quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 03:59 schreef zarGon het volgende:
En dit is dus het punt waar [WGR] handig zou zijn.
Nee dat maakt het legaal idd, volkomen logisch toch dat iemand veroordeeld wordt wegens een feit dat niet strafbaar is??quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 03:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
En dat mijn vriend, maakt het downloaden niet meteen illegaal.
Wettelijk is het dus nog legaal. En als je een hoger beroep zou gaan aanspannen komt je er gewoon mee weg.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 03:29 schreef fm07 het volgende:
De Rechtbank in Den Haag heeft op 25 juni 2008 in een rechtszaak tussen STOBI en Thuiskopie en SONT gevonnist dat het maken van een kopie van illegaal materiaal een illegale handeling is, dat deze niet valt onder de werkingssfeer van artikel 16c van de Auteurswet en dat het standpunt van de regering dat een privékopie van een illegale bron legaal is inderdaad in strijd is met de drie-stappen-toets van artikel 5 lid 5 van de richtlijn. Gevolg van deze uitspraak is dat downloaden uit illegale bron in Nederland dus wel degelijk een inbreuk op het auteursrecht is, met alle civiele en strafrechtelijke consequenties van dien. Dat leidt automatisch tot de vraag hoe de rechthebbenden met deze inbreuken op hun rechten omgaan, zeker gezien het feit dat door het eerdere standpunt van de regering het downloaden van illegaal aanbod in Nederland volledig sociaal en maatschappelijk geaccepteerd is geraakt.
Daarom dus
Je blijft jezelf herhalen. Zeg, heb jij rechten gestudeerd?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:01 schreef fm07 het volgende:
[..]
Nee dat maakt het legaal idd, volkomen logisch toch dat iemand veroordeeld wordt wegens een feit dat niet strafbaar is??
Heb jij rechten gestudeerd?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:05 schreef fm07 het volgende:
Het gaat om dit stukje:
gevonnist dat het maken van een kopie van illegaal materiaal een illegale handeling is, dat deze niet valt onder de werkingssfeer van artikel 16c van de Auteurswet en dat het standpunt van de regering dat een privékopie van een illegale bron legaal is inderdaad in strijd is met de drie-stappen-toets van artikel 5 lid 5 van de richtlijn.
Het valt niet onder artikel 16c , maar is wel in strijd met de drie stappen toets van artikel 5 lid 5 (dus strafbaar)
Well illegaal, niet strafbaarquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 03:28 schreef Gallorini het volgende:
Mjah, volgens mij is downloaden nog steeds niet illegaal.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je blijft jezelf herhalen. Zeg, heb jij rechten gestudeerd?
Geef eens antwoord. Heb jij rechten gestudeerd?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:07 schreef fm07 het volgende:
[..]
Ik probeer je iets duidelijk te maken maar je bent either: Te kansloos, of laag opgeleid om e.e.a. te bevatten lijkt het wel
quote:
Wiet kweken?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:08 schreef fm07 het volgende:
[..]
GohKun jij me een voorbeeld geven van iets dat illegaal is en niet strafbaar (downloaden uitgezonderd dan)
Gaat je geen flikker aan wat ik gestudeerd hebquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geef eens antwoord. Heb jij rechten gestudeerd?
Ooit gehoord van softdrugs?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:08 schreef fm07 het volgende:
[..]
GohKun jij me een voorbeeld geven van iets dat illegaal is en niet strafbaar (downloaden uitgezonderd dan)
Het is al goed, rustig maar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:10 schreef fm07 het volgende:
[..]
Gaat je geen flikker aan wat ik gestudeerd heb
Nee hoor. Zo gauw er meer als 5 gram in totaal aan zit is het illegaal. Maar niet strafbaar.quote:
Omtrent softdrugs gold jarenlang een zogezegd "gedoog-beleid"quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:12 schreef GauloisesBlauw het volgende:
[..]
Nee hoor. Zo gauw er meer als 5 gram in totaal aan zit is het illegaal. Maar niet strafbaar.
Het gaat hier dus om met copyright beschermd materiaal he! (zoals series)quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
Downloaden is niet illegaal
Illegale dingen downloaden is wel illegaal maar niet strafbaar!
Als downloaden illegaal zou zijn zou je niks meer mogen doen op het internet aangezien je alle informatie downloadt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |