Tja ik waag me er toch maar aan om hier te reageren, en ja ik wil graag zwanger raken maar heb geen haast ofzo dus ik veroordeel niemand die niet graag nog een kindje wil.
Ik kan namelijk niet de volledige thuis situatie inschatten en ja 4 koters in huis is gewoon kei druk en zwaar!
Ik begrijp best dat je dus niet nog 1 kindje wil, er zijn genoeg redenen te bedenken waarom dat een bezwaar kan zijn en nee niet overal is nog plaats voor een vijfde als er al 4 zijn, dat is namelijk grote flauwekul we leven namelijk niet in de jaren 50, tegenwoordig wil je meer voor je kinderen denk alleen al eens aan de studiekosten en dan vergeet ik voor het gemak ff alle andere praktische bezwaren.
Maar punt waarover ik val is vooral je aversie voor de gyn... tuurlijk kan ik me er enigzins iets bij voorstellen (als je verleden bij de gyn niet plezierig is geweest) maar als je wel zwanger blijkt te zijn is het met een morning after pil niet meer op te lossen, dan zal er dus een bezoekje moeten volgen aan een gyn of abortuscentra daar kom je dan zeker niet onderuit.
Dat lijkt mij persoonlijk veel vervelender als een spiraaltje laten plaatsen oid
En ja, met een groter gezin voeren diverse gyn's wel een sterilisatie uit bij man én vrouw, als jij op die leeftijd aangeeft niet meer te kunnen en willen soms is het alleen ff het goede ziekenhuis weten te vinden.
Vaak doen ze pas moeilijk als de vrouw gewoon echt geen kinderen wil, maar ze ook nog niet heeft en die komen vaak een stuk jonger al over de vloer bij de gyn.
Overigens kan je ook zonder (veel) pijn implanon nemen, niets slikken en de huisarts kan het plaatsen niet in de buurt van de schaamstreek dus zeker geen vergelijk bij een bezoekje aan de gyn met bijhorende onderzoekjes.
Ik vind het allemaal een beetje mosterd na de maaltijd en dweilen met de kraan open, vind dat je man en jij, als je geen kinderen meer wenst hier best wat zorgvuldiger mee om hadden kunnen gaan, een tube zaaddodend glijmiddel of condooms met dat goedje er al op, genoeg opties lijkt me zo.
Totalen onthouding is niet goed of normaal in een gezond huwelijk en als jullie niets veranderen zal je vast nog vaker voor "verassingen" komen te staan.
Maar ik ga er van uit dat je niet zwanger bent, en dat hoop ik echt voor je.