Die 2 monsters van mij hebben mn mooie zwarte vloerkleed verpest. Ik krijg die vlek er met geen mogelijkheid uit,quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn zeugjes hebben de wand ook helemaal ondergepist...![]()
Nu zit er een kleurtje op de muur en een stuk tapijt achter het hok, dat zal ze leren
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:34 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Die 2 monsters van mij hebben mn mooie zwarte vloerkleed verpest. Ik krijg die vlek er met geen mogelijkheid uit,
Ik heb er maar een tafel opgezet.Maar ze mogen niet meer op het kleed lopen... krijg maar koude poten op het laminaat.
wij maakten die kooi 2x per week schoon, anders ging het stinken (ze zaten op zaagsel) en het was dan ook echt een bende in die kooi... en dat kost toch gauw 20 minuten per keer, dus dat is alweer 3x zo lang als wat jij zegtquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:52 schreef zoeperzazke het volgende:
ik ben anderhalf uur per week kwijt met 20 caafs...... een kwartiertje per week voor 2 caafs lijkt me al ruim gerekend, denk niet dat dat zo'n drempel moet zijn toch?
Wel slecht voor je portemonnee..quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:57 schreef zoeperzazke het volgende:
geen zaagsel gebruiken, is beter voor decaafs en voor jezelf
Ik meende zoiets te lezen dat ze in Amerika (?) cavia's op handdoeken of kleedjes houden.quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:57 schreef zoeperzazke het volgende:
geen zaagsel gebruiken, is beter voor decaafs en voor jezelf
Mijn ervaring is dat zaagsel wel stoffiger is dan bijv. hennep strooisel.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:13 schreef Trusten het volgende:
[..]
Wel slecht voor je portemonnee..
Wat is er mis met zaagsel dan? Ik gebruik echt al jaaaren zaagsel en heb er nooit problemen mee gehad bij mezelf of mijn cavia's
De frisse (althans, wat veel mensen fris vinden) geur die zaagsel geeft komt van fenolen (phenolen?), die giftig zijn. Dit komt omdat het hout niet goed wordt gedroogd, waardoor die stoffen niet kunnen vervliegen. Zaagsel zonder fenolen ruikt naar niks. Behalve dit stuift zaagsel ook nog eens erg. Er zijn veel gevallen bekend van cavia's die als ze oud worden longproblemen krijgen. Er wordt tegenwoordig wetenschappelijk onderzoek naar gedaan op kleine schaal, vooral bij ratten. De lijn kan makkelijk worden doorgetrokken naar cavia's. Ik zou onderzoeken kunnen opzoeken (ik weet ongeveer waar ik ze toendertijd gevonden heb), maar dat wordt wel even zoeken als je ze wilt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:13 schreef Trusten het volgende:
[..]
Wel slecht voor je portemonnee..
Wat is er mis met zaagsel dan? Ik gebruik echt al jaaaren zaagsel en heb er nooit problemen mee gehad bij mezelf of mijn cavia's
Niks mis met fleece hoorquote:Op zondag 19 oktober 2008 20:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik meende zoiets te lezen dat ze in Amerika (?) cavia's op handdoeken of kleedjes houden.
Lijkt mij op een gegeven moment niet zo hygienisch meer.
Ik ook niet en ik gebruik zaagsel, volgens mij gebruikt 99% van de mensen met konijnen of cavia's zaagsel. Ik geloof er dan zo ook niet 1,2,3 in dat het heel slecht zou zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik hoor ze eigenlijk bijna nooit niezen.
Als je caafs en jezelf geen problemen hebben met zaagsel, zou ik lekker zaagsel blijven gebruiken.quote:Op maandag 20 oktober 2008 07:14 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ik ook niet en ik gebruik zaagsel, volgens mij gebruikt 99% van de mensen met konijnen of cavia's zaagsel. Ik geloof er dan zo ook niet 1,2,3 in dat het heel slecht zou zijn.
Ik vind de prijsverschillen ook nogal groot, ik heb voor 10 euro 600 liter zaagsel.
Maar goed, ik zal wel eens wat opzoeken erover
Ik zelf kan niet zo goed tegen zaagsel, dan ga ik niezenquote:Op maandag 20 oktober 2008 12:14 schreef Xcalibur het volgende:
Wij hebben in het begin wel geexperimenteerd met verschillende soorten bodembedekking, zaagsel beviel toch het beste... ze hebben er nooit last van gehad qua niezen ofzo. Alleen je huis wordt d'r nogal stoffig van
quote:Op maandag 3 november 2008 20:53 schreef LPFAN het volgende:
Ik kom dit topic ook ff binnenvallen
Dit zijn mijn caafs Chester en Mike Chester is zwart/wit en Mike is zwart
[ afbeelding ]
Sorry voor de kwaliteit is met mijn mobiel gemaakt.
Moest met Mike naar de dierenarts vandaag hij heeft schurft.moet over 10 dagen weer terugkomen en dan Chester ook meenemen. Hoop dat het overgaat.
De dames laten zich dan wel horen jaquote:
Hey dat klinkt me bekend in de oren.quote:Op maandag 3 november 2008 21:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Borstels !![]()
Hopelijk is dat de laatste keer, want ik moest 3 keer terug komen.
En de hele wachtkamer heeft geweten dat er cavia's in de behandelkamer waren
quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:12 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Hey dat klinkt me bekend in de oren.
Nog leuker is om met de hele veestapel in 1x naar de DA te zijn zodat je er vanaf bent. (toen alleen|) 2 duitse herders and 2 cavia's. Het was een kwartet van gepiep.![]()
Caafjes:*gillen longetjes uit hun lijfje* wat doe je? waar zijn we? LAMEERNUMETEENUIT!![]()
honden: *piep piep* we willen geen prikjes.![]()
Het iss maar 1x voorgekomen dat alles naar de DA moet, en ik hoop dat het zo blijft. Want op die manier doe ik het nooit meer.
Ja ut sucks van Reggie, voor Pucca vind ik het het ergstequote:Op woensdag 5 november 2008 22:57 schreef zoeperzazke het volgende:
Hee Nonneke, heel veel sterkte met t verlies van Reggie!!! Jammer dat ik je op het Knoevelfestijn niet verder gesproken heb! De route is idd heel kut met die a4 rondom utrecht en eindhoven, bleeeegh, en supervies weer en zo koud was het..... gelukkig dat je wel je voer hebt!!
Ik weet dat Joyce van 't Westendorp ( www.twestendorp.nl) op het moment heel erg leuke engels gekruinde zwartbonte caafjes te koop heeft. Je zou haar eens kunnen mailen wat ze heeft zitten op het moment. Ik denk zo maar eens dat zo'n jong ding best in je groep past. Een beetje leven in de brouwerij is niet verkeerd toch? Je hoeft niet te bang te zijn voor het koppelen hoor, ze zitten bij jou zo lekker ruim, dat gaat echt wel goed!
Bah, ik vind het gewoon wreed om dat beestje niet te helpen. Als je hem niet helpt gaat hij zeker dood, als je hem wel helpt kan hij dood gaan. Ik had voor het 2e gekozen.quote:Op woensdag 5 november 2008 23:06 schreef CherryLips het volgende:
Nou ja, ik mag hem dus niet, dat is het probleem. Ik mocht sowieso al geen cavia's, en die moeder (van het meisje van wie de cavia's zijn) vindt het zonde van het geld. Echt zo dom. Maar er is echt niks over van het beestje en het was echt een pittig ding en enorm eigenwijs
. Ik zei al dat het wel kan, maar ze vond het die vijftig euro niet waard
. Hij krijgt nog wel vitamine C-pilletjes, onder dwang, maar als hij niet eet... Hij krijgt het gewoon niet weg.
Zo een trut ben ik ook hoor. Simply komt uit een dierenwinkel. En niet een met een goede naam. Maar meneer zat zo zielig in een hoekje met schurftplekken dat ik hem daar niet kon laten.quote:Op woensdag 5 november 2008 23:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Gecondoleerd Nonneke.
Tja ik zou ook het nodige doen om de cavia te helpen, maar als de eigenaren niet willen, houdt het helaas op...
En ja 50 euro is veel voor een cavia. Ik durf bijna niet te vertellen dat ik ooit meer dan 300 euro aan 1 cavia kwijt was.
Volgens mijn oma zaliger zou ik daar wel 30 cavia's voor kunnen kopen...
Ach ja.
Kijk !quote:Op donderdag 6 november 2008 00:19 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Zo een trut ben ik ook hoor. Simply komt uit een dierenwinkel. En niet een met een goede naam. Maar meneer zat zo zielig in een hoekje met schurftplekken dat ik hem daar niet kon laten.![]()
Het heeft me aardig wat geld gekost om hem op te lappen. Maar ondertussen is ie 5 en schreeuwt me nog steeds om 8 uur smorgens wakker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |