abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60763299
Als je het echt heel precies wilt weten, BMW 5-serie E60, bouwjaar tussen 2003 & 2007, Leder Dakota Kastanienbraun (LCRK), velgen zijn 17-inch Styling Sterspaak 138, kleur is Saphirschwarzmetallic, motor is een R6 diesel (525d, 530d, 535d).

Meer kan ik ook niet zo 1, 2, 3 herkennen, maar bij vragen kan je altijd.

Zonde, ik vind het een mooie wagen.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:52:13 #52
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_60763326
godskolere, de bestuurder heeft zijn beschermengeltjes voor de rest van z'n leven wel verbruikt zeg
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_60763425
Mwah, gewoon de volgende keer weer een BMW kopen, dan heb je die engeltjes ook niet zo hard nodig.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:58:40 #54
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_60763546
BMW of niet ik zou de volgende keer heel voorzichtig die overweg overgaan
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_60763609
Alleen die overweg?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:05:16 #56
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_60763730
niet alleen die overweg
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:06:41 #57
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:08:26 #58
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60763814
OMG die heeft echt geluk gehad
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:08:28 #59
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_60763816
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:06 schreef TommyGun het volgende:
TVP
Nee joh, BMW.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:09:19 #60
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_60763842
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:08 schreef Dos37 het volgende:
OMG die heeft echt geluk gehad
Nee, hij heeft een ongeluk gehad.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:09:50 #61
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_60763860
Wat voor merk trein is het?

Alle passagiers van de trein zijn ongedeerd, terwijl de bestuurder van de BMW 5-serie E60, bouwjaar tussen 2003 & 2007, Leder Dakota Kastanienbraun (LCRK), 17-inch Styling Sterspaak 138 velgen, uitgevoerd in Saphirschwarzmetallic, met R6 diesel motor (525d, 530d, 535d) zwaar gewond is. Wat dat betreft denk ik dat de kooiconstructie van de trein veiliger is dan de BMW 5-serie E60, bouwjaar tussen 2003 & 2007, Leder Dakota Kastanienbraun (LCRK), 17-inch Styling Sterspaak 138 velgen, uitgevoerd in Saphirschwarzmetallic, met R6 diesel motor (525d, 530d, 535d). Volgende keer dat ik een vervoersmiddel koop, wordt het denk ik de trein en dus niet die onveilige BMW 5-serie E60, bouwjaar tussen 2003 & 2007, Leder Dakota Kastanienbraun (LCRK), 17-inch Styling Sterspaak 138 velgen, uitgevoerd in Saphirschwarzmetallic, met R6 diesel motor (525d, 530d, 535d).

Maar goed, ik let dan ook goed op de veiligheid. Een trein is immers niet zo mooi als de BMW 5-serie E60, bouwjaar tussen 2003 & 2007, Leder Dakota Kastanienbraun (LCRK), 17-inch Styling Sterspaak 138 velgen, uitgevoerd in Saphirschwarzmetallic, met R6 diesel motor (525d, 530d, 535d). Dus als je meer voor het uiterlijk gaat, dan zou ik de de BMW 5-serie E60, bouwjaar tussen 2003 & 2007, Leder Dakota Kastanienbraun (LCRK), 17-inch Styling Sterspaak 138 velgen, uitgevoerd in Saphirschwarzmetallic, met R6 diesel motor (525d, 530d, 535d) kiezen.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:12:24 #62
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60763928
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:09 schreef Pool het volgende:
Wat voor merk trein is het?
Ik proest te hete koffie over mijn kleding. Zoek je aansprakelijkheidsverzekering maar op.

[ Bericht 0% gewijzigd door eleusis op 12-08-2008 15:18:55 (TYPOGRAFISCHE FOUT) ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:13:40 #63
86072 thatsme
and That's you!
pi_60763963
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:09 schreef Pool het volgende:
Wat voor merk trein is het?
een: GEC-Alsthom

Het NS-loctype 1700 is uiterlijk gelijk aan de 1600, maar technisch op een aantal punten afwijkend, bijvoorbeeld in de thyristorchoppersturing met een vaste frequentie van 300 Hz. Verder is de 1700 voorzien van een stillere Knorr-schroefcompressor, terwijl de 1600 is voorzien van een 4-cilinder zuigercompressor van Westinghouse. Bij één exemplaar van de serie 1600 is echter (tijdelijk) een schroefcompressor ingebouwd, om hiermee ervaring op te doen en te onderzoeken of een dergelijke compressor zou voldoen.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_60764020
De getrokken treinen worden aangedreven door een loc uit de 1700 of 1800 serie. Deze zijn vrijwel identiek, alleen is de 1700 ongeveer tien jaar nieuwer en heeft wat meer mogelijkheden wat betreft multitractie (samenwerken met een andere 1700) en dubbeldeksmaterieel (alleen DD-AR, DDM-1 wordt met 1800'en gereden). Ook technisch gezien zijn er verschillen, maar daar zullen we jullie niet mee vermoeien.

Getrokken treinen zijn vooral te vinden op de langere intercity trajecten als de Beneluxtrein (Amsterdam-Brussel); Venlo-Den Haag (met ICK); Den Haag-Arnhem en Arnhem-Roosendaal, en wat kortere (spits)routes daarbinnen als bijvoorbeeld Eindhoven-Utrecht. Tot 10 december werd de treinserie 800/900 Haarlem-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Heerlen/Maastricht met getrokken treinen (ICRm) gereden, maar die zijn nu vervangen door IRM. Hiermee wordt niet meer naar Haarlem, maar van/naar Alkmaar worden gereden. Ook wordt er niet meer alternerend naar Maastricht of Heerlen gereden, maar wordt er voortaal gesplitst worden in Sittard waardoor de IC�s elke halfuur naar deze beide plaatsen gaat rijden.

Achter de locs uiteraard de nodige voorzieningen voor het vervoer van reizigers, iets dat wat gemakkelijker gaat door het aanbrengen van deuren, waarin ter meerdere glorie van de reiziger nog banken staan ook. Momenteel zijn er (ruwweg) drie series rijtuigen: ICR, ICRm en ICK. Afkortingen komen wel meer terug in dit topic dus een kleine uitleg: ICR = InterCityRijtuig (bestaat niet meer), ICRm = gemoderniseerde ICR (met oa airco en nieuwe bankjes) en de ICK zijn eigenlijk 2e hands Duitse rijtuigen voor de korte termijn (vandaar de 'K') die zijn gekocht (voor een miljoen per stuk) om wat extra zitplaatsen te verzorgen, wat destijds hard nodig was. Na een halfjaar rust, zijn recentelijk weer meer rituigen ICK in dienst gekomen, om via schuifacties met IRM een DD-AR de wegvallende stellen plan V op te kunnen vangen, die wegens verstreken onderhoudstermijnen aan de kant gingen. Ook een hoge defectenstand in IRM (gesmolten stuifsneeuw in electr. circuit) en ICM (nieuwe compressoren zijn storingsgevoelig). Met de ingang van dienstregeling 2007 zijn er zoveel extra treinen dat alle ICK weer in dienst zal komen. Niet in de laatste plaats omdat er 60 rijtuigen ICRm aan HSA worden verhuurd voor inzet op de HSL-Zuid.

ICR en ICRm werd door elkaar gebruikt tijdens de rivisie - die nu afgerond is- op de trajecten Maastricht/Heerlen-Haarlem, waar ICK eigenlijk alleen maar tussen Eindhoven/Venlo-Den Haag rijdt. (Inmiddels zijn overigens, in augustus 2006, alle ICK-rijtuigen weer in dienst genomen en rijden zij ook weer in de 3500-serie tussen Eindhoven en Schiphol.) Omdat er met ICK nog altijd niet genoeg materieel is voor de nieuwe dienstregeling, heeft NS er nog 50 rijtuigen bijgehuurd, deze rijden nu tussen Amsterdam en Amersfoort. De gehuurde rijtuigen hebben geen NS kleuren gekregen, maar rijden nog in de Duitse IR- en IC-kleuren, samen met nog wat ICK zijn het dus erg bonte treinen.

Nu is zo'n loc aan ��n kant wat lastig als men op het eindpunt om moet draaien. Daarom worden sommige ICR-rijtuigen voorzien van een zgn. stuurstand type: BDs); een cabine vanwaaruit de loc bediend kan lopen die de trein dan niet trekt maar duwt. Zo kan op het eindpunt bijvoorbeeld in geval van vertraging sneller gekeerd worden. Alleen voor ICRm zijn er stuurstands, ICK heeft meestal aan beide kanten een loc hangen.
You dream it, I live it.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:16:17 #65
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_60764028
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:12 schreef soylent het volgende:

[..]

Ik proest te hete koffie over mijn kleding. Zoek je aansprakelijkheidsverzering maar op.
See you in court.

Hoewel, dan moet ik naar de rechtbank Breda en daar wilde ik vanmorgen dus ook heen en dat lukte niet vanwege een treinongeval.
pi_60764221
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
En welk type BMW is het?
Een kapot type BMW
pi_60764230
Vast een lease-auto.
Google is your friend, abuse your friends
pi_60764491
Kan iemand wat meer overtellen over de soort rails?
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:02:03 #69
86072 thatsme
and That's you!
pi_60765512
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:33 schreef Arclight-S het volgende:
Kan iemand wat meer overtellen over de soort rails?
Een spoorstaaf of rail is een stalen staaf met een gladde bovenkant, waarover een railvoertuig met stalen wielbanden rijdt.

Twee spoorstaven zijn met elkaar verbonden door middel van bielzen of betonnen dwarsliggers. Deze moeten de spoorstaven op hun plaats houden, zowel in de breedte (spoorbreedte) als in de langsrichting.

Dit laatste wordt bereikt door tussen de bielzen steenslag te strooien. Dit heet het ballastbed. Het ballastbed dient ook om het regenwater af te voeren, zodat het spoor niet onder water komt te staan, waardoor het spoor als gevolg van verzadiging met water instabiel zou worden.

Het woord rail wordt ook gebruikt in de elektrische installatiebouw. Met rails (het enkelvoud en het meervoud wordt naast elkaar gebruikt) wordt in het algemeen echter een gewalste of gelaste staaf bedoeld die dient ter geleiding en ondersteuning van stalen wielen. De meest bekende uitvoering zijn de spoorwegrails en de tramrails, maar ook in havens, op scheepswerven, in mijnen en in de industrie worden rails gebruikt voor het intern transport.

Spoorrails zijn in het algemeen van het Vignole type met "bolle" kop, tramrails zijn van het groeftype. In Europa worden rails met bolle kop gebruikt voor hogere snelheden, terwijl voor hoge belastingen bij lage snelheden veelal een platte kop wordt gebruikt. In de VS worden ook voor hoge belastingen vaak rails met een bolle kop gebruikt.

Een rail bestaat uit een kop, een lijf en een voet. Het materiaal en de breedte van de kop bepalen de maximale belasting van de rail. De afmetingen van de voet zijn gebaseerd op de krachten die in het algemeen doorgeleid worden naar de ondergrond. Het lijf van de rail bepaalt de afstand van de ondersteuningen.

De maximale belasting van een rail is afhankelijk van het railtype, het materiaal van de rail, diameter en materiaal van het wiel, en uiteraard het levensduurcriterium. Voor treinwielen worden banden om de wielen gebruikt, zodat de vereiste levensduur van de banden maatgevend is. Bij kranen die dag in dag uit met maximale belasting over de rails rijden, is het uitwalsen van de rails het criterium. Voor zwaarbelaste rails op scheepswerven, waar slechts incidenteel de maximale belasting overheen komt, kan men veel hoger gaan en wordt zelfs een flinke uitwalsing geaccepteerd.

Rails worden in het algemeen aangeduid met een typebenaming, gevolgd door een getal. In het algemeen betekent het getal het gewicht van de rail per meter. Zo zijn er de rails met ronde kop: S 33, EB 63, UIC 54 etc en de rails met (nagenoeg) platte kop MRS 73, PRI 85, BSC 56. A100 is een rail met platte kop, maar hier betekent 100 de breedte van de kop.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_60765525
Wat is het type bestuurder?
pi_60765622
lekker joh
but yeah, but no, but..
  Redactie Frontpage dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:03:52 #72
145738 superworm
is erbij
pi_60771904
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:02 schreef unlisted_user het volgende:
Wat is het type bestuurder?
Gokje...

Een yup is een jong persoon met een verantwoordelijke en goed verdienende (kantoor)baan, die zijn of haar loon gebruikt om zich te meten met mensen van de geldadel of andere individuen die niet hoeven te werken. Om zo te kunnen leven is een yup ongehuwd, of heeft een goedverdienende partner, in welk geval hij of zij ook wel dink (Double income, no kids) genoemd wordt. Een yup heeft meestal (nog) geen kinderen. Hij of zij leeft in de grootstedelijke (urban) omgeving.

Het woord yup is in hetzelfde jargon te situeren als snob. Ouder wordende yuppies veranderen meestal in tweeverdieners.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_60772794
Een E60 5 serie, gezien de velgen, de bekleding, het zijknipperlicht en de spatschermen, de spiegels, de plaats van het ruitensproeierreservoir en de rest.
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:35:52 #74
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60772887
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:03 schreef superworm het volgende:

[..]

Gokje...

Een yup is een jong persoon met een verantwoordelijke en goed verdienende (kantoor)baan, die zijn of haar loon gebruikt om zich te meten met mensen van de geldadel of andere individuen die niet hoeven te werken. Om zo te kunnen leven is een yup ongehuwd, of heeft een goedverdienende partner, in welk geval hij of zij ook wel dink (Double income, no kids) genoemd wordt. Een yup heeft meestal (nog) geen kinderen. Hij of zij leeft in de grootstedelijke (urban) omgeving.

Het woord yup is in hetzelfde jargon te situeren als snob. Ouder wordende yuppies veranderen meestal in tweeverdieners.
pi_60773462
aaah die auto poets je zo weer op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')