Ben jij dan een wijf of een dame?quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:17 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Hier zit er eentjewil je een documentaire over me maken?
Becherovka! Karlovy Vary! Daar ben ik gewoon geweest!quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:53 schreef Becherovka het volgende:
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat er veel echte dames in Beieren wonen. Vergt wat gewenning in de omgang, maar het is werkelijk prettig om eens omringd te worden door vrouwen in plaats van halve kerels. Ik schrok me wezeloos toen ik weer eens in Nederland was en mn zus gewoon een boer liet zonder raar op te kijken.
nou dat vind ik niet normaal hoorquote:Op maandag 11 augustus 2008 00:53 schreef Becherovka het volgende:
. Ik schrok me wezeloos toen ik weer eens in Nederland was en mn zus gewoon een boer liet zonder raar op te kijken.
Waar heb je deze uit gejat? Hij komt mij ontzettend bekend voor.quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:06 schreef Lichtpunt het volgende:
Als een meisje zich tegenwoordig sletterig kleed en je zegt van joh slet, dan zegt ze: "dus omdat ik mij zo kleed ben ik gelijk een slet?" Nou als ik een politiepak aantrek en er komt iemand naar me toe en vraagt om hulp zeg ik toch ook niet, hey! omdat ik een politiepak aanheb, ben ik toch niet gelijk een agent?
Vrouwen die bier drinken.quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:14 schreef Walging het volgende:
Ik snap dus nooit dat vrouwen geen bier mogen drinkenDaar krijg ik echt niet opeens een lul (pardon, fallus) van hoor. En wees blij dat er vrouwen zijn die van voetbal houden, dan willen ze tenminste niet zappen naar Sex and the City tijdens een Championsleaguewedstrijd.
Nu vrouwen ook bier drinken en van voetbal houden moet je iets anders verzinnen om je te onderscheiden, blijkbaar is het zonder die dingen niet duidelijk dat je een man bent
Boohoo.
Nou, de hoogopgeleide vrouwen die ik ken hebben ook vaak last van een overkill aan zelfrespect hoorquote:Op maandag 11 augustus 2008 01:01 schreef Karammel het volgende:
Ohh.... die vrouwen zijn er nog genoeg hoor. Vaak zijn het de wat hoger opgeleide vrouwen die meer zelfrespect hebben. Al de punten in de OP gaan voornamelijk op voor de VMBO meisjes uit de grote steden. Daar lijkt het erbij te horen.
Niet helemaal waar. Als je denkt dat ze op het HBO minder de charitatieve hoer uithangen, dan heb je het mis.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:01 schreef Karammel het volgende:
Ohh.... die vrouwen zijn er nog genoeg hoor. Vaak zijn het de wat hoger opgeleide vrouwen die meer zelfrespect hebben. Al de punten in de OP gaan voornamelijk op voor de VMBO meisjes uit de grote steden. Daar lijkt het erbij te horen.
Wijf is een ander woord voor vrouw, maar heeft inderdaad een wat harde toon. Het is van oorsprong geen scheldwoord. Kerel daarentegen is van oorsprong een scheldwoord.quote:Ik moet het lef niet hebben een vriendin van mij een wijf te noemen. Dat accepteren ze gelukkig niet. Ik zou er toch raar van staan te kijken als ze dat als normaal zouden beschouwen. Ze kleden zich ook godzijdank niet zo hoerig als veel meisjes van tegenwoordig. Niet dat ze allemaal rokken tot over de knie aanhebben, maar iets meer klasse komt er wel bij kijken.
Een eerste schifting maken is snel gedaan. Maar uiteindelijk is het maar net wat je zoekt. Sommige mensen gaan voor de prestatie-relatie. Persoonlijk ga ik meer voor waar ik blij van word. Ik heb in dat op zicht wel wat beters te doen dan de hele dag de hoogopgeleide man van de wereld te spelen en er een dominante hautaine kut bij te nemen om dat nog maar eens te onderstrepen.quote:Eigenlijk best prettig dat het zo duidelijk is met wie je te maken hebt. Dan hoef je er verder geen energie in te stoppen en kan je gelijk weer verder zoeken. Het zou pas vervelend zijn als je het verschil niet zou zien. Dan heb je net veel moeite gedaan haar te versieren en dan merk je pas dat ze te dom is om voor de duvel te dansen. Dit zijn gewoon erg makkelijke selectiekenmerken. Maakt het voor mij weer makkelijker.
En dan ben je ze eens de baas, krijg je weer geëmmer over huiselijk geweld enzoquote:Op maandag 11 augustus 2008 11:04 schreef Godshand het volgende:
mannen zoeken echte vrouwen, en vrouwen willen echte mannen die "hun de baas kan zijn"
Oh wacht, Dave Chapelle natuurlijk.quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:30 schreef Bolter het volgende:
[..]
Waar heb je deze uit gejat? Hij komt mij ontzettend bekend voor.
Dat denk ik inderdaad. Bij het HBO en op de uni lopen ze zeker ook rond, maar bij het VMBO kom je er in om.quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:53 schreef Pappie_Culo het volgende:
Niet helemaal waar. Als je denkt dat ze op het HBO minder de charitatieve hoer uithangen, dan heb je het mis.
Ik zie daar overigens geen kwaad in.
Het doet er vrij weinig toe hoe het van oorsprong bedoeld is. Het gaat erom hoe het tegenwoordig gebruikt wordt. Wijf is een woord dat niet getuigt van enig respect. Dat is in ieder geval hoe veel mensen het opvatten. Genoeg reden voor mij om het niet te gebruiken tegenover vrouwen.quote:Wijf is een ander woord voor vrouw, maar heeft inderdaad een wat harde toon. Het is van oorsprong geen scheldwoord. Kerel daarentegen is van oorsprong een scheldwoord.
Semantisch gelul zonder enige waarde.
Klopt. De een gaat voor een relatie puur gebaseerd op seks en de ander wil er alleen maar indruk mee maken en status mee vergaren. Voor mij zou dat niet gaan werken. Dan ga ik ook liever voor iemand waar ik blij van word. Alleen zullen we daar allebei weer andere maatstaven op na houden.quote:Een eerste schifting maken is snel gedaan. Maar uiteindelijk is het maar net wat je zoekt. Sommige mensen gaan voor de prestatie-relatie. Persoonlijk ga ik meer voor waar ik blij van word. Ik heb in dat op zicht wel wat beters te doen dan de hele dag de hoogopgeleide man van de wereld te spelen en er een dominante hautaine kut bij te nemen om dat nog maar eens te onderstrepen.
Maar dat is het mooie van dit leven: dat mag iedereen zelf bepalen.
In sommige kringen is het nog steeds vrij normaal, maar zeg je het niet tegen iemands vrouw of moeder bv.quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:46 schreef Karammel het volgende:
[quote]Het doet er vrij weinig toe hoe het van oorsprong bedoeld is. Het gaat erom hoe het tegenwoordig gebruikt wordt. Wijf is een woord dat niet getuigt van enig respect. Dat is in ieder geval hoe veel mensen het opvatten. Genoeg reden voor mij om het niet te gebruiken tegenover vrouwen.
Sjjjjt,quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:06 schreef Lichtpunt het volgende:
Waar zijn de vrouwen die 2 uur voor de spiegel staan, stijl hebben, klasse hebben, niet zuipen als een kerel, niet praten als een kerel, niet voetballen. En vrouwendingen doen.
Je hebt het ook wel over uitersten. Ik vind het persoonlijk heerlijk dat mijn vriend wél deuren voor me open houdt en steevast zegt dat ik de boodschappentas, licht of zwaar, aan hem moet geven. Ik doe niet aan dikke lagen plamuur, dat vind ik zonde voor mijn huid, maar ik vind het wel heel leuk om er ook wanneer ik een hele dag thuis ben een beetje leuk uit te zien voor mezelf en voor mijn vriend; het is zo'n kleine moeite om mijn haar op te steken, een mooi shirtje met rokje aan te trekken en mijn wenkbrauwen in model te brengen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:11 schreef lollypops het volgende:
Een vrouw die enkele biertjes drink is meteen een vent???
En moet je nou werkelijk 2 uur voor de spiegel staan wil je een echte dame zijn? Ik denk dat de 'moderne' vrouw van tegenwoordig veel meer hun eigen identiteit nastreeft i.p.v. te voldoen aan het 'ideaal' plaatje van de man.. Als de man dit tenminste nog ideaal vindt?
Ofcourse heb je hier altijd enkele uitspattigen tussen zitten die zich een wijf laten noemen en zich té dellerig kleden. Maar die uitzonderingen zullen ze vroeger ook wel gehad hebben..
Je ziet ook niet veel 'nette' mannen meer die de autodeur voor je openmaken, je stoel aanschuiven en de zware boodschappentassen voor je dragen. Ik vind het prima zo hoor..! Ik heb geen zin om me elke dag te verbloemen achter een dikke laag make-up plamuur en geen scheetjes meer te mogen laten op de bank...
op sommige punten ben ik het met je eens..quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:06 schreef Lichtpunt het volgende:
Ben ik nou oudbollig of hoe zit dat. Op het moment dat ik dit typ zit ik verbaasd te kijken naar een msn-gesprek wat ik voer met iemand, die het doodnormaal vind als zij een wijf word genoemd.. Als ik mijn vriendin een wijf noem heb ik allereerst een probleem met me ouders en ten tweede een probleem met mijn vriendin.
Als een meisje zich tegenwoordig sletterig kleed en je zegt van joh slet, dan zegt ze: "dus omdat ik mij zo kleed ben ik gelijk een slet?" Nou als ik een politiepak aantrek en er komt iemand naar me toe en vraagt om hulp zeg ik toch ook niet, hey! omdat ik een politiepak aanheb, ben ik toch niet gelijk een agent?
Ik snap niet echt waarom vrouwen geen vrouwen meer zijn en zich gedragen als halve mannen, ze zuipen bier, zitten op voetbal, en hebben een gigantische grote bek. Waar zijn de echte vrouwen heen? En waar komt die switch vandaan dat er zoveel meisjes zijn (check bijv het vmbo) waar meisjes gewoon compleet ontspoort zijn, ook wel op hogere niveau's maar het vmbo is helemaal janken.
Waar zijn de vrouwen die 2 uur voor de spiegel staan, stijl hebben, klasse hebben, niet zuipen als een kerel, niet praten als een kerel, niet voetballen. En vrouwendingen doen.
De rest geloof ik allemaal wel, maar dit, uitzonderingen daargelaten niet. Ik denk dat er nog nooit zoveel vrouwen geweest zijn die proberen te voldoen aan het ideaalbeeld van de man.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:11 schreef lollypops het volgende:
Ik denk dat de 'moderne' vrouw van tegenwoordig veel meer hun eigen identiteit nastreeft i.p.v. te voldoen aan het 'ideaal' plaatje van de man..
Je laten neuken levert je als vrouw echt geen status op hoor.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:39 schreef fairytalitha het volgende:
en de status van sommige meiden van het aantal one-night-stands afhangt.. (want dan ben je stoer)
my point exactly.. maar ik ken meiden die dat anders zienquote:Op maandag 11 augustus 2008 18:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je laten neuken levert je als vrouw echt geen status op hoor.
Integendeel juist.
In sommige (studenten)kringen wordt daar heel anders over gedacht.... ff een jaarclubje bij langs doet het erg goed..quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je laten neuken levert je als vrouw echt geen status op hoor.
Integendeel juist.
das ook bij de gratie van het bestuur... zo pikken ze aspirant bestuursters uit...quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:56 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
In sommige (studenten)kringen wordt daar heel anders over gedacht.... ff een jaarclubje bij langs doet het erg goed..
Mannen zullen dit natuurlijk altijd cultiveren omdat ze hopen dat ze hem er ook even in mogen hangen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:56 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
In sommige (studenten)kringen wordt daar heel anders over gedacht.... ff een jaarclubje bij langs doet het erg goed..
Nee, dan liever zo'n vrouw die altijd braaf ja en amen zegt he.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:48 schreef Elegy het volgende:
altijd en overal continu op hun strepen te gaan staan bij het minste tegengas (zoals de reacties hier uitstekend illustreren), dat vind ik gewoon niet vrouwelijk en zeker niet aantrekkelijk.
In elk geval wel tegenover mijquote:Op maandag 11 augustus 2008 19:47 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Nee, dan liever zo'n vrouw die altijd braaf ja en amen zegt he.
Een Dave Chapelle standup show. Welke weet ik niet meer.quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:30 schreef Bolter het volgende:
[..]
Waar heb je deze uit gejat? Hij komt mij ontzettend bekend voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |