Tot en met Augustus 2010 is er de mogelijkheid om met P+100ECTS door te stromen naar je Master. Best redelijk toch?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:19 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Bij de TU Delft hebben ze dus een zachte knip maar daar gaat over een paar jaar ook verandering in komen, dus op dat gebied heb ik nog mazzel. Maar vervelend is dat ik niet goed weet waar ik NU aan toe ben. Het is allemaal beetje wazig zo.
Dit heeft dan betrekking tot onze eigen faculteit, alhoewel het mij waarschijnlijk lijkt dat het voor alle faculteiten van toepassing is. De geldigheid hiervan moet je zelf maar even checken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:38 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Bron?
Waar studeer je?quote:
Er zit nogal een groot verschil tussen wat officieel niet de bedoeling is en wat in de praktijk kanquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:25 schreef GlowMouse het volgende:
"officieel mag dat nog niet omdat ik mijn bachelor/premaster nog niet afgerond" klinkt anders aardig hard.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:21 schreef geenID het volgende:
Hier 220 credits maar mag nu nog fijn een jaar over 3 vakken gaan doen voordat ik aan m'n Master's kan beginnen.
Maar dat had je toch kunnen weten? Op elke universiteit geldt een harde danwel zachte knip.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:21 schreef geenID het volgende:
Hier 220 credits maar mag nu nog fijn een jaar over 3 vakken gaan doen voordat ik aan m'n Master's kan beginnen.
Dat moet vermeld staan in de OER van je universiteit.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 07:21 schreef Innocence het volgende:
[..]Lijkt me echt vreselijk.
Maar zoiets zit er voor mij ook aan te komen. Heb gisteren een tweedejaars tentamen verkloot en weet nu echt niet wat ik moet doen...![]()
Nog steeds niemand met praktijkervaring hier?
Ik ga namelijk echt geen jaar bezig zijn met wat openstaande vakken, zonder aan m'n master te beginnen. Dat trek ik gewoon niet. Maar om nu wel al die vakken van m'n master te volgen en geen tentamens te maken, is ook redelijk nutteloos.
Ik moet dus echt weten of ik m'n punten voor m'n gemaakte master-tentamens alsnog krijg als ik wel aan de voorwaarden voldoe.
Volgende week afspraak bij de studieadviseur, maar wil het eigenlijk nu wel weten![]()
Eh, het weten helpt weinig hoor...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:56 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Maar dat had je toch kunnen weten? Op elke universiteit geldt een harde danwel zachte knip.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:20 schreef Innocence het volgende:
[..]
Eh, het weten helpt weinig hoor...
Maar ik kan er niets over vinden in de statuten. Het verschilt sowieso per faculteit. Zie net dat in het algemeen je hier je propedeuse en 90 punten van je 2e en 3e jaar moet hebben, dat is me al niet eens door de adviseur verteld de laatste keer...
Daarom is het handiger ervaringen te vragen van mensen die hetzelfde meegemaakt hebben.
Misschien is het inderdaad op andere universiteiten redelijk normaal om een jaar extra uit te trekken voor het afronden van je bachelor, voordat je aan je master begint. Maar ik heb al een jaar vertraging en voel er weinig voor om enkele dagen per week te gaan werken, het hele jaar.
Studeer ik straks 5 jaar, ben ik nog niet eens aan m'n master begonnen![]()
Niet grappigquote:
Ik doelde meer op de post van GeenID: hij/zij had zich beter kunnen richten op het halen van de verplichte vakken, ipv. veel punten te scoren voor keuzevakken!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:20 schreef Innocence het volgende:
[..]
Eh, het weten helpt weinig hoor...
Wow, wat is jouw uni dan mild! Kan me niet voorstellen dat je 30 ECTS mag missen en toch de Master instromen. Zelfs bij de 'makkelijke' UvA kan dat niet...quote:Maar ik kan er niets over vinden in de statuten. Het verschilt sowieso per faculteit. Zie net dat in het algemeen je hier je propedeuse en 90 punten van je 2e en 3e jaar moet hebben, dat is me al niet eens door de adviseur verteld de laatste keer...
Daarom is het handiger ervaringen te vragen van mensen die hetzelfde meegemaakt hebben.
Misschien is het inderdaad op andere universiteiten redelijk normaal om een jaar extra uit te trekken voor het afronden van je bachelor, voordat je aan je master begint. Maar ik heb al een jaar vertraging en voel er weinig voor om enkele dagen per week te gaan werken, het hele jaar.
Studeer ik straks 5 jaar, ben ik nog niet eens aan m'n master begonnen![]()
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:50 schreef cinnamongirl het volgende:
Wow, wat is jouw uni dan mild! .
quote:Bij een examenaanvraag kan de examencommissie besluiten om het predikaat ‘met lof’ of ‘cum laude’ toe te kennen. Hierbij geldt als uitgangspunt dat een student nooit recht heeft op lof. De commissie kan altijd zelf besluiten om het predikaat toe te kennen of niet. Er gelden wel enkele richtlijnen die de commissie aanhoudt om tot het predikaat lof te komen:
Het gemiddelde van de in de uitvoeringsregeling genoemde onderdelen voor het masterexamen is minimaal een 8.
De geschoonde studieduur van het masterprogramma van de betrokkene bedraagt ten hoogste 2 jaar.
Het cijfer voor het Master thesis project is niet lager dan 9.
Door de voorzitter van de afstudeercommissie is een "met lof" voorstel ingediend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |