Wat versta jij onder open?Censuur willekeurig toepassen is in een dictatuur misschien een kenmerk van openheid dat weer wel!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:28 schreef Queen_Bee het volgende:
Daarbij, dat topic is gewoon open dus wat jank je man
Het ligt eraan , voorheen was het dus wel toegestaan om Copyright beschermd materiaal voor thuisgebruik te kopieeren , echter de rechters hebben nu dus een andere wet gevonden en kunnen op basis van die wet wel mensen veroordelen .quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:33 schreef McKillem het volgende:
Het is nog helemaal niet duidelijk of het illegaal is lees ik hier op Twiekers. Dat die rechter dat zegt zegt in princype niet zo veel.
Zouden ze dit wel illegaal en strafmaar maken. (lets face it, vroeg of laat zal dat wel gebeuren) Dan moeten ze wel in een extreem rap tempo opbokken met die thuiskopieheffing. Ik zie die heffing namelijk gewoon als vrijkaart om mijn meuk te downloaden.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:38 schreef sig000 het volgende:
Ik upload al mijn zorvuldig geript vinyl naar mijn vrienden,ben ik nu ook strafbaar?
Dat valt nog te bezien. Ik lees in dat artikel dat de aangeklaagde overweegt in hoger beroep te gaan. En ikzelf zie ze daar gewoon zonder kleerscheuren uitkomen gewoon omdat die wet die die rechter pakt te onduidelijk is. Kennelijk is het op meerdere manieren te interpreteren. (Dat op zichzelf is al fout. Een wet moet glasheldere taal spreken.) Maar justitie denkt er kennelijk anders over dan die rechter. Dus dat kan nog erg interresant worden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:36 schreef fm07 het volgende:
[..]
Het ligt eraan , voorheen was het dus wel toegestaan om Copyright beschermd materiaal voor thuisgebruik te kopieeren , echter de rechters hebben nu dus een andere wet gevonden en kunnen op basis van die wet wel mensen veroordelen .
Mijns inziens zullen er door deze nieuwe constructie nog velen volgen
Waar wil je naartoe met deze vraag?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:42 schreef zarGon het volgende:
Weet jij het beter dan een rechter, McKillem?
Niet dus omdat in de NL wet toegestaan is om voor dat soort doeleinden de drager te vermenigvuldigen.quote:
Alleen bij blanco dragers , op muziek/film cd/dvd's betaal je geen kopieer-heffingquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:47 schreef sig000 het volgende:
[..]
Niet dus omdat in de NL wet toegestaan is om voor dat soort doeleinden de drager te vermenigvuldigen.
Je betaalt er ook een heffing voor op CD's en DVd's.
Ik heb ooit gedokt voor al die muziek hier in huis, als ik dat ga delen met vrienden is dat mijn zaak.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:53 schreef fm07 het volgende:
[..]
Alleen bij blanco dragers , op muziek/film cd/dvd's betaal je geen kopieer-heffing
Ik zie dat je deze text van de website van het NVPI hebt. Dat is zo te zien net zoiets als Brein deed, melden dat iets illegaal is terwijl het onzin is. Lekker betrouwbare bron dus...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:05 schreef fm07 het volgende:
Het gaat om dit stukje:
gevonnist dat het maken van een kopie van illegaal materiaal een illegale handeling is, dat deze niet valt onder de werkingssfeer van artikel 16c van de Auteurswet en dat het standpunt van de regering dat een privékopie van een illegale bron legaal is inderdaad in strijd is met de drie-stappen-toets van artikel 5 lid 5 van de richtlijn.
Het valt niet onder artikel 16c , maar is wel in strijd met de drie stappen toets van artikel 5 lid 5 (dus strafbaar)
Het zijn feiten , zoals in de rechtszaak hebben plaatsgevonden , wat doet het er verder toe waar de info vandaan komt? Zolang het maar conform de feiten isquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 05:17 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik zie dat je deze text van de website van het NVPI hebt. Dat is zo te zien net zoiets als Brein. Lekker betrouwbare bron dus...
Gewoon bangmakerij van hun kant uit, want wat ze daar schrijven is onzin. Laat ik het op zijn minst opmerkelijk noemen dat zij al gelijk spreken van het illegaal iets, en dat alle andere artikelen die ik er over vond nogal wat nuance om het geheel heen plakken. Vooral die van Tweakers bied een uitgebreide inzage in het geheel.
gedoogd... Illegaal, maar men kijkt door de vingers.quote:
Het maakt nogal wat verschil wat de bron is, Brein was er ook nooit vies van om bangmakende meuk te publiceren terwijl het eigenlijk nergens op sloeg.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 05:20 schreef fm07 het volgende:
[..]
Het zijn feiten , zoals in de rechtszaak hebben plaatsgevonden , wat doet het er verder toe waar de info vandaan komt? Zolang het maar conform de feiten is
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 05:28 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het maakt nogal wat verschil wat de bron is, Brein was er ook nooit vies van om bangmakende meuk te publiceren terwijl het eigenlijk nergens op sloeg.
Hun artikel lees ik als een een Brein-achtig artikel.
Feit blijft dat er een meningsverschil is tussen justitie en voorgaande rechters. En deze rechter.
Justitie maakt er geen geheim van dat het downloaden van illegale bron niet illegaal is in dit land omdat justitie acht dat de herkomst van bestanden te moeilijk vast te stellen is.
Totdat justitie roept dat het illegaal is lijkt het me niet illegaal en ga ik er van uit dat deze rechter een vergissing begaat. Pas als dit vonnis in hoger beroep blijft staan hebben we iets om naar uit te kijken. Zo kijkt ook brein er tegenaan dus zo heel vreemd zal het niet zijn wat ik zeg.
Ga je ook nog inhoudelijk in op wat ik zeg of ga je alleen met linkjes smijten? Want ik geloof het direct dat er meer bronnen zijn die hetzelfde gaan schreeuwen.quote:
Wetsbepalingen zijn helemaal niet uitgelegd... Je hebt een uitspraak van een lage rechter gequote. Dat zegt helemaal niets. Dat zegt dat 1 rechter in Nederland van mening is dat het mischien wel niet mag. Zolang dit niet door een hogere rechter bevestigd wordt geld het niet eens als jurisprudentie.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:15 schreef fm07 het volgende:
Trouwens is dit niet te vergelijken met downloaden , omdat downloaden niet zozeer alleen illegaal is maar ook strafbaar. (wetsbepalingen zijn hierboven uitgelegd)
En dan hebben we 't nog even niet over de bewijzen en de manier waarop deze verkregen zijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 05:47 schreef Croga het volgende:
[..]
Wetsbepalingen zijn helemaal niet uitgelegd... Je hebt een uitspraak van een lage rechter gequote. Dat zegt helemaal niets. Dat zegt dat 1 rechter in Nederland van mening is dat het mischien wel niet mag. Zolang dit niet door een hogere rechter bevestigd wordt geld het niet eens als jurisprudentie.
of het uberhaupt mogelijk is hier bewijs voor te vinden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 05:50 schreef sig000 het volgende:
En dan hebben we 't nog even niet over de bewijzen en de manier waarop deze verkregen zijn.
quote:FTACLUB.NET & FTBCLUB.NL (Wanted.2008.R5.Custom.NL.PAL.DVDR-WiZARDS) - "wiz-wanted.nfo" yEnc (1/1)
quote:What.Happens.In.Vegas.2008.R5.CUSTOM.NL.PAL.DVDR-ANARCHY "what.happens.in.vegas.r5-anarchy.nfo"yEnc (1/1)
quote:Never.back.down.1080p.NLSUBS.WMVHD.[000/167] - "Never.back.down.1080p.NLSUBS.WMVHD.nzb" yEnc (1/3)
quote:"EXTREME_NET_HANCOCK_NL_R5.nzb"Powered bij http://www.4usenet.nl (1/9)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |