Wat is het menselijk lichaam iets wonderbaarlijks. En wat gaat het herstel snel!quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:41 schreef wallpaper het volgende:
joepie jack mag thuis herstellen
heb vandaag gehoord dat jack deze week (waarschijnlijk woensdag )naar huis mag.in het umcg hebben ze gezegd dat je thuis het beste hersteld,dus dat betekent 6 week verplichte rust.verbazing in het umcg van zijn goede herstel.
Goed om te lezen!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 09:11 schreef Logician het volgende:
Het gaat al een heel stuk beter(ik hou het ff kort want ik ben "druk" aan het werk).
quote:Op maandag 1 september 2008 19:31 schreef wallpaper het volgende:
maandag
vandaag is de huisarts geweest,de hechtingen zijn eruit.eten gaat iets beter,drinken gaat goed.kan nog moeilijk zitten en zit overal 5 minuten of loopt een rondje.slaapt slecht (ik ook )over 5 week wordt er een afspraak gemaakt om te kijken of hij eventueel weer kan werken,zou hij te snel aan het werk gaan dan heeft een eventuele achter gebleven bacterie de kans om weer de kop op te steken omdat zijn lichaam nog niet genoeg weerstand heeft opgebouwd.wil alleen maar over koetjes en kalfjes praten en niet over zijn ziek zijn,afleiding is de beste genezing zegt hij zelf, loopt met zijn ziel onder zijn arm want hij mag niets.hij had zelf verwacht dat het herstel thuis sneller zou gaan.arts was erg tevreden.
Het klinkt precies als mijn vader toen hij ernstig ziek was. Ook niet erover willen praten, te vroeg aan het werk willen en achteraf zeggen dat het met zijn ziekte best meeviel (uhuh... kanker....gedeelte van de darm weghalen.... infectie erachteraan... nee, da's een peuleschil! Hebben we het niet meer over! ). Kun jij er een beetje mee omgaan? Het moet moeilijk zijn om hem de rust te laten nemen die hij nodig heeft en ruimte te maken voor de verwerking van deze onverwachtse aanslag op het lichaam. Ik weet dat mijn moeder het er heel moeilijk mee had, omdat zij juist die behoefte wel had om erover te praten, vandaar mijn vraag.quote:Op maandag 1 september 2008 19:31 schreef wallpaper het volgende:
maandag
vandaag is de huisarts geweest,de hechtingen zijn eruit.eten gaat iets beter,drinken gaat goed.kan nog moeilijk zitten en zit overal 5 minuten of loopt een rondje.slaapt slecht (ik ook )over 5 week wordt er een afspraak gemaakt om te kijken of hij eventueel weer kan werken,zou hij te snel aan het werk gaan dan heeft een eventuele achter gebleven bacterie de kans om weer de kop op te steken omdat zijn lichaam nog niet genoeg weerstand heeft opgebouwd.wil alleen maar over koetjes en kalfjes praten en niet over zijn ziek zijn,afleiding is de beste genezing zegt hij zelf, loopt met zijn ziel onder zijn arm want hij mag niets.hij had zelf verwacht dat het herstel thuis sneller zou gaan.arts was erg tevreden.
eerlijk gezegd was ik boos erg boos ,zei als hij niet oud met me wil worden moet ie het zeggen ik had hem 2 week tevoren gezegd dat ik me zorgen maakte over zijn gezondheid,dikke buik,duizeligheid ect.maar hij zei toen ,als er echt wat is luister ik naar mijn lichaam en ga ik naar de dokter(.ik geloofde er niet in want nog niet zo lang geleden heb ik na een week ziekbed ook de dokter gebeld omdat ik het niet vertrouwde en hij is toen ook met de ambulance afgevoerd,toen was het een dubbele longontsteking en een lekkende galblaas ook kantje boord zei de arts ).het lijkt wel alsof hij na de leukemie leeft volgens de spreuk ;pluk de dag.;tuurlijk een jaar in het ziekenhuis en een beenmergtransplantatie is niet niks en dan heb je genoeg van het ziekenhuis,maar om dan je kop daarna maar in het zand te steken om het zomaar eens te zeggen is ook niet de manier om niet meer ziek te willen zijn.ik heb een maatschappelijkwerkster ingeschakeld want ik trek het niet meer ,had daarvoor zelf al de nodige klappen gehad waarvan ik aan het opkrabbelen was.hij is vrij nuchter ,ik emotioneel en zorgend.door gesprekken met vrienden van ons is hij er wel achter dat dit voor mij een rot tijd is geweest,elk telefoontje van het umcg kon een slechte boodschap zijn.gelukkig heb ik goede vrienden om me heen waar ik terecht kan en logi , ga soms een half uurtje met de hond van de buren wandelen ff eruit,ben er achter dat het voor hem alleen maar om zijn herstel gaat hoe egoistisch dat ook is maar ook weer logisch. dubbel gevoel dus,maar vind het lief dat je vraagt hoe ik eronder ben ,thanx en een dikke knuffelquote:Op maandag 1 september 2008 19:52 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Het klinkt precies als mijn vader toen hij ernstig ziek was. Ook niet erover willen praten, te vroeg aan het werk willen en achteraf zeggen dat het met zijn ziekte best meeviel (uhuh... kanker....gedeelte van de darm weghalen.... infectie erachteraan... nee, da's een peuleschil! Hebben we het niet meer over! ). Kun jij er een beetje mee omgaan? Het moet moeilijk zijn om hem de rust te laten nemen die hij nodig heeft en ruimte te maken voor de verwerking van deze onverwachtse aanslag op het lichaam. Ik weet dat mijn moeder het er heel moeilijk mee had, omdat zij juist die behoefte wel had om erover te praten, vandaar mijn vraag.
Super dat het fysiek - naar omstandigheden- zo goed gaat trouwens!
quote:Op vrijdag 19 september 2008 19:37 schreef Logician het volgende:
Mijn moeder belde net dat ze de hele dag bij de ehbo hebben gezeten en dat Jack weer opgenomen is ...Ze belt vanavond nog even.. en wellicht dat ze zelf nog even post..
Mijn vader heeft vijf jaar geleden een grote darmoperatie gehad en is daar goed uitgekomen. Dus het kan zeker wel hoor.quote:Op maandag 29 september 2008 21:25 schreef nein het volgende:
Darmoperaties zijn kutEr zitten zo verschrikkelijk veel risico´s aan dat je je begint af te vragen of er ooit nog wel es mensen GOED uit zo´n operatie komen. Again: sterkte!
Oh gelukkig, het kan dus toch.quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:58 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Mijn vader heeft vijf jaar geleden een grote darmoperatie gehad en is daar goed uitgekomen. Dus het kan zeker wel hoor.Maar het was een zware operatie en de kans op complicaties is zeker aanwezig, zoals Jack nu helaas ondervindt. Gelukkig zijn er - zo te lezen- geen accute levensbedreigende zaken aan de orde. Nogmaals heel veel sterkte voor het komende traject, ga er maar vanuit dat de weg best lang kan zijn, als ik alle problemen zo lees.
thxquote:Op zondag 5 oktober 2008 06:18 schreef Crazy-p het volgende:
Ik hoop dat jullie er snel achter komen.. en dat het snel een stuk beter gaat..
veel succes!
(ps) ik heb hier ook maar eens een profiel aangemaakt..
vond het vanavond erg gezellig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |