abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 17:27:43 #1
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_60661600
Jullie hier in TRU hebben ongetwijfeld wel eens van 2012 gehoord. De ins en outs weet ik niet precies, maar het schijnt dat een oude Maya-kalender aangeeft dat in 2012 het einde van een tijdperk of zelfs het einde van de wereld plaatsvindt. 2012 dus.

Niet lang geleden kwam ik op het internet een pagina tegen die stelde dat 1970 het begin van de aarde is. Computers van voor de eeuwswisseling konden niet of slecht overweg met data voor 1970 (millenniumprobleem) en willekeurige getallen worden nog altijd berekend aan de hand van het aantal milliseconden dat is verstreken sinds 01-01-1970 om 0:00:00:000. 19701 dus.

In The Hitchhiker's Guide to the Galaxy wordt het getal 42 als 'het antwoord op leven, het universum en alles' gegeven. Ook zoekgigant Google geeft 42 als antwoord, als wordt gezocht op 'answer to life, the universe and everything'. 42 dus.

Met bovenstaande gegevens kan een eenvoudige som worden gemaakt. 2012 - 1970 = 42. Als het universum is ontstaan in 1970 en vergaat in 2012, zal het precies zoveel jaar bestaan als het antwoord op datzelfde universum, het leven en alles.

Toeval of niet...

1 Let ook even op de 'alternate text' van het plaatje: The universe started in 1970. Anyone claiming to be over 38 is lying about their age.
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_60661710
Tja... als je maar lang genoeg zoekt is er voor alles wel zo'n verklaring te vinden.
Mensen hebben altijd de neiging om overal verbanden tussen te zoeken, zelfs als die er helemaal niet zijn of niets betekenen.
Mij zegt het eigenlijk vrij weinig.... hoe vaak is al wel niet het einde van de wereld voorspelt en dat er niets gebeurt Zo zal het in 2012 ook wel gaan.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 17:46:38 #3
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_60662144
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 17:27 schreef WurM het volgende:
Jullie hier in TRU hebben ongetwijfeld wel eens van 2012 gehoord.

Anyway, tvp maar even
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_60662865
beetje suggestief.
De maya's bekeken dingen niet zo uiterst destructief zoals als wij dat nu zouden doen.

"einde van de wereld" kan makkelijk vertaald worden naar "een nieuw begin".

En wat voor begin dan? tja dat kan van alles zijn.
Ligt eraan wat de maya's precies voorzagen.
Wellicht had het iets met de sterretjes te maken want daar waren ze dol op.
pi_60664965
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 18:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
beetje suggestief.
De maya's bekeken dingen niet zo uiterst destructief zoals als wij dat nu zouden doen.

o ze zijn dol op sterretjes nou snap ik waarom ze zijn uitgestorven
pi_60665187
Okay.

Wij zijn verder qua technologie dan de Maya's ooit waren. Onze kalenders lopen oneindig door. Ik vertrouw op huidige technologie.

Er gebeurt dus niks bijzonders in 2012. Maar daar komen we dan wel (WEER) achter. En dan volgt het volgende grote getal Wake up..
pi_60684727
Het is natuurlijk onzin dat onze wereld pas is ontstaan in 1970. Als je dat gelooft, kan het niet zo zijn dat je ook gelooft dat de Maya's duizenden jaren geleden al hebben voorspeld dat er in 2012 iets spannends gebeurt, want je gelooft simpelweg niet dat er duizenden jaren geleden al iets was. Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat toeval niet bestaat en dat 1970 wel het begin van een nieuw tijdperk(je) is geweest. Dit geeft TS ook al aan, door te wijzen op de willekeurige getallen.

Of 2012 onzin is of niet, is voor mij persoonlijk nog niet duidelijk. Ik geloof niet dat de Maya's zelf zoiets hebben kunnen verzinnen. Er zijn echter genoeg aanwijzingen dat ze, evenals de Egyptenaren, die ook van sterretjes hielden, bezoek hebben gehad. Of dit bezoek buitenaards of uit de toekomst is geweest, weten we niet, maar we weten wel dat zowel Egyptenaren als Maya's hun tijd ver vooruit waren wat sterretjes betreft. 2012 hoeft dus geen onzin te zijn.

Rest ons het getal 42. 42 is uiteraard maar een verzinsel van een filmmaker. Het is leuk om even te geloven dat 42 een getal is, dat overal antwoord op geeft. Realistisch is het echter niet.

Om te concluderen: Ik zelf geloof niet dat toeval bestaat en dit is dan ook geen toeval. Mijns inziens is dit een link die knap is verzonnen door Wurm, maar die verder niets te betekenen heeft.
pi_60729338
Volgens de computers met die 1970 datums zou de wereld in 2000 al zijn vergaan.
"Soms krijg ik gilles de la tourette van jou." - WurM
pi_60729995
quote:
. Anyone claiming to be over 38 is lying about their age.[/i]
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 11 augustus 2008 @ 13:00:08 #10
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_60730423
quote:
Rest ons het getal 42. 42 is uiteraard maar een verzinsel van een filmmaker. Het is leuk om even te geloven dat 42 een getal is, dat overal antwoord op geeft. Realistisch is het echter niet.
Door de schrijver van het boek. Jammer alleen dat de Hitchhiker serie begon in 1979. En dat van google is natuurlijk ook gebaseerd op het boek van Douglas Adams. Sterker nog het hoofdkantoor van Google heet Googeplex dat ook in 1 van de boeken voorkomt alzijnde hoofdkwartier ergens van.
Voor de rest denk ik niet dat er enige relatie is tussen 1970, 2012 en het getal 42. Wel een grappig weetje.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  maandag 11 augustus 2008 @ 13:05:31 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60730576
Ik ben van 1966 dus 1970 kan nooit het begin geweest zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 11 augustus 2008 @ 13:08:21 #12
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_60730655
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:05 schreef Megumi het volgende:
Ik ben van 1966 dus 1970 kan nooit het begin geweest zijn.
Je liegt!!
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
pi_60730707
quote:
1 Let ook even op de 'alternate text' van het plaatje: The universe started in 1970. Anyone claiming to be over 38 is lying about their age.
Daarmee ontken je dus ook de holocaust, ik zeg slotje en aangifte hiervan.
Lambo of Rekt
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:22:57 #14
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_60734066
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 18:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
beetje suggestief.

zzz
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:50:57 #15
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_60750513
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:10 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Daarmee ontken je dus ook de holocaust, ik zeg slotje en aangifte hiervan.
Ik ontken geen holocaust. Ik zeg alleen dat de 'geschiedenis' zoals wij die kennen van voor 1970, pas sinds 1970 bestaat. Het ligt allemaal een beetje ingewikkeld, maar als ons universum pas sinds 1970 bestaat, bestaat de tijd ook pas sinds 1970. Dit betekent echter niet dat de tijd bij 0 begint. Als ik tijd was, zou ik er ook zeker van willen zijn dat ik zou bestaan, dus mijzelf eerder laten beginnen dan dat ik eigenlijk begin...

Nogmaals: het klinkt erg ingewikkeld, maar het is niet onmogelijk.
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:52:50 #16
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_60756185
Volgens mij eindigt de wereld dan op dinsdag 03:14:07 UTC, 19 January 2038.
Dat is namelijk de eindtijd van de UNIX 'millenium' bug.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_60893215
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 15:40 schreef Rotuti het volgende:
Het is natuurlijk onzin dat onze wereld pas is ontstaan in 1970. Als je dat gelooft, kan het niet zo zijn dat je ook gelooft dat de Maya's duizenden jaren geleden al hebben voorspeld dat er in 2012 iets spannends gebeurt, want je gelooft simpelweg niet dat er duizenden jaren geleden al iets was. Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat toeval niet bestaat en dat 1970 wel het begin van een nieuw tijdperk(je) is geweest. Dit geeft TS ook al aan, door te wijzen op de willekeurige getallen.

Of 2012 onzin is of niet, is voor mij persoonlijk nog niet duidelijk. Ik geloof niet dat de Maya's zelf zoiets hebben kunnen verzinnen. Er zijn echter genoeg aanwijzingen dat ze, evenals de Egyptenaren, die ook van sterretjes hielden, bezoek hebben gehad. Of dit bezoek buitenaards of uit de toekomst is geweest, weten we niet, maar we weten wel dat zowel Egyptenaren als Maya's hun tijd ver vooruit waren wat sterretjes betreft. 2012 hoeft dus geen onzin te zijn.

Om te concluderen: Ik zelf geloof niet dat toeval bestaat en dit is dan ook geen toeval. Mijns inziens is dit een link die knap is verzonnen door Wurm, maar die verder niets te betekenen heeft.
Dan zou er dus voor 2012 een tijdmachine ontworpen moeten zijn [...]
  zondag 17 augustus 2008 @ 04:10:24 #18
225100 Ensenata
He who Saw the Deep
pi_60893347
En al dat beeldmateriaal van voor 1970 dan? Al die jaartallen bij youtube filmpjes zijn gelogen? En Woodstock was ook voor-'s wereld?

Maar ok serieus,
2012, heb ik veel over gelezen.

Er gaat van alles rond op het internet, en theorieën over "het einde van de wereld" BLIJVEN maar terugkomen. (Zo komen er bv. in 2017 aliens op aarde om ons te vernietigen).

Maar eigenlijk is het alleen maar leuk om naar de hemel te gaan kijken vanaf ongeveer 12 December 2012, aangezien ons zonnestelsel dan in de "baarmoeder" van het universum komt te liggen. En wat er dan precies gebeurt weet niemand... als iemand dat zou weten, of zou beweren te weten (en hij/zij draagt geen spreekwoordelijke lab-jas) dan zit diegene in een gesticht op dit moment waarschijnlijk.

Dat we in de "baarmoeder" liggen is trouwens ook al vastgesteld door onze wetenschappers. Maar dat was niet echt nodig vind ik, aangezien de Maya's ook wisten wanneer er ijstijden waren.
You think you can't
You wish you could
I know you can
I wish you would
  maandag 18 augustus 2008 @ 10:17:08 #19
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_60917220
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 04:10 schreef Ensenata het volgende:
En al dat beeldmateriaal van voor 1970 dan? Al die jaartallen bij youtube filmpjes zijn gelogen? En Woodstock was ook voor-'s wereld?
OMG, ben je echt zo dom dat je er op in gaat ?
zzz
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:36:39 #20
225100 Ensenata
He who Saw the Deep
pi_60920840
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 10:17 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

OMG, ben je echt zo dom dat je er op in gaat ?
2 witregels eronder:

"Maar ok serieus,"

Ben je echt zo dom dat je na die 2 regels al stopt met lezen?
You think you can't
You wish you could
I know you can
I wish you would
pi_60929284
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 04:10 schreef Ensenata het volgende:
Dat we in de "baarmoeder" liggen is trouwens ook al vastgesteld door onze wetenschappers. Maar dat was niet echt nodig vind ik, aangezien de Maya's ook wisten wanneer er ijstijden waren.
Mocht dit wel serieus zijn, doe me een plezier met wat meer info over beide beweringen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:16:03 #22
225100 Ensenata
He who Saw the Deep
pi_60929693
"De Maya's waren haarscherp in hun berekeningen en konden in het verlengde hiervan ook haarscherp voorspellen. Ze waren zelfs zo specifiek dat ze in die enorme cyclus van 26.000 jaar tot op de dag nauwkeurig waren: 21 december 2012. Die datum markeert het einde van de grote kalender en van de cyclus van dertien zogenoemde baktuns en waarna de aarde begint aan de 'periode van de vijfde zon'. Volgens hun berekeningen, die astronomisch nog steeds accuraat zijn, komt ons zonnestelsel dan op één lijn te staan met Hunab K'u, het centrum van de Melkweg, de plaats die de Maya's de kosmische baarmoeder noemen. Mayakenner Peter Toonen schrijft begin dit jaar in tijdschrift Frontier: 'Dan staan dus onze Aarde en onze zon op één lijn met elkaar in het hart van de melkweg, dus met Hunab K´u, de Bron [...]. Technisch kun je dan een soort nultoestand krijgen in de draaiingen van de elektromagnetische velden van ons zonnestelsel. Volgens de overleveringen van de Hopi indianen duurt dit drie dagen; drie dagen van leegte en duisternis. Daarna kunnen de magnetische polen omkeren. Wie zal het zeggen?' Hoe het ook zij, de Maya-telling begint dan opnieuw met het jaar nul. De Maya's hebben geen lineaire tijds-telling, maar zien de tijd als inelkaargrijpende cirkels."

http://www.daanspeak.com/Maya01.html

Is nog veel meer te vinden.
You think you can't
You wish you could
I know you can
I wish you would
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:34:06 #23
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_60930054
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_60930268
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:16 schreef Ensenata het volgende:
"De Maya's waren haarscherp in hun berekeningen en konden in het verlengde hiervan ook haarscherp voorspellen. Ze waren zelfs zo specifiek dat ze in die enorme cyclus van 26.000 jaar tot op de dag nauwkeurig waren: 21 december 2012. Die datum markeert het einde van de grote kalender en van de cyclus van dertien zogenoemde baktuns en waarna de aarde begint aan de 'periode van de vijfde zon'. Volgens hun berekeningen, die astronomisch nog steeds accuraat zijn, komt ons zonnestelsel dan op één lijn te staan met Hunab K'u, het centrum van de Melkweg, de plaats die de Maya's de kosmische baarmoeder noemen. Mayakenner Peter Toonen schrijft begin dit jaar in tijdschrift Frontier: 'Dan staan dus onze Aarde en onze zon op één lijn met elkaar in het hart van de melkweg, dus met Hunab K´u, de Bron [...]. Technisch kun je dan een soort nultoestand krijgen in de draaiingen van de elektromagnetische velden van ons zonnestelsel. Volgens de overleveringen van de Hopi indianen duurt dit drie dagen; drie dagen van leegte en duisternis. Daarna kunnen de magnetische polen omkeren. Wie zal het zeggen?' Hoe het ook zij, de Maya-telling begint dan opnieuw met het jaar nul. De Maya's hebben geen lineaire tijds-telling, maar zien de tijd als inelkaargrijpende cirkels."

http://www.daanspeak.com/Maya01.html

Is nog veel meer te vinden.
interessant
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_60935236
ff tvp voor later
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: