten hoor
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')