Zulke groepen ben ik ook niet van gediend, hoor. Op marktplaats zie je veel advertenties vanuit Belgie. Woefkesranch is daar één van. Daar hebben ze soms zelfs pups in de aanbieding alsof het producten zijnquote:Op zondag 10 augustus 2008 08:21 schreef yvonne het volgende:
Hoe erg is het in nederland met dit soort praktijken?
En liefst geen bronnen als van die militante dierenorganisaties, ook zij draven door, maar betrouwbare cijfers, foto's?
Ik betwijfel het ten zeerste. Er zullen heus wel goede fokkers bij zitten, maar ook genoeg van zulke klootzakken als uit de OP. Te walgelijk voor woorden, ik kan me daar echt enorm over opwinden.quote:Op zondag 10 augustus 2008 08:22 schreef yvonne het volgende:
Oh, nogwa, ik zie op marktplaats ook een levendige handel, honden, katten, poarduh, alles, is dat allemaal vertrouwd?
Dat is ook één van de problemenquote:Op zondag 10 augustus 2008 08:26 schreef yvonne het volgende:
En om nog maar verder te klagen, waarom is het dier zo slecht beschermd?
Recent:
man rijdt expres op de openbare weg een duif dood, remt niet, geeft juist gas.
Politie ziet het, houdt de man aan en geeft boete.
Het komt voor de rechter, man wordt vrijgesproken, want de duif is geen beschermde soort.
Dus, als je kat of hond daar loopt mag hij doodgereden worden want het is geen beschermde soort.
Dat was, god hoe heet ze, Frappelsien. Wij hebben toen ook nog contact met de dierenbescherming opgenomen. Zij zeiden dat ze er van wisten en er erg veel klachten over kregen maar het was net niet genoeg om actie te ondernemenquote:Op zondag 10 augustus 2008 08:29 schreef yvonne het volgende:
Getver wat een leed, er was toch een jaar of wat een meisje op FOK! die stage liep bij een asiel waar het meer dan bar en boos was?
Wat is in Jezusnaam de rol van ene Dierenbescherming?!
Ik zou het diertje proberen te ontwijken en mits er geen auto dicht achter me zit remmen, maar extra gas geven, no wayquote:Op zondag 10 augustus 2008 08:26 schreef yvonne het volgende:
En om nog maar verder te klagen, waarom is het dier zo slecht beschermd?
Recent:
man rijdt expres op de openbare weg een duif dood, remt niet, geeft juist gas.
Politie ziet het, houdt de man aan en geeft boete.
Het komt voor de rechter, man wordt vrijgesproken, want de duif is geen beschermde soort.
Dus, als je kat of hond daar loopt mag hij doodgereden worden want het is geen beschermde soort.
Slaat ook nergens op inderdaad. Net als het gehele Nedelandse rechtssysteemquote:Op zondag 10 augustus 2008 08:32 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Dat was, god hoe heet ze, Frappelsien. Wij hebben toen ook nog contact met de dierenbescherming opgenomen. Zij zeiden dat ze er van wisten en er erg veel klachten over kregen maar het was net niet genoeg om actie te ondernemen
MIjn katje heb ik ook via marktplaatsquote:Op zondag 10 augustus 2008 08:22 schreef yvonne het volgende:
Oh, nogwa, ik zie op marktplaats ook een levendige handel, honden, katten, poarduh, alles, is dat allemaal vertrouwd?
Oh, maar ik ga er ook niet vanauit dat alles wat op Marktplaats slecht isquote:Op zondag 10 augustus 2008 08:54 schreef tonks het volgende:
[..]
MIjn katje heb ik ook via marktplaats.
Alles in Holland is aan regels gebonden, en dit niet en dat bevreemd me.quote:Op zondag 10 augustus 2008 08:58 schreef tonks het volgende:
Ik weet ook niet hoe ze dat zouden moeten controleren eigenlijk.
Ik denk, en hoop, dat een verbod op dierenseks de eerste stap is.quote:Op zondag 10 augustus 2008 08:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Alles in Holland is aan regels gebonden, en dit niet en dat bevreemd me.
Beide. Het mág. Daarom probeer ik/wij mensen op deze manier te bereiken. D eoverheid mag er misschien niets om geven, maar een groot deel van het volk wel. Het schijnt niet erg bekend te zijn dus ik ben allang blij als we hier een paar mensen mee bereikenquote:Op zondag 10 augustus 2008 09:09 schreef yvonne het volgende:
Oké, concreet: wat schort eraan? Regelgeving?
Bekendheid?
quote:Op zondag 10 augustus 2008 09:12 schreef Anthraxx het volgende:
Volgens mij zitten ook een hoop broodfokkers net over de grens in België om regels te ontlopen die er in Nederland gelden.
Mooi initiatiefquote:Op zondag 10 augustus 2008 09:18 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik was bezig met een anti broodfok site, om dus meer mensen te bereiken. Het is alleen niet zo makkelijk in mijn eentje. Als iemand daarbij wil helpen zou dat fijn zijn. (Litso biedt ruimte voor een site en forum aan)
Noh ja, Trusten en ik waren het ongeveer eens over hoe het zou moeten gebeuren, maar anderen waren het daar niet mee eens. Zal de link even zoeken.quote:Op zondag 10 augustus 2008 09:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mooi initiatief.
Wat moet er allemaal gebeuren? Ik heb misschien wel interesse om je een handje te helpen (ik kan mooie, vurige content schrijven).
Broodfok!.
Een hele tijd geleden was er ook eens een tv-programma voor over broodfok. Radar volgens mij. Toen gingen ze met de verborgen camera broodfokkers thuis opzoeken. Was echt walgelijk hoe die broodfokkers over die beestjes praatten.
quote:It's lonely here in prison,
I dream of sun, of fields,
I saw them from a window once,
but I don't know how they feel.
I've never known a caress,
a friend, a bone, a toy,
I'd happily companion,
a human girl or boy.
But some men have decided,
with selfishness and greed,
that my fate shall be a cage,
and for my keep, I'll breed.
What should fuel this folly?
My kind may bark in vain.
We care not for your commerce,
and few know of our pain.
We're hidden well from justice,
for our freedom same may cry.
God grant me, please, just one request -
Let me play once before I die.
Jim Willis
Mooie tekst.quote:Op zondag 10 augustus 2008 09:40 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik hekel zulke verhalen over het algemeen, maar deze wil ik toch even posten. Vooral die laatste twee zinnen.
[..]
Idd.quote:
Oh, eindelijk! Ik zat er al op te wachten.quote:Op zondag 10 augustus 2008 11:19 schreef Buschetta het volgende:
Hoop voor bovenstaande personen dat jullie allen vegetariers zijn....
Of denken jullie dat die broodfok varkentjes en koeien het beter hebben ?
O.T triest maar het ligt aan de mensen die die beesten kopen. Als dieren eigenaar kijk je ook naar waar ze vandaan komen en wat voor een mensen ze fokken.
Mooie plaatjes uit het buitenland. Paar puntjesquote:Op zondag 10 augustus 2008 08:01 schreef Queen_Bee het volgende:
Broodfokkers
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laat de foto's even op je inwerken, het is helaas harde realiteit.
Vanwege het goede doel terug meegenomen naar GC maar dit is echt een uitzondering, topics voor een groter bereik in GC plaatsen is dus gewoon nog steeds niet de bedoeling.
Naar mijn weten mag dat al jaren niet meer omdat kikkers beschermd zijnquote:Op zondag 10 augustus 2008 10:07 schreef yvonne het volgende:
Brrodfok..
Maar hoe zit het eik met het laboratorium leed?
Of de miljoenste kikker die uit elkaar gesndene moet worden door de miljoenste student en dat terwijl de uitkomsten allang bekend zijn?
Ratten, Y. geen kikkers.quote:Op zondag 10 augustus 2008 10:07 schreef yvonne het volgende:
Brrodfok..
Maar hoe zit het eik met het laboratorium leed?
Of de miljoenste kikker die uit elkaar gesndene moet worden door de miljoenste student en dat terwijl de uitkomsten allang bekend zijn?
Jij probeert je er gewoon uit te lullen dat je broodfok konijnen kocht die, verrassing!, snel dood gingen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mooie plaatjes uit het buitenland. Paar puntjesHet houden van beesten kost geld. Bijv. konijnen, die geen hol opleveren, komen bij een fokker vandaan. Ook in een dierenwinkel. Dat die fokkers ze veels te jong verkopen -zoals onze knijnen- heeft niets met broodfok te maken, maar met slechte fokkers. Dat zijn de zelfde fokkers waar je zelf je beest kan kopen. Waarom zou iemand voor een tientje of twintig euro konijnen gaan 'fokken' die meer kosten dan ze opbrengen? Zelfde gaat op voor veel honden en katten in Nederland.
Fokker is geen beschermd beroep, iedereen mag honden/katten/... fokken, mits dit niet vanuit een winkel gebeurd. Je zult dus zelf moeten kijken hoe de beesten gehuisvest zitten (bovenstaande plaatjes zul je toch niet aantreffen ), en even moeten zoeken op de naam van de fokker oid., mbt. ziektes. En de pup ASAP door je eigen dierenarts na moeten laten kijken
Post vooral niet in F&F! De fundi's daar hebben het idee dat je mensen hebt met een bordje "fokker" op de deur, en mensen met een bordje "Broodfok" voor de deur. Een goede fokker fokt ook voor het geld, en is dus ook een broodfokker, aangezien hij zn brood er mee verdient
Ik weet haar naam zo gauw niet meer, maar ze werkte toen geloof ik bij Mirando?quote:Op zondag 10 augustus 2008 08:29 schreef yvonne het volgende:
Getver wat een leed, er was toch een jaar of wat een meisje op FOK! die stage liep bij een asiel waar het meer dan bar en boos was?
Wat is in Jezusnaam de rol van ene Dierenbescherming?!
Frappelsien van Mirando was het inderdaad. Mirando in Nederland, met praktijken zoals in de OP. Ja ja, in Nederland.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:41 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Ik weet haar naam zo gauw niet meer, maar ze werkte toen geloof ik bij Mirando?
-Was dat niet Frappelsien?-
Is de Woefkesranch ook niet echt kosher dan? Ik woon er misschien twee km vanaf (Putte). Even Googelen toont idd dat ze gewoon 'koopwaar' aanbieden, geen dieren. Binnenkort eens binnenspringen als mogelijke koper en een kijkje nemen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 08:23 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Zulke groepen ben ik ook niet van gediend, hoor. Op marktplaats zie je veel advertenties vanuit Belgie. Woefkesranch is daar één van. Daar hebben ze soms zelfs pups in de aanbieding alsof het producten zijn
Verder weet ik dat je in Nederland wel wat mensen hebt die onder broodfok vallen, maar niet zulke grote bedrijven als in Belgie. In Nederlands hebben we ook dierenwinkels met broodfok pups
Cijfers heb ik zo niet, daar zou ik ook voor moeten googlen.
Eet je dan ook alleen biologisch vlees of ben je vegetariër? De misstanden in de bioindustrie zijn namelijk net zo schrijnend als dit.quote:Op zondag 10 augustus 2008 08:24 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Ik betwijfel het ten zeerste. Er zullen heus wel goede fokkers bij zitten, maar ook genoeg van zulke klootzakken als uit de OP. Te walgelijk voor woorden, ik kan me daar echt enorm over opwinden.
Mensenleed is geen probleem, maar dierenleed... dat doet echt wat met me
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |