abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer woensdag 13 augustus 2008 @ 11:28:13 #51
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_60788603
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:22 schreef Elegy het volgende:
Dan kan je jezelf aanpassen en er op de lange termijn niet gelukkig van worden
Ik vind dat geen logische conclusie. Misschien word je door aanpassingen juist wel gelukkig op de lange termijn.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:41:06 #52
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_60789019
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:28 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik vind dat geen logische conclusie. Misschien word je door aanpassingen juist wel gelukkig op de lange termijn.
Ik spreek dan ook voor mezelf Ik kan me best aanpassen voor een tijdje maar niet heel erg lang. Ik ben wie ik ben (gawd, dat klinkt cliché) en ontwikkel mezelf wel maar in mijn eigen tempo. Wat dat betreft ben ik aartsconservatief, niemand gaat mij vertellen hoe ik moet zijn. Wat natuurlijk weer niet zegt dat ik geen moeite voor iemand wil doen maar dat heeft zo zijn grenzen.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_60789423
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:41 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ik spreek dan ook voor mezelf Ik kan me best aanpassen voor een tijdje maar niet heel erg lang. Ik ben wie ik ben (gawd, dat klinkt cliché) en ontwikkel mezelf wel maar in mijn eigen tempo. Wat dat betreft ben ik aartsconservatief, niemand gaat mij vertellen hoe ik moet zijn. Wat natuurlijk weer niet zegt dat ik geen moeite voor iemand wil doen maar dat heeft zo zijn grenzen.
Toch is het zo dat als je een keer een andere strategie probeert dan je 'ideale strategie om een vrouw te krijgen', en je hebt succes, je zelf inziet dat een andere strategie wel werkt en je vervolgens die strategie adopteert als de 'ideale' strategie.

Beetje krom gezegd misschien, maar ik ben ook heel lang vrijgezel geweest. Wel irl en internetdaten "volgens het boekje", maar dat werd allemaal niets. Tot ik een keer kei-bezopen was op een feest en met een vriendin uit onze vriendengroep gezoend heb. Vervolgens samen gedate en nu heb ik een droomrelatie van heb-ik-jou-daar. Terwijl ik daarvoor 4 jaar lang niets in haar gezien heb qua liefde oid. Funny how things can change.

Ben bijna geneigd om te zeggen: "op zoek zijn werkt niet, echte liefde moet je overkomen", omdat dat zo waar is voor mij. Maar ik weet hoe kut dat klinkt als je vrijgezel bent, dus ik zeg het niet.

Samenvatting: TS is een ouwe seniele zeur en moet eens vanzichzelf gaan leren houden voor hij probeert een vrouw te krijgen.
onzin?
  woensdag 13 augustus 2008 @ 12:08:43 #54
162543 MooieLuL
er is maar één lul zo mooi
pi_60789878
Erg puberale post van iemand die 44 meent te zijn erg neurotisch ook.
ja echt...tjeck Feaubeaux! :')
  woensdag 13 augustus 2008 @ 12:08:59 #55
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_60789889
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:53 schreef Silk_dude het volgende:

[..]

Toch is het zo dat als je een keer een andere strategie probeert dan je 'ideale strategie om een vrouw te krijgen', en je hebt succes, je zelf inziet dat een andere strategie wel werkt en je vervolgens die strategie adopteert als de 'ideale' strategie.

Beetje krom gezegd misschien, maar ik ben ook heel lang vrijgezel geweest. Wel irl en internetdaten "volgens het boekje", maar dat werd allemaal niets. Tot ik een keer kei-bezopen was op een feest en met een vriendin uit onze vriendengroep gezoend heb. Vervolgens samen gedate en nu heb ik een droomrelatie van heb-ik-jou-daar. Terwijl ik daarvoor 4 jaar lang niets in haar gezien heb qua liefde oid. Funny how things can change.

Ben bijna geneigd om te zeggen: "op zoek zijn werkt niet, echte liefde moet je overkomen", omdat dat zo waar is voor mij. Maar ik weet hoe kut dat klinkt als je vrijgezel bent, dus ik zeg het niet.

Samenvatting: TS is een ouwe seniele zeur en moet eens vanzichzelf gaan leren houden voor hij probeert een vrouw te krijgen.
Da's wel zo, qua aanpassen. Het werkt alleen mijns inziens als de nieuwe strategie wel in je karakter past, of dat je je er in elk geval naar kan ontwikkelen. En je moet het ook willen natuurlijk.

"Op zoek gaan werkt niet/overkomen", dat ken ik. Alleen ben ik naast misanthropisch ook nog eens behoorlijk paranoïde en terughoudend. Niet echt een goed recept om een eventuele relatie op te doen. Maar laat ik daar nou ook niet op zitten wachten, ik ben behoorlijk tevreden hoe ik het nu heb en zie een relatie niet iets wat in mijn leven ontbreekt. Wel heb ik zo eens in een blauwe maan wel eens wat maar da's ook nooit een lang leven beschoren en dat hoeft ook niet.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 13 augustus 2008 @ 18:20:47 #56
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_60800905
Een gedeelte is herkenbaar, en zo te zien niet alleen voor mij, dus het stuk bevat in ieder geval een kern van waarheid. Vind het inhoudelijk zeker ook geen slechts stuk, een beetje warrig geschreven maar goed.

Inhoudelijk reagerend: het probleem is dat je die 'jager & verzamelaar' rollen niet meer om kunt draaien. Zij die dachten dat de emancipatie dit zou bewerkstelligen komen van een koude kermis thuis. Het lijkt erop dat die het omgekeerde doet. Plat gezegd: een vrouw staat nu passief te zijn omdat ze een individu met zelfrespect is, en een dergelijk individu benadert niet, een dergelijk individu wordt benadert.

Maar goed, live with it..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_60817788
dies wel ERG lang hoor
Jusqu'ici tout va bien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')