abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60933744
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 10:14 schreef ursel het volgende:
Mja, met mijn andere email-adres lukte het vandaag wel de bug te reggen..

Maar heb nog een "wazig" probleem met mijn Net-FTP.
We hebben een soort van listener op onze centrale FTP server welke elke minuut een check doet of er bepaalde files aanwezig zijn op de FTP server. Echter bij de eerste keer dat hij een file vindt dan eindigt dit steevast in de melding:
[..]

met daarbij het gedeelte van line 1298
[ code verwijderd ]

Nu doen we zelf al van tevoren de local_file verwijderen als deze bestaat alvorens we de "get" functie aan te roepen van Net_FTP.

Het probleem is eigenlijk dat de eerste keer als het bestand gevonden wordt, dan krijgen we de bovenstaand melding. Echter een minuut later vindt de "listener" het bestandje weer en loopt hij er moeiteloos doorheen.

Iemand suggestie waar dit aan kan liggen en/of hoe er voor te zorgen dat het de eerste keer goed gaat?
Ik gok omdat het komt omdat ftp_nb_continue een waarde retouneert (regel 6) die false is (0, "", "0", false, null) , waardoor de if-statement passed op regel 11, wat de foutmelding triggert.
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:52:25 #27
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_60934152
Iemand al wel eens problemen gehad met schijnbare spook-output?

Heb een index.php die start met
1
2
3
4
<?php
include('includes/settings.php');
include('includes/common_frontpage.php');
?><!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"><wat>html</wat>
Niks bijzonders. Nu bekijk ik deze site in IE om wat css veranderingen te testen, krijg ik opeens (zonder iets veranderd te hebben in de php!) een drietal errors. Firefox en opera geen problemen, maar alleen in internet explorer krijg ik:
1
2
3
[18-Aug-2008 19:20:16] PHP Warning:  Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /public_html/includes/common_frontpage.php:1) in /public_html/includes/common_frontpage.php on line 198
[18-Aug-2008 19:20:16] PHP Warning:  Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /public_html/includes/common_frontpage.php:1) in /public_html/includes/common_frontpage.php on line 199
[18-Aug-2008 19:20:16] PHP Warning:  Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /public_html/includes/common_frontpage.php:1) in /public_html/includes/common_frontpage.php on line 200

Op de locatie van de warnings worden drie cookies geset, en ik snap dat dat niet werkt als er al iets van output is geweest. Maar die is er dus niet! Volgens de error start de output op de eerste regel van common_frontpage.php, en ook dat bestand begint, zoals altijd al was, met '<?php'. Honderd procent zeker geen lege regel of spatie ervoor. Ook index.php begint met '<?php' zonder lege regel of spatie, en settings.php begint en eindigd met '<?php' en '?>' zonder spaties of lege regels. Er is gewoon geen output geweest. Er is verder geen header() commando, geen echo's. De broncode laat in IE, behalve de warnings, geen extra output zien (begint met de doctype). Als ik error_reporting op E_NONE zet, begint IE, net als FF en Opera, met de doctype. Er zijn dus geen extra karakters die worden geoutput vóór de doctype. Toch de warnings in IE... :?

Wat is hier in godesnaam aan de hand? Iemand helderziend?
  maandag 18 augustus 2008 @ 21:17:20 #28
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_60934912
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:40 schreef slakkie het volgende:

[..]

Ik gok omdat het komt omdat ftp_nb_continue een waarde retouneert (regel 6) die false is (0, "", "0", false, null) , waardoor de if-statement passed op regel 11, wat de foutmelding triggert.
Hmm, morgen maar ff checken. Maar hoe verklaar je het dan dat die bij de 2e check opeens wel doet.
pi_60935320
Ik heb geen flauw idee, als ik de code gebruik werkt het gewoon (ik doe alleen geen check op functie_exists) enzo. Verder zou ik al die @'s weghalen, mogelijke warnings worden daardoor gesupressed. Niet handig als je aan het debuggen bent..

Dit werkt vlekkeloos (met error reporting op E_ALL, E_STRICT):

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
include_once("/home/wesleys/sbox/php/etc/env.php");

$ftp_conn = ftp_connect("www.euronet.nl");
ftp_login($ftp_conn, "usert", "passwd");

$ret = ftp_nb_get($ftp_conn, "/tmp/tmp.jpg", "wes_groot.jpg", FTP_BINARY);

while ($ret == FTP_MOREDATA) {
    $ret = ftp_nb_continue($ftp_conn);
}

if ($ret != FTP_FINISHED) {
    echo "There was an error downloading the file...";
    exit(1);
}

FTP_FAILED is overigens 0, en ftp_get returned true of false, dus je !$res if moet werken zoals verwacht..
pi_60936924
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:52 schreef ralfie het volgende:
Iemand al wel eens problemen gehad met schijnbare spook-output?
..

Probeer anders eens:

[php]ob_start();
include()....
$output = ob_get_contents();
ob_end_clean();
var_dump($output);die();

Als je dan ziet dat er geen output is dan is het misschien een bug
..///
pi_60940120
- nvmd -

[ Bericht 93% gewijzigd door wipes66 op 19-08-2008 01:22:59 ]
..///
pi_60944625
Ik heb een vraag over een query die echt te veel tijd neemt.

Bv

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
SELECT klanten.id, 
klanten.dealer_id, 
dealer.naam AS dealernaam, 
klanten.achternaam, 
klanten.voorletters, 
klanten.voornaam, 
klanten.stad, 
klanten.orders
FROM klanten
LEFT JOIN dealer ON dealer.id = klanten.dealer_id
LEFT JOIN bestelling ON bestelling.klant_id = klanten.id
GROUP BY klanten.id
LIMIT 0 , 30 

tabellen:
klanten - 2500 items
bestellingen - 2000 items
dealer - 30 items

In totaal ruim 35 seconden :{ ik snap niet waar ik de fout in ga??
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_60944699
Waarom join je tegen bestelling als je die niet in de resultaten gebruikt? Verder moet het haast wel aan de indexen liggen, zo bijzonder is die query nou ook weer niet.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_60945040
Ik join ze alvast omdat er ook bepaalde queries zijn die gegevens uit die tabellen wil halen

En idd, vond deze query ook niet echt heel erg bijzonder...

En ik heb de indexes volgens mijn inzien wel goed ingesteld zou je anders eens willen kijken? PM?

-andere vraag is opgelost-

[ Bericht 35% gewijzigd door Chandler op 19-08-2008 11:19:31 ]
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:23:41 #35
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_60962648
Ok, volgende mysql vraag!

Ik wil op een snelle en goedkope manier een kopie maken van alle UPDATE/INSERT/DELETE queries, naar een andere mysql server.

Kan ik op 1 of andere manier (zonder alle code aan te passen) dit regelen? Op die manier hoop ik 2 gelijke databases te hebben.....

Dus bijvoorbeeld via 2 mysql connecties?
pi_60964267
Zonder code changes:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/replication.html

En anders kan je een array aanmaken van mysql connecties en door die array lopen en je queries uitvoeren.
pi_60972889
@SR: Tnx, tis jammer dat je geen gebruikers een rating kan geven (al zou mijn rating dan down the drain zijn maar goed)
Like trump...
pi_60972907
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 08:27 schreef Chandler het volgende:
@SR: Tnx, tis jammer dat je geen gebruikers een rating kan geven (al zou mijn rating dan down the drain zijn maar goed)
Zelfkennis +1
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_60974452
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 08:29 schreef slacker_nl het volgende:
Zelfkennis +1
Je wil niet weten

Even een andere vraag; is het mogelijk om een conditie mee te geven aan een update?

bv ik heb de volgende velden (stof, lengte, breedte) en wil bij een breedte van 90 van lengte 270 af halen maar als de breedte 140 is dan 210 verminderen...

Weet iemand een simpele query voor dit? zonder een query in een query?
Like trump...
pi_60976441
kan wel, maar dan heb je een procedure nodig:

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/if-statement.html

Je kan het natuurlijk ook in php doen..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_60979020
Dat kan ook zonder procedure/user defined function: met een CASE statement

1
2
3
4
5
6
UPDATE t
SET lengte = CASE breedte 
      WHEN 90 THEN lengte - 270
      WHEN 140 THEN lengte - 210
   END
WHERE breedte IN (90, 140)
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:41:31 #42
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_60979823
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:22 schreef slakkie het volgende:
Zonder code changes:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/replication.html

En anders kan je een array aanmaken van mysql connecties en door die array lopen en je queries uitvoeren.
Oe netjes! Ik begrijp het zo goed als helemaal, alleen is het nou mogelijk als de Master server offline is (en je weet dat hij verlopig ook offline blijft...) een slave server in te zetten als Master? Dat is erg belangerijk voor mij!
pi_60981557
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:41 schreef Likkende_Lassie het volgende:

[..]

Oe netjes! Ik begrijp het zo goed als helemaal, alleen is het nou mogelijk als de Master server offline is (en je weet dat hij verlopig ook offline blijft...) een slave server in te zetten als Master? Dat is erg belangerijk voor mij!
Is ook mogelijk, ff klikken en dan kom je dat document ook tegen.
pi_60983194
Ik heb een vraagje! Is het mogelijk om in een foreach loop niet alleen de waarden van de entry's uit een array te gebruiken, maar ook de naam? Of moet ik hier iets anders op verzinnen?

Voorbeeldje:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
    $naam
["jan"] = 30;

$naam["piet"] = 75;

foreach(
$naam as $score){
        echo [
hier dus de naam]
        echo 
$score;
    }
?>

[ Bericht 76% gewijzigd door frenchfries op 20-08-2008 15:43:35 ]
pi_60984434
1
2
3
4
5
<?php
foreach($naam as $key => $val) {

printf("%s is %s jaar oud\n"$key$val);
}
?>

Meer informatie is hier te vinden.
pi_60985596
Ah kijk! Dankjewel, werkt als een tiet!
pi_60986170
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:07 schreef SuperRembo het volgende:
Dat kan ook zonder procedure/user defined function: met een CASE statement
[ code verwijderd ]
Die statement kende ik niet.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 18:24:29 #48
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_60987676
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:30 schreef wipes66 het volgende:

[..]

Probeer anders eens:

[php]ob_start();
include()....
$output = ob_get_contents();
ob_end_clean();
var_dump($output);die();

Als je dan ziet dat er geen output is dan is het misschien een bug
Nee, geen output... Enige wat ik kan bedenken is dat er ergens een BOM zit, maar wel raar dat die nooit eerder dit deed (zelfde editor, gwn kladblok)...
pi_61001822
Array vraagje...

Ik wil het volgende:

array Projects
(
[array namen]
(
"naam 1"
"naam 2"
)
[array omschrijvingen]
(
"omschrijving 1"
"omschrijving 2"
)
)

ik doe dit als volgt:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
function GetProjects()
   {
      $namen['namen']=array("naam1", "naam2");
      $omschrijvingen['omschrijving']=array("omschrijving1", "omschrijving2");

$projects=array("omschrijvingen"=>$omschrijvingen, "namen"=>$namen);

print_r($projects);

return $projects;   
   }

Maar dat gaat niet helemaal goed volgens mij.. wat doe ik fout?
pi_61002015
Ahh, je moet dit doen:

1
2
3
4
<?php
$names 
= array("naam1""naam2");
$omschrijvingen = array("omschrijving1""omschrijving2");
?>

Je maakt nu gebruik van een associatieve array (aka hash) en je wilt gebruik maken van een sequentiele array.

Maar is het niet logischer om dit te doen:

1
2
3
4
5
6
<?php
$projects 
= array()

$project = array ("naam" => "naam v project""omschrijving" => "omschrijving van project")
$projects[] = $project
?>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')