abonnement Unibet Coolblue
pi_60641624
Een half uurtje geleden liep er ineens een teken op mijn monitor. Nadat ik dit klotebeestje dacht vermoord te hebben, bleek het nog te leven. En sprong ineens op. Ik natuurlijk schrikken (het sprong wel 15 cm op vanaf mijn bureau). Dat beestje poogde dus een aanval om op mijn gezicht te springen. Daarna was het verdwenen. Ik het beestje kwijt, en meteen de stofzuiger gepakt en zoveel mogelijk gezogen!

Het is hier best volgebouwd, en ik slaap boven de pc (een hoogslaper). Als dat beest hier nu nog rondloopt (ik schat de kans in op 70%) loopt ie nu al over me heen, of doet dat vannacht in mijn slaap..

Ik heb flink lopen stofzuigen (en de uitgang geblokeerd natuurlijk) , maarja kleine kans natuurlijk dat ik m heb gevangen, want zoals ik al zei: het is hier flink volgebouwd

Ik voel het overal kriebelen, en ik word echt helemaal gek hier. Ik haat muggen, maar teken zijn toch van een hele andere orde. Vooral het volgende stukje tekst van Wikipedia maakt me niet vrolijker:

Teken zitten te wachten tot een gastheer langskomt in struikgewas, bomen en op grassprieten. Teken gaan extreem zuinig met hun energie om en kunnen meer dan een jaar zonder voedsel, sommige soorten wel 5 jaar. De ontwikkelingscyclus van Ixodes ricinus kan, afhankelijk van de omstandigheden, tussen 1,5 en 7 jaar duren. Teken detecteren hun potentiële gastheer door de uitgestraalde lichaamswarmte, en wellicht ook door geurdetectie. Een teek kan enige dagen tot enkele weken op dezelfde gastheer blijven zitten. Ze kunnen via de benen van de gastheer omhoog klimmen en nestelen zich bij voorkeur in huidplooien, maar ook wel gewoon op een been of arm. Een teek wandelt meestal enige minuten rond op zoek naar een optimale plaats alvorens zich in de huid vast te bijten.


Klacht: Ik heb straks de ziekte van Lyme, en heb de hele tijd het gevoel opgejaagd te zijn.

Morgen hoop ik dit niet aan te treffen als ik wakker wordt


Tips zijn natuurlijk ook welkom, want ik vind het echt serieus not relaxed
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:13:50 #2
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60641642
hij sterft wel door het fijnstof van de stofzuiger joh
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_60641649
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:12 schreef Logitik het volgende:
Een half uurtje geleden liep er ineens een teken op mijn monitor.
Wat voor een teken: ?,.';:"<>/\[]{}+=_-)(*&^%$#@ of!
pi_60641659
Een teken?! daar stopte ik dus met lezen.
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_60641665
Frontline Combo , probeer het !
pi_60641702
Enkelvoud van teken = teek ja?
pi_60641705
Stel dat dat ding 7 jaar in je kamer blijft en eitjes legt
pi_60641706
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:12 schreef Logitik het volgende:
[..lang verhaal...]
Teken kunnen niet springen of vliegen in tegenstelling tot vlooien.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:16:38 #9
211797 Esses
Splendide mendax
pi_60641710
hahaha -_- mja is idd een teek.

Ik denk dat je hem wel hebt en anders gewoon komende dagen goed je lijf controleren en opnieuw zuigen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_60641720
en dan nu even serieus , kan mij namelijk voorstellen dat je niet lekker slaapt.
Bij de dierenspeciaalzaken zijn spuitbussen te koop die je omgeving vrij maakt van vlooien en teken.
Althans de krengen zullen sterven of zich niet meer voortplanten en teken zullen zich niet aan je tere huidje vastklampen.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:17:32 #11
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_60641729
Niets aan te doen denk ik. Als je doucht morgen goed kijken/voelen in je knieholtes, liezen, achter je oren, in je kruis, etc. of hij daar niet zit.

Zelf ben ik vaak genoeg gebeten en één keer Lyme gehad – alhoewel dat helemaal niet zo vaak voorkomt, als je de teek snel verwijdert. Let echter wel goed op rode kringen die mogelijk ontstaan.

Teken zijn inderdaad heel taai. In een papiertje vangen en weggooien is wel zo effectief. Maar, de teken schijnen op te rukken, in het bos, in hoog gras, maar ook al in de Amsterdamse tram. Maar goed, dat is een risico dat erbij hoort.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:18:41 #12
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_60641758
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:16 schreef Juup© het volgende:

[..]

Teken kunnen niet springen of vliegen in tegenstelling tot vlooien.
Is natuurlijk ook zo, ze laten zich vallen of lopen omhoog. Het kan ook een luis geweest zijn natuurlijk! (Alhoewel die ook niet hard springt.)
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_60641840
Als een teek echt niet kan springen, dan was het zeker geen teek. Want het ding poogde echt op mijn gezicht te springen toen ik m van dichterbij wou bekijken.

Het beestje was niet al te groot. 1 mm ofzo
pi_60641879
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:21 schreef Logitik het volgende:
Als een teek echt niet kan springen, dan was het zeker geen teek. Want het ding poogde echt op mijn gezicht te springen toen ik m van dichterbij wou bekijken.

Het beestje was niet al te groot. 1 mm ofzo
Kunnen tot 6mm groot worden.
pi_60641943
Ik heb even gegoogled, en een luis is volgens mij wat lichter van kleur en wat langwerpiger?

Want het beestje dat nu op rooftocht is, was klein, zwart, bijna rond en had dorst!
pi_60641982
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:23 schreef Juup© het volgende:

[..]

Kunnen tot 6mm groot worden.
dat is m zeker niet

De vlo is het niet, de luis volgens mij ook niet.

Ik denk echt dat het een teek is, want ik herkende m echt meteen Niet zo relaxed hier nu!
pi_60642001
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:23 schreef Juup© het volgende:

[..]

Kunnen tot 6mm groot worden.
dat is m zeker niet

De vlo is het niet, de luis volgens mij ook niet.

Ik denk echt dat het een teek is, want ik herkende m echt meteen Niet zo relaxed hier nu! Ik begin me allemaal dingen in beelden

Het kutte is dat ik maar op 24m2 woon, dus ik kan nergens anders heen
pi_60642047


Dit is pas zielig
Noot noot.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:37:18 #19
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_60642186
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:29 schreef Jojoortje het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is pas zielig
Nasty.
A.F.C. Ajax
pi_60642217
Haha! Wat een geluk!

Ik zit nu dus achter de pc, en heb LED verlichting op de muur.. en wat liep daar pardoes.. het klotebeestje!

Ik heb meteen een stukje keukenrol gepakt, en daar ammonia op gedept. Nu heb ik m vergast en ligt dood op het stukje keukenrol Ik heb overwonnen!
pi_60642370
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:16 schreef Koewam het volgende:
Stel dat dat ding 7 jaar in je kamer blijft en eitjes legt
Inderdaad, 1 keer per maand leggen ze 100 eitjes, en als die eitjes uitkomen en ze 1 maand verder zijn, leggen die 100 teken, elk weer 100 eitjes
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_60642431
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:45 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Inderdaad, 1 keer per maand leggen ze 100 eitjes, en als die eitjes uitkomen en ze 1 maand verder zijn, leggen die 100 teken, elk weer 100 eitjes
Daar zullen de andere mensen in dit pand niet zo blij mee zijn
pi_60642626
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:38 schreef Logitik het volgende:
Haha! Wat een geluk!

Ik zit nu dus achter de pc, en heb LED verlichting op de muur.. en wat liep daar pardoes.. het klotebeestje!

Ik heb meteen een stukje keukenrol gepakt, en daar ammonia op gedept. Nu heb ik m vergast en ligt dood op het stukje keukenrol Ik heb overwonnen!
pi_60642627
Waarschijnlijk een headcrab:

In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
pi_60642753
Wees blij dat hij zich niet aan je lul vastzoog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')