abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65210257
Thanks we gaan even kijken naar de tips

Ik laat van me horen
  maandag 19 januari 2009 @ 15:29:16 #62
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_65210528
Om de startpagina wat overzichtelijker te maken, heb ik sterren voor de blogpost-titels geplaatst. Beter zo?

[ Bericht 11% gewijzigd door star_gazer op 19-01-2009 15:36:20 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 19 januari 2009 @ 17:28:09 #63
230788 n8n
Pragmatisch
pi_65215076
Oké een paar puntjes dan, beschouw dit als opbouwend commentaar want je inhoud is prima.

Het is erg leeg en vooral erg wit, daarbij is blauw ook geen bijzonder warme kleur dus er blijft een erg klinische pagina over. Ook is blauw met roze voor tekst en degelijke erg vaak gebruikt sinds Flickr gemeengoed is geworden.

RSS behoeft (op deze website) geen uiteg, een link naar een rss-reader lijkt me helemaal overbodig maar dat moet je zelf weten.

Het menu is nu in orde maar de lijnen onder de links zijn daar overbodig.

Je platte tekst is erg breed, en ik zou zeker meer witruimtes gaan gebruiken. Meer over tekstopmaak (en).

Als ik naar een subpagina van de handleidingen ga, veranderen de kleuren in het menu, dit zou ik zeker aanpassen.

[ Bericht 6% gewijzigd door n8n op 19-01-2009 17:34:41 ]
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  maandag 19 januari 2009 @ 22:35:39 #64
77130 star_gazer
pi_65227533
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:28 schreef n8n het volgende:
Oké een paar puntjes dan, beschouw dit als opbouwend commentaar want je inhoud is prima.

Het is erg leeg en vooral erg wit, daarbij is blauw ook geen bijzonder warme kleur dus er blijft een erg klinische pagina over. Ook is blauw met roze voor tekst en degelijke erg vaak gebruikt sinds Flickr gemeengoed is geworden.

RSS behoeft (op deze website) geen uiteg, een link naar een rss-reader lijkt me helemaal overbodig maar dat moet je zelf weten.

Het menu is nu in orde maar de lijnen onder de links zijn daar overbodig.

Je platte tekst is erg breed, en ik zou zeker meer witruimtes gaan gebruiken. Meer over tekstopmaak (en).

Als ik naar een subpagina van de handleidingen ga, veranderen de kleuren in het menu, dit zou ik zeker aanpassen.

Dat van die menukleuren was een klein bugje; ik was vergeten mijn 404 pagina bij te werken (die handleidingen staan voorlopig niet online, dit is slechts een placeholder om te zien hoe de boel uit gaat pakken). Bedankt voor het spotten.

Betreffende die whitespace spreek je jezelf een beetje tegen; eerst noem je de site erg leeg en erg wit en later zeg je dat ik meer witruimtes moet gebruiken Wat bedoel je daar precies mee? bedankt voor de link; a list apart is altijd goed

Betreffende de RSS: eens, maar ik had geen zin dat boxje een dynamische hoogte te geven, dus ik wilde er wat vulling in

[ Bericht 3% gewijzigd door star_gazer op 19-01-2009 22:44:51 ]
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 19 januari 2009 @ 23:38:39 #65
230788 n8n
Pragmatisch
pi_65230204
Witruimte is niet per definietie wit van kleur.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  vrijdag 23 januari 2009 @ 16:58:06 #66
77130 star_gazer
pi_65349379
Zou iemand mijn site kunnen testen onder IE6? Ik heb vista, dus kan IE6 onder geen mogelijkheid draaien Screenshot-based tests werken niet, want ik wil iets dynamisch testen:

Waar het vooral om gaat, is dat het uitklap-menu onder het item 'diensten' het goed doet. Als iemand een screenshot zou kunnen maken van dat menu in actie, zou ik hem of haar zeer erkentelijk zijn.
-
pi_65349686
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:58 schreef star_gazer het volgende:
Zou iemand mijn site kunnen testen onder IE6? Ik heb vista, dus kan IE6 onder geen mogelijkheid draaien Screenshot-based tests werken niet, want ik wil iets dynamisch testen:

Waar het vooral om gaat, is dat het uitklap-menu onder het item 'diensten' het goed doet. Als iemand een screenshot zou kunnen maken van dat menu in actie, zou ik hem of haar zeer erkentelijk zijn.
http://www.my-debugbar.com/wiki/IETester/HomePage
  vrijdag 23 januari 2009 @ 17:16:09 #68
77130 star_gazer
pi_65349863
Die kende ik nog niet Bedankt
-
pi_65350047
En ik kan je zo ook al vertellen dat je een stukje javascript nodig hebt, :hover werkt alleen op anchors in IE6.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 17:29:51 #70
77130 star_gazer
pi_65350231
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:22 schreef mcDavid het volgende:
En ik kan je zo ook al vertellen dat je een stukje javascript nodig hebt, :hover werkt alleen op anchors in IE6.
Jup, heb het al gefixt Die suckerfish-menu's zijn echt een vinding NU alleen de png-hack nog en we zijn weer bij
-
pi_66388179
mycamisa.nl

Ik zou graag willen weten wat jullie van deze interactieve site vinden. Is het concept gelijk duidelijk als je de site voor de eerste keer bezoekt?

Alle tips zijn welkom!
  maandag 23 februari 2009 @ 21:33:10 #72
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_66388385
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:28 schreef mycamisa het volgende:
mycamisa.nl

Ik zou graag willen weten wat jullie van deze interactieve site vinden. Is het concept gelijk duidelijk als je de site voor de eerste keer bezoekt?

Alle tips zijn welkom!
Veels te druk en ik ben niet zo'n fan van istockphoto's, die kunnen misschien wel iemand overhalen iets te kopen (de klant dus), maar doen nogal makkelijk overkomen.
Daarnaast zou je eens moeten kijken naar je kleurenpatroon, het is een wirwar van kleuren. Wil je rust creeëren? Gebruik dan niet meer dan drie kleuren. Ook het menu is absoluut niet duidelijk, tot hoever loopt het door en wat hoort erbij?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_66388635
www.Musicvid.nl

deze website heb ik overgenomen op sitedeals.nl, ben nog van plan om hier het een en ander aan toe te voegen nu is het vooral het invoeren van items in de database...

[ Bericht 13% gewijzigd door user007 op 23-02-2009 21:50:22 ]
pi_66403082
Wat vinden jullie van http://www.headlinez.nl ?

Ben hem al een tijdje (twee/drie maanden) langzaam aan het verbeteren en uitbreiden, misschien heeft iemand nog tips?
pi_66405539
Ik zie een groot wit vlak. Verder wel een duidelijke website, al snap ik niet wat die '294 b' achter elk bericht moet. En die plaatjes zijn soms erg lelijk
pi_66405745
Groot wit vlak? Is dit tussen het Headlinez logo en de categorie logo's in? Misschien moet ik hem beter optimaliseren voor hogere resoluties.
Die b is de grootte van het bericht in bytes.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 13:14:41 #77
74185 PsychoBoB
the psycho of them all
pi_66405916
Ik snap het nu niet van de plaatjes bovenin. Als ik op sport klik krijg ik een plaatje van brabant en eentje van gelderland te zien.. Ik wil dan alleen links naar sport hebben.

Plus is het irritant dat de headlines waar de pagina helemaal om draait telkens onder het menu komen, je bent dus de hele tijd aan het scrollen naar de headlines. Maar dit zal aan mijn resolutie liggen want waarschijnlijk moeten de plaatjes die bovenin staan ook in de balk passen en niet half eronder staan. (dus naast headlinez.nl)

Verder een goede site met makkelijke inhoud.
Het uiten van je menig is het allerhoogste goed, dat is juist iets wat haat ontlaad en niet wat woede voedt.... (maassen 2004™)
pi_66406645
Die plaatjes bovenin geven random wat categorieen weer, zodat je als gebruiker lekker kunt blijven rondsurfen
Het menu links is meer voor het logische gebruik, hierarchisch verdeeld in vier niveau's, dus daar kun je alle sport links terugvinden.

Ik denk dat het inderdaad wat irritant voor je wordt omdat je resolutie te laag is, de plaatjes bovenin horen allemaal bovenin te staan en normaal gesproken zie je zo'n 50 headlines zonder te hoeven scrollen. Blijkbaar moet ik hem dus nog optimaliseren voor zowel lage als hoge resoluties.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 13:45:30 #79
74185 PsychoBoB
the psycho of them all
pi_66406935
Mijn resolutie is gewoon 1024*768.. normaal dus voor de meeste gebruikers. Je menu zit goed in elkaar.
Het uiten van je menig is het allerhoogste goed, dat is juist iets wat haat ontlaad en niet wat woede voedt.... (maassen 2004™)
pi_66407263
Ik zal hem eens door browsershots.org heenhalen.
pi_66450012
Oi,

Ik heb een week of twee geleden voor een sollicatie bij een stagebedrijf een case gemaakt. Ze vroegen me om een site opnieuw te ontwerpen, blablabla. Ik fijn bezig, divje hier, lijstje daar, hoppaa
Na een dag of drie heb ik mijn ontwerp met enige goede moed maar laten beoordelen.

De volgende dag kreeg ik een mail dat het niveau van mijn kwaliteiten niet van een dusdanig niveau was voor een stage bij bedrijf X

Vanmiddag bij ze langsgeweest om te vragen wat er mis was met mijn ontwerp, blijkbaar was mijn code rommelig. De vent die mij te woord stond kon me geen specifiek voorbeeld geven (want hij had het documentje waarin stond wat ze van het ontwerp vonden niet meer ), dus nu vraag ik het maar even aan jullie.

Wat is hier zo rommelig aan?

Commentaar op het design is ook welkom, ik hoop er toch nog iets van te leren

Ontwerp staat hier: http://www.tunaweb.nl/case/V2/

Dus, ja, commentaar is van harte welkom
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_66450343
tvp
Redacted
pi_66450465
Schaamteloos
  woensdag 25 februari 2009 @ 16:54:11 #84
77130 star_gazer
pi_66451359
Tunafish, kijk eens op de w3c validator

Voor de rest een levendig design, maar waarom lijn je de content-box niet uit op het midden? Bij mij in chrome hang het links.
-
  woensdag 25 februari 2009 @ 16:57:33 #85
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_66451487
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:54 schreef star_gazer het volgende:
Tunafish, kijk eens op de w3c validator

Voor de rest een levendig design, maar waarom lijn je de content-box niet uit op het midden? Bij mij in chrome hang het links.
Hier in Firefox ook
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_66455816
Klopt, hoort inderdaad links te hangen. Ik heb geprobeerd om het te centreren, maar in de versie die ik toen had werd dat niet bijzonder mooi en ben ik verder gegaan met uitlijnen aan de linkerkant.

Ik zal verder nog even kijken naar wat die validator allemaal aangeeft. Verder is de code volgens jullie wel netjes?
pi_66486121
- spam, lees de TT ofzo -

[ Bericht 21% gewijzigd door Bart op 26-02-2009 18:38:23 ]
Nieuw hier! *)
pi_66486254
- reactie op spam -

[ Bericht 98% gewijzigd door Bart op 26-02-2009 18:38:48 ]
Redacted
pi_66486642
Tja, 't is wat he
Nieuw hier! *)
pi_66530316
Hoi,

Ik ben de laatste tijd wat aan het spelen geraakt met css en vroeg me af wat jullie van mijn laatste siteje vinden: http://black-panther-webdesign.agilityhoster.com/

Zelf vind ik dat er té veel wit is (voornamelijk de achtergrond van de tekst) en qua SEO staat het helemaal nog niet op punt (kom eigelijk van een kok aan huis site) en ook inhoudelijk is er nog wel wat werk aan. Nog tips?

Groeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')