abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60798026
Is het nu wel of niet mogelijk om een zelfgedane overboeking te storneren als de gegevens van ontvanger (naam, woonplaats) en het rekeningnummer niet matchen? Ik meen me te herineren dat die gecontroleerd dienen te worden door de bank?

Ik vraag het ivm mogelijk gevalletje genaaid via internet en dus valse gegevens !?
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_60798046
Storneren kan alleen bij automatische incasso.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 16:33:03 #3
20370 enno
Trust = good, control = better
pi_60798248
Helaas, je blijft genaaid. Storneren kan niet.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 16:36:32 #4
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_60798347
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 16:25 schreef nachtdier2 het volgende:
Is het nu wel of niet mogelijk om een zelfgedane overboeking te storneren als de gegevens van ontvanger (naam, woonplaats) en het rekeningnummer niet matchen? Ik meen me te herineren dat die gecontroleerd dienen te worden door de bank?

Ik vraag het ivm mogelijk gevalletje genaaid via internet en dus valse gegevens !?
Neen, helaas TS. Een overboeking storneren gaat niet.
Naam + rekeningnummer moeten overeenstemmen bij een postbanknummer.
Bij overige banken moet een rekeningnummer 11-proef zijn, that's it.
Heb jij zelf een overboeking gedaan dan ben je afhankelijk van de andere partij of deze meewerkt
met het terugboeken ervan. Je kunt dit overigens wel bij je bank aankaarten maar verwacht geen wonderen.
Qui habet aures audiendi audiat
pi_60798404
Het was een postbankrekening volgens mij, want het was een kort rekeningnummer.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
  woensdag 13 augustus 2008 @ 16:39:19 #6
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_60798433
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 16:38 schreef nachtdier2 het volgende:
Het was een postbankrekening volgens mij, want het was een kort rekeningnummer.
Stemmen de naam van de rekeninghouder + nummer niet overeen bij een PB-nummer zou het kunnen
dat de betaling retour opdrachtgever gaat...
Qui habet aures audiendi audiat
pi_60802126
Postbank komt terug. Die controleren altijd naam nummer.

Overigens kun je dan bij iemand met een postbank rekening even op mijn.postbank.nl kijken van wie het rekeningnummer echt is. Gewoon even een overboeking invoeren (nog niet verzenden ) en dan corrigeert de postbank automatisch de naam van de begunstigde (+plaats!)
pi_60802301
Het is NIET mogelijk om een zelfgedane overboeking ongedaan te maken. Bij geen enkele bank, dus ook niet bij de Postbank.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')