abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60715306
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:57 schreef mspoez het volgende:

[..]

Klok, klepel.
en een Bel, maar ik ken de situatie niet dus ik mag zeker niet zeggen hoe ik denk dat ie eruit ziet
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:46:14 #102
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60716670
pff, spanennd zeg, hopenlijk is er niks aan de hand.
Maar denk dat als je het 1x hebt gedaan met condoom dat de kans wel erg klein is.
Succes met afwachten.
  zondag 10 augustus 2008 @ 22:04:47 #103
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60717229
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:45 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, als vrouw moet je wél weer 9 maanden het kind dragen én ook nog eens bevallen. Dat is een fikse aanslag op je lijf en als je het kindje dan eigenlijk ook niet eens echt wenst...
Dat wilde iik net zeggen idd.

Ik wilde geen 2de omdat ik een helse bevalling heb gehad, voor mijn man was het ook niet leuk uiteraard maar gelukkig begreep hij wel mijn angst.
Ondertussen heb ik me er overheen kunnen zetten en hebben we ene egweldige 2de meid.

en vaak komt de verzorging van het kind ook nog eens grotendeels op de schouders van de vrouw te liggen.

dus ja, de mening van de moeder vind ik iets zwaarder wegen dan de mening van de vader.
pi_60717257
Waarom heb je je eigenlijk niet laten steriliseren na de laatste twee als je geen kinderen meer wilt?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_60717396
Dat doen ze niet als je nog jong bent, en bovendien is bij moeders van een groot gezin de kans groter dat ze spijt krijgen van sterilisatie (vaker nog een grote kinderwens later). /edit ik kan er zo snel geen onderzoek over vinden maar hierin iig een uitspraak van een gyn die t ondersteunt: http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=dma09102004_006

Fijn dat je morgen samen de test kunt doen. En als je idd zwanger bent, kun je ook het VBOK bellen voor hulp/steun bij je beslissing http://www.vbok.nl/ en om alles goed op een rijtje te krijgen.
Je ziet het al vrij duidelijk als vijfde kind, dus emotioneel waarschijnlijk ook.

[ Bericht 29% gewijzigd door poemojn op 10-08-2008 22:18:10 ]
  zondag 10 augustus 2008 @ 22:31:52 #106
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60718076
Kan me voorstellen dat een operatie ( wat een sterilisatie is ) niet iets is waar je ligt over denkt, maar zoals ze schreef wilt ze om bepaalde redenen niet naar de gyn.

overigens is de essure methode misschien toch iets om over na te denken.

http://www.essure.nl/
pi_60719883
Tja ik waag me er toch maar aan om hier te reageren, en ja ik wil graag zwanger raken maar heb geen haast ofzo dus ik veroordeel niemand die niet graag nog een kindje wil.

Ik kan namelijk niet de volledige thuis situatie inschatten en ja 4 koters in huis is gewoon kei druk en zwaar!
Ik begrijp best dat je dus niet nog 1 kindje wil, er zijn genoeg redenen te bedenken waarom dat een bezwaar kan zijn en nee niet overal is nog plaats voor een vijfde als er al 4 zijn, dat is namelijk grote flauwekul we leven namelijk niet in de jaren 50, tegenwoordig wil je meer voor je kinderen denk alleen al eens aan de studiekosten en dan vergeet ik voor het gemak ff alle andere praktische bezwaren.

Maar punt waarover ik val is vooral je aversie voor de gyn... tuurlijk kan ik me er enigzins iets bij voorstellen (als je verleden bij de gyn niet plezierig is geweest) maar als je wel zwanger blijkt te zijn is het met een morning after pil niet meer op te lossen, dan zal er dus een bezoekje moeten volgen aan een gyn of abortuscentra daar kom je dan zeker niet onderuit.
Dat lijkt mij persoonlijk veel vervelender als een spiraaltje laten plaatsen oid
En ja, met een groter gezin voeren diverse gyn's wel een sterilisatie uit bij man én vrouw, als jij op die leeftijd aangeeft niet meer te kunnen en willen soms is het alleen ff het goede ziekenhuis weten te vinden.
Vaak doen ze pas moeilijk als de vrouw gewoon echt geen kinderen wil, maar ze ook nog niet heeft en die komen vaak een stuk jonger al over de vloer bij de gyn.

Overigens kan je ook zonder (veel) pijn implanon nemen, niets slikken en de huisarts kan het plaatsen niet in de buurt van de schaamstreek dus zeker geen vergelijk bij een bezoekje aan de gyn met bijhorende onderzoekjes.

Ik vind het allemaal een beetje mosterd na de maaltijd en dweilen met de kraan open, vind dat je man en jij, als je geen kinderen meer wenst hier best wat zorgvuldiger mee om hadden kunnen gaan, een tube zaaddodend glijmiddel of condooms met dat goedje er al op, genoeg opties lijkt me zo.
Totalen onthouding is niet goed of normaal in een gezond huwelijk en als jullie niets veranderen zal je vast nog vaker voor "verassingen" komen te staan.

Maar ik ga er van uit dat je niet zwanger bent, en dat hoop ik echt voor je.
Mama van Isa en Ties
pi_60719922
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:10 schreef poemojn het volgende:
Dat doen ze niet als je nog jong bent
Dat is lang niet altijd waar, juist niet als mensen al kinderen hebben. Zonder kinderen is het inderdaad een stuk lastiger om gesteriliseerd te worden helaas.
  Moderator zondag 10 augustus 2008 @ 23:34:01 #109
5428 crew  miss_sly
pi_60720179
Als ik goed gelezen heb, was TS 32 toen ze de tweeling kreeg, dus zo jong is dat nu ook weer niet. Ik denk dat een gyn dat zeker wel gedaan zou hebben na 4 kinderen op die leeftijd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_60720202
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:24 schreef marlieske het volgende:
Ik vind het allemaal een beetje mosterd na de maaltijd en dweilen met de kraan open, vind dat je man en jij, als je geen kinderen meer wenst hier best wat zorgvuldiger mee om hadden kunnen gaan, een tube zaaddodend glijmiddel of condooms met dat goedje er al op, genoeg opties lijkt me zo.
Totalen onthouding is niet goed of normaal in een gezond huwelijk en als jullie niets veranderen zal je vast nog vaker voor "verassingen" komen te staan.
Heb je de OP niet gelezen? Ze hébben een condoom gebruikt.
En hormonale anticonceptie is lang niet voor iedereen een oplossing.

@TS: Mocht je nu wel zwanger blijken te zijn (wat ik niet voor je hoop) en je mocht gaan voor een abortus, laat dan ook gelijk een spiraaltje zetten. Dat kan in een ingreep en dan ben je er voorlopig vanaf.
pi_60720395
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:34 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Heb je de OP niet gelezen? Ze hébben een condoom gebruikt.
En hormonale anticonceptie is lang niet voor iedereen een oplossing.

Jawel heb ik gelezen maar ik ken ook de statistieken van hoeveel mensen ondanks een condoom toch zwanger raken, een zaaddodend goedje erop (ja zijn bij de drogist te krijgen) is dus geen overbodige luxe om alle ellende te voorkomen. Niets met hormonen enz.

Ff van internet:
Betrouwbaarheid

De betrouwbaarheid van het condoom is sterk afhankelijk van het juiste gebruik. De kans op zwangerschap ligt tussen de 2 en 15% per jaar.

De meeste condooms zijn voorzien van een zaaddodend glijmiddel om beter tegen zwangerschap te beschermen. U kunt ook zelf een zaaddodend middel aanbrengen. Dit is bij de drogist of apotheek verkrijgbaar.

Bron: http://nhg.artsennet.nl/u(...)ICH_R210645742757658

[ Bericht 27% gewijzigd door marlieske op 10-08-2008 23:51:02 ]
Mama van Isa en Ties
pi_60725590
Heb je al getest?
Saartje
pi_60725730
Ik ben erg benieuwd of er getest is en waar dit topic dan heen gaat
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60725988
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:24 schreef marlieske het volgende:
Auw
I had a signature once. It was awful.
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:55:02 #115
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_60726079
Ondanks dat ik het een beetje een vreemd verhaal vind ben ik wel benieuwd of je al getest hebt!
pi_60726906
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 09:55 schreef Fruppel het volgende:
Ondanks dat ik het een beetje een vreemd verhaal vind ben ik wel benieuwd of je al getest hebt!
Ik ook!
  Vis een optie? maandag 11 augustus 2008 @ 10:46:07 #117
70532 loveli
N
pi_60727130
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:40 schreef marlieske het volgende:
Jawel heb ik gelezen maar ik ken ook de statistieken van hoeveel mensen ondanks een condoom toch zwanger raken, een zaaddodend goedje erop (ja zijn bij de drogist te krijgen) is dus geen overbodige luxe om alle ellende te voorkomen. Niets met hormonen enz.

Ff van internet:
Betrouwbaarheid

De betrouwbaarheid van het condoom is sterk afhankelijk van het juiste gebruik. De kans op zwangerschap ligt tussen de 2 en 15% per jaar.
Dan hebben we het wel over een stel dat een jaar lang condooms als AC gebruikt. Dus 2 tot 15 van de 100 koppels die een jaar lang een condoom gebruiken raken zwanger. Bij een gemiddelde frequentie voor een gemiddeld koppel van 2 keer per week seks, is de kans 0,02 tot 0,15% per keer. Best lullig om te zeggen dat TS niet zorgvuldig genoeg is geweest.
Tijdens de ovulatie zijn vrouwen sneller opgewonden, wat dat betreft vind ik het juist netjes dat TS wel aan een condoom heeft gedacht. Juist dat zijn de momenten dat veel mensen in de hitte van het moment alles vergeten.

En als reactie op je opmerking over totale onthouding, TS zegt dat haar man zich gaat laten behandelen. Ik lees nergens dat het de bedoeling is om de rest van hun huwelijk aan onthouding te blijven doen.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 11 augustus 2008 @ 10:51:34 #118
70532 loveli
N
pi_60727270
En voor TS:
Ik heb nooit in jouw situatie gezeten, dus ik zal niet zeggen dat ik kan begrijpen hoe je je voelt. Wel heb ik een paar opmerkingen voor je.

Een overtijdbehandeling is (bijna) hetzelfde als een abortus, alleen met een kleiner buisje en zonder bedenktijd. Daarvoor moet je toch naar een gyn of abortuskliniek. Hoe het met de abortuspil staat weet ik niet, in Frankrijk is deze gewoon te krijgen. Volgens mij is hij in NL tegenwoordig ook toegestaan, maar dan alleen als je onder controle van een arts staat. Dat scheelt in ieder geval een stel stijgbeugels. Voor een morning-after spiraaltje is het iig. te laat.

Heb je al getest?
crap in = crap out
pi_60729882
Nou, testen joh!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 11 augustus 2008 @ 13:46:08 #120
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_60731694
Ik denk niet dat ze nog reageert.
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:28:43 #121
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_60734244
Nee dat idee heb ik ook een beetje!
Al ben ik wel heel erg benieuwd
pi_60736279
storm in een glas water denk ik zo..die zien we nooit meer terug!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60736503
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:46 schreef Jelief het volgende:
storm in een glas water denk ik zo..die zien we nooit meer terug!
Eens.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:32:47 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60737306
Nou, als we dan verder allemaal netjes stil blijven dan zakt dit topic vanzelf in de vergetelheid weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')