abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61346107
Hm, ik vind het een beetje flirten met Fascisme.
An sich niets mis mee zolang je maar niet in het Nazisme vervalt.

Wat de gemiddelde medemens er over denkt zal wel een aardig eindje minder subtiel zijn denk ik zo.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_61368009
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:52 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Hm, ik vind het een beetje flirten met Fascisme.
An sich niets mis mee zolang je maar niet in het Nazisme vervalt.

Wat de gemiddelde medemens er over denkt zal wel een aardig eindje minder subtiel zijn denk ik zo.
Kwam er op vakantie in Zweden een paar tegen waarvan m'n pa verwonderlijk zei 'wat zijn dat voor rare nazi's? die ene is net Hitler'

Leg dat maar eens uit
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 4 september 2008 @ 09:29:22 #53
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61368641
Bij de concerten van Der Blutharsch en Dernière Volonté leek het voor de argeloze voorbijganger ook wel een bijeenkomst van de Hitlerjugend Bruine hemden, zwarte stropdassen, hoge laarzen, jongens met strakke scheiding en meisjes met vlecht of knotjes. Tja. Bij DV ging er later ook een barmeisje helemaal over de zeik bleek achteraf. En ja, ik werd af en toe ook een beetje vreemd aangekeken (ik heb immers niet eens een bruin hemd nodig en als ik me even niet scheer heb ik zo een zwart snorretje ) maar ach.

Ik heb ook wel gehoord dat het tijdens een optreden van A Tribe of Circle ook wel vrij grimmig was, dat was vooral vanwege de niet heel verbloemde projecties.

Death in June is absoluut niet fascistisch. Dat is een homo met een uniform fetish. Tony Wakeford van Sol Invictus is zelfs DI6 uitgezet omdat hij vroeger er geen doekjes om wond. Tegenwoordig is hij 180 graden omgedraaid trouwens, hij heeft zelfs een joodse vrouw.

Zo, en nu ga ik weer verder met mijn tocht door Normandië. Gisteren op Omaha Beach, het Caen Memorial (is groot!) en de amerikaanse begraafplaats geweest. Indrukwekkend allemaal. Straks naar de Dead Man's Crossing museum, waar het spel Brothers in Arms ook aan heeft meegeholpen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Elegy op 04-09-2008 09:40:37 ]
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_61371725
quote:
Op donderdag 4 september 2008 09:29 schreef Elegy het volgende:
Zo, en nu ga ik weer verder met mijn tocht door Normandië. Gisteren op Omaha Beach, het Caen Memorial (is groot!) en de amerikaanse begraafplaats geweest. Indrukwekkend allemaal. Straks naar de Dead Man's Crossing museum, waar het spel Brothers in Arms ook aan heeft meegeholpen.
Wow, mijn geschiedenis hart gaat sneller kloppen.
* Forau_Diavolina jaloers is.

En ach, mensen zullen altijd wel raar kijken naar gothic en neofolk en alle andere fascetten.
Maar eerlijk gezegd doe ik dat net zo hard bij de rap subcultuur of de hardcore (trance) subcultuur.
En ik ben er zelf ook achter gekomen dat niet iedere skinhead een nazi is. Ik mag hopen dat sommige mensen er net zo goed achter komen bij anderen.
~Leonard Cohen
  donderdag 4 september 2008 @ 18:40:53 #55
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_61381385
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 18:19 schreef OFfSprngr het volgende:
Overigens vraag ik me af wat de gemiddelde mede-mens nou denkt van Neo-Folkers..
Vorig jaar stond ik er naast eentje tijdens Ordo Rosarius Equilibrium en toen stond ik me ook af te vragen.. is die nou neo-folk of gewoon neo.. o_O
Lol qua uiterlijk lijk ik er niet zo op maar ik mag de muziek graag draaien. Mijn collega's vinden sommige van die muzikanten wel wat vreemd hehe.
The Light Is Leaving Us All
  donderdag 4 september 2008 @ 19:36:49 #56
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61382814
quote:
Op donderdag 4 september 2008 11:40 schreef Forau_Diavolina het volgende:

[..]

Wow, mijn geschiedenis hart gaat sneller kloppen.
* Forau_Diavolina jaloers is.

En ach, mensen zullen altijd wel raar kijken naar gothic en neofolk en alle andere fascetten.
Maar eerlijk gezegd doe ik dat net zo hard bij de rap subcultuur of de hardcore (trance) subcultuur.
En ik ben er zelf ook achter gekomen dat niet iedere skinhead een nazi is. Ik mag hopen dat sommige mensen er net zo goed achter komen bij anderen.
Inderdaad, er is altijd wel wat meer dan alleen uiterlijk vertoon. Alleen, dat wat je ziet, daar beoordeelt men meestal op. Op zich niet zo heel vreemd maar toch.

Vandaag bij Utah Beach en het museum daar geweest, Dead Man's Corner bezocht (museum stelt niet zo gek veel voor maar het was een belangrijke plek voor de 101st Airborne (bekend van het spel Brothers in Arms en de serie Band of Brothers) en nog langs geweest bij een duits oorlogsbegraafplaats.
Indrukwekkend.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  zaterdag 6 september 2008 @ 10:09:12 #57
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61421702

Nou, wie gaat? Als het weer een beetje te doen is wil ik wel naar VNV Nation. De rest interesseert me niet zoveel eigenlijk. Maar als het weer kut is, dan blijf ik lekker thuis
  zaterdag 6 september 2008 @ 15:56:12 #58
202348 Susi
Temple of Love
pi_61427774
Ik ga niet... Wel ga ik VNV Nation waarschijnlijk zien in Zweden op 4 december
  woensdag 10 september 2008 @ 01:32:36 #59
198804 XemoXboyX
Real men wear tight pants!
pi_61514995
Vieze Gothics, jullie stelen onze muziek.
pi_61515894
quote:
Op woensdag 10 september 2008 01:32 schreef XemoXboyX het volgende:

Verdiep je eens in waar jouw muziek vandaan komt knuppeltje...
Zowel goth als emo stamt af van de punk, da's de enige hint die ik je nu ff ga geven.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 10 september 2008 @ 09:00:28 #61
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61516564
quote:
Vieze emo's, dankzij jullie betaal ik meer voor mijn basispremie omdat GGZ ook zonodig in de basis moet

Ga diep krassen ofzo
pi_61518517
Heren heren!
Laat die jongen toch.
~Leonard Cohen
  woensdag 10 september 2008 @ 10:54:38 #63
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61519013
Speciaal voor emoknaap dan:

Dan win je nog eens wat
pi_61546321
Gothic
  donderdag 11 september 2008 @ 18:02:33 #65
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_61556387
quote:
Hehe Rozz Williams draait zich om in zn graf
The Light Is Leaving Us All
pi_61557040
quote:
Op donderdag 11 september 2008 11:32 schreef Hardrebel het volgende:
Gothic
pi_61557603
Ik ben dit jaar op SD alleen even naar Echo and the Bunnymen wezen kijken; voor de rest stonden er wel goede bands, maar te veel verspreid over het weekend. Ik had geen zin om een passepartout te nemen voor 2 of 3 bands op een dag.

Het voordeel van I Am Darkness vind ik juist dat het een cyber en een wave/batcave/deathrockzaal is. Fertile Reality vind ik ook een hele goede new wave band.
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
pi_61562671
Ik ben de zaterdag van Summer Darkness nog een avondje naar Tivoli Oude Gracht gegaan, waar ik Snog (echt heeeeel erg slecht...), Apoptygma Berzerk (nooit van gehoord, maar was verrassend leuk en ook best goed eigenlijk), en Vive La Fete (waar mijn vrienden helemaal verslaafd aan zijn. Ik heb het na 7 keer VLF helemaal gehad met die band) gezien heb.

De afterparty was ook erg leuk, en DRUK. Vreemd genoeg waren de uitgedoste goths nog maar op een hand te tellen.

Wat ik wel maar niet uit mijn hoofd krijg, is een prachtige meid, verkleed als een soort Pierrot, met wit gezicht, zwart/witte outfit en fluffy boots. Haar EBM'end aan het werk zien was wel het hoogtepunt van de avond
  donderdag 11 september 2008 @ 22:03:49 #69
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61562753
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:01 schreef StupidByNature het volgende:
Ik ben de zaterdag van Summer Darkness nog een avondje naar Tivoli Oude Gracht gegaan, waar ik Snog (echt heeeeel erg slecht...), Apoptygma Berzerk (nooit van gehoord, maar was verrassend leuk en ook best goed eigenlijk), en Vive La Fete (waar mijn vrienden helemaal verslaafd aan zijn. Ik heb het na 7 keer VLF helemaal gehad met die band) gezien heb.

De afterparty was ook erg leuk, en DRUK. Vreemd genoeg waren de uitgedoste goths nog maar op een hand te tellen.

Wat ik wel maar niet uit mijn hoofd krijg, is een prachtige meid, verkleed als een soort Pierrot, met wit gezicht, zwart/witte outfit en fluffy boots. Haar EBM'end aan het werk zien was wel het hoogtepunt van de avond
Apoptygma Berzerk is een leuke band. Ik heb ze een tijdje terug nog in de P90 gezien in Amstelveen dus hoefde ik ze niet nog eens te zien op SD.

En dan heb je vast een cyberchick gezien
pi_61563006
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:03 schreef Elegy het volgende:

[..]

Apoptygma Berzerk is een leuke band. Ik heb ze een tijdje terug nog in de P90 gezien in Amstelveen dus hoefde ik ze niet nog eens te zien op SD.

En dan heb je vast een cyberchick gezien

Hehe, tja, ik ben niet zo thuis in de goth-scene, maar vertoef er best graag. Je weet gewoon dat de meeste goth's zich uitdossen om gezien te worden. Dus simpelweg rondkijken en van de muziek genieten (vooral de EBM ) kan mijn avond helemaal maken. En niemand lijkt zich er tot nu toe aan te storen als je als buitenstaander meegeniet.

Dus dat was een cybergoth? Ik moet me maar eens in die stijlen gaan verdiepen dan
pi_61563033
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:03 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ja, daar heb ik ze ook gezien, samen met NG-PRO. Was op zich een leuke show, maar nu ik ze eenmaal gezien heb vind ik het ook wel goed zo.
  donderdag 11 september 2008 @ 22:13:56 #72
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61563092
Cybers zijn meestal wel makkelijk te herkennen omdat ze veel lak/latex aanhebben, of van die Maja de Bij panties, neon dreads/haarstukjes etc.

Op de site Vampirefreaks.com zitten er erg veel
pi_61563236
quote:
Op donderdag 11 september 2008 18:57 schreef nimarad het volgende:
Ik ben dit jaar op SD alleen even naar Echo and the Bunnymen wezen kijken; voor de rest stonden er wel goede bands, maar te veel verspreid over het weekend. Ik had geen zin om een passepartout te nemen voor 2 of 3 bands op een dag.

Het voordeel van I Am Darkness vind ik juist dat het een cyber en een wave/batcave/deathrockzaal is. Fertile Reality vind ik ook een hele goede new wave band.
Verbaasd dat Echo & the Bunnymen een goth stempel hebben gekregen, die hebben toch nix met Goth te maken. Enkel opgestart in de post punk periode met de Sisters of Mercy, Cure, Siouxie. Geschiedvervalsing !!! Concert was wel top.
pi_61563413
Ik schaar het ook niet onder gothic, maar dat interesseert me verder weinig want ik heb ze nu wel lekker live gezien.
pi_61563555
Net zoals Vive La Fete als non-goth-band er niet op zijn plaats was. Maar het zorgt wel voor afwisseling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')