dan heb je nog geen lekkere gegetenquote:
Ik ben getipt, naar mijn weten kan je naar keuze halen. Bij ons in de regionale moskee (lees markt) kan je naar eigen smaak en keuze halen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 01:32 schreef littledrummergirl het volgende:
jij bent snelweet je ook of dat in gemixte zakken zit of dat die bruine korrels wat apparts zijn?
quote:1 glas rijst
2 glazen rijst
1 kipbouillon blokje
1 lepel roomboter
arpa sehriye ( soort van vermecelli te koop bij de turkse winkel)
Was de rijst met koud water en laat deze afdruipen.
Doe de boter in de pan en laat deze smelten. Doe de arpa sehriye erbij en bak deze al doorroerend bruin. Zodra deze bruin zijn doe je de afgedruipte rijst erbij en bak je dit even samen door elkaar. Daarna giet je de 2 glazen rijst erbij en de kipbouillon en breng je het aan de kook en zet je het daarna op laag vuur sluit de deksel af en laat het koken tot het water helemaal weg is. Daarna zet je het uit en laat je de rijst 10 minuten rusten.
dan zal ik morgen of overmorgen nog eens een nieuwe zoektocht gaan wagen in onze turkse supermarkt, nu ik weet hoe het heet wordt het misschien nog wel watquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 01:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben getipt, naar mijn weten kan je naar keuze halen. Bij ons in de regionale moskee (lees markt) kan je naar eigen smaak en keuze halen.
aah, de bruine stukjes zijn dus helemaal geen rijst, ik dacht dat dat zilvervlies rijst of meergranenspul was ofzoquote:
Je kunt natuurlijk ook expliciet naar Sehriye vragen, uitspreken als Shehriye, maar dan wordt andere soorten rijst uitgesloten, succes.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 01:35 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dan zal ik morgen of overmorgen nog eens een nieuwe zoektocht gaan wagen in onze turkse supermarkt, nu ik weet hoe het heet wordt het misschien nog wel watvond het zo stom om om turkse rijst te gaan vragen
Ja ik eerst ook, dus vandaar dat ik even op zoek gingquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 01:36 schreef littledrummergirl het volgende:
aah, de bruine stukjes zijn dus helemaal geen rijst, ik dacht dat dat zilvervlies rijst of meergranenspul was ofzo
Mischien komt 't omdat ik gewend ben aan pandan rijst, dan is vrijwel al het rijst al snel erg droog.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 01:33 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dan heb je nog geen lekkere gegeteneen beetje plakkerig en vreselijk veel smaak ( voor zover rijst smaak kan hebben dan
)
wij hebben tijdens onze laatste vakantie ( in datça schiereiland aan turkije) ook een paar keer home-made food opquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 06:56 schreef thloreg het volgende:
Turkse keuken is altijd al een van de beste keukens van de wereld. Oh ja en dat is niet alleen een broodje Döner kebab. TS, weet je wat het allerlekkerste is? Mama's etencheck mini-versie in m'n fotoboek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |