quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 14:00 schreef Strani het volgende:Dat het dus moeilijk is om het werk volledig naast je neer te leggen in je privé-leven accepteer ik, met jullie argumenten. Maar dan rest wel de vraag waarom je dat nog eens zou benadrukken door ook nog eens op een dag, die één van de speciaalste van je leven zou moeten zijn, je uniform aan te trekken.
Doet een brandweerman ook z'n uniform aan tijdens z'n huwelijk? Of een gemiddelde politie-agent? Dit is trouwens een echte vraag want ik zou het niet weten.
Van de brandweer zou ik het niet weten, van de politie weet ik dat het wel gebeurt, ja.
Maar wat is er mis mee? Het militair zijn is een deel van je leven. Het is niets om je voor te schamen, en dat is het dragen van een uniform ook niet. En laten we eerlijk zijn: een (defensie- of politie-)uniform is nog altijd mooier dan een kostuum. Het is in ieder geval anders. Vrouwen hebben heel veel mogelijkheden qua kleding die dag, mannen kunnen eigenlijk alleen maar kiezen uit een kostuum, of een kostuum. Hooguit is de snit wat anders. Een uniform (altijd op maat gemaakt) brengt tenminste wat verandering, en de meeste vrouwen vinden het geweldig om op hun touwdag hun aanstaande in uniform (en zeker in Ceremonieel Tenue) te zien. Het bijbehorende ceremonieel maakt het nog meer anders.
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 14:50 schreef Bouke-p het volgende:ik ga 28 augustus trouwen en ik ga in DT, net zoals mn getuige(pa) en een aantal collega's. Dingen als sabelwacht etc doen wij niet, dat gaat me net ff te ver
Ieder zijn keus natuurlijk, maar ik denk dat je je aanstaande een groot plezier doet als je haar wel het complete sprookjeshuwelijk (met sabelwacht) geeft. Al was het maar om de fotos aan haar (ongetwijfeld jaloerse) vriendinnen te kunnen laten zien.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan
controleren...
-
Privacy Matters