Uilenhoed heeft nog nooit een internationale titel gewonnen, maar wel al meerdere medailles bij EK's en op het laatste WK werd ze 3e, terwijl ze in de geblesseerd op de mat stond, een blessure die ze in de halve finale opliep. Ze wilde gewoon 3e worden, terwijl een 5e plaats ook voldoende was voor een startbewijs voor Peking, en ondanks de blessure wist ze die wedstrijd te winnen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:35 schreef BVO het volgende:
[..]
Uilenhoed wordt als een lichte outsider gezien, maar verder dan brons zie ik haar persoonlijk niet komen.
Ik heb het dan ook vooral over de afgelopen jaren. Ik bedoelde natuurlijk niet dat deze klasse altijd al een Europese klasse is geweest. Vooral de afgelopen twee a drie jaar zijn, op de wereldtitel van Correa na, gekleurd door Europees succes.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:53 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Valt reuze mee. De wereldkampioen is een Braziliaan, de Olympisch (en 2 voudig wereldkampioen) een Japanner, zilver toen voor een Koreaan. Zowel de JAP als KOR verslagen door een Mongool, en dan is er nog die Kazach die ook al een medaille pakte op een WK. Zeevi (Israel) is eigenlijk ook gewoon Aziaat, ook al doet dat land om politieke redenen mee aan de EK's.
Anyway Grol
Ik vroeg me ook al af wanneer judo een gemengde sport was geworden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |