abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:00:24 #276
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_61193323
Rot hoor, die kindjes die niet goed doorslapen. Brent slaapt 's nachts ook licht en meestal wordt hij wel 1 a 2x wakker. Ik kan me in elk geval niet meer voor de geest halen wanneer hij wel gewoon heeft doorgeslapen. Zelden in elk geval... helaas...

Van de dok drupjes mee gekregen om de druk in zijn hoofd wat te verlichten. Hij ligt nu al bijna 2 uur te slapen. Dat heeft ie echt nodig lijkt me zo, dus ik laat em lekker. Hij was volgens de dok aan de beterende hand met zijn oortjs dus morgen zal het wel goedkomen

Wel een erg grappig gezicht trouwens hoe zijn vinger de neus van zijn verbaasde koppie in ging nadat ik hem er een drupje in gedaan had
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_61194202
FIjn dat Brent aan de beterende hand en nu zo heeeeerlijk ligt te slapen, mama ook even bijtanken?
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:31:44 #278
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_61194277
nee mama kreeg koffiebezoek
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_61194474
Tja, kan niet alles hebben....
hier probeer ik op mijn vrije dag (maandag) ook altijd even bij te tanken als Maud slaapt, maar 9 van de 10 keer komt er iets tussen of laat ik er iets tussen komen, zoals wasvouwen enz...

oh en dit is een verkapte - kijk-eens-in-het-foto-topic-hoe-goed-Maud-kan schilderen- post
pi_61197260
Arme Brent... Gelukkig lijkt het ergste nu voorbij.

Liande al 6 nachten op rij (zo goed als) doorslapen, hoera!

Devin wordt ook nog steeds bijna elke nacht wakker. Meestal voor de borst, maar soms lijkt hij klaarwakker en wil hij eruit om te spelen. Dat gebeurt dus niet 's nachts, als hij niet wil drinken mag hij zichzelf gaan vermaken in bed. Soms hoor ik hem in het holst van de nacht kletsen en giechelen
.... met gevoel voor drama....
pi_61201912
Nou, hopelijk is het morgen dus écht beter met Brent.

Hier ook nog steeds 'gebroken' nachten hoor.
Eigenlijk altijd wel 1 of 2 keer. Meestal vindt hij zelf zijn speen of zijn aap, maar soms moet ik er even uit. Nadeel is dat ik zelf licht slaap, zo'n beetje elke kik hoor en moeilijk weer inslaap. Ik ga dan ook meestal op de dagen dat ik niet werk tegelijk met Thies een middagdutje doen.
En Kersjes, wat schattig, dat nachtelijk geklets en gegiebel!
Thies is soms ook klaarwakker, maar dat is alles behalve schattig. Laatst van 23 uur tot 5 uur 's nachts. En de dag erop had ik dus géén vrij.

En Maud kan netjes schilderen!
Dat jij die mouwtjes gewoon onopgerold liet Chaca!
En wat lijkt ze toch op jou zeg!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_61202608
poeh knap Iksje dat je dat zo volhoudt! en de andere mama's van nachtbrakers ook natuurlijk
Het lijkt me heel zwaar om er steeds uit te moeten....
Gelukkig zijn wij gezegend met een slaapkind! van 20.00uu r tot 8.30 uur de volgende ochtend (en soms langer)
Blijkbaar zijn er nog meer tanden op komst hier, die luiers!
Vandaag was wel zielig, ik pak haar van de fiets...huilen....ik dacht dat ze honger had, fles melk gemaakt, pak ik haar op schoot...weer huilen.....zat haar luier knettersvol.....En dan kontje....echt zo rood. Echt heel zielig, er zat gewoon een blaartje op. Ze heeft er niet lang in gelopen, het is gewoon zooooo zuur!
Sudocreme is de beste remedie???
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_61202809
Ach, zo sneu, die kapotte billetjes.
Sudocreme werkt hier dan wel goed ja.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_61203155
Karin, hier helpt sudo wel het beste. Wat afgewisseld met natusan luiercreme (zink). Die van zwitsal werkt een stuk minder goed.. En ik zorg dat Chris zijn billen (nu ook tandjesspul) goed droog zijn na het wisselen, eventueel met wat talkpoeder erbij.. Maar met sudo is het vaak al snel weer beter..

Hopelijk is brent morgen fit genoeg voor een feestje!!

Chris en ik hebben vanmiddag gezellig op het grote bed geslapen Hij wilde absoluut niet liggen in zijn ledikant, en ik kreeg steeds meer hoofdpijn.. Dus gezellig samen op het grote bed gaan liggen, en allebei lekker een uurtje geslapen. Hij had 's ochtends ook al een slaapje gedaan, maar van 12 tot 7/8 is net iets te lang in 1 ruk. Dus dan zo maar.. Is ook wel eens gezellig..
Maar nu ligt papa met Chris in het grote bed, want hij wil weer niet in zijn ledikantje slapen.. Hij is ook een stuk aanhankelijker deze dagen. Heeft hij wel vaker tijdens tandjes periodes, dus het is nu even genieten van de kusjes en knuffels
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:33:42 #285
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61203666
Dan mag ik ook in mijn handjes knijpen met een relatieve slaapkop. Om 7 uur erin, om half acht de volgende ochtend er weer uit. Maar zojuist....ik liep naar boven en dacht: potverdorie (dat dacht ik niet echt hoor, maar wat ik echt dacht kan ik hier niet schrijven) nu is dat putje op de badkamer nog niet gedicht. Maar de lucht werd sterker naarmate ik Anna d'r kamer naderde. Ik doe haar deur open en een zure walm viel mij ten deel. Dus kon ik Anna, slaapzak, pyjama, romper en lakentje gaan verschonen.

Misschien dus in combinatie met de koorts toch nog een kies op komst? Wie zal het zeggen?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_61203978
karin sudocreme helpt hier altijd goed.

nou rocka gelukkig heeft hij het ergste gehad.

chaca wat kan maud netjes verven zeg. hier word alles een kliederboel.

wij hebben een traphekje tussen de keuken en de woonkamer vandaag gemaakt.
ze vind het maar niks maak ik hem dicht begint ze te miepen maak ik hem open om naar de keuken te gaan komt mevrouw mee maakt ze hem dicht en zegt ze klaaaaaar die gezicht er bij.
prowl en ik moesten even naar de bijkeuken om bij te komen van het lachen
mama van 3 kids!
pi_61204193
Trouwens, wat fijn dat Brent aan de beterende hand is!

Meike was wel heel zielig, ze wou niet zitten of liggen, alleen maar rondlopen, dan had ze er geen last van.
Lekker op dr buikje in bed gelegd(ze slaapt wel vaker op haar buik), hopen dat ze vannacht lekker slaapt en dat de sudo zijn werk goed doet. Is morgenochtend een badje er wel of niet goed voor? Als zijnde bluswater....?

Haha popples, die meid van je weet ook wel wat ze wil!
Deepfreeze, succes met Chris, hopelijk krijg je hem weer in zijn eigen ledikant...
(hoewel het ook wel heeeerlijk is om af en toe dat kleine warme lijfje naast je te voelen)
En Anna doet mee met de tandenparade???
Dat heeft dan vast heerlijk geroken in jullie huis.....
Wanneer gaan jullie nou op vakantie? Was dat dit weekend?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_61211822
Hier (goddank) ook echte slaapkoppen. Ze worden alleen wakker als ze ziek zijn/worden. We zitten nu te ontbijten, de dames werden om 08.15 wakker !

Wat een billen/tanden en ander leed allemaal. Succes, sterkte en beterschap.
pi_61212044
Maud, kleine artiest!

Brabbelende Devin

En aanhankelijke Chris...

Maar ach, dat tandjesleed toch
Zo sneu hè, die rode billetjes.

Een badje zonder producten lijkt me wel kunnen Karin, babyproducten zijn best mild maar ik denk dat ze bij een stukke huid toch ook kunnen prikken. En als Meike van haar badje houdt, heeft ze die afleiding toch even.

En jeetje, wat slapen jullie kindjes lang! Op een werkdag moet Liande opstaan om 7u, zodat ze om 7u45 naar de opvang kan. (we pendelen wel beiden, jullie niet?)

Vannacht weer eruit, maar ik had het verwacht. Vriendlief moest Liande in bed stoppen en hij had haar verder laten mopperen rond 22u omdat hij dacht dat ik gauw thuis zou zijn en dan moest hij geen flesje meer maken. Haar laatste echte eten was rond 18u en ik wist dus dat ze dat niet zou trekken tot 's morgens vroeg.
Maar als ze vannacht bal houdt, flikker ik vriendlief er met plezier uit. Had hij om 22u maar wel een flesje moeten geven, dan had ze de nacht waarschijnlijk wel doorgekomen.

En ik heb een ongelooflijk stoere meid!
Gisteren naar het CB. Ze weegt nu 9,4 kg en is 75cm groot.
Geen traantjes bij de prikjes (BMR en pneumokokken), enkel een kort huiltje dat stopte van zodra ze mocht rechtstaan ipv zitten! Stoer hè :p
En nu maar hopen dat ze er verder geen last van krijgt.
pi_61212458
Chris is wel terug gegaan in zijn ledkantje.. om half 10, 1 uur, 3 uur en 4 uur! En het enige dat we echt konden ontdekken was mama/papa behoefte. best schattig dat hij bij ons op schoot wel in slaap viel, maar op de tijdstippen wordt ik er niet zo vrolijk van

Iksje hier mag de BMR niet voor de 14 maanden, Maar jij bent een zuiderbuur toch? toch wel typisch die verschillende adviezen
pi_61213237
Oh, ik dacht dat jullie die met 11 maand kregen? Welke prik is dat dan?
pi_61213496
Met 11 maanden is de 4e DKTP-hib(-hepB*) en pneumokokken..
En dan met 14 maand de BMR en MenC, met 4 jaar DKTP en met 9 jaar DTP en BMR..
* voor bepaalde risicogroepen

Karin, ik denk dat een badje wel kan. Alleen daarna wel goed drogen, of misschien even in blote billen laten lopen (als je durft).

Chris ligt weer lekker in bed, was druk aan het wrijven, en gapen.. Eens kijken of hij ook echt gaat slapen. Hoop het wel, lekker bijslapen van de nacht..
Vanmiddag eens kijken of we samen een paspoort kunnen halen. Mag Chris eindelijk legaal mee naar duitsland. Gisteren al pasfoto's laten maken, en dat ging makkelijker dan verwacht. Nu alle spullen nog verzamelen.
pi_61213687
denk je aan de 'machtiging' die je van de papa nodig hebt evt. ?

Hier moeten we maandag voor de BMR en MenC
(bmr vóór één jaar (mag vanaf 6mnd) betekent nog een keer herhalen ná 1e verjaardag..dus het wordt alleen op indicatie (bv reis naar epidemisch gebied) gegeven)
Ik hoop dat ze geen klachten gaat krijgen de week erna, aangezien we dan gezellig nog even weekje in Zeeland zijn!

Qua slapen sluit ik me weer aan bij de gelukkige moeders van doorslapende kinderen!
Ilse slaapt nu weer 6nachten gewoon als vanouds, dus de fase lijkt wel weer voorbij geloof ik.
Ik streep het lekker door om de wet van Fok niet in werking te stellen !
pi_61214079
De machtiging ligt hier naast me.. Inclusief handtekening en papa's paspoort.. Gelukkig was papa het er ook mee eens
wij mogen 10 oktober weer voor prikjes. Dat is nog heeeeel ver weg

Piglet, hoe gaat het eigenlijk met pepijn, en zijn eigenste groeicurve tegenwoordig?
pi_61214080
De D(ifterie)-T(etanus)-Pertussis(Kinkhoest)-P(olio) prik is hier met 2-3-4 maand en dan met 15 maand. In die ene prik zit daarnaast ook Hib en hep B zie ik in ons boekje staan.

Maar met inentingen wordt blijkbaar nogal geschoven, vroeger (premature baby’s die in kalenderleeftijd wel 2 maand zijn maar niet gecorrigeerd nog niet) of later (afspraken die verlegd worden)

Net als met introductie van bepaald voedsel steekt het blijkbaar ook zo nauw niet?

Alhoewel hier net gewisseld is in het schema. Normaal was de BMR-prik samen met de menigokokkenprik maar die combinatie gaf blijkbaar te veel koorts. Dus is die verhuisd naar 15 maand en is de pneumokokkenprik van 15m naar 12 maand verschoven.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:38:58 #296
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61217774
Kapotte baby dreumesbillen: lekker insmeren met maizena. Absobeert en verzacht.

Verder waren het de - ik-schilder- net-2minuten-foto's. Maud is nadat ze zichzelf gesminckt had en gezien had dat blauw haar ook erg chique is in bad gegaan. Alleen had deze mama de mazzel dat dit het geval was nadat ze was gaan werken. De oppas zei dat genoten had van alles...vooral van het snoetje van Maud dat zo heerlijk op ondeugd en genieten stond. (maar dat straalt er ook op die eerste foto's vanaf...toch?)
pi_61224146
Zo, hier ligt er weer eentje plat.. Die brakke nacht en 3 poepluiers (steeds zachter wordend ) worden aardig goedgemaakt door zijn knuffel en kus gedrag vandaag
Bij het paspoort aanvragen kroop hij lekker tegen me aan, en kreeg ik lekker natte kusjes
In de AH kreeg ik flinke knuffels vanuit het wagentje
Op de fiets keek hij achterover om lekker gekust en geknuffeld te worden
Zonet aan de kruip, maar ook even tijd voor een knuffel en een natte smakkerd.

Is er nog iets leuk aan tandjes krijgen
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:43:48 #298
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61226051
We komen ons melden in het dreumestopic!!
Hij is jarig vandaag!

Een hele bijzondere dag, waarbij alles anders is dan vorig jaar, m.u.v. het weer
Je bent wel de hele dag aan het denken, "vorig jaar rond deze tijd..."

Hierbij even een samenvatting van de statistieken van het moment:
Geslacht: Jongen
Lengte: ±77 cm
Gewicht: ±10,5 kg
Confectie-maat: 86/92
Gebit: 2 boventanden, 2 ondertanden helemaal door (+ 1 voortand op knappen, + sterke verdenking van doorkomende kies)
Grove motoriek: Kan kruipen, Loopt langs tafels en stoelen, Trekt zich op aan alles wat maar enigszins binnen bereik ligt, en inmiddels ook aan gladde muren.
Fijne motoriek: Kan alles goed oppakken en nog veel beter weggooien.
Mentale ontwikkeling: Kijkt zeer scherp, en soms uiterst lodderig uit zijn ogen. Bij voorkeur met half uitgestoken tong. Eenkennigheid lijkt over de piek heen te zijn, lacht weer naar vreemden, mits papa en mama er bij zijn.
Woordenschat bij twaalf maanden:
Ata - Eten
Mama - Mama
Mammuh - Meer
Papa - Papa
Nana - Drinken
Fafa - (waarschijnlijk, één keertje gehoord, betekent "Daphna", leidster op het kdv)

Pas geboren:

Vanmiddag:
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61226368
He bah wat zielig die kapotte billen!
Damian heeft er ook weer last van de laatste dagen. Ik vind het altijd zo zielig als ik er dan net wat te laat bij ben. Gelukkig vindt hij sudocreme op zijn billen erg fijn en dat werkt hier nog altijd het beste.

Deepfreeze, overgaan op 1 slaapje heeft hier ook heel erg lang geduurd! Echt weken lang wisselend tussen 1 en 2 slaapjes, af en toe wat onhandig.

En wat vervelend al die gebroken nachten waar ik hier over lees.
Damian slaapt echt enorm veel en hij wordt haast nooit wakker. 's Avonds gaat hij rond 8 uur / half 9 naar bed. Hij slaapt rustig tot 10 uur de volgende ochtend als hij de kans krijgt. Dan overdag ook het liefst nog een slaap van 3 uur.

Davinia en Eli, gefeliciteerd!
En wat een lekker mannetje!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:03:45 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61227545
Rocka, hoe is het nu met Brent?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')