FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Bizar ongeval op spoor
Profesordinsdag 12 augustus 2008 @ 11:05
quote:
Bizar ongeval op spoor
DORST - Op het spoor tussen Breda en Gilze-Rijen heeft dinsdagochtend een curieuze aanrijding plaatsgevonden. Omstreeks tien voor acht botste de intercity richting Tilburg op een auto die ongeveer 300 meter werd meegesleurd.

Bij de plek waar de trein tot stilstand kwam, raakte de intercity richting Breda de auto en sleepte het voertuig terug naar de bewaakte spoorwegovergang aan de Baarschotsestraat in Dorst.

De automobilist raakte zwaargewond en is overgebracht naar het ziekenhuis. De auto is volledig vernield, aldus een politiewoordvoerder. Tussen Breda en Tilburg worden bussen ingezet.

Reizigers krijgen het advies hun weg via Utrecht te vervolgen. Hun vertraging kan oplopen tot een uur. Het is nog onduidelijk hoe lang de hinder gaat duren.

(c) ANP
Er is slechts 1 ding wat ik wil weten..

Welk merk auto is dit dat je 2x door een intercity wordt aangereden en het overleeft..
Meddodinsdag 12 augustus 2008 @ 11:06


BMW
arnold-ddinsdag 12 augustus 2008 @ 11:06
Vast geen mini cooper uit 1960..
#ANONIEMdinsdag 12 augustus 2008 @ 11:08
WTF!
Leipo666dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:08
die heeft een engeltje op z'n/haar schouder gehad!
mighty_mytedinsdag 12 augustus 2008 @ 11:09
bestuurde jezus die treinen ofzo, hoeveel geluk kun je hebben... :|
Profesordinsdag 12 augustus 2008 @ 11:10
Wel ontopic blijven..

Welk merk auto was het?
Radjeshdinsdag 12 augustus 2008 @ 11:10
Damn, dit is wel bizar.
Dirk-Kuijtdinsdag 12 augustus 2008 @ 11:10
Lijkt op een BMW
Sideshowbobbiedinsdag 12 augustus 2008 @ 11:12
BMW of Volvo
-moppie-dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:13
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:10 schreef Radjesh het volgende:
Damn, dit is wel bizar.
Je zult het meemaken......
arnold-ddinsdag 12 augustus 2008 @ 11:14
BMW ofzo, lijkt erop.
garfield_rulesdinsdag 12 augustus 2008 @ 11:34
auto was een BMW
Terpentin07dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:36
Misschien werd het nog niet gezegd maar volgens mij gaat het om een BMW.
veldmuisdinsdag 12 augustus 2008 @ 11:37
Waarom reageert niemand op TS? Hij wil gewoon weten wat voor auto het was. Het was een BMW.
Leipo666dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:37
op zich wel goede reclame voor BMW
Dirk-Kuijtdinsdag 12 augustus 2008 @ 11:42
En welk type BMW is het?
daftmedinsdag 12 augustus 2008 @ 11:43
Dit is sluikreclame
Daantkedinsdag 12 augustus 2008 @ 11:44
Hmm BMW denk ik
Profesordinsdag 12 augustus 2008 @ 11:44
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:37 schreef Leipo666 het volgende:
op zich wel goede reclame voor BMW
De ultieme ANWB Crash test...
fathankdinsdag 12 augustus 2008 @ 11:46
Alleen een beetje jammer dat iedereen op t station weer staat te klagen dat de NS nooit op tijd kan rijden
PP.dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:48
ja leuk, wat voor een bmw? vast geen 1 serie.
Meddodinsdag 12 augustus 2008 @ 11:48
Daantkedinsdag 12 augustus 2008 @ 11:51
5 serie?
Meddodinsdag 12 augustus 2008 @ 11:51






Terpentin07dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:52
Holy Shit.Dat die het overleeft heeft.
Arclight-Sdinsdag 12 augustus 2008 @ 11:55
Gelukig was het geen Volvo!

1 slachtoffer is al meer dan genoeg
Profesordinsdag 12 augustus 2008 @ 11:55
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:48 schreef Meddo het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij BMW 7 Serie (zijlicht is hetzelfde)
(ik dacht eerst 3 serie, maar die heeft een strip aan de zijkant, 7 serie niet. En volgens mij zit er een stukje chroom op de raamstrip van de deur.)

BoNidinsdag 12 augustus 2008 @ 12:02
Gezien de velgen gok ik op een 5-serie.
veldmuisdinsdag 12 augustus 2008 @ 12:03
Ik heb het net nagevraagd bijd e politie het was een BWM 6-serie.
veldmuisdinsdag 12 augustus 2008 @ 12:03
Jullie zaten dus in de buurt met 5 en 7 en dat is gemiddeld ook 6 dus het klopte wel
BoNidinsdag 12 augustus 2008 @ 12:07
Dat is echt geen 6-serie.......
Terpentin07dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:09
Ik denk eerder een 5serie gezien de velgen.
Daantkedinsdag 12 augustus 2008 @ 12:13
Als ik zeg dat het een vijf serie is dan is dat zo

(5serie velgen)
Arclight-Sdinsdag 12 augustus 2008 @ 12:15
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:13 schreef Daantke het volgende:
Als ik zeg dat het een vijf serie is dan is dat zo

(5serie velgen)
Bij mij in de straat staat een 316 met m3 velgen dus dat zegt niets.
BoNidinsdag 12 augustus 2008 @ 12:18
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:15 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Bij mij in de straat staat een 316 met m3 velgen dus dat zegt niets.
Een 316 upgrade met M3 velgen is ergens nog logisch, met een 6-serie met deze velgen gaan rijden is dat niet.
Daantkedinsdag 12 augustus 2008 @ 12:19
Dan ben je wel erg sad als je een 6serie hebt maar je vindt het stoerder om 'em op een 5serie te doen lijken
Stalidinsdag 12 augustus 2008 @ 12:37
Het is definitief een BMW.
Collega was nog helemaal van slag toen hij hier net binnenkwam. Die heeft het van dichtbij gezien want zat in 1 van de twee treinen.
Stalidinsdag 12 augustus 2008 @ 12:42
Oh, had de rest nog niet gelezen. .
fathankdinsdag 12 augustus 2008 @ 13:37
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:19 schreef Daantke het volgende:
Dan ben je wel erg sad als je een 6serie hebt maar je vindt het stoerder om 'em op een 5serie te doen lijken
Als diegene velgen van een 5-serie mooier vind zet hij die er gewoon op. Hij heeft toch geld zat..
Arclight-Sdinsdag 12 augustus 2008 @ 13:40
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:18 schreef BoNi het volgende:

[..]

Een 316 upgrade met M3 velgen is ergens nog logisch, met een 6-serie met deze velgen gaan rijden is dat niet.
Hoezo? sommige mensen nemen gewoon dingen die ze mooi vinden, niet alleen omdat het iets meer of iets minder is.
Djepdinsdag 12 augustus 2008 @ 13:53
tering
BoNidinsdag 12 augustus 2008 @ 14:10
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:40 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

Hoezo? sommige mensen nemen gewoon dingen die ze mooi vinden, niet alleen omdat het iets meer of iets minder is.
Dat is inderdaad iets persoonlijks, maar als je in een 6-serie gaat rijden neem je daar m.i. niet deze 'zakelijke' velgen onder die niet standaard geleverd worden onder een 6-serie.
Vraag me af of ze er überhaupt onder passen........
Tjabbodinsdag 12 augustus 2008 @ 14:11
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:05 schreef Profesor het volgende:

[..]

Er is slechts 1 ding wat ik wil weten..

Welk merk auto is dit dat je 2x door een intercity wordt aangereden en het overleeft..
je moet je afvragen wat voor leven je nog zult hebben wanneer je het overleeft hebt.
Obliviondinsdag 12 augustus 2008 @ 14:14
WOW! Wat een ongeluk! Damn!
Pooldinsdag 12 augustus 2008 @ 14:17
En wie kon er vanmorgen niet naar z'n werkafspraak in Breda, nadat hij wel een kaartje had gekocht?
veldmuisdinsdag 12 augustus 2008 @ 14:20
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:17 schreef Pool het volgende:
En wie kon er vanmorgen niet naar z'n werkafspraak in Breda, nadat hij wel een kaartje had gekocht?
pwnd. Had mij maar laten gaan Peaul.
eleusisdinsdag 12 augustus 2008 @ 14:22
Universeel werd dit ongeval bizar genoemd, maar waarom toch?
unlisted_userdinsdag 12 augustus 2008 @ 14:47
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:22 schreef soylent het volgende:
Universeel werd dit ongeval bizar genoemd, maar waarom toch?
Omdat het een bizar toeval is dat je met je auto net door een trein gegrepen bent, waarna je door de trein uit tegenovergestelde richting tot vlakbij de spoorwegovergang terug geduwd wordt.

Komt niet dagelijks voor.

Is uniek, weird, vreemd...

In een woord: bizar.
Flashwindinsdag 12 augustus 2008 @ 14:49
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:03 schreef veldmuis het volgende:
Jullie zaten dus in de buurt met 5 en 7 en dat is gemiddeld ook 6 dus het klopte wel
von_Preussendinsdag 12 augustus 2008 @ 14:51
Als je het echt heel precies wilt weten, BMW 5-serie E60, bouwjaar tussen 2003 & 2007, Leder Dakota Kastanienbraun (LCRK), velgen zijn 17-inch Styling Sterspaak 138, kleur is Saphirschwarzmetallic, motor is een R6 diesel (525d, 530d, 535d).

Meer kan ik ook niet zo 1, 2, 3 herkennen, maar bij vragen kan je altijd.

Zonde, ik vind het een mooie wagen.
Klonkdinsdag 12 augustus 2008 @ 14:52
godskolere, de bestuurder heeft zijn beschermengeltjes voor de rest van z'n leven wel verbruikt zeg
von_Preussendinsdag 12 augustus 2008 @ 14:54
Mwah, gewoon de volgende keer weer een BMW kopen, dan heb je die engeltjes ook niet zo hard nodig.
Klonkdinsdag 12 augustus 2008 @ 14:58
BMW of niet ik zou de volgende keer heel voorzichtig die overweg overgaan
von_Preussendinsdag 12 augustus 2008 @ 15:01
Alleen die overweg?
Klonkdinsdag 12 augustus 2008 @ 15:05
niet alleen die overweg
TommyGundinsdag 12 augustus 2008 @ 15:06
TVP
Dos37dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:08
OMG die heeft echt geluk gehad
V.dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:08
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:06 schreef TommyGun het volgende:
TVP
Nee joh, BMW.

V.
V.dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:09
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:08 schreef Dos37 het volgende:
OMG die heeft echt geluk gehad
Nee, hij heeft een ongeluk gehad.

V.
Pooldinsdag 12 augustus 2008 @ 15:09
Wat voor merk trein is het?

Alle passagiers van de trein zijn ongedeerd, terwijl de bestuurder van de BMW 5-serie E60, bouwjaar tussen 2003 & 2007, Leder Dakota Kastanienbraun (LCRK), 17-inch Styling Sterspaak 138 velgen, uitgevoerd in Saphirschwarzmetallic, met R6 diesel motor (525d, 530d, 535d) zwaar gewond is. Wat dat betreft denk ik dat de kooiconstructie van de trein veiliger is dan de BMW 5-serie E60, bouwjaar tussen 2003 & 2007, Leder Dakota Kastanienbraun (LCRK), 17-inch Styling Sterspaak 138 velgen, uitgevoerd in Saphirschwarzmetallic, met R6 diesel motor (525d, 530d, 535d). Volgende keer dat ik een vervoersmiddel koop, wordt het denk ik de trein en dus niet die onveilige BMW 5-serie E60, bouwjaar tussen 2003 & 2007, Leder Dakota Kastanienbraun (LCRK), 17-inch Styling Sterspaak 138 velgen, uitgevoerd in Saphirschwarzmetallic, met R6 diesel motor (525d, 530d, 535d).

Maar goed, ik let dan ook goed op de veiligheid. Een trein is immers niet zo mooi als de BMW 5-serie E60, bouwjaar tussen 2003 & 2007, Leder Dakota Kastanienbraun (LCRK), 17-inch Styling Sterspaak 138 velgen, uitgevoerd in Saphirschwarzmetallic, met R6 diesel motor (525d, 530d, 535d). Dus als je meer voor het uiterlijk gaat, dan zou ik de de BMW 5-serie E60, bouwjaar tussen 2003 & 2007, Leder Dakota Kastanienbraun (LCRK), 17-inch Styling Sterspaak 138 velgen, uitgevoerd in Saphirschwarzmetallic, met R6 diesel motor (525d, 530d, 535d) kiezen.
eleusisdinsdag 12 augustus 2008 @ 15:12
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:09 schreef Pool het volgende:
Wat voor merk trein is het?
Ik proest te hete koffie over mijn kleding. Zoek je aansprakelijkheidsverzekering maar op.

[ Bericht 0% gewijzigd door eleusis op 12-08-2008 15:18:55 (TYPOGRAFISCHE FOUT) ]
thatsmedinsdag 12 augustus 2008 @ 15:13
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:09 schreef Pool het volgende:
Wat voor merk trein is het?
een: GEC-Alsthom

Het NS-loctype 1700 is uiterlijk gelijk aan de 1600, maar technisch op een aantal punten afwijkend, bijvoorbeeld in de thyristorchoppersturing met een vaste frequentie van 300 Hz. Verder is de 1700 voorzien van een stillere Knorr-schroefcompressor, terwijl de 1600 is voorzien van een 4-cilinder zuigercompressor van Westinghouse. Bij één exemplaar van de serie 1600 is echter (tijdelijk) een schroefcompressor ingebouwd, om hiermee ervaring op te doen en te onderzoeken of een dergelijke compressor zou voldoen.
Meddodinsdag 12 augustus 2008 @ 15:16
De getrokken treinen worden aangedreven door een loc uit de 1700 of 1800 serie. Deze zijn vrijwel identiek, alleen is de 1700 ongeveer tien jaar nieuwer en heeft wat meer mogelijkheden wat betreft multitractie (samenwerken met een andere 1700) en dubbeldeksmaterieel (alleen DD-AR, DDM-1 wordt met 1800'en gereden). Ook technisch gezien zijn er verschillen, maar daar zullen we jullie niet mee vermoeien.

Getrokken treinen zijn vooral te vinden op de langere intercity trajecten als de Beneluxtrein (Amsterdam-Brussel); Venlo-Den Haag (met ICK); Den Haag-Arnhem en Arnhem-Roosendaal, en wat kortere (spits)routes daarbinnen als bijvoorbeeld Eindhoven-Utrecht. Tot 10 december werd de treinserie 800/900 Haarlem-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Heerlen/Maastricht met getrokken treinen (ICRm) gereden, maar die zijn nu vervangen door IRM. Hiermee wordt niet meer naar Haarlem, maar van/naar Alkmaar worden gereden. Ook wordt er niet meer alternerend naar Maastricht of Heerlen gereden, maar wordt er voortaal gesplitst worden in Sittard waardoor de IC�s elke halfuur naar deze beide plaatsen gaat rijden.

Achter de locs uiteraard de nodige voorzieningen voor het vervoer van reizigers, iets dat wat gemakkelijker gaat door het aanbrengen van deuren, waarin ter meerdere glorie van de reiziger nog banken staan ook. Momenteel zijn er (ruwweg) drie series rijtuigen: ICR, ICRm en ICK. Afkortingen komen wel meer terug in dit topic dus een kleine uitleg: ICR = InterCityRijtuig (bestaat niet meer), ICRm = gemoderniseerde ICR (met oa airco en nieuwe bankjes) en de ICK zijn eigenlijk 2e hands Duitse rijtuigen voor de korte termijn (vandaar de 'K') die zijn gekocht (voor een miljoen per stuk) om wat extra zitplaatsen te verzorgen, wat destijds hard nodig was. Na een halfjaar rust, zijn recentelijk weer meer rituigen ICK in dienst gekomen, om via schuifacties met IRM een DD-AR de wegvallende stellen plan V op te kunnen vangen, die wegens verstreken onderhoudstermijnen aan de kant gingen. Ook een hoge defectenstand in IRM (gesmolten stuifsneeuw in electr. circuit) en ICM (nieuwe compressoren zijn storingsgevoelig). Met de ingang van dienstregeling 2007 zijn er zoveel extra treinen dat alle ICK weer in dienst zal komen. Niet in de laatste plaats omdat er 60 rijtuigen ICRm aan HSA worden verhuurd voor inzet op de HSL-Zuid.

ICR en ICRm werd door elkaar gebruikt tijdens de rivisie - die nu afgerond is- op de trajecten Maastricht/Heerlen-Haarlem, waar ICK eigenlijk alleen maar tussen Eindhoven/Venlo-Den Haag rijdt. (Inmiddels zijn overigens, in augustus 2006, alle ICK-rijtuigen weer in dienst genomen en rijden zij ook weer in de 3500-serie tussen Eindhoven en Schiphol.) Omdat er met ICK nog altijd niet genoeg materieel is voor de nieuwe dienstregeling, heeft NS er nog 50 rijtuigen bijgehuurd, deze rijden nu tussen Amsterdam en Amersfoort. De gehuurde rijtuigen hebben geen NS kleuren gekregen, maar rijden nog in de Duitse IR- en IC-kleuren, samen met nog wat ICK zijn het dus erg bonte treinen.

Nu is zo'n loc aan ��n kant wat lastig als men op het eindpunt om moet draaien. Daarom worden sommige ICR-rijtuigen voorzien van een zgn. stuurstand type: BDs); een cabine vanwaaruit de loc bediend kan lopen die de trein dan niet trekt maar duwt. Zo kan op het eindpunt bijvoorbeeld in geval van vertraging sneller gekeerd worden. Alleen voor ICRm zijn er stuurstands, ICK heeft meestal aan beide kanten een loc hangen.
Pooldinsdag 12 augustus 2008 @ 15:16
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:12 schreef soylent het volgende:

[..]

Ik proest te hete koffie over mijn kleding. Zoek je aansprakelijkheidsverzering maar op.
See you in court.

Hoewel, dan moet ik naar de rechtbank Breda en daar wilde ik vanmorgen dus ook heen en dat lukte niet vanwege een treinongeval.
RealZeusdinsdag 12 augustus 2008 @ 15:23
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
En welk type BMW is het?
Een kapot type BMW
Metalfrostdinsdag 12 augustus 2008 @ 15:23
Vast een lease-auto.
Arclight-Sdinsdag 12 augustus 2008 @ 15:33
Kan iemand wat meer overtellen over de soort rails?
thatsmedinsdag 12 augustus 2008 @ 16:02
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:33 schreef Arclight-S het volgende:
Kan iemand wat meer overtellen over de soort rails?
Een spoorstaaf of rail is een stalen staaf met een gladde bovenkant, waarover een railvoertuig met stalen wielbanden rijdt.

Twee spoorstaven zijn met elkaar verbonden door middel van bielzen of betonnen dwarsliggers. Deze moeten de spoorstaven op hun plaats houden, zowel in de breedte (spoorbreedte) als in de langsrichting.

Dit laatste wordt bereikt door tussen de bielzen steenslag te strooien. Dit heet het ballastbed. Het ballastbed dient ook om het regenwater af te voeren, zodat het spoor niet onder water komt te staan, waardoor het spoor als gevolg van verzadiging met water instabiel zou worden.

Het woord rail wordt ook gebruikt in de elektrische installatiebouw. Met rails (het enkelvoud en het meervoud wordt naast elkaar gebruikt) wordt in het algemeen echter een gewalste of gelaste staaf bedoeld die dient ter geleiding en ondersteuning van stalen wielen. De meest bekende uitvoering zijn de spoorwegrails en de tramrails, maar ook in havens, op scheepswerven, in mijnen en in de industrie worden rails gebruikt voor het intern transport.

Spoorrails zijn in het algemeen van het Vignole type met "bolle" kop, tramrails zijn van het groeftype. In Europa worden rails met bolle kop gebruikt voor hogere snelheden, terwijl voor hoge belastingen bij lage snelheden veelal een platte kop wordt gebruikt. In de VS worden ook voor hoge belastingen vaak rails met een bolle kop gebruikt.

Een rail bestaat uit een kop, een lijf en een voet. Het materiaal en de breedte van de kop bepalen de maximale belasting van de rail. De afmetingen van de voet zijn gebaseerd op de krachten die in het algemeen doorgeleid worden naar de ondergrond. Het lijf van de rail bepaalt de afstand van de ondersteuningen.

De maximale belasting van een rail is afhankelijk van het railtype, het materiaal van de rail, diameter en materiaal van het wiel, en uiteraard het levensduurcriterium. Voor treinwielen worden banden om de wielen gebruikt, zodat de vereiste levensduur van de banden maatgevend is. Bij kranen die dag in dag uit met maximale belasting over de rails rijden, is het uitwalsen van de rails het criterium. Voor zwaarbelaste rails op scheepswerven, waar slechts incidenteel de maximale belasting overheen komt, kan men veel hoger gaan en wordt zelfs een flinke uitwalsing geaccepteerd.

Rails worden in het algemeen aangeduid met een typebenaming, gevolgd door een getal. In het algemeen betekent het getal het gewicht van de rail per meter. Zo zijn er de rails met ronde kop: S 33, EB 63, UIC 54 etc en de rails met (nagenoeg) platte kop MRS 73, PRI 85, BSC 56. A100 is een rail met platte kop, maar hier betekent 100 de breedte van de kop.
unlisted_userdinsdag 12 augustus 2008 @ 16:02
Wat is het type bestuurder?
Daffadinsdag 12 augustus 2008 @ 16:06
lekker joh
superwormdinsdag 12 augustus 2008 @ 20:03
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:02 schreef unlisted_user het volgende:
Wat is het type bestuurder?
Gokje...

Een yup is een jong persoon met een verantwoordelijke en goed verdienende (kantoor)baan, die zijn of haar loon gebruikt om zich te meten met mensen van de geldadel of andere individuen die niet hoeven te werken. Om zo te kunnen leven is een yup ongehuwd, of heeft een goedverdienende partner, in welk geval hij of zij ook wel dink (Double income, no kids) genoemd wordt. Een yup heeft meestal (nog) geen kinderen. Hij of zij leeft in de grootstedelijke (urban) omgeving.

Het woord yup is in hetzelfde jargon te situeren als snob. Ouder wordende yuppies veranderen meestal in tweeverdieners.
Youpdinsdag 12 augustus 2008 @ 20:32
Een E60 5 serie, gezien de velgen, de bekleding, het zijknipperlicht en de spatschermen, de spiegels, de plaats van het ruitensproeierreservoir en de rest.
TommyGundinsdag 12 augustus 2008 @ 20:35
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:03 schreef superworm het volgende:

[..]

Gokje...

Een yup is een jong persoon met een verantwoordelijke en goed verdienende (kantoor)baan, die zijn of haar loon gebruikt om zich te meten met mensen van de geldadel of andere individuen die niet hoeven te werken. Om zo te kunnen leven is een yup ongehuwd, of heeft een goedverdienende partner, in welk geval hij of zij ook wel dink (Double income, no kids) genoemd wordt. Een yup heeft meestal (nog) geen kinderen. Hij of zij leeft in de grootstedelijke (urban) omgeving.

Het woord yup is in hetzelfde jargon te situeren als snob. Ouder wordende yuppies veranderen meestal in tweeverdieners.
Revolution-NLdinsdag 12 augustus 2008 @ 20:53
aaah die auto poets je zo weer op