Tot en met Augustus 2010 is er de mogelijkheid om met P+100ECTS door te stromen naar je Master. Best redelijk toch?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:19 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Bij de TU Delft hebben ze dus een zachte knip maar daar gaat over een paar jaar ook verandering in komen, dus op dat gebied heb ik nog mazzel. Maar vervelend is dat ik niet goed weet waar ik NU aan toe ben. Het is allemaal beetje wazig zo.
Dit heeft dan betrekking tot onze eigen faculteit, alhoewel het mij waarschijnlijk lijkt dat het voor alle faculteiten van toepassing is. De geldigheid hiervan moet je zelf maar even checken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:38 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Bron?
Waar studeer je?quote:
Er zit nogal een groot verschil tussen wat officieel niet de bedoeling is en wat in de praktijk kanquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:25 schreef GlowMouse het volgende:
"officieel mag dat nog niet omdat ik mijn bachelor/premaster nog niet afgerond" klinkt anders aardig hard.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:21 schreef geenID het volgende:
Hier 220 credits maar mag nu nog fijn een jaar over 3 vakken gaan doen voordat ik aan m'n Master's kan beginnen.
Maar dat had je toch kunnen weten? Op elke universiteit geldt een harde danwel zachte knip.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:21 schreef geenID het volgende:
Hier 220 credits maar mag nu nog fijn een jaar over 3 vakken gaan doen voordat ik aan m'n Master's kan beginnen.
Dat moet vermeld staan in de OER van je universiteit.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 07:21 schreef Innocence het volgende:
[..]Lijkt me echt vreselijk.
Maar zoiets zit er voor mij ook aan te komen. Heb gisteren een tweedejaars tentamen verkloot en weet nu echt niet wat ik moet doen...![]()
Nog steeds niemand met praktijkervaring hier?
Ik ga namelijk echt geen jaar bezig zijn met wat openstaande vakken, zonder aan m'n master te beginnen. Dat trek ik gewoon niet. Maar om nu wel al die vakken van m'n master te volgen en geen tentamens te maken, is ook redelijk nutteloos.
Ik moet dus echt weten of ik m'n punten voor m'n gemaakte master-tentamens alsnog krijg als ik wel aan de voorwaarden voldoe.
Volgende week afspraak bij de studieadviseur, maar wil het eigenlijk nu wel weten![]()
Eh, het weten helpt weinig hoor...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:56 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Maar dat had je toch kunnen weten? Op elke universiteit geldt een harde danwel zachte knip.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:20 schreef Innocence het volgende:
[..]
Eh, het weten helpt weinig hoor...
Maar ik kan er niets over vinden in de statuten. Het verschilt sowieso per faculteit. Zie net dat in het algemeen je hier je propedeuse en 90 punten van je 2e en 3e jaar moet hebben, dat is me al niet eens door de adviseur verteld de laatste keer...
Daarom is het handiger ervaringen te vragen van mensen die hetzelfde meegemaakt hebben.
Misschien is het inderdaad op andere universiteiten redelijk normaal om een jaar extra uit te trekken voor het afronden van je bachelor, voordat je aan je master begint. Maar ik heb al een jaar vertraging en voel er weinig voor om enkele dagen per week te gaan werken, het hele jaar.
Studeer ik straks 5 jaar, ben ik nog niet eens aan m'n master begonnen![]()
Niet grappigquote:
Ik doelde meer op de post van GeenID: hij/zij had zich beter kunnen richten op het halen van de verplichte vakken, ipv. veel punten te scoren voor keuzevakken!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:20 schreef Innocence het volgende:
[..]
Eh, het weten helpt weinig hoor...
Wow, wat is jouw uni dan mild! Kan me niet voorstellen dat je 30 ECTS mag missen en toch de Master instromen. Zelfs bij de 'makkelijke' UvA kan dat niet...quote:Maar ik kan er niets over vinden in de statuten. Het verschilt sowieso per faculteit. Zie net dat in het algemeen je hier je propedeuse en 90 punten van je 2e en 3e jaar moet hebben, dat is me al niet eens door de adviseur verteld de laatste keer...
Daarom is het handiger ervaringen te vragen van mensen die hetzelfde meegemaakt hebben.
Misschien is het inderdaad op andere universiteiten redelijk normaal om een jaar extra uit te trekken voor het afronden van je bachelor, voordat je aan je master begint. Maar ik heb al een jaar vertraging en voel er weinig voor om enkele dagen per week te gaan werken, het hele jaar.
Studeer ik straks 5 jaar, ben ik nog niet eens aan m'n master begonnen![]()
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:50 schreef cinnamongirl het volgende:
Wow, wat is jouw uni dan mild! .
quote:Bij een examenaanvraag kan de examencommissie besluiten om het predikaat ‘met lof’ of ‘cum laude’ toe te kennen. Hierbij geldt als uitgangspunt dat een student nooit recht heeft op lof. De commissie kan altijd zelf besluiten om het predikaat toe te kennen of niet. Er gelden wel enkele richtlijnen die de commissie aanhoudt om tot het predikaat lof te komen:
Het gemiddelde van de in de uitvoeringsregeling genoemde onderdelen voor het masterexamen is minimaal een 8.
De geschoonde studieduur van het masterprogramma van de betrokkene bedraagt ten hoogste 2 jaar.
Het cijfer voor het Master thesis project is niet lager dan 9.
Door de voorzitter van de afstudeercommissie is een "met lof" voorstel ingediend.
Hier gelden die regelementen die ik noemde inderdaad ook alleen als je een master bij dezelfde opleiding als je bachelor.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:15 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vraag me af of ik een Master mag doen aan een andere universiteit, eentje die een zachte knip hanteert.
Ik heb bijv. de reglementen van de EUR doorgelezen, en daar mag je door naar de Master met slechts 150 van de 180 verplichte ECTS. Maar dat geldt voor EUR Bachelorstudenten, en niet voor studenten van andere universiteiten...
.maar er staat niet expliciet dat het NIET geldt voor studenten van andere universiteiten! Lekker vaagjes allemaal weer.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:20 schreef Innocence het volgende:
[..]
Hier gelden die regelementen die ik noemde inderdaad ook alleen als je een master bij dezelfde opleiding als je bachelor.
De aanvraag moet binnen zijn maar je hoeft nog niet alle punten binnen te hebben toch??quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:20 schreef cinnamongirl het volgende:
Vind het ook zo raar dat je aanvraag afstuderen Bachelor/inschrijving Master al binnen moet zijn voor 1 juli. Aan de UL worden nog tentamens afgenomen eind juni!
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:50 schreef cinnamongirl het volgende:
Wow, wat is jouw uni dan mild! Kan me niet voorstellen dat je 30 ECTS mag missen en toch de Master instromen. Zelfs bij de 'makkelijke' UvA kan dat niet...
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 08:54 schreef Space-Chinees het volgende:
Bij de UvA vanaf volgend jaar (2009/10) (alle faculteiten) de harde knip heb ik begrepen. Bij de zachte knip (dit jaar nog) op de UvA mag men bij 135 behaalde EC alvast aan een master beginnen (bij rechten).
Ik had daarover laatst nog gelezen. Als ik mij goed herinner is dat niet mogelijk. Dus met een onafgeronde bachelor instromen op een master aan een andere universiteit.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:15 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vraag me af of ik een Master mag doen aan een andere universiteit, eentje die een zachte knip hanteert.
Ik heb bijv. de reglementen van de EUR doorgelezen, en daar mag je door naar de Master met slechts 150 van de 180 verplichte ECTS. Maar dat geldt voor EUR Bachelorstudenten, en niet voor studenten van andere universiteiten...
quote:Het is in de praktijk helaas niet mogelijk om studenten van andere universiteiten zonder bachelordiploma toe te laten. Als dit wel mogelijk zou zijn dan verwacht ik dat menig universiteit dit zou overwegen. Het barst namelijk van ambitieuze studenten die vanwege commissie- of bestuurswerk of activiteiten op het gebied van topsport hun bachelor op een paar studiepunten na niet hebben behaald, maar hun master moeiteloos weten te halen.
Vorig semester tikte ik 2x een scriptie en 10 vakken binnen zonder veel problemen. Het probleem is dat sommige vakken zo extreem onduidelijk zijn, de boeken zijn geschreven door de professoren die het vak geven (en totaal niets weten mbt het schrijven van een duidelijk en goed boek.) Maar iig, daar heb ik nu tijd zat voor, hehe.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:50 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de post van GeenID: hij/zij had zich beter kunnen richten op het halen van de verplichte vakken, ipv. veel punten te scoren voor keuzevakken!
...
Bij andere studies niet. Kut-uva.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 08:54 schreef Space-Chinees het volgende:
Bij de UvA vanaf volgend jaar (2009/10) (alle faculteiten) de harde knip heb ik begrepen. Bij de zachte knip op de UvA mocht men bij 135 behaalde EC alvast aan een master beginnen (bij rechten).
Ben in 2004 begonnen, heb er nu dus 4 jaar opzitten, tegen de tijd dat ik officieel aan m'n master mag beginnen dus 5.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:57 schreef Lennox het volgende:
In je profiel staat dat je uit '86 bent. Dan is het toch niet uitzonderlijk lang dat je bezig bent? Ik ben uit '85 en ga dit jaar beginnen aan mn master, maar ben nog één van de jongere.
Eh, 2 tweedejaars en 6 3ejaarsvakken +DSE.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:57 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Hoeveel vakken mis je dan nog van je Bachelor? Voor Bachelors zijn de toelatingseisen soepeler dan voor schakeljaars omdat je in je Bsc nu eenmaal meer vakken hebt.
P.S: ik heb dus ook geen enkel tentamen gehaaldheel mijn zomervakantie verkloot
![]()
was een discipline probleempje
Wow, jouw uni hanteert dus bepaald geen harde cesuur. Aan de UL mag je de Mastertentamens niet eens máken als je niet je hele B hebt. Sterker nog, je mag het onderwijs niet eens volgen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:59 schreef Innocence het volgende:
Zit me trouwens echt om niets druk te maken. Tentamencijfers worden gewoon alsnog officieel geregistreerd in je ISP als je aan de voorwaarden voor (pre)master voldoet...
Die harde knip komt er bij ons vanaf 2010 ook hoor! Gelukkig nu nog even nietquote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:01 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Wow, jouw uni hanteert dus bepaald geen harde cesuur. Aan de UL mag je de Mastertentamens niet eens máken als je niet je hele B hebt. Sterker nog, je mag het onderwijs niet eens volgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |