abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:38:06 #26
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_60993044
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:20 schreef Stienn het volgende:

[..]

Prikje? als ze met een naald 4 cm diep je lichaam in gaan, tegen een kapsel aan gaan stoten... noem ik het geen prikje hoor
Vind ik nog wel meevallen.
Zou ik geen pijnstiller voor willen.
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
pi_60994370
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:20 schreef Stienn het volgende:

[..]

Prikje? als ze met een naald 4 cm diep je lichaam in gaan, tegen een kapsel aan gaan stoten... noem ik het geen prikje hoor
Ik vond t ook wel meevallen hoor... Vond t vervelender dat ik mn arm 30 minuten stil moest houden omdat ik moest wachten voor de MRI
Battlefield of the Wind:
The passage of the warriors chosen by wings.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:46:56 #28
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_61021499
Ik heb helemaal geen prikje gehad zit ik mij net te bedenken.
Gewoon een filmpje gemaakt, arts zei"ziet er goed fout uit, operatie is noodzakelijk"
Dus gedaan:)
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
pi_61035737
mijn schoonvader heeft al 3 schouderoperaties gehad en is nog steeds niet pijnvrij ( zo pijnlijk zelfs, dat hij zijn baan al verpleegkundige op de eerste hulp, heeft moeten opgeven) Hij had scheurtjes in het kapsel van zn schouder. Hij wordt binnenkort weer geopereerd, hij kan niet meer autorijden in een schakelauto, amper nog zware dingen tillen, de hond niet meer uitlaten enz....

Maar, dat ik bij iedereen anders natuurlijk, dikke kans dat het bij jou gewoon goed komt
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:55:27 #30
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_61213209
Jah dat hoop en denk ik wel over twee wweken krijg ik de uitslag waarneer het gaat gebeuren dus ben benieuwd.

achja en dan maar ff een paar weken/maanden afzien, maar daarna iniedergaval mijn arm/schouder weer normaal gerbuiken en niet zo als nu maar 50% gerbuiken en veel ontzien.

Bedankt trouwen voor al jullie reacties:)

Laat nog wel ff weten hoe het gegaan is
pi_61768915
Ik ben afgelopen woensdag aan mijn schouder geopereerd. Het was al de tweede keer dus ik wist een beetje wat me te wachten stond.
Gelukkig had ik deze keer de eerste twee dagen minder pijn. Jammer genoeg is de pijn vandaag veel erger geworden en lukt het me ook niet meer om te liggen of te slapen...
Ik had trouwens een labrum-laesie. Ze hebben het labrum met twee ankertjes vastgezet aan het bot. Bij de vorige operatie hadden ze hetzelfde gedaan en ook het kapsel ingekort.
Weet je ondertussen al of ze gaan opereren?
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:55:11 #32
151762 flashermx
pi_61772691
Ok dus je voelt het na een paar dagen wel.

Ik heb te horen gekregen dat ze eerst proberen het kapels dicht te naaien. dus ze zetten gelukkig nog geen ''blok'.
Dus ik kan erna mijn arm weer net zover bewegen als nu.

En verder heb ik ook gehoord dat ze een soort van blokverdoving bij de zenuw maken omdat die langer en beter werkt dan andere middelen. hebben jullie dat ook gehad?
pi_61777001
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 23:55 schreef flashermx het volgende:

Ik heb te horen gekregen dat ze eerst proberen het kapels dicht te naaien. dus ze zetten gelukkig nog geen ''blok'.

En verder heb ik ook gehoord dat ze een soort van blokverdoving bij de zenuw maken omdat die langer en beter werkt dan andere middelen. hebben jullie dat ook gehad?
Ik heb beide keren een blokverdoving gehad. Je krijgt eerst een aantal verdovingsspuitjes in je nek, dat doet niet echt pijn hoor. Vervolgens gaan ze met een naald op zoek naar je zenuw. D.m.v. elektrische schokjes zoeken ze deze. Ineens gaat je arm dan bewegen en hebben ze 'm gevonden. Dan spuiten ze de verdoving in rond de zenuw. De eerste keer gaven ze mij toen niet direct de narcose en kreeg ik een bijwerking aan mijn oog. Ze hadden per ongeluk ook de oogzenuw verdoofd. Dit kon verder niet echt kwaad en was alleen vervelend.
De afgelopen keer werd ik direct na het zetten van het blok onder narcose gebracht. Toen ik wakker werd bleek de blokverdoving niet goed gelukt te zijn. Ík had direct na de operatie alweer gevoel in mijn arm terwijl ik dit bij de eerste operatie pas na 12 uur weer had.
Gelukkig heb ik toen 's avonds een morfine spuit gekregen die ik ook echt wel nodig had want ik werd bijna gek van de pijn...

Afgelopen nacht heb ik mijn eerste zware nacht gehad. Ik kreeg gisteravond steeds meer pijn en kon op geen één manier liggen, zitten of staan. Slapen lukte al helemaal niet, het heeft zeker vier uur geduurd voor ik sliep. Daar wordt je dan wel een beetje wanhopig van. Gelukkig gaat het nu weer met de pijn......
pi_61781217
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 23:55 schreef flashermx het volgende:

Ik heb een algehele verdoving gehad... En ik had ook iets met mn labrum wat ze gerepareerd/gehecht hebben.
Battlefield of the Wind:
The passage of the warriors chosen by wings.
  zondag 21 september 2008 @ 01:46:00 #35
151762 flashermx
pi_61792687
Sleeve krijg je dan eignelijk geen pijnstillers mee ofzo?

JAh eerst zetten ze een blokverdoving (zenuw van schouder tijderlijk uitschakelen en daar na algehele narcose.
pi_61792772
Ik heb nu Zaldiar meegekregen, 10 stuks waar ik er drie per dag van moet nemen. Ze werken redelijk goed, maar hebben wel veel vervelende bijwerkingen. De vorige keer had ik Tramadol of iets dergelijks gekregen, maar dat is volgens mij zo'n beetje hetzelfde.
pi_61800243
Hé, dat is toevallig.
Kwam hier eigenlijk voor een ander topic en lees dit.
In maart is mijn schouder voor de 4e keer geluxeerd (leve de Wii).
En veel intensieve fysio en een MRI (de spuit was echt wel vervelend) te horen gekregen dat ik geopereerd moet worden.
Ivm werk wacht ik nu tot februari voor de operatie. Ik ben benieuwd.
Ben wel blij dat papendal hier om de hoek is voor de fysio.
  dinsdag 23 september 2008 @ 11:00:30 #38
151762 flashermx
pi_61845834
Ik zie wel welke pijnstillers ik krijg, en anders vraag ik er cker wel na

Dus jij gaat pas in feb. onder het mes, ik ga denk ik begin november.
En laat het gewoon over mij heen komen, dat is volgens mij oko het beste wat je kan overkomen.
pi_61846582
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:00 schreef flashermx het volgende:
Ik zie wel welke pijnstillers ik krijg, en anders vraag ik er cker wel na

Dus jij gaat pas in feb. onder het mes, ik ga denk ik begin november.
En laat het gewoon over mij heen komen, dat is volgens mij oko het beste wat je kan overkomen.
Ik heb gisteren weer andere pijnstillers gekregen omdat ik van de Zaldiar niet kon slapen..

Je kan het inderdaad maar het beste over je heen laten komen. Bij elk mens is het tenslotte anders, en deze operatie was voor mij ook weer héél anders dan de vorige.

Het is wel handig om van te voren even te kijken wat je allemaal wel en niet kan met één arm en waar je dus hulp voor nodig hebt. Ik weet natuurlijk niet in wat voor thuissituatie je zit, maar het is de eerste week wel makkelijk om hulp te hebben bij bepaalde dingen. Zo is afwassen en afdrogen met één hand onmogelijk. Verder lukt het mij echt niet om doppen en dekseltjes die een beetje strak vastzitten los te krijgen. Ik kan zelf niet mijn haar kammen of in een staart doen... etc. Een nieuw dekbedovertrek om je dekbed doen is ook een hele uitdaging met één hand....
  dinsdag 23 september 2008 @ 12:07:53 #40
151762 flashermx
pi_61847252
lol, jah daar had ik nog niet eens allemaal aangedacht, maar ik heb gelukkig altijd wel iemand thuis die me daarmee zou kunnen helpen
ik had al wel na gedacht over tandenpoetsen aangezien mijn rechter (goede) arm dan niks meer kan, een electrischetandenborstel wel erg handig is.

Ow jah mag je dan eigenlijk wel douchen en dan de arm laten langs je lichaam laten hangen??
Want het lijkt me niet echt fris 4 weken lang niet je oksel kunnen wassen.
pi_61848070
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:07 schreef flashermx het volgende:
Ow jah mag je dan eigenlijk wel douchen en dan de arm laten langs je lichaam laten hangen??
Want het lijkt me niet echt fris 4 weken lang niet je oksel kunnen wassen.
Je mag gelukkig wel douchen! Ik ga zelf elke keer in bad omdat ik dat makkelijker vind omdat ik dan kan zitten. De vorige keer had ik nog geen bad dus toen ging ik gewoon onder de douche. Je krijgt sowieso wel een beetje een 'zweet' oksel aan de kant waar je geopereerd bent omdat je arm eigenlijk de hele dag tegen je lijf aan zit, het is dus zeker wel fijn dat je je gewoon kan wassen. Je kan je arm gewoon naast je lichaam laten hangen, dat doet geen pijn zolang je niet gaat bewegen met die arm. Let wel op dat je niet per ongeluk uit een reflex toch je arm wil gebruiken....

Afdrogen is trouwens ook een gedoe met één arm... je niet geopereerde arm afdrogen of je rug is echt niet makkelijk.
Wel leuk is dat je er steeds beter in wordt... en als je dan eenmaal àlles kan met één hand mag die sling af....
  dinsdag 23 september 2008 @ 13:00:43 #42
151762 flashermx
pi_61848425
hihi jah dat is waar dan ben het gewend met een hand alles te doen en dan hoeft het niet meer.
pi_61864882
Hej!
Ik ben 15 april 2008 geopereerd aan mn schouder die ook steeds uit de kom schoot (Voetbal), na 7x eruit geschoten te zijn is ie met een bankart-repair vastgezet. 2 kleine littekentjes aan de voorkant( waar de 'ankertjes' zitten) en 1 nog kleinere aan de achterkant(camera ingangetje).
Het is mij eerlijk gezegd érg meegevallen; alleen het eerste nachtje in het ziekenhuis was echt overleven qua pijn. Daarna voelt het de eerste dagen net als de eerste keer dat ie uit de kom ging. Oja en ik mocht gewoon slapen op mn goede schouder, dus je hoeft ook niet weken op je rug te liggen
Douchen is geen probleem, dan doe je de mitella gewoon even af en laat je je arm lekker naar beneden hangen.
Ik voetbal nu gewoon weer na 5 maanden fysio, Ben echt blij dat ik voor de operatie ben gegaan
Als je nog vragen hebt hoor k t wel!
Iig succes!
  woensdag 24 september 2008 @ 11:47:32 #44
151762 flashermx
pi_61873430
Bedankt! en beter dat het bij jou de pijn erna nog wel mee viel.
Bij jou hebben ze dus direct al een 'blok' geplaatst, bij mij gan ze het eerst proberen om alleen het kapsel te hechten en als dat dan later blijkt dat dat niet werkt krijg ik ook z'n blok.

Heb je daar eigenlijk nog bewegingsbeperkingen met je schouder?
pi_61968278
Ik vraag me eigenlijk af na hoeveel tijd je de schouder weer fatsoenlijk kan bewegen.
Toen mijn schouder er in maart uit was gegaan, heb ik 3 weken met een mitella gelopen. En dat is gewoon vervelend i.v.m. de beperkingen en zo'n plakding tegen je lijf.
Maar ik heb er dus 2 maanden over gedaan voordat ik weer kon werken.
Kortom, mijn vraag is: Hoe lang na de operatie zijn jullie weer aan het werk gegaan?
  zondag 28 september 2008 @ 14:43:14 #46
151762 flashermx
pi_61970325
nou mijn arts zei dat ik minimaal 4 weken niks met de arm mag doen. en daarna cker een paar maand bezig bent en fysio voor je je arm weer 100% kunt bewegen
pi_61980889
Ja dat klopt. Bij mij hebben ze aangegeven dat ik 6 weken in de mitella moet en dat volledig herstel pas na 6 maanden is. Maar als ik nu kijk, is in maart mijn schouder voor het laatst uit de kom geschoten. Was na 2 maanden weer aan het werk. Maar heb er nog steeds last van.
SNap je wat ik bedoel
pi_62027887
Ik heb ook een operatie aan m'n schouder gehad. Het meeste staat hier al beschreven maar wat ik nog wel wil meegeven is de tip om gewichten te kopen en, zodra het weer kan uiteraard, elke ochtend en avond te oefenen met de gewichten. Hierdoor verstevig je je schouderspieren waardoor het minder snel weer zal optreden. Ik heb hier heel erg veel baat bij gehad en heb nu nagenoeg geen last meer van m'n schouders. Pas wel op dat je hier niet te vroeg mee begint! De wijze waarop je met de fysiotherapie omgaat zal in grote mate bepalen hoe de rest van het herstel er uit ziet. Succes en alvast beterschap gewenst
pi_62028507
Mijn schouder 4 keer uit de kom geraakt, bij de 4de keer was het zo erg dat omstanders flauw vielen omdat mijn schouder echt uit vorm was..

Toen moest ik geopereerd worden, ze zeiden eerst 6 maanden mag ik niks doen maar na operatie was dat 9 maanden..

Zeer veel fysio gehad en na 1 jaar!! kon ik weer sporten

Nu kan ik gelukkig weer goed darten met die arm, speel namelijk op hoog niveua

Mijn kapsel is dus ingekort en voelt goed aan...alleen het zal n ooit meer 100% beter zijn

Dus timmeren kan ik wel eventjes, dan begint het weer pijn te doen..
Je moet ermee leren leven

1 ding is wel zeker: gewoon doorbijten..

O ja sex kan je de volgende dag al doen...heb ik ook gedaan maar dan moet de vrouw alles doen
pi_62046626
Flashermx,
ff nog terugkomen op je vraag over de bewegingsbeperking; alleen het naar buiten draaien met mn linker arm gaat lastig, en dan echt de draai alleen met je schouderspier maken. Maar deze beweging maak je eigenlijk in het dagelijks leven verder nooit.
Na de operatie ben ik na 3 weken begonnen met fysio (in overleg met de chirurg) en je zal zien dat je dan echt met sprongen vooruit gaat! Zoals gezegd kan ik nu eigenlijk weer alles. Hoelang je na de operatie weer kan gaan werken is totaal afhankelijk van het soort werk. ik doe receptiewerk dus kon zelfs in mitella alweer werken
En over de verdoving lees ik hier verhalen over een prik in de schouder enz. Het enige prikje dat ik had was die van het infuus en die voel je nauwelijks, daar sluiten ze in de operatiekamer dan de verdoving op aan en je mag lekker gaan slapen
Veel succes! en ik hoor t nog wel als je vragen hebt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')