Ik hou van de viewfinder van die dingen.. perfect gewoon, veel beter dan die van m'n Nikon D40quote:
Verleidelijkquote:Op maandag 8 september 2008 23:46 schreef MonoSynth het volgende:
niet dat je ooit wat doet met een 1000mm lens, maar toch:
http://link.marktplaats.nl/192518161
De D40 is een veredelde point-and-shoot camera en dus niet gemaakt om met oude lenzen met handmatige scherpstelling om te gaan, daarom is een grote heldere zoeker niet echt nodig.quote:Op dinsdag 9 september 2008 00:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik hou van de viewfinder van die dingen.. perfect gewoon, veel beter dan die van m'n Nikon D40
quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:19 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
... point-and-shoot camera ....
Ik heb een 400 mm non-spiegel, mijn interesse ging vooral ook uit naar de 1000mmquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:09 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Jij mag nog eens proberen, ik heb alleen de 1000mm nodig, een 500 heb ik al.
Je merkt in fotograficaland eigenlijk zelden dat een camera of lens in prijs omhoog gaat. Ik kan me in elk geval maar twee gevallen herinnerenquote:Op dinsdag 9 september 2008 21:39 schreef Erasmo het volgende:
Zijn er op dit moment nog camera's waarvan verwacht wordt dat die in prijs gaan stijgen?(dus GAS-verantwoord)
Okay, ander mooi voorbeeld is bv. ook de Pentax AF Adapterquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:24 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Je merkt in fotograficaland eigenlijk zelden dat een camera of lens in prijs omhoog gaat. Ik kan me in elk geval maar twee gevallen herinneren
1 In CameraMagazine stond ooit een fraai artikel over de Koni-Omega Rapid, een razendsnelle 6x7-meetzoeker met wisseloptiek en wissemagazijnen, erg populair bij Amerikaanse pers- en reportagefotografen vanwege zijn ontzettend robuuste constructie en weergaloos goeie Konicalenzen. Tot dat artikel gingen die dingen in Nederland wegens onbekend voor redelijk lage prijzen. Na het artikel werden er plotsklaps juweliersprijzen voor gevraagd(in de US of A waar het monster een stuk gangbaarder was bleef ie gewoon zo rond de $200 cirkelen)
2 Tot een jaar of anderhalf terug kon je voor weinig een Minolta 4/70-210mm vinden, een vroege zoom uit eind jaren tachtig en naar verluid een van de fraaiste zoomlenzen ooit gebouwd. Toen dit bij het Sony-publiek bekend werd brak er idioterij uit op internet, voor de beercan wordt momenteel meer geboden dan hij destijds nieuw kostte. Ook voor de vastbrandpunten uit de vroege Minolta AF-dagen worden momenteel krankzinnig prijzen geboden en zomogeljik nog krankzinniger prijzen gevraagd.
Verder is het enige dat in fotograficaland lucratief kan zijn:
- ontsnapte prototypes.
- totaal mislukte concepten waarvan er maar een handjevol verkocht zijn
Die eerste vind je niet meer per ongeluk, die tweede groep kun je een mazzeltje mee hebben.
Ze worden niet zeldzamer meer dus zal de waarde op die basis nooit toenemen. Het enige gelukje dat je zou kunnen hebben is dat fotograficaverzamelen ineens heel erg hot wordt en mensen een beetje krankzinnig worden maar of de wereld er dan zoveel leuker op wordt kun je zo je vraagtekens bij zettenquote:Op dinsdag 9 september 2008 23:10 schreef Erasmo het volgende:
Maar bv. een pre-oorlogse zeiss is over 10 jaar niet noemenswaardig meer waard?
Van wanneer ongeveer en wat voor conceptquote:En nu zag ik laatst een camera die door een tijdje door een Nederlandse tandarts werd gemaakt(ja heus!), ik ben alleen de naam vergeten, doet dit bij iemand een belletje rinkelen?
Boxcamera, niet al te lang na de oorlog.quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:34 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ze worden niet zeldzamer meer dus zal de waarde op die basis nooit toenemen. Het enige gelukje dat je zou kunnen hebben is dat fotograficaverzamelen ineens heel erg hot wordt en mensen een beetje krankzinnig worden maar of de wereld er dan zoveel leuker op wordt kun je zo je vraagtekens bij zetten
[..]
Van wanneer ongeveer en wat voor concept
Venaretquote:Op woensdag 10 september 2008 07:50 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Boxcamera, niet al te lang na de oorlog.
Fuller Framequote:Op zondag 14 september 2008 14:03 schreef kvdv het volgende:
Nieuwe aanwinst:
Franka Solida:
[ afbeelding ]
M'n eerste balgcamera
Je kunt het ook bij een juwelier / horloge-boer proberen daar haal ik dat type voor mij lichtmetertje weg.quote:Op donderdag 25 september 2008 08:52 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ook weer waar, 'k sleep het beestje wel eens mee naar de lokale fotozaak, eens kijken of ze deze batterijtjes nog hebben
Ik het batterijtje verkoopt men onder een heleboel type nummers:quote:Op vrijdag 26 september 2008 03:38 schreef Garbageman het volgende:
Ik zie op internet dat de mamiya een 1.5v MS76 button batterij oftewel LR44/SR44 nodig heeft.
Mazzel dat er geen 1.3 volt kwikbatterij in moet!
Lichtmeter aanzetten door de transporthandel ietsje aan te trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |