abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60770211
Hey,

Ik ga in september aan mn master beginnen maar officieel mag dat nog niet omdat ik mijn bachelor/premaster nog niet afgerond. Ik moet nog een aantal vakken halen.

Nu heb ik gehoord dat het mogelijk is alsnog mastervakken te volgen en ook de tentamens daarvan te maken. Maar de resultaten worden dan niet registreerd op je ISP (=officiele cijferlijst). En nu is het mooie dat als je genoeg lult (onder de tafel) van de docent (met een blowjob) dat je behaalde cijfers alsnog geregistreerd worden PAS ZODRA ik mijn bachelor/premaster VOLLEDIG heb afgerond? Dat is dus het verhaal volgens de studie-adviseur, althans wat ik ervan begrepen heb.... : En ik maar ja blijven knikken onder het gesprek om intelligent over te komen.

Iemand die in het zelfde schuitje zit of heeft gezeten? Ik vind het nogal shit omdat ik anders een compleet jaar verneuk (wat overigens wel mn eigen schuld is).
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:15:33 #2
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_60770481
Het BaMa-systeem, een grote aanwinst . Universiteiten mogen zelf weten of ze een harde of een zachte knip hanteren, en natuurlijk adverteren ze daar niet mee bij de studiekiezers. Daar kom je pas achter als het te laat is.
Maar ik zou gewoon zoveel vakken volgen als mogelijk is, zoveel tentamens maken als mogelijk is, en zodra het mag kijken of die tentamens geregistreerd kunnen worden, en anders die tentamens overdoen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_60770614
Bij de TU Delft hebben ze dus een zachte knip maar daar gaat over een paar jaar ook verandering in komen, dus op dat gebied heb ik nog mazzel. Maar vervelend is dat ik niet goed weet waar ik NU aan toe ben. Het is allemaal beetje wazig zo.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:25:47 #4
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_60770804
"officieel mag dat nog niet omdat ik mijn bachelor/premaster nog niet afgerond" klinkt anders aardig hard.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_60771067
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:19 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Bij de TU Delft hebben ze dus een zachte knip maar daar gaat over een paar jaar ook verandering in komen, dus op dat gebied heb ik nog mazzel. Maar vervelend is dat ik niet goed weet waar ik NU aan toe ben. Het is allemaal beetje wazig zo.
Tot en met Augustus 2010 is er de mogelijkheid om met P+100ECTS door te stromen naar je Master. Best redelijk toch?
pi_60771154
Bron?
pi_60771323
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:38 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Bron?
Dit heeft dan betrekking tot onze eigen faculteit, alhoewel het mij waarschijnlijk lijkt dat het voor alle faculteiten van toepassing is. De geldigheid hiervan moet je zelf maar even checken.

In de Nieuwsbrief van juni 2008, bestemd voor BSc-studenten Wb en MT, is onderstaande informatie opgenomen m.b.t. de overgang van Bachelor naar Masterfase waarvoor ik d.m.v. deze mailing nogmaals jullie aandacht vraag. Lees de informatie op de website aandachtig met name t.a.v. de formulieren die moeten worden ingevuld om deze overgang vlot te laten verlopen en de beperkte capaciteit bij MSc-ME TEL/PEL.

A) Aanmeldingsprocedure MSc (track) kort samengevat:

Stap 1) Om in de Master ingeschreven te zijn als pre-master moet je bij 3mE voldoen aan de eis: Propedeuse + 100 ECTS van de Bachelor”. Aanvraag dient te geschieden via het Formulier Doorstroming Ba/Ma. Pas als je je BSc hebt gehaald wordt deze inschrijving omgezet in een definitieve Masterinschrijving.

Posted by: Sabrine Caspers
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:46:31 #8
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_60771380
kan niet
pi_60771725
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:46 schreef borbit het volgende:
kan niet
Waar studeer je?

Op de UvT kan het wel. 168 ECTS en je mag met je master starten. Bij die 168 ECTS moet trouwens wel je bachelor thesis zitten, volgens mij.
pi_60785096
Bij de UvA vanaf volgend jaar (2009/10) (alle faculteiten) de harde knip heb ik begrepen. Bij de zachte knip op de UvA mocht men bij 135 behaalde EC alvast aan een master beginnen (bij rechten).
pi_60786777
Bij mij op de TU Delft, TN, mag je officieel je mastervakken doen als je je Bachelor eindproject gehaald heb en maximaal N (N?=?18) ECTS mist van je BSc programma.
Er zijn wel wat dingen te regelen met docenten en het later inleveren van cijfers, docenten zijn het ook niet altijd eens met beperking van de keuzevrijheid van studenten, en veel tentamens zijn mondeling, die kan je dus altijd doen.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_60791853
LR mag je ook je master beginnen (inschrijven als pre-master) als je je eerste twee jaar hebt en 23 punten van je 3e jaar.
Maar dat is volgensmij niet helemaal wat je bedoelt, jij hebt het over als je nog niet als premasterstudent ingeschreven kan worden.

De studieadviseur wil er volgensmij geen duidelijk antwoord over geven. Ik vraag me ook af als ik me nog niet als premaster kan inschrijven (moet deze periode 4 vakken halen), ik gewoon mastervakken kan volgen, de tentamens kan maken en dat die resultaten dan alsnog bijgeschreven worden als ik wel aan de voorwaarden voldoe.

Iemand die dat vanuit de praktijk weet?
Sweet and innocent...
pi_60791932
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:25 schreef GlowMouse het volgende:
"officieel mag dat nog niet omdat ik mijn bachelor/premaster nog niet afgerond" klinkt anders aardig hard.
Er zit nogal een groot verschil tussen wat officieel niet de bedoeling is en wat in de praktijk kan
Sweet and innocent...
pi_60826346
Ik begin nu ook aan mijn master, terwijl mijn bachelor nog niet klaar is. Ingangseis bij ons was: Minimaal 170 punten binnen bachelor behaald, en de vakken die open staan mogen alleen keuze vakken zijn.

Moet nog 1 keuzevak a 5 punten halen, maar dat komt dit jaar wel .
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_60948466
Volgens mij bestaat er in Leiden echt geen uitzondering op de harde cesuur.
Alleen als e nog maar 1 vak openstaat, dan kun je misschien in aanmerking komen voor een individuele herkansing.
pi_60960906
Hier 220 credits maar mag nu nog fijn een jaar over 3 vakken gaan doen voordat ik aan m'n Master's kan beginnen.
pi_60972418
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 19:21 schreef geenID het volgende:
Hier 220 credits maar mag nu nog fijn een jaar over 3 vakken gaan doen voordat ik aan m'n Master's kan beginnen.
Lijkt me echt vreselijk.

Maar zoiets zit er voor mij ook aan te komen. Heb gisteren een tweedejaars tentamen verkloot en weet nu echt niet wat ik moet doen...

Nog steeds niemand met praktijkervaring hier?

Ik ga namelijk echt geen jaar bezig zijn met wat openstaande vakken, zonder aan m'n master te beginnen. Dat trek ik gewoon niet. Maar om nu wel al die vakken van m'n master te volgen en geen tentamens te maken, is ook redelijk nutteloos.
Ik moet dus echt weten of ik m'n punten voor m'n gemaakte master-tentamens alsnog krijg als ik wel aan de voorwaarden voldoe.

Volgende week afspraak bij de studieadviseur, maar wil het eigenlijk nu wel weten
Sweet and innocent...
pi_60975699
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 19:21 schreef geenID het volgende:
Maar dat had je toch kunnen weten? Op elke universiteit geldt een harde danwel zachte knip.
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 07:21 schreef Innocence het volgende:

[..]

Lijkt me echt vreselijk.

Maar zoiets zit er voor mij ook aan te komen. Heb gisteren een tweedejaars tentamen verkloot en weet nu echt niet wat ik moet doen...

Nog steeds niemand met praktijkervaring hier?

Ik ga namelijk echt geen jaar bezig zijn met wat openstaande vakken, zonder aan m'n master te beginnen. Dat trek ik gewoon niet. Maar om nu wel al die vakken van m'n master te volgen en geen tentamens te maken, is ook redelijk nutteloos.
Ik moet dus echt weten of ik m'n punten voor m'n gemaakte master-tentamens alsnog krijg als ik wel aan de voorwaarden voldoe.

Volgende week afspraak bij de studieadviseur, maar wil het eigenlijk nu wel weten
Dat moet vermeld staan in de OER van je universiteit.
Bij mij, de UL, mag je niet eens deelnemen aan het Masteronderwijs als je je hele Bachelor niet hebt. Laat staan dat je tentamens mag maken.

[ Bericht 8% gewijzigd door cinnamongirl op 20-08-2008 11:05:33 ]
pi_60976272
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:56 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Maar dat had je toch kunnen weten? Op elke universiteit geldt een harde danwel zachte knip.
Eh, het weten helpt weinig hoor...

Maar ik kan er niets over vinden in de statuten. Het verschilt sowieso per faculteit. Zie net dat in het algemeen je hier je propedeuse en 90 punten van je 2e en 3e jaar moet hebben, dat is me al niet eens door de adviseur verteld de laatste keer...

Daarom is het handiger ervaringen te vragen van mensen die hetzelfde meegemaakt hebben.

Misschien is het inderdaad op andere universiteiten redelijk normaal om een jaar extra uit te trekken voor het afronden van je bachelor, voordat je aan je master begint. Maar ik heb al een jaar vertraging en voel er weinig voor om enkele dagen per week te gaan werken, het hele jaar.
Studeer ik straks 5 jaar, ben ik nog niet eens aan m'n master begonnen
Sweet and innocent...
pi_60976439
Je kan ook de voordelen ervan inzien. Als je nu mastervakken gaat volgen en ook serieus er voor gaat leren icm de resterende bachelor vakken, dan kan je als je officieel aan je master gaat beginnen proberen Cum Laude (suma) te slagen aangezien je het jaar ervoor al keihard voor je master heb geleerd. Zo haal je misschien nog een voordeel uit een jaar extra studeren. Of je kan ook vakken van andere mastervarianten volgen (bijv. DoA&R icm Space, of iets met Structures).
pi_60976568
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:20 schreef Innocence het volgende:

[..]

Maar ik kan er niets over vinden in de statuten. Het verschilt sowieso per faculteit. Zie net dat in het algemeen je hier je propedeuse en 90 punten van je 2e en 3e jaar moet hebben, dat is me al niet eens door de adviseur verteld de laatste keer...

Daarom is het handiger ervaringen te vragen van mensen die hetzelfde meegemaakt hebben.

Misschien is het inderdaad op andere universiteiten redelijk normaal om een jaar extra uit te trekken voor het afronden van je bachelor, voordat je aan je master begint. Maar ik heb al een jaar vertraging en voel er weinig voor om enkele dagen per week te gaan werken, het hele jaar.
pi_60977055
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:32 schreef TheHamsterSlayer het volgende:

[..]

Niet grappig

Maar de punten die je erboven noemt zijn wel mooi. Misschien dat ik me er inderdaad maar bij neer moet leggen en proberen er een voordeel uit te halen. Dan blijft het tenminste nog een uitdaging.
Ik denk alleen dat als ik nu die vakken volg, dat ik daar echt niet een jaar later goede tentamens van ga maken Dus twee mastervarianten is dan alsnog niet te doen.

Maar heb je nu al antwoord op je vraag uit de OP gekregen? Als ze natuurlijk later alsnog geregisteerd worden, kan ik aankomend jaar gewoon al wat tentamens maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Innocence op 20-08-2008 11:56:24 ]
Sweet and innocent...
pi_60977098
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:20 schreef Innocence het volgende:

[..]

Ik doelde meer op de post van GeenID: hij/zij had zich beter kunnen richten op het halen van de verplichte vakken, ipv. veel punten te scoren voor keuzevakken!
quote:

Wow, wat is jouw uni dan mild! Kan me niet voorstellen dat je 30 ECTS mag missen en toch de Master instromen. Zelfs bij de 'makkelijke' UvA kan dat niet...

Enne, ik wil ook geen jaar verkloten. 'Gelukkig' kun je aan de UL ook in februari instromen in de Master. Maar dan moeten de vakken die je nog mist, net wel in semester 1 worden getentamineerd, anders kun je alsnog wachten tot september.
pi_60977255
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:50 schreef cinnamongirl het volgende:
Wow, wat is jouw uni dan mild! .

van een andere uni was ik allang afgetrapt...

Cum Laude je master halen is trouwens wel erg gaaf, maar zitten nogal wat voorwaarden aan:
quote:
Bij een examenaanvraag kan de examencommissie besluiten om het predikaat ‘met lof’ of ‘cum laude’ toe te kennen. Hierbij geldt als uitgangspunt dat een student nooit recht heeft op lof. De commissie kan altijd zelf besluiten om het predikaat toe te kennen of niet. Er gelden wel enkele richtlijnen die de commissie aanhoudt om tot het predikaat lof te komen:

Het gemiddelde van de in de uitvoeringsregeling genoemde onderdelen voor het masterexamen is minimaal een 8.
De geschoonde studieduur van het masterprogramma van de betrokkene bedraagt ten hoogste 2 jaar.
Het cijfer voor het Master thesis project is niet lager dan 9.
Door de voorzitter van de afstudeercommissie is een "met lof" voorstel ingediend.
Sweet and innocent...
pi_60977760
Ik vraag me af of ik een Master mag doen aan een andere universiteit, eentje die een zachte knip hanteert.

Ik heb bijv. de reglementen van de EUR doorgelezen, en daar mag je door naar de Master met slechts 150 van de 180 verplichte ECTS. Maar dat geldt voor EUR Bachelorstudenten, en niet voor studenten van andere universiteiten...
pi_60977891
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:15 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vraag me af of ik een Master mag doen aan een andere universiteit, eentje die een zachte knip hanteert.

Ik heb bijv. de reglementen van de EUR doorgelezen, en daar mag je door naar de Master met slechts 150 van de 180 verplichte ECTS. Maar dat geldt voor EUR Bachelorstudenten, en niet voor studenten van andere universiteiten...
Hier gelden die regelementen die ik noemde inderdaad ook alleen als je een master bij dezelfde opleiding als je bachelor.
Sweet and innocent...
pi_60978730
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:20 schreef Innocence het volgende:

[..]

Hier gelden die regelementen die ik noemde inderdaad ook alleen als je een master bij dezelfde opleiding als je bachelor.
.maar er staat niet expliciet dat het NIET geldt voor studenten van andere universiteiten! Lekker vaagjes allemaal weer.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:07:49 #28
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_60979016
Ik zit momenteel in hetzelfde schuitje maar dan een jaar verder. Officieel mag het niet, en ik moest eigenlijk ook nog 1 vak van het schakelprogramma volgen om aan mijn master van 1,5 jaar te beginnen. Ik heb hetzelfde gehoord wat betreft de officiele cijferregistratie. Ik heb inmiddels het schakelprogramma + een groot deel van mijn master al 'af', ben nu nog bezig met mijn bachelorscriptie (is er niet eerder van gekomen doordat ik al in de master zat) en die moet voor 1 september zijn ingeleverd, anders kan ik niet verder. Tot nu toe nog weinig problemen ondervonden. Ik had me wel een keer voor een vak ingeschreven en kreeg toen een mailtje van de administratie dat ik was uitgeschreven.
Ik heb daarop gemaild, en officieel mocht ik dat semester niet meer aan het vak beginnen, maar zodra ik alles in orde had hoefde ik alleen maar een seintje te geven en hoefde ik niet de hele inschrijfprocedure voor de master opnieuw te volgen.

Nu weet ik alleen niet of het technisch mogelijk is om, mocht ik dit komende semester dus ook echt mijn master afronden, de vakken van het tweede semester ook nog te registreren zonder dat ik nogmaals collegegeld betaal voor het 2e semester. En ik weet dus ook niet hoe het zit met mijn papiertje ontvangen. Zodra ik mijn bachelor heb ga ik daar eens naar informeren.

2 vriendinnen van mij hebben ook iets vergelijbkaars gehad bij rechten. Je mocht eerst al zonder de bachelor aan je master beginnen, maar het jaar daarop niet meer. Zij zijn dus begonnen, maar hebben hun bachelor alsnog niet gehaald (steeds 1 vak dat problematisch bleef). Zij zijn toen ook naar de studie-adviseur gestapt, en die heeft gezegd dat ze zich geen zorgen hoefden te maken, dat alle vakken gewoon bleven staan en ze gewoon verder konden, en geen nieuwe master uit hoefden te kiezen.

Verder heb ik gehoord dat er wel een bepaalde minimumtermijn is tussen je laatste bachelorvak en je afstuderen. Je kunt dat zeg maar niet in 1 maand tijd doen, ik geloof dat het iets van 3 maanden is ,maar informeer er voor de zekerheid even naar

Dit was overigens allemaal op de UvA.

Succes en hou me op de hoogte!
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
pi_60979337
Vind het ook zo raar dat je aanvraag afstuderen Bachelor/inschrijving Master al binnen moet zijn voor 1 juli. Aan de UL worden nog tentamens afgenomen eind juni!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:26:41 #30
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_60979460
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:20 schreef cinnamongirl het volgende:
Vind het ook zo raar dat je aanvraag afstuderen Bachelor/inschrijving Master al binnen moet zijn voor 1 juli. Aan de UL worden nog tentamens afgenomen eind juni!
De aanvraag moet binnen zijn maar je hoeft nog niet alle punten binnen te hebben toch??
Zo gaat dat bij ons.

Je krijgt hem dan alleen maar als je ook echt alle vakken haalt die je zegt nog te gaan halen, en het is ook weer niet zo heel veel gedoe om die aanvraag te doen. Snap ook wel dat ze het voorbereidende werk niet allemaal nog op het laatste moment willen gaan doen.
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
pi_60979535
quote:

Wow, wat is jouw uni dan mild! Kan me niet voorstellen dat je 30 ECTS mag missen en toch de Master instromen. Zelfs bij de 'makkelijke' UvA kan dat niet...
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 08:54 schreef Space-Chinees het volgende:
Bij de UvA vanaf volgend jaar (2009/10) (alle faculteiten) de harde knip heb ik begrepen. Bij de zachte knip (dit jaar nog) op de UvA mag men bij 135 behaalde EC alvast aan een master beginnen (bij rechten).
pi_60979623
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 12:15 schreef cinnamongirl het volgende:

Ik had daarover laatst nog gelezen. Als ik mij goed herinner is dat niet mogelijk. Dus met een onafgeronde bachelor instromen op een master aan een andere universiteit.

Edit: gevonden hier.
http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0708/33/brief.html
quote:
Het is in de praktijk helaas niet mogelijk om studenten van andere universiteiten zonder bachelordiploma toe te laten. Als dit wel mogelijk zou zijn dan verwacht ik dat menig universiteit dit zou overwegen. Het barst namelijk van ambitieuze studenten die vanwege commissie- of bestuurswerk of activiteiten op het gebied van topsport hun bachelor op een paar studiepunten na niet hebben behaald, maar hun master moeiteloos weten te halen.
pi_60986139
quote:

[..]

Ik doelde meer op de post van GeenID: hij/zij had zich beter kunnen richten op het halen van de verplichte vakken, ipv. veel punten te scoren voor keuzevakken!
...
Vorig semester tikte ik 2x een scriptie en 10 vakken binnen zonder veel problemen. Het probleem is dat sommige vakken zo extreem onduidelijk zijn, de boeken zijn geschreven door de professoren die het vak geven (en totaal niets weten mbt het schrijven van een duidelijk en goed boek.) Maar iig, daar heb ik nu tijd zat voor, hehe.
pi_60997497
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 08:54 schreef Space-Chinees het volgende:
Bij de UvA vanaf volgend jaar (2009/10) (alle faculteiten) de harde knip heb ik begrepen. Bij de zachte knip op de UvA mocht men bij 135 behaalde EC alvast aan een master beginnen (bij rechten).
Bij andere studies niet. Kut-uva.
pi_61160275
En uiteindelijk heb ik geen enkel tentamen gehaald en kan ik alsnog een heel jaar herhalen...
Geloof niet dat ze erg behulpzaam zullen zijn om mij aan me master te laten beginnen, als ze m'n cijferlijst te zien krijgen.

Krijg ondertussen het idee dat ik gewoon te stom ben voor deze opleiding. Zijn er mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten en alsnog succesvol d'r opleiding (zonder uitzonderlijke vertraging) hebben afgerond?

Mag ook per pb. Wil er gewoon erg graag meer over weten en'kan pas volgende week donderdag bij de studieadviseur terecht.

[ Bericht 23% gewijzigd door Innocence op 27-08-2008 10:16:54 ]
Sweet and innocent...
pi_61161326
In je profiel staat dat je uit '86 bent. Dan is het toch niet uitzonderlijk lang dat je bezig bent? Ik ben uit '85 en ga dit jaar beginnen aan mn master, maar ben nog één van de jongere.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_61162043
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:57 schreef Lennox het volgende:
In je profiel staat dat je uit '86 bent. Dan is het toch niet uitzonderlijk lang dat je bezig bent? Ik ben uit '85 en ga dit jaar beginnen aan mn master, maar ben nog één van de jongere.
Ben in 2004 begonnen, heb er nu dus 4 jaar opzitten, tegen de tijd dat ik officieel aan m'n master mag beginnen dus 5.
Twee jaar studievertraging op een 3-jarige bachelor, lijkt mij niet echt normaal
Sweet and innocent...
pi_61166604
Hoeveel vakken mis je dan nog van je Bachelor? Voor Bachelors zijn de toelatingseisen soepeler dan voor schakeljaars omdat je in je Bsc nu eenmaal meer vakken hebt.

P.S: ik heb dus ook geen enkel tentamen gehaald heel mijn zomervakantie verkloot was een discipline probleempje
pi_61168707
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:57 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Hoeveel vakken mis je dan nog van je Bachelor? Voor Bachelors zijn de toelatingseisen soepeler dan voor schakeljaars omdat je in je Bsc nu eenmaal meer vakken hebt.

P.S: ik heb dus ook geen enkel tentamen gehaald heel mijn zomervakantie verkloot was een discipline probleempje
Eh, 2 tweedejaars en 6 3ejaarsvakken +DSE.
Helaas had ik die tweedejaarsvakken gewoon moeten halen, veel soepeler wordt het niet
Daar had ik ook alle tijd ingestopt, heb dus geen 3ejaars tentamens meer gemaakt de laatste kwartalen...

Ach, het was toch geen lekker weer

Maar ik ga sowieso aan m'n mastervakken beginnen. Het zou alleen een hoop schelen als ik dan niet een jaar later pas de tentamens mag maken.
Sweet and innocent...
pi_61169913
8 vakken en een DSE (weet niet wat dat is) is natuurlijk wel pittig. Is gewoon een heel collegejaar dat je in principe achter loopt. Dan is het misschien beter om nog maar even volledig op Bachelor te focussen. Zelf moet ik nog 1 vak voor Bachelor, dan had het zuurder geweest als je niet aan master mag beginnen.
pi_61171317
DSE is een aflsuitende oefening van je bachelor.

Dat zijn twee vakken per kwartaal, waarvan ik bovendien de colleges allemaal al een keer gevolgd heb. Geloof niet dat ik dat een heel jaar vol houd...
Sweet and innocent...
pi_61185856
Zit me trouwens echt om niets druk te maken. Tentamencijfers worden gewoon alsnog officieel geregistreerd in je ISP als je aan de voorwaarden voor (pre)master voldoet...

Dus lekker alvast een paar leuke vakken doen! Heeft het nog een groot voordeel ook, zo'n tussenjaar, kan namelijk alle keuzevakken doen die ik wil, dat zou normaal in één jaar teveel zijn.
Sweet and innocent...
pi_61185904
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:59 schreef Innocence het volgende:
Zit me trouwens echt om niets druk te maken. Tentamencijfers worden gewoon alsnog officieel geregistreerd in je ISP als je aan de voorwaarden voor (pre)master voldoet...
Wow, jouw uni hanteert dus bepaald geen harde cesuur. Aan de UL mag je de Mastertentamens niet eens máken als je niet je hele B hebt. Sterker nog, je mag het onderwijs niet eens volgen.
pi_61186098
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:01 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Wow, jouw uni hanteert dus bepaald geen harde cesuur. Aan de UL mag je de Mastertentamens niet eens máken als je niet je hele B hebt. Sterker nog, je mag het onderwijs niet eens volgen.
Die harde knip komt er bij ons vanaf 2010 ook hoor! Gelukkig nu nog even niet
Vind het belachelijk ook, lees hier dat er dan mensen zijn die voor een 1 vak een heel jaar niets kunnen doen. Je mag toch verwachten dat studenten genoeg eigen verantwoordelijkheid hebben om dit zelf te beslissen.
Sweet and innocent...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')