abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60695783
na het lezen van deze volgende quote
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 17:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dit riekt naar zo'n "ouders op vakantie en nu net die leuke bestelling bij de pabo gedaan en maandag zijn ze weer thuis en ik wil niet dat zij het pakketje moeten aannemen"-topic
dacht ik bij mezelf dat ik hier ook aan mee doe. Dan niet via de pabo en ook geen erotische aankopen tot nu toe. Maar inderdaad als mijn ouders op vakantie zijn gaan mijn uitgaven stijgen en word er dingen gekocht waar ik eventueel gezeik mee zou kunnen krijgen. Niet eens illegale dingen ofzo maar schilderijen en sommige elektronische apparatuur. Nu wil ik over 3 weken als mijn ouders pleite zijn misschien een horloge kopen.

Het is niet zo dat het niet mag ofzo maar gewoon om het gezeur voor te zijn. Koop normaal nooit echt kleding ofzo maar alleen andere dingen. Laatst zeurde mijn moeder dat ik wel een "dure" klok om mijn pols had maar geen geld voor sokken had .
Kus-Kus
pi_60695819
Laat op , zelf koken wat je wilt . Feestjes geven.
pi_60695822
Wat is de vraag, stelling of het probleem?
  Trouwste user 2022 zondag 10 augustus 2008 @ 00:46:02 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_60695848
Neefje gaf toen zijn ouders op vakantie waren een huisfeestje. Ze zetten midden in de zomer de kerstboom op helemaal opgetuigd.

Kwamen z'n ouders een dag eerder dan gepland naar huis.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60695890
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:44 schreef OldJeller het volgende:
Wat is de vraag, stelling of het probleem?
meer dat je dingen gaat kopen als je ouders pleite om een schuldgevoel tegen te gaan. terwijl je gewoon voor je geld werkt
Kus-Kus
  zondag 10 augustus 2008 @ 00:53:52 #6
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_60695963
We waren een keer op vakantie in Italië, mijn broer bleef alleen thuis. (Voor het eerst) Toen mijn moeder op een middag naar huis belde en daarbij vroeg wat mijn broer die avond zou eten, Kwam het briljante antwoord: "Mwa er ligt nog wel een cake"
Voor mijn moeder was de vakantie vanaf toen wel afgelopen
pi_60695974
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:49 schreef Dikke-Doei het volgende:

[..]

meer dat je dingen gaat kopen als je ouders pleite om een schuldgevoel tegen te gaan. terwijl je gewoon voor je geld werkt
Ah. Maar als het geld is dat je zelf hebt verdiend, wat maakt het dan uit waaraan je het spendeert en ook al waren ze daarvan op de hoogte?
Het leek alsof je met hun creditcard allerlei dingen ging kopen, terwijl ze op vakantie waren.
pi_60696050
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:54 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ah. Maar als het geld is dat je zelf hebt verdiend, wat maakt het dan uit waaraan je het spendeert en ook al waren ze daarvan op de hoogte?
Het leek alsof je met hun creditcard allerlei dingen ging kopen, terwijl ze op vakantie waren.
nee het gaat meer om gezeur tegen te gaan van: je hebt geen broek aan je reet. maar toch geef je geld uit aan troep, in hun ogen .

soms baal ik ook wel als er iedere dag postpakketjes voor mij binnen komen. dan krijg ik weer een schuldgevoel van wat zullen mijn ouders wel niet denken wat ik allemaal wel niet voor onzin koop.

kom ik thuis en dan is er weer een pakketje. dan willen ze wel weten wat er in zit. en dan is het weer een pen of zoiets.

maar ik spaar iedere maand gewoon netjes mijn geld.
Kus-Kus
pi_60696077
vanmiddag was het zelfs zo erg dat ik al naar beneden liep toen er een pakketdienst voor deur stond en zei toen tegen mijn moeder: dit kan echt niet voor mij zijn ik heb echt dit keer niets besteld. en het was dan ook voor de buren.

Heb nu al een tijdje niets meer besteld. en moet eigenlijk ook ff kappen met het kopen van die onzin.
Kus-Kus
  zondag 10 augustus 2008 @ 01:11:11 #10
163216 bioloogje
pi_60696271
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:58 schreef Dikke-Doei het volgende:

[..]

nee het gaat meer om gezeur tegen te gaan van: je hebt geen broek aan je reet. maar toch geef je geld uit aan troep, in hun ogen .

soms baal ik ook wel als er iedere dag postpakketjes voor mij binnen komen. dan krijg ik weer een schuldgevoel van wat zullen mijn ouders wel niet denken wat ik allemaal wel niet voor onzin koop.

kom ik thuis en dan is er weer een pakketje. dan willen ze wel weten wat er in zit. en dan is het weer een pen of zoiets.

maar ik spaar iedere maand gewoon netjes mijn geld.
Ga kleding bestellen via internet
pi_60696304
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:11 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Ga kleding bestellen via internet
laatste pakketje wat ik binnen kreeg was voor het eerst kleding via internet. Ik zocht bepaalde schoenen want ik heb best lastige voeten. en ik draag dus alleen maar skate schoenen. dit is omdat de neus van de schoen lekker breed is voor mijn voeten. en ik zoek ze dus speciaal uit die ik dus ook normaal op kantoor kan dragen dus heel erg zwarte schoenen dus beetje normale uitstraling.
Kus-Kus
  zondag 10 augustus 2008 @ 01:17:08 #12
163216 bioloogje
pi_60696381
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:13 schreef Dikke-Doei het volgende:

[..]

laatste pakketje wat ik binnen kreeg was voor het eerst kleding via internet. Ik zocht bepaalde schoenen want ik heb best lastige voeten. en ik draag dus alleen maar skate schoenen. dit is omdat de neus van de schoen lekker breed is voor mijn voeten. en ik zoek ze dus speciaal uit die ik dus ook normaal op kantoor kan dragen dus heel erg zwarte schoenen dus beetje normale uitstraling.
Dat is dan nog een beetje nuttig idd. Maar waarom doe je het eigenlijk? Doe je het uit verveling ofzo, je hebt niets beters te doen en gaat dan alle aanbiedingen maar af?
pi_60696383
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 00:49 schreef Dikke-Doei het volgende:

[..]

Je ouders komen er toch wel achter als je iets gekocht hebt
Ok ik woon niet meer thuis, al van af mijn 18 e , en ze schrokken ook wel eens van wat ik allemaal kocht of gekocht had
Maar als enige overtuiging heb ik voor ze dat ik nog nooit rood heb gestaan op de bank , en dat ik goed leef, dus voldoende voedsel en drinken kan kopen en al mijn lasten kan betalen

ze vinden het nu al lang best dat ik niet bij ze kom schooien om geld omdat ik mijn geld verkwist heb
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_60696529
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:17 schreef prupke het volgende:

[..]

Je ouders komen er toch wel achter als je iets gekocht hebt
Ok ik woon niet meer thuis, al van af mijn 18 e , en ze schrokken ook wel eens van wat ik allemaal kocht of gekocht had
Maar als enige overtuiging heb ik voor ze dat ik nog nooit rood heb gestaan op de bank , en dat ik goed leef, dus voldoende voedsel en drinken kan kopen en al mijn lasten kan betalen

ze vinden het nu al lang best dat ik niet bij ze kom schooien om geld omdat ik mijn geld verkwist heb
Nee ik sta zelf dik in de plus op mijn rekening. Ik spaar netjes iedere maand geld gewoon minimaal het geld wat ik normaal aan vaste lasten kwijt zou zijn. Nou ik spaar minimaal het dubbele. iedere euro die ik over hou gaat allemaal naar een andere rekening. Maar het zijn de kleine dingetjes die op internet te koop staan zoals een tja een bepaalde pen of andere dingen waar mijn ouders het nut niet van in zien.

mijn vader doet het ook zo. en zorgt dat mijn moeder niet alles ziet wat er gekocht word. zo worden er hele computer systemen naar binnen geloodst als mijn moeder s'avonds even een dutje gaat doen.

ook hier is het geld niet het probleem maar ook weer hetzelfde dat mijn vader ook niet om kleding geeft..

Dit terwijl mijn moeder een vermogen per week uit geeft aan kleding, schoenen interieur dingetjes en dingetjes voor de tuin enzo. en dat wil mijn moeder dan weer niet in zien
Kus-Kus
pi_60696585
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:25 schreef Dikke-Doei het volgende:

[..]

Nee ik sta zelf dik in de plus op mijn rekening. Ik spaar netjes iedere maand geld gewoon minimaal het geld wat ik normaal aan vaste lasten kwijt zou zijn. Nou ik spaar minimaal het dubbele. iedere euro die ik over hou gaat allemaal naar een andere rekening. Maar het zijn de kleine dingetjes die op internet te koop staan zoals een tja een bepaalde pen of andere dingen waar mijn ouders het nut niet van in zien.

mijn vader doet het ook zo. en zorgt dat mijn moeder niet alles ziet wat er gekocht word. zo worden er hele computer systemen naar binnen geloodst als mijn moeder s'avonds even een dutje gaat doen.

ook hier is het geld niet het probleem maar ook weer hetzelfde dat mijn vader ook niet om kleding geeft..

Dit terwijl mijn moeder een vermogen per week uit geeft aan kleding, schoenen interieur dingetjes en dingetjes voor de tuin enzo. en dat wil mijn moeder dan weer niet in zien
dan moet je je zelf niet zo schuldig voelen

indien je alles kan betalen van wat je wil kopen ...doen en maak je niet druk om wat iemand anders denkt!
Ook l is het een ouder
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_60696685
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:28 schreef prupke het volgende:

[..]

dan moet je je zelf niet zo schuldig voelen

indien je alles kan betalen van wat je wil kopen ...doen en maak je niet druk om wat iemand anders denkt!
Ook l is het een ouder
gelukkig is het nu een beetje minder dat kopen enzo. meer het idee van je hebt nu alles wel gekocht wat je wilde hebben. ben nu zelf meer een beetje aan het apart leggen voor een bepaalde aankoop. dus toch nog blijven sparen en de aankopen nog eens apart gaan sparen. geeft mezelf ook weer het gevoel dat ik er voor heb moeten werken. ergens een beetje waarde aan hechten is nooit mis. terwijl het nu gewoon mogelijk is deze aanschaf gewoon te doen. Dit is wel iets wat ik zelf zo wil gaan doen.
Kus-Kus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')