abonnement Unibet Coolblue
pi_60708505
Wie heeft weleens z'n tapijt (chemisch) laten reinigen? Ik ben benieuwd naar ervaringen. Prijzen. Resultaat.
Come hither, said the crocodile, for I am the crocodile, and he wept crocodile tears to show it was quite true
pi_60708991
Een zelfgeknoopt * wollen tapijt'tje - 40 jaren oud - kwam als nieuw terug.
Volgens mij geldt een m2 prijs.

* door moeders hé, niet door mij
pi_60710010
Door wie heb je dat laten doen? En was het chemisch? Of stoom? En was het vuil en/of zaten er vlekken op?
Come hither, said the crocodile, for I am the crocodile, and he wept crocodile tears to show it was quite true
pi_60710200
Het is door een stomerij gedaan - regio Den Haag - die niet bij een grote keten hoort als Palthe oid.
Chemisch of stoom ? weet ik niet meer.

Vuil? het lag 40 jaar in een hall/gang, waaroverook dagelijks de fiets op weg naar de schuur.
Door de multicolour waren niet echt vlekken te zien.
Wel het "weer" aan de achterkant, omdat moeders het ongeduldig op de gedweilde gang teruglegde.
Dat is niet helemaal verdwenen.
Nogmaals: het zag er als nieuw uit en is door mijn broer in gebruik genomen.
pi_60714305
Het is dus een kleed geweest, begrijp ik? Heb je het naar die stomerij gebracht?

Ik heb een tapijt, vastgenageld aan de grond zeg maar. Vol met vlekken. De kosten maken me niet eens zoveel uit, als het maar schoon wordt. Chemisch of stoom... wat het beste werkt, I guess.
Iemand anders hier ervaring mee?
Come hither, said the crocodile, for I am the crocodile, and he wept crocodile tears to show it was quite true
pi_60714923
Tja, dat het vastzit, schreef je er niet bij.

Goochel eens tapijtreiniger en er gaat ee nwereld open ...

Een ouwe truc van dezelfde (ouwe) moeder: een sopje slaan van bv. biotex en weinig water.
Op de knieën en met een nagelborstel of afwaskwast schrobben met veel schuim in kleine cirkels die elkaar overlappen.
In de verste hoek beginnen.
pi_60716214
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:50 schreef AnneX het volgende:
Tja, dat het vastzit, schreef je er niet bij.

Goochel eens tapijtreiniger en er gaat ee nwereld open ...

Een ouwe truc van dezelfde (ouwe) moeder: een sopje slaan van bv. biotex en weinig water.
Op de knieën en met een nagelborstel of afwaskwast schrobben met veel schuim in kleine cirkels die elkaar overlappen.
In de verste hoek beginnen.
De tijd van zelf doen ligt ver achter me. De vlekken zijn te diep en te lang ingetrokken.

Ja, ik heb gegoogled natuurlijk , maar ik was niet van plan om te kiezen op het bedrijf dat het mooiste lettertype op de site heeft Daarom vroeg ik me af of iemand ervaring heeft. Waar ik op moet letten. Wat een redelijke prijs is. Etc.
Come hither, said the crocodile, for I am the crocodile, and he wept crocodile tears to show it was quite true
pi_60716722
Wij hebben het tapijt laten reinigen door Chem-dry. De prijs weet ik niet meer, was per vierkante meter en traptrede. Viel me overigens wel mee. Het was snel klaar en doordat het snel droog was, konden we snel verder met klussen. Het rook echt lekker toen ik na het reinigen weer binnenkwam. Wel een positieve ervaring dus.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60717271
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:48 schreef YPPY het volgende:
Wij hebben het tapijt laten reinigen door Chem-dry. De prijs weet ik niet meer, was per vierkante meter en traptrede. Viel me overigens wel mee. Het was snel klaar en doordat het snel droog was, konden we snel verder met klussen. Het rook echt lekker toen ik na het reinigen weer binnenkwam. Wel een positieve ervaring dus.
Aha! Deze had ik inderdaad gezien op internet. Chemisch he?
Had je vlekken of was je vuil? Dat lekker fris ruiken vind ik ook een prima vooruitzicht
Come hither, said the crocodile, for I am the crocodile, and he wept crocodile tears to show it was quite true
pi_60717484
Geen idee, we hebben het huis gekocht en er bijna meteen plastic op de vloer gelegd om te gaan schilderen. Niet zo goed gekeken dus hoe het er precies uitzag.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60719186
oh, ok
Come hither, said the crocodile, for I am the crocodile, and he wept crocodile tears to show it was quite true
pi_61397815
Update:
heb onlangs m'n tapijt laten reinigen door Chem-Dry (internationale organisatie; zitten ook door heel NL volgens mij). Is goed gelukt. Je kunt zien dat het een oud tapijt is, maar de vlekken zijn er uit. Een paar hardnekkige vlekken zitten er nog in, maar zijn zo verbleekt dat je met je neus er bovenop moet zitten om ze te zien.

Oh, de prijs:
7 euro per vierkante meter, met een minimum van 20 meter = 140 euro

Ik ben er blij mee!

[ Bericht 15% gewijzigd door brando op 05-09-2008 12:32:38 ]
Come hither, said the crocodile, for I am the crocodile, and he wept crocodile tears to show it was quite true
pi_61400081
Ik heb wel een zo'n aparaat gehuurd bij de doe-het-zelver. Werkte goed; weet niet meer wat het kostte, is al lang geleden
pi_61447097
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:57 schreef brando het volgende:
Update:
heb onlangs m'n tapijt laten reinigen door Chem-Dry (internationale organisatie; zitten ook door heel NL volgens mij). Is goed gelukt. Je kunt zien dat het een oud tapijt is, maar de vlekken zijn er uit. Een paar hardnekkige vlekken zitten er nog in, maar zijn zo verbleekt dat je met je neus er bovenop moet zitten om ze te zien.

Oh, de prijs:
7 euro per vierkante meter, met een minimum van 20 meter = 140 euro

Ik ben er blij mee!
Wat leuk dat je dat nog even laat weten ! en nog meer dat je er blij mee bent !!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')