quote:Minolta Hi-Matic G
[..]
However, it's possible that the Hi-Matic G was not a Minolta product. It might have been designed by Minolta but made by another camera manufacturer. The same basic camera is thought to be the foundation for the Konica C35, the Mamiya 135, the Vivitar EE, the Revue 400S, and the Revue 400L (see below). It's possible that Minolta just made the lenses for these cameras. We'll probably never know the details of this collaboration.
Over het algemeen moet je naar huidige maatstaven nogal wat aanslepen om die lensjes uit die jaren70 meetzoekers voorbij te performen, het zijn vrijwel zonder uitzondering beregoeie optieken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:12 schreef kvdv het volgende:
Iemand ervaringen met deze camera? (Kwaliteit van de lens?)
De laatste generatie meetzoekers waartoe ook deze behoort kreeg midden jaren 70 te lijden onder de hang van fabrikanten om de produktiekosten te verlagen. Mechanisch zijn de meetzoekertjes nogal fijnbesnaarde apparaatjes en het goedkoper produceren had tot gevolg dat de laatste generatie meetzoekers min of meer aan het uitsterven is. De generaties daarvoor waren veel robuuster gebouwd en zo zit je nu met het mallotige fenomeen dat de oudere meetzoekers nog steeds onverwoestbaar doorfotograferen terwijl de jongere en masse het loodje leggen, meestal vanwege iets te fragiele ingewanden dusquote:Waarom doettie ut nu niet![]()
hij is nog wel zo mooi
![]()
Voor zover ik na kan gaan heeft Minolta deze lens als 'Rokkor' uitgebracht en Konica als 'Hexanon'. Vooral Konica zette echt niet zomaar hun naam op een willekeurige OEM lens en ook Minolta had zo zijn standaarden...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 01:10 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Over het algemeen moet je naar huidige maatstaven nogal wat aanslepen om die lensjes uit die jaren70 meetzoekers voorbij te performen, het zijn vrijwel zonder uitzondering beregoeie optieken.
Wauw, supervet! En er gaat gewoon 35mm film in? Produceert het ook gewoon full-frame plaatjes?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:15 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ja! Jammer dat dat nooit in productie is gegaan...
[..]
24mm, 18mm en 50mm, er zijn later meerdere uitgebracht maar die zijn redelijk zeldzaam...
Ik heb een mooi alu koffertje waar het volgende inzit:
[ afbeelding ]
Om een idee te geven hoe klein ie wel niet is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nope er gaat 110 film in, http://en.wikipedia.org/wiki/110_filmquote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:23 schreef kvdv het volgende:
Even naar aanleiding van Erasmo's post in het aankopen topic. anders raken we weer offtopic
[..]
Wauw, supervet! En er gaat gewoon 35mm film in? Produceert het ook gewoon full-frame plaatjes?
En die lenzen? Hoe lichtsterk zijn die dingen?
Edit: duh Pentax auto 110. Daar gaat vast geen 35mm rolletje in
Ebayquote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:29 schreef MonoSynth het volgende:
Kun je die films nog kopen trouwens? Of is het een kwestie van een 120 rolfilmpje kopen en doe-het-zelven in de doka om het ding in reepjes te snijden en in een 110 cassette te stoppen?
Wie dat voor elkaar krijgt en er ook nog daadwerkelijk foto's mee weet te produceren krijgt van mij een hoogstpersoonlijk schouderklopjequote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:29 schreef MonoSynth het volgende:
Of is het een kwestie van een 120 rolfilmpje kopen en doe-het-zelven in de doka om het ding in reepjes te snijden en in een 110 cassette te stoppen?
Breng ze gewoon naar de fotoboerquote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:13 schreef kvdv het volgende:
[..]
Wie dat voor elkaar krijgt en er ook nog daadwerkelijk foto's mee weet te produceren krijgt van mij een hoogstpersoonlijk schouderklopje![]()
Aankomen is 1, maar waar kun je die 110 filmpjes nog laten ontwikkelen?
110 film is te krijgen op Ebay, in Houten en op diverse sites. Het enige wat nog te vinden is is kleurnegatief.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:29 schreef MonoSynth het volgende:
Kun je die films nog kopen trouwens? Of is het een kwestie van een 120 rolfilmpje kopen en doe-het-zelven in de doka om het ding in reepjes te snijden en in een 110 cassette te stoppen?
Gaat allemaal naar een grote ontwikkelcentrale in Duitsland(?) daar kunnen ze zo'n beetje alles aanquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:26 schreef Ilford het volgende:
[..]
110 film is te krijgen op Ebay, in Houten en op diverse sites. Het enige wat nog te vinden is is kleurnegatief.
Doe het zelven kan ook, ik zou het wel willen om eens z/w te kunnen 110'en, maar het is me een te grote uitdaging. Hier twee(1) links(2).
Laten ontwikkelen kan bij de HEMA; ik blijf me er over verbazen, wat je er ook inlevert: 110, 135, 120, ze doen het allemaal (220 heb ik ze nog niet toevertrouwd...).
Ontwikkelcentrale zou wel eens afhankelijk kunnen zijn van waar je HEMA staat; wat ik bij de HEMA inlever gaat iig naar Fuji Steenbergen. En die kunnen (ook) alles aan. Al zie ik het soms wel voor me dat ze denken "wat is DAT nou weer? Ehh... dat laten we liggen tot vrijdag, als de bijna-VUTter er weer is. Die herkent het misschien".quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:28 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Gaat allemaal naar een grote ontwikkelcentrale in Duitsland(?) daar kunnen ze zo'n beetje alles aan
Bij de HEMA hier in EHV (Rechtestraat) doen ze een heel stuk moeilijker:quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:41 schreef Ilford het volgende:
(HEMA)
[..]
Ontwikkelcentrale zou wel eens afhankelijk kunnen zijn van waar je HEMA staat; wat ik bij de HEMA inlever gaat iig naar Fuji Steenbergen. En die kunnen (ook) alles aan. Al zie ik het soms wel voor me dat ze denken "wat is DAT nou weer? Ehh... dat laten we liggen tot vrijdag, als de bijna-VUTter er weer is. Die herkent het misschien".
Waarom zou je iemand moeten overtuigen? Opdrachtzak invullen, film er in, zak met film in de opdrachtenverzamelcontainer, paar dagen wachten, klaar.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:47 schreef kvdv het volgende:
[..]
Bij de HEMA hier in EHV (Rechtestraat) doen ze een heel stuk moeilijker:
Ze overtuigen dat een 120 filmpje ook gewoon foto's bevat zal dan ook wel niet meevallen. Misschien binnenkort maar eens proberen, heb er nog 2 liggen geloof ik.
Volgens mij moet je er met de bus wel kunnen komenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:40 schreef kvdv het volgende:
Ik moet nog maar zien hoe ik zondag eigelijk naar dat godvergeten dorp (Doesburg Fotografica Beurs) kom. Plan was OV maar dat wordt nog knap lastig volgens mij![]()
Wat voor een had je op het oog?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |