Mijn punt is dat andere mensen zich stil hebben te houden over de aanwezigheid of afwezigheid van een kinderwens bij een ander. Leeftijd speelt geen enkele rol daarin. Het gaat om de houding op dat moment. Iedere houding is veranderlijk, maar als we daarover zitten te miepen altijd, waarom uberhaupt nog van standpunt wisselen met mensen?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:54 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
your point being... wat eigenlijk?
dit was in reactie op een reactie op een reactie op ts van mij..
er werd me nl een vraag gesteld
en ja.. mensen kunnen absurd reageren..
maar vaak is dat een kwestie van actie en reactie..
Want als je eenmaal gebaard hebt, dan...?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:50 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
en hoe vaak heb jij al gebaard?![]()
Mwah, ik heb heel lang heel zwaar gerookt dus ikzelf ga dood voor het zo ver is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:45 schreef B.E.D het volgende:
Whehe TS wil geen kinderen.
Hij zit dus later eenzaam en alleen in het bejaardenhuis,
terwijl al die andere bejaarden wel volop visite krijgen van hun kinderen en kleinkinderen.
Inhoudelijk reageren ook.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:58 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
..en lezen is ook een kunst
Het ironische is nu net dat in onze huidige maatschappij kinderen te vol zijn van hun eigen leven, te egoïstisch, dat veel bejaarden die kinderen hebben, hun kinderen amper nog op bezoek krijgen. Het bezoeken van de bejaarde ouders is voor velen een verplichting die af en toe moet worden nagekomen. Als je het echt puur om die reden doet, kinderen krijgen bedoel ik, bespaar je dan liever die moeite. Je hebt meer aan je contacten met je bejaarde huisgenoten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:45 schreef B.E.D het volgende:
Whehe TS wil geen kinderen.
Hij zit dus later eenzaam en alleen in het bejaardenhuis,
terwijl al die andere bejaarden wel volop visite krijgen van hun kinderen en kleinkinderen.
Dat ben ik gedeeltelijk met je eens,quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:57 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Mijn punt is dat andere mensen zich stil hebben te houden over de aanwezigheid of afwezigheid van een kinderwens bij een ander. Leeftijd speelt geen enkele rol daarin. Het gaat om de houding op dat moment. Iedere houding is veranderlijk, maar als we daarover zitten te miepen altijd, waarom uberhaupt nog van standpunt wisselen met mensen?
... spreek je uit ervaring... en hang je niet aan een of ander theorietjequote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:59 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Want als je eenmaal gebaard hebt, dan...?
En dat is relevant in deze omdat???quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:07 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
... spreek je uit ervaring... en hang je niet aan een of ander theorietje
Lekker neerbuigend weer. En dat terwijl servus_universitas het met je eens was.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:07 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
uh..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:11 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Lekker neerbuigend weer. En dat terwijl servus_universitas het met je eens was.
Ik vind het overigens erg typisch reageren. Precies de clichés die hier worden aangehaald, die belichaam je. En je hebt het niet in de smiezen.
Tsja, als je eenmaal in je kont geneukt bent, dan kun je pas met zekerheid stellen of je anale sex lekker vindt of niet. Lijkt me geen reden om het dan toch maar te proberen eigenlijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:07 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
toch is het een feit..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tsja, als je eenmaal in je kont geneukt bent, dan kun je pas met zekerheid stellen of je anale sex lekker vindt of niet. Lijkt me geen reden om het dan toch maar te proberen eigenlijk.
Dat is inderdaad het punt. Je hoeft een beslissing niet puur te nemen op basis van jou eigen ervaring. Sterker nog, het gros van onze beslissingen en opvattingen is gebaseerd op analoge ervaringen, ervaringen van anderen, evaluatie van consequenties, etcetera. Claimen dat je iets moet ervaren om te weten of je het wilt is onzinnig, ik weet bijvoorbeeld vrij zeker dat ik niet door een auto geraakt wil worden op basis van de ervaring van andere mensen en evaluatie van de gevolgen. Nou speelt bij kinderen natuurlijk gevoel een rol, maar dat geldt bijvoorbeeld net zo goed bij drugsgebruik.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:20 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
toch is het een feit..
al hoef je in deze niet zozeer van de theorie uit te gaan..
maar kun je ook naar de ervaringen van anderen luisteren..
(hoewel je pas echt kunt meespreken over hoe jij het vindt als je het ervaren hebt)
Lol.quote:
lullige is ook, dat je een kind niet kunt terugstoppen als het je niet bevalt..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het punt. Je hoeft een beslissing niet puur te nemen op basis van jou eigen ervaring. Sterker nog, het gros van onze beslissingen en opvattingen is gebaseerd op analoge ervaringen, ervaringen van anderen, evaluatie van consequenties, etcetera. Claimen dat je iets moet ervaren om te weten of je het wilt is onzinnig, ik weet bijvoorbeeld vrij zeker dat ik niet door een auto geraakt wil worden op basis van de ervaring van andere mensen en evaluatie van de gevolgen. Nou speelt bij kinderen natuurlijk gevoel een rol, maar dat geldt bijvoorbeeld net zo goed bij drugsgebruik.
Honden worden wel eens in het bos vastgelijnd aan een boom achtergelaten, bij kinderen ligt dat net een tikkeltje gevoeliger.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:28 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
lullige is ook, dat je een kind niet kunt terugstoppen als het je niet bevalt..
Maar dat zijn allemaal rationele overwegingenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het punt. Je hoeft een beslissing niet puur te nemen op basis van jou eigen ervaring. Sterker nog, het gros van onze beslissingen en opvattingen is gebaseerd op analoge ervaringen, ervaringen van anderen, evaluatie van consequenties, etcetera. Claimen dat je iets moet ervaren om te weten of je het wilt is onzinnig, ik weet bijvoorbeeld vrij zeker dat ik niet door een auto geraakt wil worden op basis van de ervaring van andere mensen en evaluatie van de gevolgen. Nou speelt bij kinderen natuurlijk gevoel een rol, maar dat geldt bijvoorbeeld net zo goed bij drugsgebruik.
De dienstplicht is afgeschaft. En wat betreft "de toestand van de wereld"? Het is altijd wat. In de jaren '10 was er wereldoorlog, 20-er jaren enorme economische crisis, 30-er jaren Hitler in opkomst, 40-er jaren WOII, 50-er jaren koude oorlog, Berlijn, 60-er jaren Vietnam, 70-er jaren even rust, 80-er jaren was iedereen bang voor de bom, 90-er jaren weer oorlog in Europa en nu the war on terror.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:47 schreef stbabylon het volgende:
Ik weet zeker dat ik een goede vader zal zijn en het lijkt me ook ontzettend leuk om kinderen te hebben, maar toch begin ik er niet aan. Ik ga geen toekomstige dienstplichtigen op de wereld zetten. Als ik er niet zo zeker van was dat de wereld over 20 jaar er heel wat kutter uit ziet, had ik er ws. anders over gedacht, maar helaas, de wereld gaat wel naar de klote en dat is geen leuke plek voor mijn kinderen.
Klopt, je kunt ook gewoon een irrationele liefde voor of aversie tegen kinderen koesteren natuurlijk. Maar dat beperkt zich absoluut niet alleen tot kinderen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar dat zijn allemaal rationele overwegingen
Alleen spelen die wel vaak bij dit soort overwegingen en juist doordat ze irrationeel zijn kunnen ze nogal eens wisselen wanneer je leven veranderd.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, je kunt ook gewoon een irrationele liefde voor of aversie tegen kinderen koesteren natuurlijk. Maar dat beperkt zich absoluut niet alleen tot kinderen.
Daarbij speelt m.i. ook af van de mate waarin je die irrationaliteit weet te onderkennen en in welke mate je er gehoor aan wenst te geven een rol.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alleen spelen die wel vaak bij dit soort overwegingen en juist doordat ze irrationeel zijn kunnen ze nogal eens wisselen wanneer je leven veranderd.
Uiteraard ben ik niet zo dom om te vertrouwen op condooms als enige middel van anticonceptie.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 03:52 schreef Sjibble het volgende:
Wacht maar tot je uitschiet of je condoom lekt.
Piep je anders.
Ergo, het is dus goed mogelijk dat mensen van mening veranderen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daarbij speelt m.i. ook af van de mate waarin je die irrationaliteit weet te onderkennen en in welke mate je er gehoor aan wenst te geven een rol.
Dat is altijd mogelijk, maar het ging hier meer om de speciale uitzonderingspositie die werd toegekend aan kinderen nemen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ergo, het is dus goed mogelijk dat mensen van mening veranderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |