Hier gelden die regelementen die ik noemde inderdaad ook alleen als je een master bij dezelfde opleiding als je bachelor.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:15 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vraag me af of ik een Master mag doen aan een andere universiteit, eentje die een zachte knip hanteert.
Ik heb bijv. de reglementen van de EUR doorgelezen, en daar mag je door naar de Master met slechts 150 van de 180 verplichte ECTS. Maar dat geldt voor EUR Bachelorstudenten, en niet voor studenten van andere universiteiten...
.maar er staat niet expliciet dat het NIET geldt voor studenten van andere universiteiten! Lekker vaagjes allemaal weer.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:20 schreef Innocence het volgende:
[..]
Hier gelden die regelementen die ik noemde inderdaad ook alleen als je een master bij dezelfde opleiding als je bachelor.
De aanvraag moet binnen zijn maar je hoeft nog niet alle punten binnen te hebben toch??quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:20 schreef cinnamongirl het volgende:
Vind het ook zo raar dat je aanvraag afstuderen Bachelor/inschrijving Master al binnen moet zijn voor 1 juli. Aan de UL worden nog tentamens afgenomen eind juni!
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:50 schreef cinnamongirl het volgende:
Wow, wat is jouw uni dan mild! Kan me niet voorstellen dat je 30 ECTS mag missen en toch de Master instromen. Zelfs bij de 'makkelijke' UvA kan dat niet...
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 08:54 schreef Space-Chinees het volgende:
Bij de UvA vanaf volgend jaar (2009/10) (alle faculteiten) de harde knip heb ik begrepen. Bij de zachte knip (dit jaar nog) op de UvA mag men bij 135 behaalde EC alvast aan een master beginnen (bij rechten).
Ik had daarover laatst nog gelezen. Als ik mij goed herinner is dat niet mogelijk. Dus met een onafgeronde bachelor instromen op een master aan een andere universiteit.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:15 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vraag me af of ik een Master mag doen aan een andere universiteit, eentje die een zachte knip hanteert.
Ik heb bijv. de reglementen van de EUR doorgelezen, en daar mag je door naar de Master met slechts 150 van de 180 verplichte ECTS. Maar dat geldt voor EUR Bachelorstudenten, en niet voor studenten van andere universiteiten...
quote:Het is in de praktijk helaas niet mogelijk om studenten van andere universiteiten zonder bachelordiploma toe te laten. Als dit wel mogelijk zou zijn dan verwacht ik dat menig universiteit dit zou overwegen. Het barst namelijk van ambitieuze studenten die vanwege commissie- of bestuurswerk of activiteiten op het gebied van topsport hun bachelor op een paar studiepunten na niet hebben behaald, maar hun master moeiteloos weten te halen.
Vorig semester tikte ik 2x een scriptie en 10 vakken binnen zonder veel problemen. Het probleem is dat sommige vakken zo extreem onduidelijk zijn, de boeken zijn geschreven door de professoren die het vak geven (en totaal niets weten mbt het schrijven van een duidelijk en goed boek.) Maar iig, daar heb ik nu tijd zat voor, hehe.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:50 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de post van GeenID: hij/zij had zich beter kunnen richten op het halen van de verplichte vakken, ipv. veel punten te scoren voor keuzevakken!
...
Bij andere studies niet. Kut-uva.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 08:54 schreef Space-Chinees het volgende:
Bij de UvA vanaf volgend jaar (2009/10) (alle faculteiten) de harde knip heb ik begrepen. Bij de zachte knip op de UvA mocht men bij 135 behaalde EC alvast aan een master beginnen (bij rechten).
Ben in 2004 begonnen, heb er nu dus 4 jaar opzitten, tegen de tijd dat ik officieel aan m'n master mag beginnen dus 5.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:57 schreef Lennox het volgende:
In je profiel staat dat je uit '86 bent. Dan is het toch niet uitzonderlijk lang dat je bezig bent? Ik ben uit '85 en ga dit jaar beginnen aan mn master, maar ben nog één van de jongere.
Eh, 2 tweedejaars en 6 3ejaarsvakken +DSE.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:57 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Hoeveel vakken mis je dan nog van je Bachelor? Voor Bachelors zijn de toelatingseisen soepeler dan voor schakeljaars omdat je in je Bsc nu eenmaal meer vakken hebt.
P.S: ik heb dus ook geen enkel tentamen gehaaldheel mijn zomervakantie verkloot
![]()
was een discipline probleempje
Wow, jouw uni hanteert dus bepaald geen harde cesuur. Aan de UL mag je de Mastertentamens niet eens máken als je niet je hele B hebt. Sterker nog, je mag het onderwijs niet eens volgen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:59 schreef Innocence het volgende:
Zit me trouwens echt om niets druk te maken. Tentamencijfers worden gewoon alsnog officieel geregistreerd in je ISP als je aan de voorwaarden voor (pre)master voldoet...
Die harde knip komt er bij ons vanaf 2010 ook hoor! Gelukkig nu nog even nietquote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:01 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Wow, jouw uni hanteert dus bepaald geen harde cesuur. Aan de UL mag je de Mastertentamens niet eens máken als je niet je hele B hebt. Sterker nog, je mag het onderwijs niet eens volgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |