Ned 1 NU. Inderdaad leuk om hier te volgenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:09 schreef thettes het volgende:
Het is natuurlijk niet echt op tv te volgen maar het lezen van dit topic is al spannend
volgens mij tellen in die race alleen punten dubbel en die worden bij het aantal opgeteld die je al hebt. Dus zijn er nog veel verschuivingen mogelijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:28 schreef Norrage het volgende:
Hoe gaat die medaillerace?? Hoe zit die in elkaar? Beginnen ze met voorsprongen op elkaar? ofzo?
bij de yngling klasse mocht dat na de 5e race.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:32 schreef thewarrior82 het volgende:
ik heb er ook geen verstand van eigenlijk, maar ze mogen toch ook het resultaat van hun slechtste race wegstrepen?
Wel leuk dat een aantal boten het zo goed doet!
Maar er doen er maar 10 mee bij die race, dus 20 punten is het maximum dat je kunt scoren (bij een normale race veel meer, dacht ik). Je kunt dus 18 punten uitlopen of inlopen in zo'n race.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:29 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
volgens mij tellen in die race alleen punten dubbel en die worden bij het aantal opgeteld die je al hebt. Dus zijn er nog veel verschuivingen mogelijk.
Eerst 10 racen daarna medalracequote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar er doen er maar 10 mee bij die race, dus 20 punten is het maximum dat je kunt scoren (bij een normale race veel meer, dacht ik). Je kunt dus 18 punten uitlopen of inlopen in zo'n race.
Alleen nog 1 vraag: is de 10de race de medalrace, of is dat de medalrace na de reguliere 10 races?
Nee: 10 en finale. Maar het kan nu allemaal anders zijn vanwege het gebrek aan wind.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:57 schreef TheVulture het volgende:
Ik dacht 9 reguliere en daarna de medalrace eigenlijk, maar ik ben geen kenner
ik weet er ook niets van af maar kijk gewoon hierquote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:57 schreef TheVulture het volgende:
Ik dacht 9 reguliere en daarna de medalrace eigenlijk, maar ik ben geen kenner
later opnieuwquote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:57 schreef Marcoss het volgende:
Afgelast vandaag, zie ik? Worden die races gewoon geannuleerd, of later toch nog opnieuw gedaan?
Daar hebben wij toch Code Zero voor?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee: 10 en finale. Maar het kan nu allemaal anders zijn vanwege het gebrek aan wind.
Dat zeiltje hebben we maar in een klasse hoorquote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:16 schreef Coelho het volgende:
[..]
Daar hebben wij toch Code Zero voor?
Amerikanen wouden toch ook met de zeil varen kijken wat hun nu doen.quote:QINGDAO - Het Nederlandse Tornado zeilteam heeft besloten om de Olympische Spelen niet te varen met hun geheime wapen, een revolutionaire aan de windse gennaker maar het standaard zeil.
Mitch Booth en PIm Nieuwenhuis hebben het zeil de afgelopen twee jaar in het geheim ontwikkeld, omdat ze hadden verwacht dat het toernooi met zeer lichtweer zou worden gevaren. Het zeil biedt voordeel tot maximaal 11 knopen wind.De verwachting is dat de wind de komende dagen op de Gele Zee krachtiger zal zijn. De Nederlanders moesten donderdagmiddag beslissen met welk zeil zij het olympisch toernooi gaan varen.
Tussentijds van gennaker wisselen is niet toegestaan. Volgens Booth en Nieuwenhuis is het risico te groot om met het nieuwe zeil te gaan varen. De Nederlanders hebben de afgelopen weken binnen hun klasse veel stof doen opwaaien. Het Oostenrijkse team dreigde zelfs de spelen te boycot als het race-comite het gebruik van de genakker zou toestaan. De buitenlandse concurrentie weigerde de laatste dagen zelfs nog de oranje zeilers te spreken.
Maar de Israeli's en de spanjolen komen dan wel weer erg in de buurtquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:27 schreef evert het volgende:
470 dames pas 9e bij eerste boei (maar voor australie!)
Er varen op dit moment verschillende klasses hequote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:33 schreef Damzkieee het volgende:
Volgens de radio liggen ze eerste.
Niet te vroeg juichen he.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:52 schreef At_Fundum het volgende:
Yngling dames bij laatste boei op plek 1, britse concurenten terug gevallen naar plek 6. Er tekent zich een gouden lijntje aan de horizon af![]()
De horizon is ook ver, een beetje te vergelijken met regenbogen en potten met goudquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |