Neemt niet weg dat je 'internetkarakter' en je 'RL karakter' zowel overeenkomsten als verschillen hebben.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:26 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Uiteraard, maar waarom bij bepaalde FOK!kers er van uit gaan dat ze een stoornis hebben? Alleen maar omdat ze op een bepaalde manier reageren. De manier waarop een mens op een internetforum overkomt, lijkt mij niet bepaald representatief voor de RL persoon. Niet dat mensen zich over het algemeen op het internet bewust anders voordoen, maar vanwege het gebrek aan secundaire communicatiesignalen kan de boodschap soms heel anders overkomen dan bedoeld.
Dat is waar, maar dat is ook niet mijn punt. Mijn punt is dat het karakter anders òver kan komen, omdat je een post zo interpreteert, zoals die misschien niet was bedoeld. En daar komt altijd nog bij dat een leek zelfs niet met de juiste interpretatie een diagnose kan stellen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:35 schreef Emimich het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat je 'internetkarakter' en je 'RL karakter' zowel overeenkomsten als verschillen hebben.
Niet zo verwonderlijk. In Nederland wonen 160.000 tot 800.000 psychopaten, schijnt het.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:32 schreef Strychnine het volgende:
Ja, ze zouden moeten stoppen met mensen autist, borderliner, kankerlijer, tyfuslijer, pleuriskind, emo, en weet ik wt allemaal moeten noemen.
It makes me very sad
quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:26 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Uiteraard, maar waarom bij bepaalde FOK!kers er van uit gaan dat ze een stoornis hebben? Alleen maar omdat ze op een bepaalde manier reageren. De manier waarop een mens op een internetforum overkomt, lijkt mij niet bepaald representatief voor de RL persoon. Niet dat mensen zich over het algemeen op het internet bewust anders voordoen, maar vanwege het gebrek aan secundaire communicatiesignalen kan de boodschap soms heel anders overkomen dan bedoeld.
Stel je deze vraag in iedere klaagbaak topic? Dat is toch de aard van klaagbaak? Je frustraties ventileren over een onderwerp waar je je druk over maakt?quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:40 schreef Shadowcat het volgende:
Vraag me af waarom TS zich hier zo druk over maakt, heb je geen hobbies of zo?
Je hebt zeker een punt, maar zo gaat het hier nou eenmaal. Mensen maken elkaar trouwens vaker uit voor veel ergere dingen, doe je helaas niks aan.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:31 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat betekent toch niet dat je een bepaalde groep mensen mag gebruiken om je grappen te scoren? Noem iemand dan een sociale oen, als je het zo graag over die boeg wilt gooien, maar je slaat een volstrekte pleefiguur, als je definities gebruikt waar ze niet gepast zijn en waarschijnlijk volledig de plank misslaan. Maar dat is slechts mijn mening en ik klaag in KLB over die gewoonte. Een ander staat het natuurlijk vrij om er anders over te denken.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:32 schreef Strychnine het volgende:
Ja, ze zouden moeten stoppen met mensen autist, borderliner, kankerlijer, tyfuslijer, pleuriskind, emo, en weet ik wt allemaal moeten noemen.
It makes me very sad
dat ben ikquote:Op maandag 11 augustus 2008 21:41 schreef PP. het volgende:
Misschien is TS gewoon een HSP'er... http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoog_sensitief_persoon.
met welke test dan precies?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 01:27 schreef Elixabete het volgende:
[..]
Jep, daar ben ik op getest.
En who cares? (ik ben er best blij mee dat ik het heb)
quote:Het fenomeen HSP zoals beschreven in het boek "Hoog Sensitieve Personen" van Elaine Aron wordt uitsluitend gebaseerd op statistisch onderzoek en wordt er geen neurologische of psychologische onderbouwing gegeven voor het verschijnsel HSP. Er wordt op geen enkele manier gerefereerd aan klinisch onderzoek.
Ok, dacht dat je niet serieus was, sorryquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 01:27 schreef Elixabete het volgende:
[..]
Jep, daar ben ik op getest.
En who cares? (ik ben er best blij mee dat ik het heb)
Ik treed niet verder in detail: hoe, waar en wanneerquote:
Draai eens 2 woorden om niet en helemaalquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 01:40 schreef dottinator het volgende:
[..]
Maar jij spoort ook niet helemaal toch
You make me a very sad panda.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:32 schreef Strychnine het volgende:
It makes me very sad
voelde je wat Poetin voelde toen hij een Матрёшка om zijn penis deed...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 01:30 schreef Elixabete het volgende:
[..]
Ik treed niet verder in detail: hoe, waar en wanneer
Ik heb het in ieder geval.
En tja, ik noem het een "test"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |