Mensen maken elkaar gek met halve feiten en verhalen, dat veroorzaakt paniek die nergens voor nodig is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het is alleen ook zo vervelend als je de enige bent die het niet doet.
Precies. Dat dus.quote:Het is alleen ook zo vervelend als je de enige bent die het niet doet.
Dan ben ik maar de enige maar ik doe het niet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het is alleen ook zo vervelend als je de enige bent die het niet doet.
Puur nieuwsgierigheid: hoeveel heb je er (ongeveer) opstaan?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan ben ik maar de enige maar ik doe het niet.
Voor de één is een bedrag van 1250 euro héél veel en met veel moeite bij elkaar geharkt, voor de ander is het wisselgeld.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:02 schreef Rizz0 het volgende:
[..]
Puur nieuwsgierigheid: hoeveel heb je er (ongeveer) opstaan?
Niet helemaal waar; als je gewend bent op 500 euro in de maand rond te komen en je bent 1000 euro spaargeld kwijt dan is je verlies aan welvaart door sociale voorzieningen makkelijker op te vangen dan het verlies aan welvaart van iemand die een ton kwijt is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:05 schreef avonne het volgende:
[..]
Voor de één is een bedrag van 1250 euro héél veel en met veel moeite bij elkaar geharkt, voor de ander is het wisselgeld.
De juiste vraag is: hoe gehecht ben je aan het betreffende bedrag? Is het je alles of is het maar bijzaak?
Precies wat ik ook al eerder zei. Icesave staat er helemaal niet slecht voor. Hun kaspositie was prima in orde..... Echter de IJslandse overheid heeft gewoon zelf de trekker overgehaald voor Landsbanki. Als je gaat roepen dat de overheid 6 banken gaat beschermen en er zijn 8 banken.... Wat denk je dan wat er met de overige 2 gebeurt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:43 schreef YoshiBignose het volgende:
http://www.guardian.co.uk/business/2008/oct/07/iceland.banking
Richard Portes, an expert on Iceland at the London Business School, said the government had made a mistake by nationalising Glitnir, creating fear in the markets instead of just providing it with liquidity.
"You have the same law of unintended consequences that you had in the case of Lehman Brothers," he said. "The Iceland problem was immediately vastly exaggerated."
He said the Icelandic banks had been unfairly targeted. "The world is a little unjust. They don't hold any toxic papers. The assets they will have to sell are perfectly good assets. They have been prudently managed and haven't been excessively dependent on the wholesale money markets compared to anyone else," he said.
De meeste mensen zijn bijzonder gehecht aan hun spaargeld. Anders zouden ze wel gaan beleggen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:05 schreef avonne het volgende:
[..]
Voor de één is een bedrag van 1250 euro héél veel en met veel moeite bij elkaar geharkt, voor de ander is het wisselgeld.
De juiste vraag is: hoe gehecht ben je aan het betreffende bedrag? Is het je alles of is het maar bijzaak?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |