abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60774457
Face it, bijna elk kind zit ( met een stoornis of niet ) aan de medicatie. steeds meer ouders laten hun kind in ontwetenheid achter in de handen van de zogenaamde proffesionals. maar het is zeker niet alleen van Vandaag de dag de psychiatrie heeft ook een hele zwarte geschiedenis die het daglicht niet verdragen kan. en veel mensen zeggen dan: ja maar er is veel veranderd nu. FOUT de psychiatrie pleegt nog steeds ernstige misdaden kinderen worden gedrogeerd, gehersenspoeld en mishandeld psychisch en Lichamelijk. NOG STEEDS worden kinderen waarvan het niet duidelijk is of ze een stoornis hebben Gevangengezet in een gesloten inrichting. en elektroshocks zijn voor de psychiatrie nog steeds de normaalste gang van zaken. er worden diagonoses gesteld op basis van niets anders dan vermoedens. Als een kind een jaar of 5 is kan al een diagose gesteld worden waaraan ze de rest van hun leven aan vast kunnen zitten. want we lopen werkelijk gevaar en ze noemen het hulp. word wakker mensen het gaat niet goed zo bescherm uw kind en laat het niet achter in de handen van de zogenaamde proffesionals. ik hoop dat jullie de ernst van de zaak zien of tenmiste gaan zien. want er moet een einde komen aan de psychiatrie voor het welzijn van de mensheid. ik hoop dat we hier op een volwassen wijze over kunnen discusseren hier nog een paar links:

http://www.psychiatrie-zinloosgeweld.nl/index.htm
http://www.antipsychiatrie.nl/
http://www.pseudowetenschap.nl/index.htm
http://antipsychiatrie.startpagina.nl/
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:25:14 #3
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_60774515

Zullen vast wel kwakzalvers tussen zitten maar jij doet net of de wereld vergaat.

+ alinea's enzo...
pi_60774528
Kuttopic in de maak!
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_60774560
En wat nou als er geen psychiatrie was?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:28:35 #6
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_60774630
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_60774643
Noem mij één instelling in België of Nederland waar er nog electroshocktherapie gebruikt wordt.
pi_60774719
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:28 schreef Chiwakka het volgende:
Noem mij één instelling in België of Nederland waar er nog electroshocktherapie gebruikt wordt.
Azu utrecht , hoe heet dat nu ook alweer?

Die doen dat nog wel
pi_60774851
Het jammere is dat tegenwoordig iedereen iets mankeert
kids hebben allemaal dyslexie, dyscalculie of zijn oversext omdat ze stiekem bij elkaar voelen

overal moet een oorzaak voor worden gezocht.
Narf!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:35:05 #10
92279 N.icka
Windforce 11
pi_60774874
Gaat de ts ook mee beppen?
pi_60774963
Waar is sciencejapan eigenlijk?

Electroconvulsie kan een effectieve therapie zijn bij zware depressie en wordt daarvoor nog gebruikt.

Meer ontopic: in de academische boekengids stond een interessant stuk over genetica en psychiatrie.
http://www.academischeboekengids.nl/abg/do.php?a=show_visitor_artikel&id=740
Het komt erop neer dat het huidige classificatiesysteem best eens niet de juiste kan zijn, omdat qua genetica er aanwijzingen voor andere indelingen liggen. Dat zou weleens waar kunnen zijn, maar je moet roeien met de riemen die je hebt.
Het mooi kotsende meisje.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:44:38 #12
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60775210
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:23 schreef Ascension het volgende:
Face it, bijna elk kind zit ( met een stoornis of niet ) aan de medicatie. steeds meer ouders laten hun kind in ontwetenheid achter in de handen van de zogenaamde proffesionals. maar het is zeker niet alleen van Vandaag de dag de psychiatrie heeft ook een hele zwarte geschiedenis die het daglicht niet verdragen kan. en veel mensen zeggen dan: ja maar er is veel veranderd nu. FOUT de psychiatrie pleegt nog steeds ernstige misdaden kinderen worden gedrogeerd, gehersenspoeld en mishandeld psychisch en Lichamelijk. NOG STEEDS worden kinderen waarvan het niet duidelijk is of ze een stoornis hebben Gevangengezet in een gesloten inrichting. en elektroshocks zijn voor de psychiatrie nog steeds de normaalste gang van zaken. er worden diagonoses gesteld op basis van niets anders dan vermoedens. Als een kind een jaar of 5 is kan al een diagose gesteld worden waaraan ze de rest van hun leven aan vast kunnen zitten. want we lopen werkelijk gevaar en ze noemen het hulp. word wakker mensen het gaat niet goed zo bescherm uw kind en laat het niet achter in de handen van de zogenaamde proffesionals. ik hoop dat jullie de ernst van de zaak zien of tenmiste gaan zien. want er moet een einde komen aan de psychiatrie voor het welzijn van de mensheid. ik hoop dat we hier op een volwassen wijze over kunnen discusseren hier nog een paar links:

http://www.psychiatrie-zinloosgeweld.nl/index.htm
http://www.antipsychiatrie.nl/
http://www.pseudowetenschap.nl/index.htm
http://antipsychiatrie.startpagina.nl/
Onzin
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:24:49 #13
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_60778984
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:44 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Onzin
vlijmscherpe analyse..hulde!!
Huig
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:27:09 #14
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_60779045
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:30 schreef N.icka het volgende:

[..]

Azu utrecht , hoe heet dat nu ook alweer?

Die doen dat nog wel
UMC Utrecht, specifiek het psychiatrisch ziekenhuis; Prof. Kahn doet het nog en het heeft bewezen effecten in specifieke gevallen
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 08:15:54 #15
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60784597
Ja natuurlijk, alle psychiators zijn evil minds en alles ziektes kunnen zoals gewoonlijk worden opgelost met een besje hier en daar.
pi_60784766
Negatieve meningen over de psychologie en psychiatrie lijken me meer wat voor R&P dan voor BNW.

Ik ben het er mee eens dat sommige psychologen of psychiaters zelf broodnodig in therapie zouden moeten, maar er zitten ook zeer goede tussen; ik wil niet weten hoe het met sommige mensen zou aflopen als er geen psychologie of psychiatrie zou bestaan.

Echter: alles met mate. Het moet niet zo zijn dat een kind dat soms een beetje druk is meteen het labeltje "ADHD" opgeplakt krijgt en de rest van z'n leven volgepompt wordt met Ritalin.
Patiënten die in spiritualiteit geloven? Waanbeelden! Aan de antipsychotica! (Gebeurt echt bij sommigen!)
Je vult het vragenlijstje zo in dat het grafiekje dat er uit komt er anders uitziet dan ze gewend zijn? Dan heb je gelogen met het invullen met de vragen, want als je bij vraag 10 invult dat je bij die situatie op manier A reageert, dan kun je bij vraag 22 onmogelijk invullen dat je op die andere situatie op manier C reageert, "want zo steken mensen niet in elkaar!"

Er zitten inderdaad kwakzalvers tussen, maar nogmaals: het is maar goed dat deze tak van de medische wereld bestaat. Je moet alleen zeer kritisch zijn of degene die je voor je hebt wel bij je past. Voel je je veilig bij die persoon en kun je accepteren wat hij/zij zegt? Kun je als volwassen vent met een IQ van 120 die enorm veel over het leven filosofeert je ei wel kwijt bij een grietje van 21 die stage loopt voor haar opleiding psychologie, of is het beter een meer volwassen persoon te vragen?

Blijf kritisch! En zeker als ouder of partner van iemand die ergens intern gaat zitten in de psychiatrie, waar de OP volgens mij vooral om gaat.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:25:15 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60785587
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:28 schreef Chiwakka het volgende:
Oh meerdere nog hoor, bijvoorbeeld:

http://www.lumc.nl/patfol(...)psychiatrie/ect.html

Verder vind ik dat je zelf altijd kritisch moet blijven voordat je naar een psycholoog stapt.. dan kom je eenmaal in een mallemolen terecht, en voor je het weet krijg je medicijnen en een label opgeplakt.

Kinderen zijn bijvoorbeeld druk, met name als ze niet genoeg te doen hebben waarin ze hun energie kwijt kunnen. Dat is geen ADHD, neem je kind gewoon wat vaker mee naar de speeltuin of laat het ravotten met andere kinderen.
Pubers zijn dwars, halen streken uit en zitten in de knoop met hunzelf, nee stempel er niet meteen suicidaal op. En ga zo maar door.
The truth was in here.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:41:04 #18
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_60785910
Probleem met de mens is dat ze vaak handelt uit het verkeerde standpunt.
Om iemand met een psychische aandoening te kunnen helpen zul je toch echt op een lijn moeten zitten met de patietent.

Sowieso moet je een breed begrip hebben, en kunnen spelen met je emoties om te kunnen begrijpen waar het precies om gaat.

Zolang je dat niet kan, zul je niet begrijpen hoe en waarom iemand zo denkt, en dan ga je al snel de kant op van medicijnen en andere kwakzalverij.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_60786881
Psychologie is nog volop in ontwikkeling imo, dat wil niet zeggen dat het perse een gevaar is. De systematische benadering (DSM e.d.) van de menselijke geest is te statisch, waardoor men snel geneigd is om patienten in hokjes te stoppen.
pi_60787325
Helemaal eens met Ticker en Nee!
(Alleen weet ik niet wat DSM is )
pi_60791313
DSM is een handboek die psychiaters helpt een diagNONSENS aan een arm kind of volwassenen te geven. jullie zouden het eens moeten lezen. echt elk soort gedrag wordt beschouwd als een ziekte zoals: in je bed plassen, ruzie met je moeder maken. je kan het zo gek niet bedenken of het staat erin. AFSHAFFEN DUS ! en mensen als jullie willen mee discusseren over de psychiatrie leer dan eerst de geschiedenis want je kan niet mee discusseren over een onderwerp als je de geschiedenis er niet van weet. nee als je, je echt verdiept hebt in de psychiatrie Dan kan je onmogelijk ontkennen dat het gevaarlijk en slecht is. want in al die jaren dat de psychiatrie bestaat heeft het werkelijk nog helemaal NIKS bewezen en heeft het tot op de dag van vandaag NIEMAND genezen. en als je psychische problemen hebt is een psychiater wel de laatste persoon op aarde waar je moet zijn. en medicijnen zijn wel het laaste wat je moet gebruiken als je psychische klachten heb want die maken het alleen maar erger. en ja de wereld zou er serious een stuk beter uitzien als de psychiatrie nooit heeft bestaan. nu zal je waarschijnlijk denken: ja maar die geestezieken moeten toch geholpen worden ? ja maar psychiatrie is voor niemand het antwoord dus ook niet voor geestezieken. dus er moeten meer hulpverleners komen die lostaan van de psychiatrie. maar daarmee zijn we nog niet veilig eigelijk want de intenties van hulpverleners zijn niet altijd goed. in deze wereld kan je simpelweg niemand vertrouwen en we lopen altijd wel een vorm van gevaar daar kunnen we simpelweg niet aan ontkomen. maar het is de bedoeling dat we alerter worden en meer en beter gaan opletten met wie we zaken doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ascension op 13-08-2008 12:53:52 ]
  woensdag 13 augustus 2008 @ 12:52:17 #22
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60791678
Jij doet net alsof de patienten het allemaal wel best vinden maar de buitenwereld een probleem heeft met hun afwijkende gedrag. Volgens mij heb je nog nooit iemand in je omgeving meegemaakt met een ernstige psychiatrische aandoening anders zou je dit niet zeggen.
Met een beetje gesprekstherapie help je iemand met schizofrenie en psychoses echt niet. Met onderdrukkende medicatie wel.
Tuurlijk lost dat het niet bij de kern op en is het geen abolute oplossing. Maar het is het enige wat er is tot nu toe en het zorgt ervoor dat mensen niet in doodsangsten zitten in psychoses, zichzelf en anderen niets aandoen en een relatief normaal leven kunnen leiden.
pi_60791724
Ik krijg zeer sterk het idee dat jij een aantal negatieve ervaringen heb gehad met psychiatrie, klopt dat?

Daarnaast lekt er ook uit je tekst door dat je nogal wantrouwend tot misschien zelf paranoide ben ingesteld met statements als dat je niemand kan vertrouwen.

Daarnaast zeg je dat er nog nooit iemand is geholpen door psychiatrie, ik heb in mijn familie iemand die er wel degelijk door geholpen is. Of is die persoon volgens jou stiekem nog steeds erg zien en laat het aan niemand merken ofzo?
pi_60791939
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 12:42 schreef Ascension het volgende:
DSM is een handboek die psychiaters helpt een diagNONSENS aan een arm kind of volwassenen te geven. jullie zouden het eens moeten lezen. echt elk soort gedrag wordt beschouwd als een ziekte zoals: in je bed plassen, ruzie met je moeder maken. je kan het zo gek niet bedenken of het staat erin. AFSHAFFEN DUS ! en mensen als jullie willen mee discusseren over de psychiatrie leer dan eerst de geschiedenis want je kan niet mee discusseren over een onderwerp als je de geschiedenis er niet van weet. nee als je, je echt verdiept hebt in de psychiatrie Dan kan je onmogelijk ontkennen dat het gevaarlijk en slecht is. want in al die jaren dat de psychiatrie bestaat heeft het werkelijk nog helemaal NIKS bewezen en heeft het tot op de dag van vandaag NIEMAND genezen. en als je psychische problemen hebt is een psychiater wel de laatste persoon op aarde waar je moet zijn. en medicijnen zijn wel het laaste wat je moet gebruiken als je psychische klachten heb want die maken het alleen maar erger. en ja de wereld zou er serious een stuk beter uitzien als de psychiatrie nooit heeft bestaan. nu zal je waarschijnlijk denken: ja maar die geestezieken moeten toch geholpen worden ? ja maar psychiatrie is voor niemand het antwoord dus ook niet voor geestezieken. dus er moeten meer hulpverleners komen die lostaan van de psychiatrie. maar daarmee zijn we nog niet veilig eigelijk want de intenties van hulpverleners zijn niet altijd goed. in deze wereld kan je simpelweg niemand vertrouwen en we lopen altijd wel een vorm van gevaar daar kunnen we simpelweg niet aan ontkomen. maar het is de bedoeling dat we alerter worden en meer en beter gaan opletten met wie we zaken doen.
1) Werk met alinea's en hoofdletters; de volgende keer wordt je post verwijderd en krijg je 'm in een PM terug (als je box actief is) zodat je 'm kunt aanpassen zodat mensen het normaal kunnen lezen.
2) Het is bullshit te eisen dat mensen zich in de geschiedenis van de psychiatrie MOETEN verdiepen voor ze aan deze discussie mee mogen doen.
3) Ik denk dat je een KLEIN beetje doordraaft!
pi_60791976
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 12:52 schreef Vandaag... het volgende:
Jij doet net alsof de patienten het allemaal wel best vinden maar de buitenwereld een probleem heeft met hun afwijkende gedrag. Volgens mij heb je nog nooit iemand in je omgeving meegemaakt met een ernstige psychiatrische aandoening anders zou je dit niet zeggen.
Met een beetje gesprekstherapie help je iemand met schizofrenie en psychoses echt niet. Met onderdrukkende medicatie wel.
Tuurlijk lost dat het niet bij de kern op en is het geen abolute oplossing. Maar het is het enige wat er is tot nu toe en het zorgt ervoor dat mensen niet in doodsangsten zitten in psychoses, zichzelf en anderen niets aandoen en een relatief normaal leven kunnen leiden.
Luister ik zeg niet dat mensen met psychische problemen geen hulp moeten krijgen integendeel zelfs. maar Psychiatrie is voor niemand het antwoord. hulp moet er zeker gegeven worden aan mensen met seriouse psychische afwijkingen ( dus niet ADHD ofzo ) maar echt zware psychische aandoeningen wat ook echt zeer duidelijk te zien is door o.a de omgeving. maar nogmaals dus psychiatrie is voor niemand het antwoord. want die geven idd hulp maar wel een hele verdraaide en zieke manier van hulp. dus daarom is het noodzakelijk dat er hulpverleners komen die losstaan van de psychiatrie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')