Zit ik laatst lekker te chillen met een mattie op het Schouwburgplein in Rdam , biertje erbij, mensen checken je kent het wel

Stapt er dus een zwerver-dude op me af, aangezien je die gasten wel vaker tegenkomt wist ik dat die waarschijnlijk op zoek was naar een slaapplek(een shot van de door hem gekozen drugs dus

)
Hij zo : heyyyyyyy man alles goed dan???
Ik : Uhm ja prima man met jou dan
Hij: Ja je heb me laatst geholpen man , bij de Coconuts zat je daar op het terras
Ik

ou zomaar kunnen joh

(Coconuts ligt midden op Stadhuisplein waar zo,n beetje al leuke kroegen zitten dus tja zou kunnen maar ik weet 99 % zeker dat ik hem nog nooit gezien heb)
Hij : Mag ik een biertje van jullie
Ik : Nou eigenlijk niet (we hadden het net gekocht bij de avondwinkel voor een 6pack betaal je daar gewoon een tientje ofzo

)
Hij : Ok maakt niet uit
#pijnlijke stilte#
Hij (poging 2) Heb je dan wat geld voor me voor een slaapplek bij het Leger Des Heils
Ik

a een korte blik in mijn portemonnee zag ik dat er 30 cent in zat welke ik hem als beloning voor al zn moeite maar gegeven heb
Hij: Dit schiet niet op
Ik: Nee niet echt he
Hij: Kan je niet wat geld voor me pinnen dan??
Ik: Wat denk je zelf man???
Hij : Nouja dan ga ik zelf wel ff een biertje kopen bij de avondwinkel
Klacht: Zwervers die je met storend gedrag lastigvallen
Subklacht: Zwervers die allerlei creatieve constructies bedacht hebben om geld los te wrikken (als ze zo smart ass zijn kunnen ze toch ook vertegenwoordiger worden ofzo)