quote:Zaanstad is een sterk verstedelijkte gemeente en neemt deel aan het Grotestedenbeleid van de rijksoverheid.
Westknollendam maakte tot 1974 deel uit van de gemeente Wormerveer. Zaandam, Koog aan de Zaan, Zaandijk, Wormerveer en Krommenie vormden al voor de gemeentelijke samenvoeging één agglomeratie. Na de samenvoeging werden de gemeente en de woonplaatsen aanvankelijk stadsdelen met een eigen deelraadbestuur. Assendelft en Westzaan liggen nog enigszins los van de stedelijke kern en hebben hun "dorpse" en landelijke karakter behouden. Door verdere verstedelijking (onder andere de bouw van de wijk "Saendelft" tussen Assendelft en Krommenie en de uitbreiding van het haven- en industriegebied ten zuiden van Westzaan) zal ook daar de invloed van de stad toenemen.
De gemeente Zaanstad is verdeeld in 19 wijken, die nog maar gedeeltelijk de grenzen van de vroegere gemeenten volgen. De 19 wijken zijn verdeeld over vier gebieden:
* Gebied 1 (Noord): Krommenie-Oost, Krommenie-West, Assendelft-Zuid, Assendelft-Noord (Saendelft) en Wormerveer;
* Gebied 2 (Midden): Oud Zaandijk, Rooswijk, Westzaan, Oud Koog aan de Zaan, Zaandam Noord en Kogerveldwijk;
* Gebied 3 (Zuidoost): Pelders- en Hoornseveld, Poelenburg, Rosmolenwijk en Zaandam-Zuid;
* Gebied 4 (Zuidwest): Oude Haven, Nieuw West, Zaandam-West en Westerkoog.
Een vijfde gebied beslaat de havens en de vaarwegen.
Zou zomaar kunnen, had wat familie hier het wel over.quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:19 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Uurwerkmuseum is toch de Zaanse Schans?
Zaandam-zuid. Ik las volgens mij ook dat jij een Hellas-man was?quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:25 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen, had wat familie hier het wel over.
Ik las trouwens laatst in zo'n voetbal-topic dat jij uit Zaandam/Zaanstad komt. Waar precies vandaan?
Klopt, klopt. Beetje water en vuur dus. Hehe.quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:33 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Zaandam-zuid. Ik las volgens mij ook dat jij een Hellas-man was?Zilvermeeuwen hier.
Nouja, ben inmiddels gestopt.
Precies.quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:40 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Klopt, klopt. Beetje water en vuur dus. Hehe.
Een neef van mij ook, is ook van Zilvermeeuwen naar Hellas overgestapt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:14 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Precies.Ik walg serieus van de vele jongens die van Zilvermeeuwen naar Hellas zijn overgestapt.
Wel begrijpelijk overigens, Zilvermeeuwen stelt helemaal niets meer voor.
Mis de tijden dat Hellas en Zilvermeeuwen dé clubs van Zaanstad waren, heerlijke rivaliteit.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:33 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Zaandam-zuid. Ik las volgens mij ook dat jij een Hellas-man was?Zilvermeeuwen hier.
Nouja, ben inmiddels gestopt.
Waar in Wormerveer.quote:
Das erg dichtbij.... heb daar vroeger op die flat gewoond.... die aan de kant van het zwembad.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 17:27 schreef Zamehada het volgende:
[..]
Bij de Watering/Esso in de buurt!
En jij?
Ow... das leuk.quote:Op zondag 7 september 2008 22:55 schreef wolferl het volgende:
http://www.saenspel.nl/
sinds kort 'ons' eigen spel![]()
Ik heb hem al gekocht, als extra cadeau voor m'n vader z'n verjaardag.
Ging van Forbo uit iddquote:Op maandag 8 september 2008 17:25 schreef Remqo het volgende:
Ik herinner me ineens dat ik nog ergens het Zaanse-bedrijven spel heb liggen onder een dikke laag stof.
Dat speelde ik vroeger ook wel eens op school. Het was iets dat je met tegeltjes een Zaans bedrijf compleet op de kaart moest maken.
quote:ZAANDAM In een schuur achter een huis aan de Rozengracht in Zaandam zijn vrijdagochtend twee granaten gevonden.
Medewerkers van een woningbouwvereniging vonden de granaten bij het ontruimen van de woning. De bewoner was enige tijd geleden overleden en er waren geen nabestaanden. De EOD heeft rond 14.30 een oefengranaat en een granaat die waarschijnlijk al eerder is ontploft afgevoerd.
De straat, in het centrum van Zaandam, was enige tijd afgezet door de politie. Omwonenden moesten hun woning verlaten en winkels werden gesloten. na het afvoeren van de granaten mochten de mensen terug naar huis en konden de winkels weer open gaan.
Vanmorgen werd ik letterlijk en figuurlijk uit me bed gedrild, dus dacht om kwart voor negen, laat ik eens op staan. Was vandaag eindelijk een keer vrij. Toen effe snel naar de warme bakker een brood gehaald, kom ik terug, alles afgesloten. Was amper 5 minuten weg.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:48 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik fietste er nog langs vanaf school, maar dacht eigenlijk dat het om een oefening ging.
Er dreigt een hei-kraan om te vallen op de parkeergarage en albert heijn. Ik ben even wezen kijken, en die hei paal is flink scheef. Maar ik denk niet dat ie omvalt.quote:Op zondag 26 april 2009 13:35 schreef koffiegast het volgende:
zelfmoord? ik zou niet weten, heb ook geen enkele sirene gehoord, anders dan afgelopen vrijdag...
Oliedruk bleek weg te zijn. Achteraf kon het met een simpele druk op een knop verholpen worden. Zei die hei-kraan machinist.quote:Op maandag 27 april 2009 10:39 schreef DeTolk het volgende:
Heipaal die niet was ge-ankerd toch?
Beetje slordig trouwens
Dat viel mij meteen opquote:
Dat was het eerste wat me opviel toen ik hier in de Zaanstreek kwam wonen: de geur van cacao. Overalquote:Op zaterdag 16 mei 2009 @ 23:06 schreef PrintScreen het volgende:
Mijn man werkt in Wormer.... cacao.
Wat je zegt! Aan de andere kant was ik nooit in Assendelft terecht gekomen als hij niet uit de streek kwamquote:Dat jij geen vriend uit Delft hebt opgezocht dan![]()
Ja en jaquote:Bevalt het een beetje daar in het dorp?
Jullie wonen in de nieuwbouw?
Grappig, ik heb bijna 19 jaar in Assendelft-Zuid gewoond. Net achter de dorpsstraat.quote:Op zondag 17 mei 2009 09:31 schreef Natalie het volgende:
Ze zijn nu eindelijk met de afwerking begonnen: fietspaden aanleggen en asfalteren enzo
En 't winkelcentrum begint ook vorm te krijgen. Straks lopend naar de supermarkt!
Die dorppstraat is idd lang, zeg! Geloof dat het de langste van Nederland is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |