Oef..echt vreselijk zulke verhalen, het is zo verschrikkelijk onzeker allemaal, en de dokters maken je ook niet veel wijzer.
Mijn vader heeft hetzelfde gehad in 2005, na een tumorverwijderende operatie rondom zn gal. Hij heeft 6 weken op de IC gelegen, was ook helemaal volgestouwd met vocht om de bloeddruk op peil te houden enzo (het liep helaas slecht af). Vreselijk om zolang in onzekerheid te moeten zitten, ik woonde toen ook op 2 uur reizen van mn ouders vandaan, maar heb toen alles laten zitten hier en ben naar mn ouders huis gegaan toen. (Ik ben nog student, dus dan gaat dat wat makkelijker)..
Wat ons -achteraf- wat steun/troost heeft gegeven is de tip van een verpleegster: om kort een dagboekje bij te houden over wat er allemaal gebeurt. Stel je stiefvader overleeft alles, dan is t misschien ook wel goed voor hem om te kunnen lezen wat er allemaal in dat 'gat' van die kunstmatige coma is gebeurd, want je onthoudt maar bar weinig als omstanders heb ik gemerkt. Nu schrijf je alles al op fok, dus misschien is dit forum voor jou een goeie uitlaatklep om alles op te schrijven, jij of je familie kan later -hoe het ook afloopt- dan zelf nog altijd zien of jullie het willen teruglezen ofniet.
HEEL veel sterkte aan jou en je moeder (en andere naasten) in elk geval, en vergeet vooral de broodnodige (nacht)rust niet!!!
(: