abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61162061
Welkom Iksje en Liande Ik snap soms ook niet hoe het kan dat kindjes van een maandje ouder sommige dingen al kunnen, maar dan ineens van de 1 op de andere dag kan mijn meisje ook zoiets Het lijkt nu ze 1 jaar is echt ook ineens allemaal zo veel sneller te gaan. Vanmorgen keek ze naar een filmpje over koeien op tv en zat ze ineens heel zachtjes 'boe' te roepen

Appelsap wat fijn dat het goed is gegaan Kan je de school anders niet bellen en vragen of ze al meer over je rooster weten? Misschien is het al klaar, maar wachten ze tot die datum met uitreiken. Lijkt me inderdaad helemaal niet leuk als je Damian ineens zoveel moet gaan missen.

Popples, dat van dat net doen alsof je iets geeft en dan snel zelf opeten doet Linde ook. Vooral bij de kat die er steeds weer in blijft trappen
pi_61163911
Hallo allemaal, we zijn sinds gister weer terug van een heerlijke vakantie!
De eerste echte vakantie met Devin: heeeeel anders dan zonder kind, maar wel ontzettend leuk.

Devin heeft urenlang in en om het zwembad gespeeld met zijn gietertje en emmertjes, in de branding door de golven gehupst, met papa en mama diep in de zee in en dan in de golven springen, heel veel (nieuwe dingen) gegeten (ultra all inclusive in Turkije, yay!!) heel wat meters gelopen en heel erg genoten, net als wij

Het personeel van het hotel was gek op hem, ondanks het feit dat ze zijn stoel na elke maaltijd mochten schoonboenen Hij kreeg sowieso veel aandacht van wildvreemden die hem over zijn bol aaiden, hem eten gaven, hem gingen kussen en soms zelfs "ontvoerden" om hem even flink te knuffelen

Het vliegen ging op de heenweg prima, ondanks dat onze buggy-vlucht 2 uur vertraging had terwijl we al in het vliegtuig zaten in de benauwde hitte. Er was een stoel naast ons vrij en we hadden dus lekker de ruimte. Mijn tip: neem veel drinken voor de kleine mee (dat mag) en vergeet niet dat je dan ook vaak moet verschonen Laten drinken tijdens opstijgen en landen voorkomt pijn in de oortjes. Devin heeft zich vermaakt met boekjes, de achterbuurvrouw, het eindeloos omhoog en omlaag doen van het raamluikje en klaptafel en af en toe lieten we hem door het looppad kruipen omdat hij nou eenmaal MOET bewegen. Van de 3.5 uur vliegen heeft hij een klein half uurtje geslapen.
De terugweg (we vlogen 's ochtends vroeg, werden om 2:15 uur opgehaald uit het hotel) verliep minder pretiig. Bomvolle vlucht, doodmoe kind en niet willen zitten of liggen, om over slapen maar te zwijgen...

Lekker 24 uur per dag met z'n drietjes zijn was heerlijk. Devin was merendeels gewoon een ontzetten lief en ook heerlijk ondeugend jochie die het spannend en leuk vond om nieuwe dingen te zien, proeven en ervaren. Hij kon goed tegen de hitte en heeft gelukkig mijn huid met inmiddels een mooi bruin kleurtje!

YPPY en Anna, tot ziens in het volgende topic

Iksje en Liande, welkom hier
.... met gevoel voor drama....
pi_61164467
Memmel, hoe gaat het nu, hopelijk het de BMR, dan zou het voor zaterdag over moeten zijn (toch?)
En hopelijk is Brent ook weer 100% voor vrijdag. En hebben jullie een mooie bruiloft.

Stiemie, dat wegduwen/smijten is herkenbaar.. Als Chris genoeg heeft gehad, dan wordt het flesje gegooid, en de lepel uit je hand geslagen. Ben ook nog een beetje huiverig om hem een beker te geven met drinken, als hij die ook gaat weggooien als hij genoeg heeft gehad...

Appelsap, fijn dat het wennen goed is gegaan. Maar wel heel erg balen dat ze niet direct plek hebben.. Hopelijk is dat snel opgelost.

Iksje, ik heb dat ook hoor. Ik erwacht niet dat Chris binnen een maand mama of papa zegt, of loopt.. Maar het zou toch zomaar kunnen..

Kersjes, fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad!

Chris en ik zijn vanochtend naar de kruipgroep geweest. En dat was best gezellig. Chris heeft lekker rondgekropen en gespeeld. Was 1 kindje van zijn leeftijd, en de rest was ouder. Af en toe keek hij verbaasd als iemand 'zijn' speelgoed pakte, maar hij had ook de tuitbeker van een ander kindje te pakken. In ieder geval geen drama's. En we hebben daar ook met zijn allen fruit gegeten en liedjes gezongen. Chris heeft maar heel even gemiept, en dat was toen hij bij mij op schoot moest
Dus ik denk dat we volgende week weer gaan. Of misschien wel naar een andere groep, want ik ben toch een ander typje dan de moeder daar. Al kon ik wel redelijk meekletsen, en waren de 2 uur zo voorbij..
Hij ligt nu in ieder geval lekker voor pampus
pi_61164942
Klinkt gezellig zo'n kruipgroep DF. Is dat net zoiets als een peuterspeelzaal? Leuk dat Chris het ook zo naar zijn zin heeft gehad! Linde mag bij ons trouwens ook niet alleen uit een gewone plastic beker drinken hoor. Dan mag ik 4 keer per dag dweilen ofzo! Die houden we dan gewoon zelf vast. Mag dat van haar niet, dan kan ze ook niet drinken. Jammer dan! Maar de rietjesbeker kan ook vliegen hebben we al gemerkt

Kersjes ik wil na jou verhaal ook op vakantie! Wat klinkt dat allemaal lekker zeg! (behalve dan de terugvlucht ) Fijn dat jullie het allemaal zo leuk vonden!
pi_61165110
Die kruipgroep is voor kindjes van 0-2,5. Al waren er hier ook al bij van zowat 4. Van alles een beetje dus. Het is bedoeld voor kindjes om samen te spelen. Chris gaat niet naar een KDV, dus dit is voor hem een leuke manier om andere kindjes te zien. Het is een soort dreumusspeelzaal
De mama's (en evt papa's) krijgen koffie en kunnen wat lezen in Ouders of Kinderen, of met elkaar praten. Eens per maand is er een thema-uurtje, dan wordt er op de kinderen gepast, en gaan de moeders samen 1 onderwerp bespreken.

Het meeste drinken krijgt Chris nog per fles, en soms met een rietje. En heel soms wat uit de beker. De tuitbeker krijgt hij trouwens niet door. Dat gaan we dus lekker overslaan..
pi_61165488
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:53 schreef Deepfreeze het volgende:
Die kruipgroep is voor kindjes van 0-2,5. Al waren er hier ook al bij van zowat 4. Van alles een beetje dus. Het is bedoeld voor kindjes om samen te spelen. Chris gaat niet naar een KDV, dus dit is voor hem een leuke manier om andere kindjes te zien. Het is een soort dreumusspeelzaal
De mama's (en evt papa's) krijgen koffie en kunnen wat lezen in Ouders of Kinderen, of met elkaar praten. Eens per maand is er een thema-uurtje, dan wordt er op de kinderen gepast, en gaan de moeders samen 1 onderwerp bespreken.

Het meeste drinken krijgt Chris nog per fles, en soms met een rietje. En heel soms wat uit de beker. De tuitbeker krijgt hij trouwens niet door. Dat gaan we dus lekker overslaan..
Ah dat klinkt leuk zeg! Fijn dat Chris zo toch af en toe met kindjes van zijn leeftijd kan spelen. Helaas hebben wij niet echt kindjes van Linde's leeftijd in onze omgeving. Allemaal veel ouder of juist jonger.
pi_61165524
O ja Linde heeft er weer een tandje bij (nu al 3 in totaal )! Tijdens een driftbui mijn kans gegrepen

pi_61165682
hándig die huilbuien he? !

Hey kersjes ! Klinkt als een super vakantie joh!
hoewel je tijdens zo'n terugvlucht vast wel niet zo blij bent, maargoed.

Vanmorgen met ilse en schoonmoeder een babypop gekocht, die oma kado wilde doen.
Gellig wel leuke kunnen vinden!
jammere is nog even dat ilse hem doodeng vindt
Als ze die baby zit is het hard neeschudden en met handje wegduwen. Hihi, ben blij dat we nog paar weken hebben voor haar om aan te wennen
pi_61166109
Oh Marit dat had Meike met Ernie bij de dokter, die kreeg ze op haar verjaardag.
Het is nu een half jaar later en nu pas vindt ze hem geweldig.

Kersjes, wat een leuke vakantie was dat. Wat fijn dat het allemaal zo relaxt was!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_61166575
Handig die driftbui! Wat een lief klein stukje tand nog.. Maar waarschijnlijk wel scherp!

Stiemie, wij hebben ook niet echt bekenden in de buurt wonen. De vrienden hier in de stad wonen hebben nog geen kinderen (of een vrouw ) Dus vandaar dat zo'n groep wel gezellig is.

Grappig dat ze zo bang kunnen zijn voor een pop.. Misschien is het net iets te echt.
pi_61170020
Linde, kleine dramaqueen Goed geschoten Stiemie!

Deepfreeze, wij hebben in onze nabije omgeving ook zo goed als geen kindjes van Devin's leeftijd om mee te spelen. Op het CB heb ik gelezen over zo'n zelfde soort speelgroep als waar jij geweest bent, misschien moeten wij ook maar eens gaan kijken daar.

Oei, ik heb de zenuwen! Om nog een beetje de vakantiesfeer erin te houden, wat verdomd lastig is met dit oudhollandse kloteweer , gaan we zo richting zwembad. Devin krijgt een proefles dreumeszwemmen (groep 1 tot 2.5 jaar). Ik hoop zo dat hij het leuk gaat vinden en niet aan een stuk gaat jengelen (omdat hij zijn gieter mist )
Bovendien moet ik mezelf in de "bekende wereld" in badkleding gaan vertonen. Da's ook spannend...
pi_61175553
Het zwemmen was leuk!
We zaten in een andere groep dan aan de telefoon verteld werd, nl. in die tot 1,5 jaar. Devin was dan ook een van de oudsten. Liedjes, spelletjes, bubbels blazen, kopje onder... hij heeft genoten!
Daarna thuis gegeten als een beer en nu ligt hij heerlijk voldaan te
Ik denk dus echt dat meneer op les gaat en we zijn sowieso van plan om vaker met hem naar het zwembad te gaan. Kan M. ook mee het water in i.p.v. aan de kant staan met de camera.
pi_61176789
Kersjes, of we richten een FOK-kruipgroep op Maar dat zal wel lastig worden vanaf deze kant van het land

Fijn dat het zwemmen leuk was.. Dat wil ik eigenlijk ook nog wel gaan proberen. Hier hebben we een groep tot 2 jaar, en van 2-4. Misschien moet ik dat maar eens gewoon doen..
  donderdag 28 augustus 2008 @ 09:39:27 #264
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_61185415
Over een uurtje toch maar even langs de dok met Brent. Gisterenavond was ie weer helemaal hysterisch.
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 28 augustus 2008 @ 09:40:00 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61185433
Wat sneu zeg...
pi_61185475
Brent (en jij...) hebben het wel te verduren zeg, de laatste weken...
Zielig vor hem.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_61185498
He Rocka, wat naar dat Brent zoveel last heeft.. Hopelijk kan de huisarts iets betekenen!
In ieder geval een portie beterschap jullie kant op!
pi_61185710
he gatver rocka. brent
hopelijk krijg je iets.

kersjes welkom terug van vakantie. klinkt heerlijk zo dat zwemmen.

deepfreeze klinkt leuk zo een kruipgroep. ik had er nog nooit van gehoord.

ilse een echte zusje is leuker he?

hier zegt er een telkens ase blieft klinktt zo lief.
nu zit ze teletubbies de kijken en dan ziet ze kindje en meteen kiiinjes.
nu is het lala roepen
mama van 3 kids!
pi_61185788
Een derde tandje voor Linde! Ze heeft ineens door hoe het moet, tandjes krijgen
Wel goed geschoten zo tijdens een driftbui!

Kersjes, klinkt als een hele leuke vakantie! En Devin die het zwemmen al een heel pak leuker vond dan een dikke week geleden

Liande slaapt al 6 nachten door!

Om half 8 in bed, rond 9u nog even bijtanken en dan slaapt ze gewoon tot 6u!!! (nu ja, één keertje om kwart voor 5)
Ik hoop dat ze het zo goed blijft gaan! Rond 6'en sta ik zelf op om te gaan werken dus dat zijn geen onderbroken nachten meer

Maar ach, Brent, wat sneu! Beterschap klein ventje!
pi_61186497
iksje meen je echt dat liande nog bijna nooit doorgeslapen heeft?
pfff lijkt me ook vermoeiend zeg.
loop ik te klagen dat als de dames om half vijf wakker worden omstebeurt.
wat ben ik gezegend zeg dat de beide damesn(20 maanden en 5 maanden) al vroeg doorsliepen.

een vriendin van mij heeft ook een zoontje die is 14 maanden en wil ook niet doorslapen.'maar mama laat wel toe dat ze 's nachts eruit komt om even bv te geven.
mama van 3 kids!
pi_61186572
Iksje, wat fijn dat Liande het doorslapen door heeft! Dat is waarschijnlijk een stuk fijner voor jou slaaprust. Ze zit nog wel steeds aan de BV toch?

Chris is een beetje van slag qua slaapjes.. Soms heeft hij er aan 1 genoeg, maar soms heeft hij echt 2 nodig. De ene keer wordt het 's ochtends pas na 8-en wakker, maar eergisteren en vanochtend voor 7-en.. En hij ligt nu alweer vanaf 9.15 te slapen.. Ik denk dat het vroege wakker worden mogelijk meekomt door tandjes, maar het is eventjes een rommeltje zo.. Gelukkig geen verplichtingen nu, dus we kunnen lekker aanmodderen..
En ik heb net even met het zwembad gebeld, en waarschijnlijk gaan we volgende week donderdag guppy zwemmen!
pi_61186712
Ja, tot voor kort werd ze 1x (soms 2x) wakker ’s nachts.

Mja, toelaten om eruit te komen om BV te drinken…
Ik geef ook nog steeds BV, tot voor kort dus ook ’s nachts. Dat is best lang gewoon honger geweest. Kind viel op geen enkele manier te troosten.
En haar laten huilen tot ze hysterisch werd beviel me nu eenmaal niet.

En dan ineens, in een vakantieperiode waarin ze vaak bij mij was overdag is ze ineens toch haar nachten gaan doordoen. Om er in de werkweek erna mee op te houden. En dan in de weekends van zaterdag op zondag wel door te slapen.
Toen was het van mmmm, dat is geen fysieke honger, maar honger naar mama dichtbij voelen.
Dus af en toe vriendlief eruit gestuurd om haar te troosten, maar als dat na dik een half uur niet gelukt was, kwam ik toch de borst geven.
Zo kwam iedereen toch min of meer aan z’n nachtrust.

En nu gaat het dus al bijna een week goed, waarvan al 3 nachten die op een werkdag volgden.

En het BV-gegeven speelt denk ik minder een rol dan vele mensen me willen doen geloven. Er zijn BV-kindjes die een pak sneller doorslapen dan Liande en er zijn ook flessenkindjes die evenmin doorslapen voor ze dik een jaar of zelfs ouder zijn.
Sinds 11/8 weet ik ook dat ik zwanger ben en dat de BV daardoor wat terugliep. Dus die week eerst flesje gegeven en dan de borst. Maar ze sliep er geen minuut langer door.
Nu komt ze ’s avonds blijkbaar toch terug toe met alleen de borst.
pi_61187313
iksje wel fijn dat je nu toch een nachtrust hebt.

nou wat ik van die vriendin bedoelde was dat haar kleine wel een dikke 3 weken heeft doorgeslapen en ze heeft doorgezet om geen bv te geven en in eens gaat ze haar kind weer pakken en geven ja dan vind ik haar stom bezig zijn omdat haar zoontje het prima kan. ze heeft het vaker gedaan en nu maar klagen dat hij allleen bv wil 's nachts. als ze hier snachts wakker worden gaat het van papa thinken(drinken) en dan krijgen ze een beetje drinken en gaan dan weer slapen. geen gezellige boel maken anders word het een gewoonte en dat doet die vriendin wel.
mama van 3 kids!
pi_61187422
Rocka. Het zit echt tegen zeg.

Als Anna 's nachts honger had, mocht ze drinken. Daar is de bv voor. Er zijn tijden dat ze alleen 's nachts wat binnenkrijgen, maar overdag juist bijna niks. Ik vind dat juist goed luisteren naar je kind. Het gaat zo in fases. Hier ging het soms ook weken goed en dan weer niet. Gaat vanzelf weer over.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_61189705
@Iksje zo te lezen, gaat het dus goed en doe je het goed.
@ Popples, dat vind ik inderdaad ook niet echt handig van je vriendin.

Hier draaien we ook gewoon met Maud mee. En meestal slaapt ze door, maar soms ook niet. En ookal is het geen BV-kindje (meer) ze krijgt ook dan gewoon waar ze om vraagt en dat is dus soms ook de fles. Ik 'heb altijd haar vraag gevolgd en blijf dat net zo lang doen als zij het nodig vind. Ze krijgt d'r fles gewoon in d'r bed en ik of F. kruipen gewoon ons eigen bed weer in. Na een kwartiertje hoor je dan de fles uit bed vallen en is het hele huis weer rustig. Ik merk dat ze meer on de fles vraagt laat op de avond of zelfs nog 's nachts als ze een onrustige dag heeft gehad of midden in een sprong zit. Het hoort bij haar net als het schapenkleedje bij d'r zus hoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')