quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:27 schreef WurM het volgende:
Jullie hier in TRU hebben ongetwijfeld wel eens van 2012 gehoord.
o ze zijn dol op sterretjes nou snap ik waarom ze zijn uitgestorvenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
beetje suggestief.
De maya's bekeken dingen niet zo uiterst destructief zoals als wij dat nu zouden doen.
"einde van de wereld" kan makkelijk vertaald worden naar "een nieuw begin".
En wat voor begin dan? tja dat kan van alles zijn.
Ligt eraan wat de maya's precies voorzagen.
Wellicht had het iets met de sterretjes te maken want daar waren ze dol op.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:27 schreef WurM het volgende:
. Anyone claiming to be over 38 is lying about their age.[/i]
Door de schrijver van het boek. Jammer alleen dat de Hitchhiker serie begon in 1979. En dat van google is natuurlijk ook gebaseerd op het boek van Douglas Adams. Sterker nog het hoofdkantoor van Google heet Googeplex dat ook in 1 van de boeken voorkomt alzijnde hoofdkwartier ergens van.quote:Rest ons het getal 42. 42 is uiteraard maar een verzinsel van een filmmaker. Het is leuk om even te geloven dat 42 een getal is, dat overal antwoord op geeft. Realistisch is het echter niet.
Je liegt!!quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:05 schreef Megumi het volgende:
Ik ben van 1966 dus 1970 kan nooit het begin geweest zijn.
Daarmee ontken je dus ook de holocaust, ik zeg slotje en aangifte hiervan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:27 schreef WurM het volgende:
1 Let ook even op de 'alternate text' van het plaatje: The universe started in 1970. Anyone claiming to be over 38 is lying about their age.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
beetje suggestief.
De maya's bekeken dingen niet zo uiterst destructief zoals als wij dat nu zouden doen.
"einde van de wereld" kan makkelijk vertaald worden naar "een nieuw begin".
En wat voor begin dan? tja dat kan van alles zijn.
Ligt eraan wat de maya's precies voorzagen.
Wellicht had het iets met de sterretjes te maken want daar waren ze dol op.
Ik ontken geen holocaust. Ik zeg alleen dat de 'geschiedenis' zoals wij die kennen van voor 1970, pas sinds 1970 bestaat. Het ligt allemaal een beetje ingewikkeld, maar als ons universum pas sinds 1970 bestaat, bestaat de tijd ook pas sinds 1970. Dit betekent echter niet dat de tijd bij 0 begint. Als ik tijd was, zou ik er ook zeker van willen zijn dat ik zou bestaan, dus mijzelf eerder laten beginnen dan dat ik eigenlijk begin...quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:10 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Daarmee ontken je dus ook de holocaust, ik zeg slotje en aangifte hiervan.
Dan zou er dus voor 2012 een tijdmachine ontworpen moeten zijn [...]quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 15:40 schreef Rotuti het volgende:
Het is natuurlijk onzin dat onze wereld pas is ontstaan in 1970. Als je dat gelooft, kan het niet zo zijn dat je ook gelooft dat de Maya's duizenden jaren geleden al hebben voorspeld dat er in 2012 iets spannends gebeurt, want je gelooft simpelweg niet dat er duizenden jaren geleden al iets was. Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat toeval niet bestaat en dat 1970 wel het begin van een nieuw tijdperk(je) is geweest. Dit geeft TS ook al aan, door te wijzen op de willekeurige getallen.
Of 2012 onzin is of niet, is voor mij persoonlijk nog niet duidelijk. Ik geloof niet dat de Maya's zelf zoiets hebben kunnen verzinnen. Er zijn echter genoeg aanwijzingen dat ze, evenals de Egyptenaren, die ook van sterretjes hielden, bezoek hebben gehad. Of dit bezoek buitenaards of uit de toekomst is geweest, weten we niet, maar we weten wel dat zowel Egyptenaren als Maya's hun tijd ver vooruit waren wat sterretjes betreft. 2012 hoeft dus geen onzin te zijn.
Rest ons het getal 42. 42 is uiteraard maar een verzinsel van een filmmaker. Het is leuk om even te geloven dat 42 een getal is, dat overal antwoord op geeft. Realistisch is het echter niet.
Om te concluderen: Ik zelf geloof niet dat toeval bestaat en dit is dan ook geen toeval. Mijns inziens is dit een link die knap is verzonnen door Wurm, maar die verder niets te betekenen heeft.
OMG, ben je echt zo dom dat je er op in gaat ?quote:Op zondag 17 augustus 2008 04:10 schreef Ensenata het volgende:
En al dat beeldmateriaal van voor 1970 dan? Al die jaartallen bij youtube filmpjes zijn gelogen?En Woodstock was ook voor-'s wereld?
2 witregels eronder:quote:Op maandag 18 augustus 2008 10:17 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
OMG, ben je echt zo dom dat je er op in gaat ?
Mocht dit wel serieus zijn, doe me een plezier met wat meer info over beide beweringen...quote:Op zondag 17 augustus 2008 04:10 schreef Ensenata het volgende:
Dat we in de "baarmoeder" liggen is trouwens ook al vastgesteld door onze wetenschappers. Maar dat was niet echt nodig vind ik, aangezien de Maya's ook wisten wanneer er ijstijden waren.
interessantquote:Op maandag 18 augustus 2008 18:16 schreef Ensenata het volgende:
"De Maya's waren haarscherp in hun berekeningen en konden in het verlengde hiervan ook haarscherp voorspellen. Ze waren zelfs zo specifiek dat ze in die enorme cyclus van 26.000 jaar tot op de dag nauwkeurig waren: 21 december 2012. Die datum markeert het einde van de grote kalender en van de cyclus van dertien zogenoemde baktuns en waarna de aarde begint aan de 'periode van de vijfde zon'. Volgens hun berekeningen, die astronomisch nog steeds accuraat zijn, komt ons zonnestelsel dan op één lijn te staan met Hunab K'u, het centrum van de Melkweg, de plaats die de Maya's de kosmische baarmoeder noemen. Mayakenner Peter Toonen schrijft begin dit jaar in tijdschrift Frontier: 'Dan staan dus onze Aarde en onze zon op één lijn met elkaar in het hart van de melkweg, dus met Hunab K´u, de Bron [...]. Technisch kun je dan een soort nultoestand krijgen in de draaiingen van de elektromagnetische velden van ons zonnestelsel. Volgens de overleveringen van de Hopi indianen duurt dit drie dagen; drie dagen van leegte en duisternis. Daarna kunnen de magnetische polen omkeren. Wie zal het zeggen?' Hoe het ook zij, de Maya-telling begint dan opnieuw met het jaar nul. De Maya's hebben geen lineaire tijds-telling, maar zien de tijd als inelkaargrijpende cirkels."
http://www.daanspeak.com/Maya01.html
Is nog veel meer te vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |