Natuurlijk heeft een vrouw dat niet in de gaten en een man al helemaal niet want anders had het nooit zo ver kunnen komen dat het aantal singles nog steeds drastisch toeneemt! Vrouwen en mannen kiezen steeds vaker voor een single leven omdat ze geen heil meer zien in een relatie. Een greep uit enkele nieuwskoppen die dat ook wel bevestigen; steeds meer vrouwen trouwen voor geld, steeds meer mannen en vrouwen gaan voor een sekstoy, emancipatie in Nederland; een lachertje, vrouwen zijn veeleisend met partnerkeuze etc. etc. Maar waarom? Daar hebben ze zelf geen duidelijke verklaring voor maar die is er wel degelijk!
Het internet staat dan ook vol met berichten dat veeleisendheid tussen mannen en vrouwen de belangrijkste oorzaak is en uiteraard is dat ook zo! Maar er staat zelden bij vermeld waarom die veeleisendheid er is?? Nou, dat word je wel duidelijk na het volgende krantenartikel…
Veeleisendheid, singels?
Naarmate er meer relaties stranden neemt het vertrouwen af en de angst voor eventuele herhaling toe! Die angst voor herhaling is dan een geschikte motivatie om de eisen steeds verder op te schroeven totdat de spoeling zo dun wordt dat er niemand meer aan kan voldoen.. Er wordt dus steeds minder van de andere geaccepteerd terwijl men zelf wél geaccepteerd wenst te worden!!!
Wat veel vrouwen en mannen daarbij niet beseffen is dat de nieuwe kandidaat opgezadeld wordt met opgeschroefde eisen die het resultaat waren van het verloren vertrouwen uit een voorgaande relatie. De nieuwe kandidaat was daar niet bij betrokken maar wordt wél met de gevolgen daarvan geconfronteerd! En vaak ook nog met de verwachting dat hij/zij dat zal moeten gaan repareren!!! Hebt u nog zin???
Omdat iedereen weet dat mannen doorgaans de initiatiefnemers zijn is het wel zo dat zij de eersten zijn die met deze ‘houding’ geconfronteerd worden. De vrouw heeft daarbij ook de ruimte om de motivatie van de man naar eigen ‘beschadigd’ inzicht in te vullen omdat immers de beweging van de man naar de vrouw toe ‘door zijn uitnodigende houding’ hetzelfde is! En neem maar gerust aan dat het aantal keren dat zij ernaast zat niet te tellen is!!!!!!!!
We vinden het blijkbaar ook allemaal logisch om ons gedrag aan te passen aan enkele gevallen waarbij er inderdaad minder goede bedoelingen worden nagestreefd. “Het is toch ook dom om je aandacht te richten op 95% van de mensen die zich netjes gedragen en goede bedoelingen hebben?????” En dat wordt natuurlijk nog eens lekker door de media aangedikt die haar verantwoordelijkheid nog altijd niet wil kennen voor hetgeen ze in de wereld zet! En daar sta je dan als eerlijke man je uit te sloven om iets goeds aan een vrouw te laten zien. Maar helaas, je loopt veel kans dat je het goede zult kunnen horen sissen als een druppel op een gloeiende plaat. Want mevrouw nam ook al decennia lang het zekere voor het onzekere en dekt zich in voor het meest negatieve wat haar zou kunnen overkomen. Want dat vinden we immers toch allemaal normaal? In voorgaand geval is het dan ook niet echt verwonderlijk dat je ‘weleens’ schrikbarende antwoorden kunt verwachten die je de indruk kunnen geven dat je voor een potentiële Fritzelkopie gezien wordt. Boe, allemaal die enge kerels die je wel voor het hoofd maar niet in het hoofd kunt kijken toch? Want dat wordt al gauw het resultaat als men voornamelijk zijn aandacht richt op enkele negatieve gebeurtenissen. Natuurlijk zegt een vrouw niet dat ze jou voor een potentiële schurk houdt! Nee, op vrijwel iedere spontane uitnodiging krijg je een antwoord te horen dat het resultaat is van haar eigen overmatige bezorgdheid of angst, dat zij té goedkoop is of dat jij een schurk kan zijn!!! Want i.p.v. het simpelste woordje van de Nederlandse taal uit te spreken (Ja!) zeg ze liever; Nee, misschien, Ik ken jou toch niet! Dan moet ik dat bij iedereen doen! Zoek je een onenightstand? Doe je dat bij iedere vrouw? Je bent toch niet zo’n type dat ehh..’ Als je maar niet denkt dat …’
En dat is slechts een greep van die respectloze antwoorden die je als man beslist gehoord zult hebben maar die allemaal iets gemeen hebben. Want zo’n antwoorden kunnen alleen hun oorsprong hebben in wantrouwende gedachten of overtuigingen!!! Als je hallo tegen een man terug zegt ben je al bang dat hij dat als een uitnodiging kan zien! En daarom lap je het fatsoen maar aan je laars want je moet er toch niet aan denken dat hij ongewenste bedoelingen blijkt te hebben waar jij ook nog ‘gewoon door hallo te zeggen’ aan mee hebt gewerkt! Dit is slechts een klein voorbeeld hoe angst en wantrouwen ervoor zorgt dat je de voeling met de realiteit kwijtraakt zodat inderdaad; niets meer van die spontane contacten terecht komt! Een knorrige man met een hamer in zijn hand is geen moordenaar maar een gewone timmerman die zich op z’n duim heeft geslagen! Maar dát kunnen velen niet eens meer zien omdat je al zo gewend bent om alleen die signalen van je omgeving op te pikken waar je van wilt dat die jouw vooringenomen mening alleen maar bevestigen. Om dezelfde redenen ben je (als vrouw) ook steeds geneigd om op een uitnodiging van de ‘verkeerde’ types in te gaan want zij zullen immers bevestigen wat jij graag wilt horen.. Maar het moet je toch eens op gaan vallen ‘als je in de herhaling valt’ dat jij degene bent die er steeds bij betrokken was?
Een man wordt zich in ieder geval vroeg of laat wel gewaar dat hij vooral bezig is om ‘tegen de stroom in’ een vrouw hoop te geven terwijl zij bezig is dat ‘met de stroom mee’ bij hem te ontnemen! Alsof hij een onuitputtelijke bron ter beschikking heeft waarmee hij tot in den treure tegengesteld aan zijn eigen gevoelens aan de behoefte van de vrouw tegemoet kan komen??? En daar moet je dan wel even bij nemen dat naarmate het aantal vrouwen het niet wensen om benaderd te worden, die (negatieve) houding voor de man een optelsom wordt! En hij is degene die haar daar al decennia lang de ruimte voor geeft zonder het in de gaten te hebben??? Wordt toch eens wakker mannen!!! Het is zelfs zo dat zij jou nog net niet recht in je gezicht staat uit te lachen hoe jij je uit aan het sloven bent om bij haar in de gratie te vallen! Want dat heb ik in de loop van de jaren al vaak genoeg van eerlijke dames mogen vernemen! Ze staan er gewoon versteld van hoe hardnekkig en opdringerig mannen kunnen zijn met hun slijmgedrag (want zo heet dat dan) En zeg nou zelf, sta je er zelf niet ook versteld van dat het schijnbaar nodig is?? Heb je nog nooit willen zien dat ze staan te gniffelen op een manier van; snapt hij het nu nog steeds niet dat nee, nee betekent!?!?
Zie het zoals het is beste man. Een vrouw kan niet leren om jou te vertrouwen als jij je erin blijft schikken om als een gedresseerde hond met haar wantrouwen mee te moeten gaan! Zelfs niet als je steeds braaf jouw pootje ‘opdringt’ en zegt dat je nooit zult bijten!
Ze zal zelf een stap in jou richting moeten doen want dat is de enigste manier hoe ze zelf aan vertrouwen kan winnen. Gewoon door het zelf te doen. En voor haar is dat veel makkelijker want ze hoeft dat niet tegen de stroom in te doen zoals veel mannen dat reeds gewend zijn!
Maar dát begrijpt de vrouw maar niet. Door haar wantrouwen ziet ze maar niet hoever haar blikveld inmiddels is ingedamd. Haar (ex)relatie is vaak überhaupt tot stand gekomen door de uitnodigende houding van de man maar door enkele pijnlijke afwijzingen (einde relatie) zal ze wel nog eerder bereidt zijn om afwerend te reageren op een hernieuwde uitnodiging van een man. Dat is waar je in onze huidige tijd als man vaak tegenaan loopt (vooral via internet) Ze vraag zich niet af hoe het voor een man is? Het komt niet in haar op dat een man ook een mens is en het voor hem gewoon nog veel onaangenamer moet zijn om ‘stroom inwaarts’ uitnodigend te blijven. Nee, ze staat te klagen dat je als man niet origineel genoeg bent geweest, en jij als bereidwillige man die altijd compassie met een vrouw heeft (want zo zijn mannen nu eenmaal?) trapt daar weer met z’n grote voeten in? Je kunt de aardigste en misschien ook nog de mooiste zijn of zelfs een engel in mannelijke gedaante. Uitzonderingen daargelaten zul jij toch ‘moeten bewijzen’ dat je niet van duivelse oorspong bent!
En geloof me, er zijn nog altijd mannen die zich niet aan dat verschil schijnen te storen! Ze hebben of willen niet in de gaten hebben dat je als man onzichtbaar blijft als je niet steeds opnieuw duidelijk je persoonlijkheid onder de aandacht brengt. En uiteraard zul je naarmate dat je als man mooier bent ook méér je best moeten gaan doen om tegen de toegenomen stroming van de vrouwelijke vooroordelen je hoofd boven water te houden. Want de angst en het wantrouwen van de vrouw dat jij alleen achter je piemel aanloopt wordt door de schoonheid van de man alleen maar aangewakkerd. Wat dacht jij dan? Dat is toch logisch? Precies de tegengestelde uitwerking die schoonheid voor een vrouw als uitwerking heeft!?! Daarom krijg je van een vrouw ook zeer zelden iets te horen over jouw uiterlijk, en zeer zeker niet als je mooi bent want zij is veel te bang dat jij daar gelijk misbruik van maakt, naast jouw schoenen zult gaan lopen of dat als een uitnodiging gaat zien joh. Zij kan immers niet op zichzelf passen, ze is bang dat ze zelf niet kan bepalen wat haar overkomt, ze ziet jouw als een potentiële bedreiging, iemand die lastig kan gaan doen en opdringerig wordt want dat is haar angst in actie, en dat is het enigste waar zij rekening mee houdt. En daarom draait ze er altijd maar omheen en verkoopt ze je wat onduidelijkheden. Het komt maar niet in haar op dat bijna iedere vrouw diezelfde gewoontes erop nahoudt en dat je nog nooit in je hele leven de waarheid over jouw uiterlijk hebt mogen horen egaal of je lelijk of mooi bent (rechtvaardig toch?) en dat diezelfde waarheid ook als een druppel op een gloeiende plaat zal wegsmelten tegenover al die ONwaarheden die jouw wel gegund waren!!!!
Je kunt dus maar beter gemiddeld of zelfs lelijk zijn zodat je betrouwbaarder wordt geacht en een vrouw eerder open staat om je karakter te leren kennen want in het geval dat jij mooi bent, is zij ineens helderziende en zal ze het wel even voor jou invullen!!!!!!!!!!
Het is ook maar een van de grootste vergissingen die de ‘opvoeders’ ooit gemaakt hebben om een zweetspleet ver boven een zweetpiemel te verheven! De gevolgen zie je dan ook overal om je heen waarbij van de man verwacht wordt dat hij het vrouwelijk geslacht ten aller tijde dient te ‘aanbidden’. Zet de tv maar aan dan zie je dat vrijwel onmiddellijk in elk programma, tv-serie, speelfilm of wat ook. En om de sms dames van Teleshop niet te vergeten, als jij je als man niet zo had laten dresseren zat daar niemand jou het geld uit de zak te kloppen! Maar ook in de muziekwereld zie je dat. Als een man een song schrijft komt het neer op; lieve schat ik was stom maar ik hou van jou’ En als een vrouw een song schrijft is het meestal; Ik kan ook zonder jou’ De wereld draait dan ook om geld en vrouwen en de macht om dat te verwerven. En iedereen doet maar net of het niet zichtbaar is dat menige man al lang aan het kotsen is van de overdreven schoonheid die mede door de commerciële wereld aan de man wordt opgedrongen.
Maar gelukkig zijn er steeds meer mannen die zich er ‘al of niet bewust’ al lang stoorden hoeveel signalen van waardeloosheid er op het mannelijke geslacht worden afgevuurd!
En zo wacht menige vrouw maar af (langer dan haar lief is) of er een man op het toneel verschijnt die nog die bereidwilligheid heeft om zijn waardigheid door de toilet te spoelen anders is hij al bij voorbaat; ongeschikt, want ondergeschikt was hij al! En dan vragen ‘sommige’ wachtende dames zich af wat er toch met die mannen aan de hand is? WAAR U NIET VAN WILT DAT U GESCHIEDT DOE DAT OOK EEN ANDERE NIET! Dat is er aan de hand!
Het is dan ook egaal hoeveel hulpmiddelen er voor mannen en vrouwen zijn om elkaar te leren kennen want het schort behoorlijk aan vertrouwen om überhaupt nog tot elkaar te komen. Zoals reeds gezegd wordt er dus steeds minder van de ander geaccepteerd terwijl men zelf wél geaccepteerd wenst te worden waardoor het dilemma dus meestal niet bij de ander ligt!
Maar ja, het hele verhaal en alle onbegrip wordt ook uit ‘beschermgewenning’ ‘weleens’ geheel aan de mannelijke kapstok opgehangen zodat de dames haar eigen houding niet onder ogen hoeven te zien! En dat is nog los van de overige wensen… En zo worden er voornamelijk ook gebruiksaanwijzingen ontwikkeld met tips voor de man die eigenlijk bedoeld zijn om het wantrouwen van de vrouw te verdoezelen! En heel wat mannelijke stomkoppen trapt daar natuurlijk weer in want ze doen er gewillig aan mee!!! (emancipatie??) Ga toch ’s eindelijk begrijpen dat je als man gedresseerd bent om jezelf te verloochenen om een vrouw te MOGEN behagen!!! Ik kan me daar niet van vrijspreken en heb daar ook geen behoefte aan maar het is gewoon belachelijk wat wij in onze westerse uitelkaarleving normaal zijn gaan vinden! En het zijn dan ook de vrouwen die op een torenhoog voetstuk staan en steeds opnieuw daar neer worden gezet. En het zijn de vrouwen die al of niet met geslijm door de mannelijke aandacht worden overspoeld zodat ze niet meer weten hoe ze een ‘fatsoenlijke’ man moeten herkennen. Het zijn de vrouwen die zelden een vriendelijke fatsoenlijke uitnodigende houding aannemen omdat de man maar niet wil zien dat hij haar de ruimte geeft om een afwerende te kunnen hebben!
Het zijn de vrouwen die ondanks dat ze mooi kunnen zijn er steeds beter in slagen om zich heel onaantrekkelijk te maken! En het zijn de vrouwen die ‘soms’ menen met hun schoonheid, een draaikont en een open decolleté alles te kunnen compenseren of zelfs manipuleren. En in werkelijkheid zijn het dan ook niet de mannen maar de vrouwen die het meeste verblind zijn geraakt door hun ego! Bah, wat ’n bange arrogante veeleisende bevooroordeelde trutten zijn jullie toch!!! De vrouw drinkt wijn (meent dat ze slootwater drinkt) en krijgt hoofdpijn van de zeurende man die zoutwater drinkt en steeds meer dorst krijgt! Natuurlijk krijgt hij steeds meer dorst, hij is uitgedroogd want de vrouw weet simpelweg niet (in de beginfase) wat geven is. Ze begint met een afweermechanisme zodat veel mannen dan ook verder moeten zoeken. Maar zij kan in ieder geval zeggen dat hij naar de volgende loopt zonder dat ze zelf in de gaten heeft dat zij daar de oorzaak is of kan zijn! Daarom lijkt het dan ook dat mannen soms op één ding uit zijn. Maar dat is niet waar en ook nooit waar geweest. Ze hebben er gewoon zin in omdat het er vaak - totaal – niet – van - is - gekomen. Dát is de reden! Zo liggen die verhoudingen. Maar dat kan de vrouw maar niet begrijpen omdat ze in een totaal andere positie verkeert waarbij nooit niets in het verschiet zou hoeven te raken!
Ze is immers door de bereidwilligheid van de man gewend in overvloed aandacht te ontvangen! Zelfs zoveel dat het niet meer valt te geloven en ze er hoofdpijn van moet krijgen. En een man heeft natuurlijk hoofdpijn van het feit dat hij degene is die de complimenten geeft en erop gereageerd wordt alsof het vliegen zijn!
Draai de rollen eens om? En als je daartoe niet bereid bent, dan ben je toch écht overtuigd van het feit dat je iets beters bent en dus op een hoger voetstuk staat!!! Maar als je het aandurft, kijk dan eens hoe het werkelijk is gesteld met jullie moed en bereidwilligheid dames!!! Want nu zijn het natuurlijk de mannen die jou als een potentiële mevrouw Fritzel neerzetten. Schrik je daarvan? Boe! allemaal die enge vrouwen die je wel voor het hoofd kunt kijken maar niet erin? Ja, daar sta je van te kijken van die uitspraak maar als het over mannen ging zou je het niet verontrustend vinden want daar zijn we immers al allemaal aan gewend! Dat vinden we gewoon want dat was altijd al zo! Ja, veel mannen zijn altijd al zo dom in hun bereidwilligheid geweest dat ze zelfs dát normaal vinden en niet eens in de gaten hebben dat ze in werkelijkheid gedresseerd zijn als een politiehond!!!!!!!!!!!!!
Of ik boos ben vraagt u zich af? Ik was slechts een van die vele lieve en mooie mannen maar ik heb genoeg vooroordelen gehoord en gesloten deuren gezien om geen behoefte meer aan een vrouw te hebben! Het woordje ‘sommige’ was bij mij dan ook niet van toepassing maar ik hoop wel dat de jongere generatie niet door hoeft te maken hoe onbeschoft en bevooroordeeld de houding van een vrouw kan zijn terwijl ze zelf anno 2008 niets zinnigers weten te zeggen dan dat hij met z’n winkelkar aan de kant moet gaan. Mijn leven is al naar de kloten met m’n 44 lentes omdat ik vroeger toevallig een leuke kop had waar zonder uitzondering tegenaan geschopt werd alsof ik Bin laden was. Ik heb niet eens een faire kans gehad om een familie te gronden. Ik mocht mij alleen vooroordelen aanhoren. Ik heb een potentiële vriendin nog nooit iets aardigs horen zeggen. Ik word nu nog soms neergezet als ‘iets’ wat ik nooit ben geweest. Mijn beruchte achternaam deed daar nog een schep bovenop. Ik had in mijn stoutste dromen niet kunnen dromen hoe weerzinwekkend moeilijk iets ogenschijnlijk simpels zijn kon ‘een gewoon doodeenvoudig leven’ Ik heb mij heel erg veel moeite gedaan voor dat leven.
Ik was vol liefde en bereidwilligheid en hield mijn fatsoen. Ik ga niet slijmen. Ik ga mij niet opdringen. Ik ga niet lastig doen. Het moet van twee kanten komen. Dan is er sprake van gelijkwaardigheid. Dan kan er iets groeien. Anders niet. Maar ik heb geen vrouw en geen kind. Omdat ik niemand de grond in boor en ook niemand op een voetstuk plaats. Maar andersom was wel sprake van ongelijkwaardigheid en bevooroordeling en zelfs regelrechte vernedering. En daarom ben ik boos.
En daarom kan ik me ook verplaatsen in al die jongens die hun schaamte nog niet verloren zijn om er melding van te maken! Kijk dus uit jongens dat je niet letterlijk ziek wordt van hetgeen je jaren geleden door de ‘opvoeders’ op de mouw werd gespeld en waarvan velen denken dat het normaal is om als man je waardigheid door het toilet te spoelen als je met je goede bedoelingen een vrouw uitnodigt! Menige dames (heren) doen er dan ook goed aan om het koren van het kaf te leren scheiden anders blijft je zicht heel beperkt en sluit je niet alleen de deuren voor die ander maar vooral voor jezelf!