abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:52:31 #1
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_60649994
NIET DUS!

Als je contact op wil nemen met Studielink kan dat. Maar alleen via een contactformulier, gewoon bellen zit er niet in. Goed, je kunt bellen met een servicedesk, maar die is niet bedoelt voor studenten en kan mij dus ook niet helpen. Nu moet ik dus zitten wachten op een mailtje. als je haast hebt, heb je dus gewoon vette pech.

Wil ik iets regelen via IB-Groep , dan kan dat. Maar dan moet ik mijn DigID eerst weer uitbreiden met SMS-authenticatie. Als je dan naar de site van DigID gaat om dat te regelen, moet je eerst weer een burgerservicenummer invoeren. Ga daarvoor naar de handige site van Burgerservicenummer!
en dat blijkt dan gewoon je sofi-nummer te zijn

Aaaargh! Wat is dat tegenwoordig met de instelling dat alles makkelijker en handiger wordt als het maar digitaal is? Over het algemeen is het wel makkelijk, scheelt papierwerk. Maar het lijkt nu wel alsof alles koortsachtig wordt gedigitaliseerd. "WANT DAT IS HANDIG JOH!! "
Maar ondertussen wordt je van de ene naar de andere site verwijzen voor een code hier, een nummer daar, een wachtwoord sus en een bevestiging zo. En als je ergens niet kunt inloggen ben je gewoon genaaid.

ja TS kan er niet mee omgaan blablabla, hebben we dat alvast gehad
Guanine en Cytosine! *O*
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:53:42 #2
164571 Sneeuwvlok
Groetjes, veldmuis
pi_60650033
Ik ga even plassen, spreek je!
pi_60650141
DIGI ID moet je hebben om diverse dingen aan te vragen.

Kranten moet je lezen zodat je weet dat het woord sofinummer niet meer bestaat en is burgerservicenummer

TS gaat het lastig krijgen in dit digitale tijdperk
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:59:57 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_60650227
Als je een vraag hebt moet je gewoon kunnen bellen. Klaar.
pi_60650318
Dat met die sms authentificatie slaat echt nergens op nee.... ik had eerst gewoon zon account zonder sms authentificatie gemaakt, want tsja het komt toch wel ergens voor dat iemand geen mobiel heeft en dan zou die geen account kunnen maken, maar dan kan je met dat account dus helemaal niks en moet je toch die sms authentificatie doen

Like wtf?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_60650381
Terechte klacht.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:06:54 #7
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_60650413
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:57 schreef Devlinsect het volgende:
DIGI ID moet je hebben om diverse dingen aan te vragen.
Weet ik. Maar ik gebruik die zooi zelden, dus ik liep ook maar 'toevallig' tegen die SMS-authenticatie aan.
quote:
Kranten moet je lezen zodat je weet dat het woord sofinummer niet meer bestaat en is burgerservicenummer
Oke, had ik kunnen weten dus.
quote:
TS gaat het lastig krijgen in dit digitale tijdperk
Neu, ik red me prima verder hoor.
Het is alleen zo lam dat alles maar digitaal moet zijn, je kunt soms niet bellen maar je moet perse mailen en soms zijn sites gewoon niet goed opgezet, alsof het in haast in elkaar is geflanst.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_60650454
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:06 schreef Koenholio het volgende:

[..]

Weet ik. Maar ik gebruik die zooi zelden, dus ik liep ook maar 'toevallig' tegen die SMS-authenticatie aan.
[..]

Oke, had ik kunnen weten dus.
[..]

Neu, ik red me prima verder hoor.
Het is alleen zo lam dat alles maar digitaal moet zijn, je kunt soms niet bellen maar je moet perse mailen en soms zijn sites gewoon niet goed opgezet, alsof het in haast in elkaar is geflanst.
Scheelt weer ambtenaren = hoge kosten en kun je het geld ergens anders aan spanderen
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:09:00 #9
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_60650481
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:03 schreef MouzurX het volgende:
Dat met die sms authentificatie slaat echt nergens op nee.... ik had eerst gewoon zon account zonder sms authentificatie gemaakt, want tsja het komt toch wel ergens voor dat iemand geen mobiel heeft en dan zou die geen account kunnen maken, maar dan kan je met dat account dus helemaal niks en moet je toch die sms authentificatie doen

Like wtf?
Slechte aanname ook ja. "Want iedereen heeft toch een mobiel? "
Ja bijna iedereen ja. Maar wat als je er geen hebt of hij kapot is of weet ik veel wat. Dan ben je meteen genaaid. Ze moeten voor dat soort dingen gewoon een alternatief bedenken. Alsin: met een mobiel is het makkelijk, maar mocht dat niet werken dan kun je het ook via deze omweg doen...
Guanine en Cytosine! *O*
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:09:08 #10
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_60650483
terechte klacht

Nederlanders voelen zich te goed om op de helpdesk of callcenter te werken, en Polen spreken de taal niet.. enige alternatief -> digitaliseren die hap

een stuk onpersoonlijker, maar wel zo efficient
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:09:33 #11
69994 seto
-|||--------|||-
pi_60650492
Studielink
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:13:17 #12
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_60650600
Eens met TS

Ik wacht nu al een maand op een antwoord via mail
pi_60650627
Handig he? Bij mij was mijn account zo handig digitaal ingesteld dat ik alles nog handig per brief mocht doen. Echt handig!!

Je kunt trouwens wel bellen met studielink. Maar dat nummer staat heel goed verborgen op hun site. Ondanks dat hebben ze nog wel gewoon 30 minuten wachttijd hoor

Ik zal es kijken, hij staat vast nog wel in mijn telefoon... 088 424 7600 Dat moet em zijn
know'm sayin?
word? word.
pi_60650630
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:09 schreef doppelgänger het volgende:
terechte klacht

Nederlanders voelen zich te goed om op de helpdesk of callcenter te werken, en Polen spreken de taal niet.. enige alternatief -> digitaliseren die hap

een stuk onpersoonlijker, maar wel zo efficient
wtf weet je wel wat voor ongelooflijk kutwerk dat is?
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:14:47 #15
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_60650656
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:08 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Scheelt weer ambtenaren = hoge kosten en kun je het geld ergens anders aan spanderen
Klopt
Maar laat ze het dan op zijn minst goed regelen, en de sites niet steeds naar elkaar laten verwijzen. Veel beter is om een allesoverkoepelend systeem te hebben. DigID is een poging daartoe, wat ik prima vind.
Maar voor zoiets als Studielink heb je dan weer een aparte username en wachtwoord nodig, terwijl het
quote:
nauw samenwerkt met de IB-Groep
. En op de site van IBG heb je weer DigID nodig. Dus waarom kun je DigID niet gebruiken op Studielink?
Persoonlijk zou ik een alternatief ook handig vinden. Nu bijvoorbeeld ben ik gedwongen om mijn inschrijving te regelen via Studielink, gewoon via de post kan niet meer. En als er dan iets mis gaat bij het inloggen op Studielink (wat bij mij dus het geval is), moet ik zitten wachten op een stom mailtje voor ik verder geholpen kan worden.
Guanine en Cytosine! *O*
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:16:56 #16
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_60650718
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:14 schreef alors het volgende:
Handig he? Bij mij was mijn account zo handig digitaal ingesteld dat ik alles nog handig per brief mocht doen. Echt handig!!

Je kunt trouwens wel bellen met studielink. Maar dat nummer staat heel goed verborgen op hun site. Ondanks dat hebben ze nog wel gewoon 30 minuten wachttijd hoor

Ik zal es kijken, hij staat vast nog wel in mijn telefoon... 088 424 7600 Dat moet em zijn
Hmm, ik zal eens kijken of ik dat ook kan regelen. Zodra ik weer kan inloggen

Bedankt voor het telefoonnummer, geweldig!
En die 30 minuten heb ik wel.
-edit- "een ogenblik geduld alstublieft. U wordt over 19 minuten geholpen"
Guanine en Cytosine! *O*
pi_60650748
Waarom überhaupt nog een instantie ertussen als Studielink? Volgens mij stond er gewoon een lading managers en een werkloze directeur die weer iets te doen moesten hebben en zodoende een handig orgaan hebben opgericht, wat zij weer fijn kunnen 'managen'..

Vroeger deed de Ib-groep het gewoon en toen ging het stukken sneller zonder al die rompslomp
know'm sayin?
word? word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')