abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61034223
Vanmorgen heb ik trouwens Linde voor de allereerste keer met de fiets naar het kdv gebracht Ik heb sinds woensdag een nieuwe fiets en daar zit dus nu ook een stoeltje voorop. Ik ben alleen niet zo groot en mijn fiets ook niet dus ik kan nog maar net over haar heenkijken

Eerst zijn we een stukje gaan lopen zodat ik een beetje aan het gewicht op mijn fiets kon wennen en het laatste stukje hebben we gefietst. Linde vond het prachtig. Ze keek haar ogen uit en was overal naar aan het wijzen
pi_61036028
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:27 schreef Stiemie het volgende:
Linde heeft trouwens toch al de aantekening 'beetje gooierig' in haar cb-dossier staan zag ik vorige keer Mijn kind wordt vast een hooligan
Of gewoon een hele goede pitcher

Hier ook geen huisbezoek met 18 maanden. Wij moeten dinsdag naar het cb, ik ben heel benieuwd of Quinten het nut inziet van een bal gooien zonder hond in de buurt
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_61036535
hahaha,
"een beetje gooierig"
pi_61036590
milo en linde goed hoor, luisteren naar die rare mensen niet doen hoor!

wij hebben pas 15 september de 18 maanden check als ze al dik 20 maanden is.
ben benieuwd wat ze nu weer gaan zeiken uhmmm zeuren
zoals altijd het standaard zinnetje ze is te dik.

marit word ze wakker om een reden(pijn of honger) of is ze dan gewoon klaar wakker?

vannochtend was het hier om 5 uur raak. ik heb ze beiden drinken gegeven en toen weer in bed gestopt en toen zijn ze tot 9 uur gaan slapen.
mama van 3 kids!
pi_61036637
Marit jij werkt toch op een cb of ben ik in de war met iemand anders?

Ik vond het nogal een vreemde opmerking namelijk toen ik het las. Volgens mij zijn alle kindjes zo rond een maand of 11/12 wel gooierig of niet?
pi_61036803
ik denk wakker door vele indrukkken overdag .. gezien feit dat ze nu loopt
geen reden voor ons om er naar toe te gaan in ieder geval zolang ze nog na enige tijd vanzelf weer stil wordt!
pi_61036857
ja Stiemie, daar werk ik inderdaad ja
en ik kan je verzekeren dat die term 'gooierig' echt niets meer inhoudt dan gewoon beschrijving van hoe ze op dat moment is
Ik schrijf vaak bij "indruk" zoiets op als "vrolijk" "afwachtend" "arwanend" oid
'gooierig' tot nu toe nog nooit bedacht
pi_61037450
Popples lekker dat de dames nog een slaapje zijn gaan doen. Vijf uur is wel erg vroeg

Marit bedankt voor de uitleg Het staat er namelijk nogal vreemd als je geen idee hebt waar het op slaat. Ik vind 'm voor een indruk ook nogal apart
pi_61038061
ja, ik ook eigenlijk wel ja .. hihi
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:00:35 #160
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61038413
Ik vind het wel goed, dat ze huisbezoeken doen! Sowieso krijg je dan denk ik veel eerder een signaal als verpleegkundige/arts wanneer er iets mis zou zijn dan in een geforceerde situatie op het bureau.

Hier was alleen het eerste bezoek thuis, met een dag of 10 geloof ik.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:13:58 #161
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61038792
Zijn er hier nog meer kindjes die meer zingen dan praten? Dat doet Julia namelijk. De hele dag zingt ze... 'k Zag twee beren broodjes smeren (echt, op toon! meer klanken dan echte woorden maar het is duidelijk herkenbaar), Blij blij, Klap eens in je handjes, Vader Jacob, Julia gaat slapen Julia is moe, Lang zal ze leven, ze zingt ook vaak mee met tv-programma's, zodra er een liedje is staat ze mee te zingen en swingen, voor de rest kijkt ze alleen toe, en als ik een CD opzet is ze er ook gelijk bij om mee te zingen en dansen. Zo schattig! Ik kan me herinneren dat Noa en Emma ook erg van muziek al hielden op die leeftijd maar zoveel zingen...nee dat toch niet! Ze zongen met bepaalde dingen wel mee, maar niet uit zichzelf, en Julia doet dat heeel erg vaak.
Ik ben benieuwd of dat betekent dat ze muzikaal is, zou ik erg leuk vinden. Wie weet 't?

Oh ja, en ze praat heel erg weinig vind ik, zeker vergeleken met haar oudere zussen, die waren, vooral Emma, ontzettend snel. Emma zei op deze leeftijd al een stuk of 40 woordjes en een heel aantal twee-woordzinnen, en Noa wel minder maar ook veel meer dan Julia.
Maar gisteravond ging ik zingen "we gaan eten, lekker eten" (zelfverzonnen liedje, geen idee hoe ik erop kwam) en ze begon toch echt de klanken mee te zingen. Terwijl ze nooit iets nazegt als ik het voorzeg, alleen op spontane momenten komt er soms ineens een woord uit. Echt heel erg grappig. Alsof ze door de melodie toch uitgedaagd werd om het na te doen.
pi_61059419
Zo, wij hebben ons dagje bruiloft weer gehad. . Gisteren de hele dag op stap geweest met mijn schoonzus&vriend->man..
En Chris heeft zich voorbeeldig gedragen. Weinig drama's of gedoe. Bij het bruidspaar thuis kon hij op de gallerij wat kruipen, maar hij vermaakte zich ook prima met de andere gasten, zijn bus of de konijntjes..
In het stadhuis heeft hij lekker rondgekeken en is 40 minuten stil geweest(onder invloed van rijstewafels). Hij had in de auto daarvoor even 15 minuten geslapen, maar helaas moest hij toch weer mee. Dat ging gelukkig lekker vrolijk.
Bij de borrel+diner erna heeft hij ook heerlijk rondgekeken. Hij werd wel wat moe, niet vreemd om 4 uur op 15min slaap. Maar na wat eten (salade, stokbrood, krieltjes, paling, zalm) kon hij net het einde halen.
Tijdens de kerkdienst ben ik toch maar met hem in de auto gebleven. Dat was om half 7, en op dat kwartiertje slaap zag ik het niet zitten hem een uur lang rustig te houden in de kerk. Hij heeft lekker 45 min geslapen, en nog een potje fruit gehad.
En op het feest 's avonds is hij nog even een uurtje meegeweest, ook heerlijk rustig alle gasten bekijken, en daarna lekker slapen op een kamertje boven. Hij was toen ook echt op..
Alles ging eigenlijk zoals gewenst, en iedereen vond het zo'n lief en zoet kereltje Dat geeft je als mama toch wel weer een trots gevoel En hij schijnt wijs uit zijn ogen te kijken..
Wat wel grappig was: veel mannelijk bezoek kwam even bij Chris gluren, van de vriendinnen die overdag mee kwamen bijna geen een, maar hun mannen (de aanhang) kwam er regelmatig iemand over Chris zijn bol aaien of in Chris zijn wang knijpen

En nu ga ik maar eens beneden kijken bij mijn wakkere mannetjes, en mijn iets minder wakkere man .
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:58:34 #163
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61062117
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 09:42 schreef Deepfreeze het volgende:
(onder invloed van rijstewafels).

Suzanna, wat gezellig, die zingende Julia!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_61063428
Wat goed van Chris, kan me voorstellen hoor, dat je dan trots bent

Suzanna, dat lijkt me ook erg gezellig, zingende Julia!

Meike was de laatste tijd beenklemmerig bij mij en huilerig als ik uit beeld was
Misschien moeten we de oorzaak ergens anders zoeken....
Wij maar denken dat tandje nr 5 doorkomt....
Goed onderzoek wijst uit dat madam tandje nr 9 op komst heeft
Ze heeft in de vakantie gewoon 3 kiezen gekregen!
We krijgen haast nooit de kans om te kijken, nu dus wel....ontaarde moeder he

Linde is dus een gooierig typje....ben benieuwd wat Meike dan voor type is volgens het CB
Gewoon stiekem meespieken in het dossier???

En Milo heeft gewoon gelijk....! Je moet jezelf ook niet meteen geven bij vreemden, laat ze er eerst maar wat voor doen! haha
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_61064037
Moonah, het waren van die kleine baby-wafeltjes
Niet dat ik als onverantwoorde moeder mijn kind vol zout ga stoppen
pi_61072343
Karin..gewoon al 3kiezen door !!
en over het cb, waarom zou je stiekem meespieken? Ik zou het gewoon eens vragen

deepfreeze, klinkt als geslaagde dag !
gelukkig !
  zondag 24 augustus 2008 @ 09:00:26 #167
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61080105
Ik heb eigenlijk nog nooit gezien wat ze opschreven over mijn kinderen. Maar zulke verhalen als ik hier weleens hoor over het CB heb ik nog nooit meegemaakt hoor, ik vind het altijd leuk om erheen te gaan, andere moeders met kindjes te zien, even lekker opscheppen over je eigen kind. Heb het echt nooit erg gevonden. Hoewel het voor mij soms moeilijk is/was om er te komen, met de fiets is het een eind rijden en drie kinderen in bedwang houden tegelijk is niet altijd handig als je ergens anders bent. ;-) dus plan ik het nu altijd als m'n moeder er is (voor zover het kan).
Oh ja, en ze hadden wel opmerkingen toen Julia zo slecht dronk en at, maar daar liep ik ook al voor bij de kinderarts dus daar hadden zij verder niets mee. Dus dat scheelde wel denk ik.
pi_61080919
Karin, ik had helemaal over meike haar kiesjes heengelezen, wat een bikkel om die door te laten komen, zonder dat je ouders er iets van merken! (of nou ja, weinig)

Ik lees altijd wel "stiekum" mee in het CB-dossier, maar meestal zeggen ze ook wel wat ze allemaal invullen. Maar we hebben ook weinig bijzonders, dat scheelt waarschijnlijk ook wel. De arts bezoeken waren in het begin iets vervelend vanwege de BV opmerkingen. Maar dat is nu ook prima. We hoeven 10 oktober pas weer, maar dan wel voor de bmr
Chris had bij de 14 dagen afspraak thuis al direct de stempel temperamentje Hij had honger, en brulde nogal duidelijk om de fles.

En hier vanochtend een uitslapertje, het was pas half 9 toen ik iets hoorde. Heerlijk even nog wat kunnen soezelen, want ik was wel om half 8 wakker
  zondag 24 augustus 2008 @ 11:43:45 #169
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_61081723
Nou, wij hebben weer wat hoor... Volgens mij een fikse oorontsteking. Iemand tips? Hij heeft ons vanaf 1 uur vannacht wakker gehouden tot half 6 en om 8 uur begon hij weer te huilen... En nu ligt hij net weer onder zeil met een zetpil.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_61082006
Klinkt lief een zingende Julia.
Damian zingt ook, maar dan is het ook meer wat klanken. Je hoort er bij hem niks duidelijks in.
Woordjes zegt hij wel veel.

Wat goed van Chris!

Meike heeft gewoon al 3 kiezen! Niet zo gek dat ze dan wat hangerig en huilerig was.

Arme Brent! Beterschap!
Misschien het bedje bij het hoofdeind wat omhoog zetten?
  zondag 24 augustus 2008 @ 12:03:33 #171
24188 Belana
kloon van belana
pi_61082014
rocka, ze doen er meestal niet veel aan met die kleintjes. er is ook weinig aan te doen als je het mij vraagt. Paracetamol geven was de enige reactie die ik kreeg iig.
sterkte met je mannetje, het is zo zielig! Het kan ook zomaar weer over zijn, net zo snel als het gekomen is, dus daar hoop ik dan voor jullie ook op!
stormy waters...
sailin'
pi_61082123
Inderdaad...paracetamol...En 'm niet plat leggen....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_61082128
Ow en neusspray!
pi_61082148
Ennuh...ook een dikke knuffel voor jezelf!
  zondag 24 augustus 2008 @ 12:17:36 #175
190853 RockabeIIa
pi_61082173
neusspray? Mijn moeder zei net dat oordruppels ook verlichting kunnen geven. Zo maar es kijken of ik nog iemand hier thuis kan porren naar de apotheek te rijden.
  zondag 24 augustus 2008 @ 12:26:29 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_61082310
ow ja, neusspray ja, het staat allemaal in verband met elkaar, keel neus en oren. gewoon zoutoplossing natuurlijk he. oordruppels met lidocaine (heet dat zo?) kunnen helpen ja, heeft het hier echter nooit gedaan.
stormy waters...
sailin'
pi_61082316
Neusspray houdt de doorgang neus/oor ook vrij waardoor de druk op het vliesje in het oor minder wordt en dus de pijn ook minder... Sommige dokters zijn niet zo happig op druppeltjes ín het oor ( HAP hier wilde dat alleem doen als al het andere niet werkte.... )
  Jubileum moderator zondag 24 augustus 2008 @ 12:51:52 #178
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61082728
Oordruppels mag je echt alleen geven als het oor nog niet opengebroken is, de zgn. loopoor! Rocka, ik zou gewoon even de HAP bellen als ik jou was, ik denk dat ze Brent wel even willen zien en misschien dat een kuurtje Brent kan helpen.
Verder heeeeeel veel neusspray, bedje iets hoger leggen en paracetamol.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 24 augustus 2008 @ 12:57:32 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_61082835
mijn ervaring is dus dat ze je bij de hap niet zo snel helpen en op zich ook terecht. ze kunnen er toch weinig aan doen. een kuurtje geven ze echt niet zo snel, maar je kunt idd altijd bellen voor advies
stormy waters...
sailin'
pi_61082880
Babietjes met oorontsteling willen ze graag zien...Maar vanaf eenbepaalde leeftijd roepen "ze" dat ze er niets aan doen..... (onze HAP iig)
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:02:46 #181
24188 Belana
kloon van belana
pi_61082920
yep hier ook zo.

Maar nou zag ik laatst ook een programma waarin duidelijk werd dat de HA posten in Nederland ook wel erg veel bezocht worden en vaak ook voor dingen die best even kunnen wachten.
stormy waters...
sailin'
pi_61083195
opt...Maar kindjes met pijn horen niet te moeten wachten, vind ik...Maar daar was de mevrowu aan de telefoon het de vorige keer niet mee eens.....
pi_61083915
Meike heeft ook oorontsteking gehad, en ze had toen ook al 5 dagen 40 graden koorts, toen hebben er artsen naar gekeken en het niet gezien, dus toen kreeg ze nog niks ervoor.
Pas toen het een loopoor werd wat niet overging kreeg ze een ABkuurtje.
Maar het is zooooo vervelend, oorontsteking, dat doet hartstikke zeer.
Zetpilletjes hielpen hier ook wel goed, maar kon meteen merken als het was uitgewerkt... dan vloog de koorts omhoog en begon ze weer te gillen. Toen heb ik in overleg met de HAP extra paracetamol gegeven.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 24 augustus 2008 @ 14:30:49 #184
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61084957
Och. oorontsteking! Beterschap voor Brent!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61088083
Rocka, wat naar zo'n oorontsteking.. Veel beterschap voor Brent!!
  zondag 24 augustus 2008 @ 17:05:52 #186
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61088358
Beterschap voor Brent!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_61094050
Oeh oorontsteking, dat is heel naar zeg Beterschap
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 24 augustus 2008 @ 21:05:54 #188
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61094097
Zal wel te laat zijn Rocka, maar de tip die ik van mijn HA kreeg, was bed omhoog, paracetamol, neusspray en warmte. Warmte verzacht en stilt de pijn. Gewoon een warme doek tegen het pijnlijk oorleggen.

En vroeger legde mijn moeder een washandje met uienringen onder mijn pijnlijke oor. Blijkbaar zit er in ui een bepaald stofje dat helpt.... vraag me niet wat.

in elk geval veel beterschap met Brent

Verder weinig nieuws hier. Maud klets meer en meer..ook twee woorden zinnetje, maar loopt qau voeding nog steeds te emmeren en drinkt volgens de standaard nog steeds te veel flessen. Ik weet niet of ik het kan oplossen, maar weet ook niet of ik het wel wil oplossen. Zij heeft dit blijkbaar nodig...denk ik dan maar. Maar er is wel twijfel (als dat nog niet te lezen was).
pi_61095787
Brent Beterschap!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:33:16 #190
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61096745
arme brent. van harte beterschap knul. anna kreeg wel ee kuurtje bij de hap met haar oorontsteking hoor. deden ze niet moeilijk over.

vanmorgen door man en kind verwend met ontbijt op bed. morgen pas jarig, maar was wel heel gezellig.
en eebn schitterend jura koffiezetappraat gekregen, maar dat terzijde.
en anna heeft zich de helemiddag vermaakt met het kleine grut dat er was. en rozijntjes. veel rozijntjes...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:39:34 #191
190853 RockabeIIa
pi_61096957
Memmel, alvast van harte en een heel fijne dag morgen! Heerlijk, een Jura! Dan kun je ook met de beentjes omhoog heerlijke ECHTE espresso's drinken!

Brent ligt al een poos te slapen. Gelukkig, hij was nl. ook bekaf. Heb em wel een zetpilletje gegeven want hij jammerde de hele tijd. Veel gegeten heeft hij ook niet (past ie zijn nieuwe kleertjes wat langer A.s. vrijdag hebben we een bruiloft en de kleertjes die hij er voor gekregen heeft zaten opeens een beetje strak! Groeispurtje denk ik). Morgen is het vast een stuk beter

Dank voor de tips trouwens.
  maandag 25 augustus 2008 @ 06:44:39 #192
24188 Belana
kloon van belana
pi_61102293
goedemorgen memmel, das wel een lekker verjaardagscadeautje zeg heej! woeiiii en van harte natuurlijk

Heeft Brent lekker geslapen vannacht? Ik hoop het!
stormy waters...
sailin'
  maandag 25 augustus 2008 @ 06:52:50 #193
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61102310
Beterschap, Brent! Wat zielig dat ie oorontsteking heeft.

En gefeliciteerd, Memmel!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_61102993
rocka beterschap voor Brent

memmel gefeliciteerd

suzanna wat leuk een zingende julia.

hier wel eens een zingede dame maar niet met praten dat kan ze echt als een brugman.
die weet echt alles mooi te vertellen met haar 20 maanden.
hier mevrouw barbapapa aan het kijken en nu wacht ze op het hondje. en dan zegt ze al waf voordat het hondje dat doet.

weet iemand hoevaak je voetjes moet meten?
madam heeft 4 maand geleden schoenen gehad van mijn ouders maat 21 en ze past er nog steeds in.
mama van 3 kids!
pi_61103093
Memmel..gefeliciteerd !

Rocha, hoe is het met Brent ?!
Popples, mij is verteld dat rond deze leeftijd je zeker wel zo'n 3mnd in één maat kan zitten..
ze heeft deze schoenen in juni gehad, ik ga eind sept. eens laten meten vóór ik dichte schoentjes koop!

Hier een voorzichtige juich geloof ik
ze slaapt nu sinds zaterdag van 12:00 - 15:00 ongeveer en gewoon weer de hele nacht door
overdag ook stuk gezelliger
pi_61103217
wat fijn marit dat ze goed geslapen heeft dan is ze dus misschien opzoek geweest naar de juiste ritme.

dan ga ik vandaag even naar de schoenwinkel even laten meten.
ik vind het echt eng om schoenen te kopen.
mama van 3 kids!
pi_61103281
eng !?

vraag eens bij de winkel na of ze de "maat-garantie" hebben!
hier in de buurt wel namelijk, als binnen 6wkn de maat niet meer goed zou zijn,
krijg je alsnog maat groter!
pi_61103350
Memmel gefeliciteerd Wat een heerlijk cadeau zeg! Zondagmorgen eerst met zijn allen aan tafel ontbijten en dan daarna Anna lekker spelen en jullie met de krant en een cappuccino aan tafel

Arme Brent Linde heeft al een keer of 4 een oorontsteking gehad en de tips zijn hier allemaal al voorbij gekomen. Vaak is het bij haar van de een op de andere dag ineens weer weg. Beterschap in ieder geval voor de kleine man!

Hmm schoenen zijn hier nog steeds niet echt van toepassing. Linde begint een veetje te lopen. Van mij mag ze nog wel even wachten want ze heeft nu maat 17/18 en da's niet een handige maat om schoentjes voor eerste stapjes in te vinden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Stiemie op 25-08-2008 09:30:18 ]
  maandag 25 augustus 2008 @ 09:21:23 #199
190853 RockabeIIa
pi_61103413
Smorgens Nou het gaat stukken beter vandaag Vannacht heeft hij 1x gehuild, daarna heb ik hem tussen ons in gelegd en hij heeft flink doorgeslapen tot 8 uur. Daarna begon hij grapjes te maken. Dan is gelijk duidelijk dat ie zich lekker voelt. Hij drukt dan op je neus en zegt 'toet toet' of aait heel lief en als je dan kijkt giegelt hij

Eten doet ie nog als normaal maar hij kan het absoluut hebben en hij zal het zelf wel aangeven wanneer hij wat wil of meer wil.

Ik laat Brent's voeten nu elke 8 a 10 weken voor de zekerheid opmeten. In februari/maart had hij 22 terwijl hij in maat 20 rond liep en laatst dacht ik dat zijn schoenen nog wel pasten maar toen had ik het dus ook mis. Hij zit nu in 24-25 en heeft een stel Nikes en een paar open schoentjes en ik hoop dat het nog een maandje of 2 mee gaat
Maatgarantie hebben we hier helaas niet. Zijn eerste echte dure paar schoenen van 70 eu waren na 5 weken te klein.
pi_61103482
ah kijk marit dat wist ik helemaal niet.

ik ben gewoon bang dat ik ze te kleine schoenen aan doe waardoor ze dus kromme tenen krijgen zoals ik. ik vind het kei gaaf hoor opzoek naar schoenen maar ben gewoon bang dat ik ze te klein koop of dat ze dadelijk te lang in kleine schoenen lopen.

stieme ze hebben toch wel kleine maten. ik zie ze vaker liggen bij de schoenwinkels.
ik was vorige week al gaan kijken in een andere dorp nu liep ik wel een hele dure winkel binnen.bijna 200 euro voor 1 paar schoenen en zo leuk vond ik ze ook nog niet eens,
mama van 3 kids!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')