Brabant heeft nog niet eens een eigen volksliedquote:
Maar, maar, wij hebben een eigen liedjequote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:15 schreef postmortum het volgende:
[..]
Brabant heeft nog niet eens een eigen volkslied![]()
Wij wel![]()
-Limburg blabla achterlijk blabla bla bladiebladiebla-
Groningen is ook goed als het maar niet Brabant isquote:
Ja maar Beek is ook een echt Limburgs dorp, hebben wel elk jaar die leuke markt! Rustig toeven daarquote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:15 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
Ik woon er nu 9 jaar.Hiervoor woonde ik in... Beek. Dolle boel.
En Beek heeft een mooie en gezellige winkelcentrum. Soms gaan we er naar toe gewoon voor de fun.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:18 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Ja maar Beek is ook een echt Limburgs dorp, hebben wel elk jaar die leuke markt! Rustig toeven daar
Dan verhuis je toch?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:21 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik baal dat ik in limburg (:r) woon
HOAXquote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:21 schreef Max-Westerman het volgende:
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:32 schreef Dj_Day-V het volgende:
Brabant
(dat jongentje praat overigens wel heel erg plat)
He wat jammer nou. Je leek me net een van de interessantste fokkers.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:21 schreef Max-Westerman het volgende:
Makado? Dat is idd wel gezellig.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:19 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
En Beek heeft een mooie en gezellige winkelcentrum. Soms gaan we er naar toe gewoon voor de fun.![]()
Ik kan me er wat bij voorstellen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:21 schreef Max-Westerman het volgende:
Makado ja en de milkshake van dat winkeltje die vooraan staat isquote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:43 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Makado? Dat is idd wel gezellig.
Verhuis naar Den Haag, bevalt mij ook goedquote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:21 schreef Max-Westerman het volgende:
Huh?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:35 schreef BigKahuna het volgende:
Waarom moeten Brabanders en Limburgers nou weer ruzie maken, ik vind ze beiden lief
Nou ik zie steeds Brabanders zeggen: Limburgquote:
Strikt feitelijk genomen zeg je dan "Remunj mannuh!" maar die van jou tel ik ook goedquote:
Ja, jij bent een Limburgerquote:Op donderdag 14 augustus 2008 01:28 schreef trabant het volgende:
Och erm...
Woarom sjnap ich deze neit?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 01:28 schreef trabant het volgende:
Einekoeze, geannexeerd door GeBoSi? Och erm...
neeeeeee ik wl geen limburger in den haagquote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:02 schreef renwan het volgende:
[..]
Verhuis naar Den Haag, bevalt mij ook goed
Verhuis! Het is nog niet te laat!!!!111quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:21 schreef Max-Westerman het volgende:
Doen wij als Brabanders ook. Het is beter iets van je land af te weten voordat je onzin begint te roepen. Hollanders..wat een woord ookquote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:12 schreef DarkSystem het volgende:
Hollanders met hun koekjes op tafel
Hollendersquote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:53 schreef postmortum het volgende:
[..]
een klassieker![]()
![]()
![]()
oh en ik steun fsc omdat ze uit mijn stad komen stelletje kuthollenders , die alleen maar voor ajax kunnen zijn terwijl ze in barendrecht ofzo wonen
Een volkslied dat niet in de eigen taal geschreven is?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:15 schreef postmortum het volgende:
[..]
Brabant heeft nog niet eens een eigen volkslied![]()
Wij wel![]()
In 't bronsgroen eikenhout - Limburgs Volkslied
Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt;
Over 't malsche korenveld 't lied des leeuwriks klinkt;
Waar de hoorn des herders schalt langs der beekjes boord:
Daar is mijn Vaderland, Limburgs dierbaar oord!
Waar de breede stroom der Maas, statig zeewaarts vloeit;
Weeldrig sappig veldgewas kostelijk groeit en bloeit;
Bloemengaard en beemd en bosch, overheerlijk gloort:
Waar der vad'ren schoone taal klinkt met held're kracht;
Waar men kloek en fier van aard vreemde praal veracht;
Eigen zeden, eigen schoon, 't hart des volks bekoort:
Waar aan 't oud Oranjehuis, 't volk blijft hou en trouw;
Met ons roemrijk Nederland, één in vreugd en rouw;
Trouw aan plicht en trouw aan God, heerscht van Zuid tot Noord:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |